gargamel2005 Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 otóz mam taki problem ze musze nauczyc sasiadke korzystania z komputera a niemam pojecia od czego zaczac ponieaz niema ona zielonego pojecia o kompach i ma z nimi 1 raz stycznosc!!!!! Od czego zaczac ja nauczac bo na necie :mur: to wszsytkie stronki jakei znalazłem to od razu prowadziły do worda i innych skomplikowanych rzeczy a ja ja musze wszytkiego nauczyc jakis link albo pomoc z góry dzieki :) :mur: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mardukpl Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 Na dobry początek niech opanuje ruszanie myszką. Najlepszy jest do tego Paint. Niech namaluje kilka obrazków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gargamel2005 Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 :-P hehe spoko w paincie se maluje juz jak jej ojciec pusci painta takze ruchy myszki ma opanowane tylko pewnie z wiedza do czego słuza klawisze moze byc ciezej :blink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mrugacz Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 Kup sobie ksiazke Krok po Kroku ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gargamel2005 Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 człowieku po co mam dawac kase skoro mam was tutaj jejku. Mi chodzi tylko o to jak co pokolei jej pokazywac. Jak sie korzysta z tej skrzynki tak zeby komputer niestał w koncie w rogu zakurzony :) :razz: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miramax Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 Ot taki konspekcik Może się przyda, powodzenia w nauce CZĘŚĆ PIERWSZA - REDAGOWANIE RYSUNKU TEMAT 1: Pierwsze spotkanie z informatyką 1. Przetwarzanie informacji 2. Komputer - urządzenie do przetwarzania informacji 3. Kilka wskazówek dotyczących pracy na komputerze 4. Uruchomienie i zakończenie pracy programu TEMAT 2: Windows, czyli okna 1. Kilka stów o programie Windows 2. Budowa okna i podstawowe operacje na oknie 3. Jak zakończyć pracę systemu Windows? TEMAT 3: Uruchomienie programu komputerowego 1. Co to jest program komputerowy? 2. Rodzaje pamięci komputera. Instalacja i uruchomienie programu TEMAT 4: Pierwszy komputerowy dokument - rysunek 1. Kilka stów o edytorach grafiki 2. Tworzenie rysunku za pomocą edytora grafiki 3. Zapisywanie dokumentu TEMAT 5: Odczytywanie dokumentu zapisanego na dysku twardym 1. Struktura katalogów, czyli jak porządkuje się pliki. 2. Który plik jest rysunkiem utworzonym w edytorze graficznym? 3. Jak otworzyć zapisany wcześniej plik? 4. Wprowadzanie zmian na rysunku i ponowne zapisanie 5. Czy w edytorze graficznym można pisać tekst TEMAT 6: Operacje na blokach 1. Co to są bloki i jak wykonuje się na nich operacje 2. Kopiowanie fragmentów rysunku 3. Wycinanie i wklejanie fragmentów rysunku do tego samego rysunku 4. Wklejanie fragmentów rysunku do innego dokumentu - rysunku TEMAT 7: Jak porządkować i chronić własne dokumenty? 1. Tworzenie własnego katalogu (folderu) 2. Dlaczego należy wykonywać kopie dokumentów 3. Porządkowanie twardego dysku - przenoszenie plików 4. Ciąg dalszy porządków - kasowanie plików 5. Jak inaczej można skopiować lub przenieść pliki? 6. Uwaga wirus! 7. Drukowanie rysunku CZĘŚĆ DRUGA - REDAGOWANIE TEKSTU TEMAT 8; Tworzenie dokumentu tekstowego 1. Kilka stów o edytorach tekstu 2. Otwarcie nowego dokumentu w edytorze tekstu 3. Pisanie tekstu 4. Zapisywanie i kopiowanie dokumentu tekstowego TEMAT 9: Podstawowe zasady pracy z edytorem tekstu 1. Łamanie, wstawianie i kasowanie wierszy 2. Formatowanie tekstu - wyrównywanie do lewej, do prawej, wyśrodkowanie, justowanie TEMAT 10: Forma tekstu a jego przeznaczenie 1. Dostosowanie formy tekstu do jego przeznaczenia 2. W jaki sposób ustalić i zmienić parametry czcionki? 3. Ozdabianie, czyli wtaczanie rysunków do tekstu 4. Drukowanie dokumentów tekstowych 5. Stosowanie kreatorów zadań TEMATU: Czy operacje na blokach wspomagają redagowanie tekstów? 1. Wykonywanie operacji na blokach w tym samym dokumencie tekstowym 2. Wklejanie fragmentów tekstu do innych dokumentów tekstowych TEMAT 12: Wstawianie rysunków do tekstu 1. Wklejanie do dokumentów tekstowych fragmentów rysunków 2. Jak poprawić rysunek już wstawiony do tekstu? 3. Trochę więcej o wstawianiu grafiki do tekstu, czyli na czym polega mechanizm OLE 4. Wtaczanie do dokumentu „zdjęcia" ekranu TEMAT 13: Trochę więcej o redagowaniu tekstów 1. Zasady stosowania tabulatorów 2. Kiedy stosować twarde spacje? 3. Automatyczne numerowanie i wypunktowanie 4. Zasady wtaczania tabel do tekstu 5. W jaki sposób napisać wzór matematyczny? 6. Zasady pracy z długim tekstem TEMAT 14: Łączenie kilku dokumentów, czyli praca w grupie 1. Przygotowanie dokumentacji wycieczki klasowej 2. Przykładowy podział zadania na zagadnienia szczegółowe 3. Przykłady łączenia dokumentów CZĘŚĆ TRZECIA - OBLICZENIA W ARKUSZU TEMAT 15: Komórka, adres, formuła, czyli co to jest arkusz kalkulacyjny 1. Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego 2. Budowa dokumentu arkusza kalkulacyjnego 3. Podstawowa własność arkusza 4. Adresowanie względne TEMAT 16: Projektowanie tabeli w arkuszu kalkulacyjnym 1. Zasady wprowadzania informacji do tabeli arkusza 2. Stosowanie prostych funkcji standardowych 3. Wstawianie (usuwanie) wierszy (kolumn) do tabeli arkusza 4. Wprowadzanie opisów do tabeli 5. Formatowanie komórek arkusza TEMAT 17: Arkusz kalkulacyjny, czyli kalkulacje... 1. Zastosowanie arkusza do kalkulacji wydatków 2. Adres bezwzględny 3. Zmiana szerokości kolumn i wysokości wierszy 4. Wprowadzanie do komórki długich tekstów i dużych liczb TEMAT 18: Jak ułatwić sobie żmudne obliczenia? 1. Adresowanie mieszane 2. Unie siatki w arkuszu a obramowanie 3. Co to jest strona arkusza i jak ją wydrukować? TEMAT 19: Prezentacja danych z arkusza w postaci wykresu 1. Zasady tworzenia wykresów 2. Jak dostosować typ wykresu do danych i wyników? TEMAT 20: Wstawianie tabel i wykresów do dokumentów tekstowych 1. Wstawianie tabeli do tekstu przez Schowek 2. Wtaczanie tabeli oraz wykresu do tekstu z wykorzystaniem mechanizmu OLE 3. Przykład projektu grupowego TEMAT 21: Zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w szkole 1. Matematyka -planowanie obliczeń realizujących prosty algorytm 2. Fizyka -badanie ruchu jednostajnego 3. Geografia - przygotowanie referatu o rolnictwie CZĘŚĆ CZWARTA- PRZETWARZANIE INFORMACJI TEMAT 22: Komputer-urządzenie do gromadzenia, przechowywania, porządkowania i wyszukiwania informacji 1. Co to jest baza danych? 2. Porządkowanie informacji w bazie danych 3. Wprowadzanie informacji 4. Wyszukiwanie informacji TEMAT 23: Tworzenie formularzy i raportów 1. Jaką rolę pełni formularz 2. Raporty jako forma przedstawienia informacji z bazy danych 3. Drukowanie formularza i raportu TEMAT 24: Korespondencja seryjna 1. Korespondencja seryjna 2. Drukowanie listów dla wybranych rekordów 3. Komputerowe adresowanie kopert TEMAT 25: Projektowanie bazy danych 1. Tworzenie bazy danych 2. Projektowanie formularza 3. Modyfikowanie bazy danych 4. Planowanie potrzebnych zapytań 5. Przygotowanie raportu TEMAT 26: Projektowanie systemów przetwarzania informacji 1. Zasady projektowania systemów informatycznych 2. Zadania szczegółowe CZĘŚĆ PIĄTA - ALGORYTMIKA TEMAT 27: Opis problemu i przedstawianie sposobu jego rozwiązania w postaci graficznej 1. Co to jest algorytm? 2. Etapy rozwiązywania problemów 3. Sposoby zapisywania algorytmu TEMAT 28: Techniki algorytmiczne 1. Budowanie schematu realizującego prosty algorytm 2. Jak realizować sytuacje warunkowe? 3. Na czym polega iteracja, czyli działanie w pętli TEMAT 29: Na czym polega programowanie i modelowanie? 1. Prezentacja algorytmu w języku programowania 2. Kompilacja programu 3. Uruchomienie programu 4. Realizacja warunków i pętli 5. Tworzenie prostego modelu na przykładzie rzutu kostką do gry TEMAT 30: Strukturalny zapis algorytmu na przykładach algorytmów sortowania 1. Stosowanie podprogramu. 2. Strukturalny zapis algorytmu z wykorzystaniem podprogramów 3. Porządkowanie stów - sortowanie kubełkowe TEMAT 31 :Rekurencja 1. Na czym polega rekurencja? 2. Zastosowanie rekurencji do rozwiązywania zadań za pomocą komputera TEMAT 32: Co się dziejów sieci - Internet 1. Kilka stów o sieciach komputerowych 2. Internet. 3. Jak przestać list korzystając z poczty elektronicznej 4. Jak wyszukiwać informacje w Internecie, gdy znamy adres strony WWW? 5. Jak wyszukiwać informacje w Internecie, gdy nie znamy adresu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michrz Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 1. czy sąsiadka ma sieć? jeśli tak, to czym prędzej zainstaluj sobie VNC :D może się przydać do tłumaczenia zdalnego (uwierz mi, po pewnym czasie można zacząć gryźć dywany podczas tłumaczenia) 2. wyjaśnij różnice między 1klik i kliknięciem dwukrotnym, wyjaśnij co to folder, co to plik, jak się odpala programy. Tu posłóż najlepiej się jakąś metaforą typu : Folder jest jak korytarz, jeśli uruchamiasz jakiś plik to jakby wejść do pokoju, a wejść do folderu to tak jakby zejść w dół, na niższy korytarz. (brzmi śmiesznie, ale chodzi o to, żeby sobie to jakoś wyobrazić...) pokaż jak się tworzy nowe foldery (kopie nowe korytarze...) . Warto też wytłumaczyć dlaczego po dwukrotnym kliknięciu na np. bitmapę odpala się jakiś program(Paint) potem możesz już chyba przejść do Worda etc. pzdr. mam nadzieję, że sie przyda... P.S. Do treningu obsługi myszy polecam pasjansa, jest tam i przeciąganie i klikanie, i 2xklik... full opcja :D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-Sid-The-Rat=> Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 TEMAT 32: Co się dziejów sieci - Internet 1. Kilka stów o sieciach komputerowych 2. Internet. 3. Jak przestać list korzystając z poczty elektronicznej 4. Jak wyszukiwać informacje w Internecie, gdy znamy adres strony WWW? 5. Jak wyszukiwać informacje w Internecie, gdy nie znamy adresu? TEMAT 33. Przegladarki internetowe i bezpieczenstwo. poniewaz kobieta zaczyna od zera, daj jej opere/firefoxa i wogole nie pokazuj IE! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m4r Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 A ja bym zaczął od nauczenia jej gdzie się włącza/wyłącza komputer. Moja młodsza siostra sobie czasem lubiła pomylić power z resetem, jak jeszcze nie wiedziała że komputer się wyłącza przez start/zamknij. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gargamel2005 Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 :blink: tego mi było trzeba miramax spoko tylko wiesz ta moja sasiadka jest mała chodzi do 3 klasy szkoly podstawowej takze w sumie narazie mi sie tylko I czesc przyda :) a wordy i inne sprawy to nie jeszcze daleka droga haha. W sumie juz jestem po 1 lekcji juz wie ona jak właczyc kompa i podstawy z explorera robienie nowych folderasów kopiowanie jak sie uruchamiania programy i takie tam pierdółki na poczatek tylko własnie jeszcze jak juz teraz wie jak działa myszka i te poczatki to co dalej bo na wordy to ona jest za mała teraz ja zamierzam nauczyc winamp i gg a co poznije <_< bo w sumei sami pomyslecie po co takiemu dzieciakowi zawracać juz głowe wordami skoro dobrze nieumie jeszcze obrazka otworzyc. michrz w sumie tez wszystko fajnie napisałes tylko z tym wordem to jeszcze bym zaczekał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miramax Napisano 22 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 22 Czerwca 2005 To jest schemat pracy z klasą pierwszą gimnazium. Ale myślę że możesz sobie dostosować to do sytuacji oraz do wiedzy przysposabianej przez sąsiadkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osek Napisano 24 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 24 Czerwca 2005 niech sąsiadka kupi sobie najpierw jajo (czyt. tomagoczi ;] ) a tak na poważnie? to chyba nie ma 3~4 lat, nie? ;] powiedz jej niech wszsystko sobie klika i patrzy na zmiany... : D aha- i oczywiście pokaż jej gdzie jest reset : P pis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wunat Napisano 24 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 24 Czerwca 2005 ja jak uczylem mame (!) to po podstawach zrobilem sobie ghosta i chulaj dusza, powiedzialem zeby robila cokolwiek i niczym sie nie przejmowala bo niczego nie zepsuje. radosne hasanie po kompie. ludzie ktorzy jeszcze nie potrafia obslugiwac kompa czesto boja sie czegos sprawdzic bo boja sie ze zepsuja, a tak ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cavarr Napisano 24 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 24 Czerwca 2005 ludzie a ja ostatnio musiałem uczyć dwa przypadki odosobnienia od kompa, powiem wam że jest bardzo trudno takim osobom coś wytłumaczyć, gdyż oni panicznie boją się coś wcisnąć "bo boja sie ze zepsuja, a tak ...", a ja na to że się nie da. naukę rozpocząłem od pokazania jak się włącza kompa :) i oczywiście reset(ale o resecie zapomnieli gdyż na drugi dzień dzwonią że myszka im nie działa, a tu patrzę zwiecha hehhehe) dalej jeszcze zdradzę że uczyłem ich otwierać katalogi myszką, jest to trudne wyzwanie bo za żadne skarby nie udawało im się dwa razy szybko kliknąć :( a pomóc musiałem bo dla nich kompy na komunie składałem hehehhe :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekB Napisano 24 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 24 Czerwca 2005 He he, Dwukilik myszą w to samo miejsce to nie lada wyzwanie. Wiem bo swoją mamę szkoliłem :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lgolebio Napisano 24 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 24 Czerwca 2005 Zrób dokładnie tak jak Ci powiedział wunat. Ja swojego ojca nie potrafiłem uczyć bo bez przerwy się na mnie darł "a co teraz zrobiłeś??" , "a dlaczego tak??" , "no ale coś ci się teraz pokazało i dlaczego to wyłączyłeś??" i tak w kółko. W końcu zrobiłem backup ważniejszych danych i powiedziałem, żby robił co chce, nauczyłem go tylko chodzić po internecie i zakładania swoich folderów z dokumentami. W wordzie sam się przeszkolił. Narazie poważniejszej awarii nie zanotowałem, poza tym że sformatował sobie dysk z ważnymi dokumentami :wink: , ale jak powiedziałem mam ich kopię więc nie ma problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m4r Napisano 24 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 24 Czerwca 2005 No chyba najlepiej jest zrobić backup i "hulaj dusza, piekła nie ma!" ;) A co do dwuklika... dla niekumatych (ojć, Bezelami zaleciało ;) ) microsoft stworzył coś takiego jak jednoklik (ustawienia folderow - pojedyncze kliknięcie... cośtam). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Remee Napisano 25 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 25 Czerwca 2005 Ja na początek nauczyłbym ją trzymania joysticka :P :rolleyes: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jediknight Napisano 25 Czerwca 2005 Zgłoś Napisano 25 Czerwca 2005 ja jak uczylem mame (!) to po podstawach zrobilem sobie ghosta i chulaj dusza 1512231[/snapback] Moderator????? :lol: z doświadczenia wiem że jeśli jest młoda (3 klasa podstawówki) to na pewno szybko sama się wszystkiego nauczy. Zostaw jej tylko kompa i niech się bawi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach More sharing options...