Skocz do zawartości
dem

Athlon X2 - Wszystko O Dwurdzeniówkach Amd

Rekomendowane odpowiedzi

Test1=100%

test2=51,2772%

Test3=100%

 

A teraz napisz o co chodzi w tym teście. Kurna!  :lol:

1658434[/snapback]

Dzięki za sprawdzenie :) Ten programik odpala dwa wątki, które cały czas operują na jednej zmiennej jednocześnie. Operacje są atomowe i na jednordzeniowym procesorze nic więcej nie potrzeba (programik dla wszystkich testów pokazuje że synchronizacja odbyła się w 100% poprawnie). W przypadku dualcore (albo komputera z kilkoma procesorami) następuje problem niespójności danych pomiędzy procesorami i trzeba dopilnować aby mieć aktualną wartość. Na szczęście w x86 robi się to bardzo prosto :D Metoda użyta w 3 teście miała nie zawieść i nie zawiodła więc jest tak jak myślałem :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro 100% oznacza pełną spójność to czemu w teście drugim jest 51% z haczykiem ? ;)

1660334[/snapback]

W drugim teście wykorzystuje metode, która wykonuje tylko operacje atomowe. Bez dodatkowej synchronizacji pomiędzy procesorami. Chciałem sprawdzić jak to w praktyce wygląda. Niestety ta metoda jest polecana w niektórych książkach i artykułach. :mur: Także nie zdziwcie się jak trafi się wam wielowątkowy programik, który działa na jednordzeniowcu a na dualcore nie. :wink: Jeżeli czyta to jakiś programista C++ niech zapamięta: "volatile nie nadaje się do synchronizacji wątków".

Trzeba więc skorzystać z funkcji systemowych albo napisać własne w ASM :wink: Ja wybrałem to drugie bo procedury systemowe są niestety wolne :/ i tą metode stosuje w teście 3. Jak widać działa więc jest wszystko dobrze.

 

Niestety te problemy to tylko wierzchołek góry lodowej. Pisanie programu wielowątkowego, w którym wątki muszą się często synchronizować to masakra. Najgorsze jest unikanie zakleszczeń. Nieraz trzeba zmienić algorytm bo nie jest możliwe zapewnienie poprawnej synchronizacji.

Edytowane przez Megabyte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba więc skorzystać z funkcji systemowych albo napisać własne w ASM :wink: Ja wybrałem to drugie bo procedury systemowe są niestety wolne :/ i tą metode stosuje w teście 3. Jak widać działa więc jest wszystko dobrze.

Puściłem Twój programik na 2xP3 1.13G. Pierwszy test wykonuje się błyskawicznie, drugi trwa kilkanaście sekund a trzeci kilka minut. Wynik: 100%-51.143%-100%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Puściłem Twój programik na 2xP3 1.13G. Pierwszy test wykonuje się błyskawicznie, drugi trwa kilkanaście sekund a trzeci kilka minut. Wynik: 100%-51.143%-100%.

1677160[/snapback]

Dzięki za info. Jak się później okazało test 1 został zbyt mocno zoptymalizowany przez kompilator i jest tak krótki że nie daje miarodajnych wyników. W trzecim teście widać mocny spadek prędkości w porównaniu do niecałych 30sec na zwykłym Athlonie64. Niestety synchronizacja na prawdziwym systemie wieloprocesorowym kosztuje. A jak to wygląda z X2?

 

@Sulaco, Waldi:

Jak długo wykonywał wam się 3 test?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy posiadacze Antkow X2

CPU Information (CPU #1):

Standard CPUID: Family: F, Model: 3, Stepping: 2

Extended CPUID: Family: F, Model: 23, Stepping: 2

CPUID String: 20F32

Processor APIC: 0

Processor: AMD Athlon 64 X2 4400+ (Toledo)

CPU Speed: 2712.54 (258.34 x 10.5) @1,5V

Revision: JH9-E6

Platform: Socket 939

Startup VCore: 1.350v

Maximum Case Temperature = 55C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ech Lancer - odsyłam Cię na stronę 9 , gdzie znajdziesz to:

 

Wynik jest taki:

CPU Information (CPU #1):

Standard CPUID: Family: F, Model: B, Stepping: 1

Extended CPUID: Family: F, Model: 2B, Stepping: 1

CPUID String: 20FB1

Processor APIC: 0

Processor:  AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester)

CPU Speed: 2600.40 (260.04 x 10.0)

Revision:  BH9-E4

Platform:  Socket 939

Startup VCore: 1.300v

Maximum Case Temperature = 61C

1629510[/snapback]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldi - jaki masz bios do płyty?

 

Pytanko ogólne - gdzie można kupić w Polsce X2 3800 z fakturą bo nigdzie nie jest dostępny?

1707617[/snapback]

http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=21631

http://w2.sirius.pl/towar_karta.php?PubKat...=17106&PageId=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skladam w pracy komputer dla klienta, stacja graficzna - Adobe InDesign, zreszta mniejsza o to.

Konfiguracja:

Athlon 64 X2 3800+

Asus A8N-SLI

2x 1024/400 Twinmos cl 2,5

4x Caviar 120 Sata2 Raid 0+1

Sapphire X700Pro 256Mb

Windows Xp Pro Sp2

 

no i problem jest nastepujacy:

2 watki prime smigaja cala noc bez problemu na tescie pod CPU, wszystkie potrzebne sterki wgrane, z amd pod c'n'q ver 1.2.2.2, z asusa pod chipset ver 6.65, plyta ma najnowszy bios, catalisty 5.10 i najnowszy ATT

nie dziala 3dmark! w 2001 czarny ekran zamiast pierwszego testu, natomiast w 2003 ten sam czarny ekran przy tescie cpu, game przechodza ok. pomaga tylko reset.

 

jakies sugestie?

 

 

Problem juz rozwiazalem, problemy stwarzal Ati Tray Tools, odinstalowanie pomoglo.

Edytowane przez Barty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello

WreSZCIE !!!

Kupilem ostaniego procka w apollo.pl

CPU Information (CPU #1):

Standard CPUID: Family: F, Model: B, Stepping: 1

Extended CPUID: Family: F, Model: 2B, Stepping: 1

CPUID String: 20FB1

Processor APIC: 0

Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester)

CPU Speed: 2500.77 (250.08 x 10.0)

Revision: BH9-E4

Platform: Socket 939

Startup VCore: 1.350v

 

narazie smiga 2500@1.433 (takie mialem ustawienia napiecia z Venice) i zaraz bede piol sie wyzej....temperatura podobna do Venice 2,8@1.43(prime)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Revision: BH9-E4

Manchester jest na 2 rdzeniach.

-E4 to Toledo z 2x1MB cache, z tym ze 512kB na rdzen jest zablokowane.

-E6 czyli "dwa" Venice w jednej obudowie.

Teraz juz wiesz ;)

 

Z odblokowaniem-nie slyszalem. Do tej pory nikomu nie udalo sie odblokowac nic w K8. Noooo... poza pojedynczymui przypadkami dziwnego odblokowanie sie mnoznika :D

Edytowane przez Lancer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hello

WreSZCIE !!!

Kupilem ostaniego procka w apollo.pl

CPU Information (CPU #1):

Standard CPUID: Family: F, Model: B, Stepping: 1

Extended CPUID: Family: F, Model: 2B, Stepping: 1

CPUID String: 20FB1

Processor APIC: 0

Processor:  AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester)

CPU Speed: 2500.77 (250.08 x 10.0)

Revision:  BH9-E4

Platform:  Socket 939

Startup VCore: 1.350v

 

narazie smiga 2500@1.433 (takie mialem ustawienia napiecia z Venice) i zaraz bede piol sie wyzej....temperatura podobna do Venice 2,8@1.43(prime)

1708758[/snapback]

No to poprosimy o więcej testow ,a mniej zachwytów ;-) Edytowane przez Racuch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po krotkim tescie spi - kaplica....

Jedno jajco wywala caly czas, a drugie spokojnie sobie smiga....

SP2004 jak narazie bledow nie wykazalo...zapuszcze na noc - zobaczymy.

 

@Waldi

Jakie ty masz chlodzenie ? To co masz w podpisie masz potwierdzone jakims SP2004 2H minimum ?? Bo popadam w kompleksy :P

 

 

EDIT

Nie moze byc najgorzej, bo S&M spokojnie przeszlo 2500 bez adnego bledu. SP2004 leci tez jakis czas.... W S&M ladnie pokazuje jjko 0 i jajko 1....mozna sie dowiedziec ktore sieje bledami....tylko czy program zawsze to samo jako 0 lub 1 daje.. :)

Lece spac a jutro wiecej zapodam i moze jakies fotki

Edytowane przez Zulusman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po krotkim tescie spi - kaplica....

Jedno jajco wywala caly czas, a drugie spokojnie sobie smiga....

SP2004 jak narazie bledow nie wykazalo...zapuszcze na noc - zobaczymy.

 

@Waldi

Jakie ty masz chlodzenie ? To co masz w podpisie masz potwierdzone jakims SP2004 2H minimum ?? Bo popadam w kompleksy :P

EDIT

Nie moze byc najgorzej, bo S&M spokojnie przeszlo 2500 bez adnego bledu. SP2004 leci  tez jakis czas.... W S&M ladnie pokazuje jjko 0 i jajko 1....mozna sie dowiedziec ktore sieje bledami....tylko czy program zawsze to samo jako 0 lub 1 daje.. :)

Lece spac a jutro wiecej zapodam i moze jakies fotki

1708897[/snapback]

Mam ustawione wiatraki na minimum. Wiatrak na CPu to Pentagram 90 ustawiony na DFI tak aby się nie rozpędzał za bardzo. Jest też jeden wiatrak w obudowie gdzieś na 1/3 obr i wiatrak na nF4 ustawiony na cirka 4000 obr (maks to ponad 6000). Czyli priorytetem jest cisza (nie używajcie dysków WD - one nieprzyjemnie świszczą).

Stąd też "śmigam" na 2500MHz co pozwala renderować elewacje (budynków) na dwóch rdzeniach przez dłuższy czas. W wolnych chwilach @seti pobiera prąd z gniazdka na jednym rdzeniu. Ale seti to pikuś on nie obciąża CPU tak jak rekodowanie video, lub renderowanie.

Ram śmiga na 3,1volta. Przechodzi SuperPi, Memtesty i Prime.

W praktyce gdy chodzą dwa rdzenie na maksa - to dla częstotliwości od 2600 w zwyż muszę ustawić wiatraki na full i podnieść napięcie oczywiście, a własciwie to podnoszenie napięcia zaczyna się przy 2550.

Myślałem o WC, ale zadowoliłem się AC i cichym 2500. Gdy nie używam 2 rdzeni (a właściwie programów , które je "nadmiernie" używają) to można latać na 2700.

 

Temperaturki wg MBM dla DFI od naszego forumowicza przy 2500 i wiatrakach ustawionych na cicho:

1. 1xSeti i jakieś bzdety (Firefox, Autocad w 2D): NB=48, CPu=42-46,

2. Video, lub rendering: NB=53, CPu=52,

3. Bez programów w tle (idle): NB=38, CPu=35,

Obudowa zamknięta z tunelem do wiatraka CPU i RAm'u.

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i po krotkim tescie spi - kaplica....

Jedno jajco wywala caly czas, a drugie spokojnie sobie smiga....

SP2004 jak narazie bledow nie wykazalo...zapuszcze na noc - zobaczymy.

odpalasz program z dwoch roznych katalogow? spi tworzy jakies temp pliki i jezeli odpalasz programik dwa razy, to oba probuja sie dostac do tych samych plikow - musi sie wtedy wywalic. jezeli dziala s&m to wszystko inne tez musi dzialac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noz Zesz Psia Mac JEgo Twoja !!!

no...teraz sie uspokoilem :D

Mimo to SP2004 na 2500 spokojnie idzie, natomiast 2550 juz nie baudzo :(

 

w takim razie ide testowac S&M na wyzszych taktach niz 2500

nartka

odezwe sie jak cos oiage w tej materii :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakich uzywacie zasilaczy, bo chyba maja te X2, apetyt na prad maja spory :)

1710690[/snapback]

sadze, ze koledzy z p4 maja wiekszy problem ;)

 

Dołączona grafika

 

Szukam linka do strony opisującej które gry są zgodne z X2?

Widział ktoś już takie coś?

ale o jaka zgodnosc chodzi? osobiscie mialem problem z ss2 - dzwiek sie rozjezdal, ale wystarczylo zapodac latke M$ na xp i juz wszystko dziala... Edytowane przez Sulaco

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O wspieranie dwóch rdzeni.

imho na jakas rewolucje (lepsze AI, fizyka, ilosc obiektow) w tej kwestii przyjdzie nam jescze poczekac. w sumie obecne jednordzeniowce sa wystarczajace jezeli developer nie planuje czegos ekstra. ale mozna sie juz cieszyc dodatkowa wydajnoscia dzieki zoptymalizowanym sterownikom graficznym - najwiekszym balastem dla systemu jest directx i odpowiednia optymalizacja sterow, pozwala rozlozyc ten balast na dwa proce...sprawdz najnowsze stery nvidii (81.85whql)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...