Skocz do zawartości
f1zZ

Problem Z Odzyskaniem Dysku :|

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno, w moim dysku(maxtor diamondmax10 120gb) z dymem poszla elektronika. Zawiozlem wiec dysk do sklepu w ktorym go kupilem - Komputronik, oni go przyjeli i powiedzieli ze sie odezwa jak dysk bedzie naprawiony. Pare tyg pozniej zadzwonili i powidzieli ze dysku nie naprawili, a dali mi nowy. :huh:. Zdziwilem sie troche bo elektronike w dysku to nie jest chyba jakas filozofia wymienic. Pojechalem do nich zrobilem awanture, ze na poprzednim dysku mialem wazne, (powiedzmy firmowe :wink: dane) a oni powiedzieli ze nie ma szans odzyskac tamtego dysku, ze wsylali go do producenta czy cos w tym rodzaju. I teraz nasuwa sie pytanie czy to jest zgodne z prawem konsumenckim, ze dysk mi wymienili bez jakiejkolwiek wzmianki, newet nie postarali sie zadzwonic, zapytac :huh:... a tamte dane sa mi naprawde potrzebne ;|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdanierm jak pdal; ci dysk to twoim interesem jest odzyskac z niego dane - zadna firma czy producent nie moze brac odpowiedzialnosc za dane ktore znajduja sie na dysku - oni sa odpowiedzialni tylko za swoj produkt i jego prawidlowe dzialanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na upartego możesz założyć im sprawe,bo niby jakim prawem dali ci nowy dysk bez wcześniejszego uzgodnienia tego ztobą.

1482603[/snapback]

jak chce stracic kase na koszty sądowe to może załozyć.

chyba że ma znajomego jako sędzia :-P :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiełem pentagrama z komputronika i aż w gwarancje looknołem. Jest napisane że oni nie odpowiadają za dane zawarte na dysku lub innym nośniku kótry ulegnie uszkodzeniu. Tak wiec raczej nie odzyskasz swoich danych....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiełem pentagrama z komputronika i aż w gwarancje looknołem. Jest napisane że oni nie odpowiadają za dane zawarte na dysku lub innym nośniku kótry ulegnie uszkodzeniu. Tak wiec raczej nie odzyskasz swoich danych....

Edytowane przez Drozda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to nie znaczy ze nie musza uzgadniac z wlascicielem postepowania w srpawie dysku.

 

Przeciez on ich nie chce sadzic za to ze utracil dane. Czytanie ze zrozumieniem -_^

 

Tbh - jesli miales naprawde wazne dane - na upartego mozesz cos zdzialac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W umowie gwarancyjnej z Komputronikiem jest jak byk napisane ze nie biorą odp za dane.

Jesli na zgłoszeniu reklamacyjnym klient nie napisal odzielnej kaluzuli ze w razie wymiany na nowy proszę o oddanie mi dysku bo sam chce odzyskac dane (tylko wtedy traci sie gwarancję bo sie grzebie przy dysku) to mozna im co najwyzej skoczyc.

Z resztą nie rozumiem całego problemu.. nikt nie naprawia dysków twardych, a juz zwłaszcza maxtor i seagate.. ile razy odsyłało się hdd niby popsuty, a i tak dawali nowy, oni tego nawet nie sprawdzają u producenta, tylko po prostu daja nowy..

Zgodnie z prawem konsumenckim nie masz zadnych podstaw do wytaczania sprawy sadowej. Jesli nie było adnotacji o odstepstwie od standartowej procedury serwisowej, to nie masz nawet jak tych procedur zaskarżyc. bo i kogo.. Komputronika? czy dytrybutora, który tak naprawdę zlecenie wykonywał??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

troszkę położyłeś sprawę. Możliwości były dwie. Oddać dysk na gwarancji i dostać nowy, niestety dziewiczy, albo oddać dysk na gwarancji i dogadać się z magikiem z komputronika, że odzyska Ci dane ze starego, który pójdzie do kasacji a Ty i tak dostaniesz nowy. Odzyskanie danych kosztuje u nich mniej niż w profesjonalnych firmach. Można się z magikiem umówić i za około 200 zł (cena zależy od "oficjalności" zlecenia) gość odzyskałby dane dla Ciebie, pewnie nie wszystkie, ale zawsze coś. Czy gra jest warta swieczki musisz ocenić sam, czy warto te dane odzyskiwać.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm magik z komputronika proponowal 1200 zl za mb o_O wiec raczej odpada. Jutro sprobuje pojechac i w pokojowy sposob wyjasnic sprawe/...

btw droga sadowa to tez wg mnie glupota... dane nie byly w tego warte

Edytowane przez f1zZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak: trza bylo najpierw dbac o dane a potem o dysk, gwarancja obejmuje w tym przypdku nosnik a nie dane na nim zawarte - oni zadbali zebys mial dzialajacy nosnik - zawartosc ich nie obchodzila - zawsze tak bylo i jest - odzyskiwanie danych kosztuje i trwa - niby z jakiej aki mieliby sie tym zamowac :> trza bylo raid1 postawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...