wizjonerek Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Siemka Pytanie do Wizjonerka: ile mm bedzie miala podstawa tego WB u ciebie? Bo ja zastanawiam sie czy 5mm nie bedzie za duzo. Piotrek pisałeś ze kanaliki nie powinny byc gladkie i teraz mysle nad tym czy tą sciernicą, ktora zaokraglalem kanaly nie zrobic poprzecznych rys dzieki ktorym woda plynela by z lekkimi oporami. Te rysy nie sa glebokie, porownywalne z srednioziarnistym papierem sciernym. Jak myslisz zostawic rysy czy wygladzic je? Jesli chodzi o to rozdzielenie w moim bloku - bedzie one nie rowne po bokach (lekko postrzepine), woda bedzie wplywac swoboden w te dwa kanaliki gdyz to rozdzielenie bedzie ostro zakonczone i jeszcze dodatkowo bedzie z gory spilowane i z "rysami" dzieki czemu woda bedzie plynac tez gora. Mam nadzieje ze to dobry pomysl - prosze o opinie. U mnie podstawa bedzie miała 3mm to powinno wystarczyć aby ciepło sie lekko rozeszło po bloku mysłałem nawet nad 2 mm ale chyba nie pozwoli mi na taką dokladność moja wiertarka :( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Zacznie jesli pozwolicie od Konca: Grzechu: Oczywiscie zostaw rysy, ja osobiscie myslalem zeby probowac trawic miedz ale jeszcze zajec na uczelni nie bylo wiec zrobie to w nastepnym bloku. Rozdzielenie w twoim bloku ma ten minus ze 2-krotnie zmniesza przeplyw wody co z tego co pamietam zmniejszy 4-krotnie libe Reynoldsa a co zatym idzie kieruje nas do przeplywu laminarnego. Wichhunter: 1. Punktowanie: ma na celu wstworzenie pofaldowania celem utworzenia wirow i zapobiegnieciu laminarnemu przeplywowi - dla mnie dziala swietnie przy trybie Idle mam na procku 2C wiecej niz wynosi temp wody ( ile jest tak naprawde dowiem sie jak sam zamontuje czujnik) 2. przeplyw wody: mam duzy, pompa Aqua El PF3 30W 2500l/h maxx. W moim ukladzie gdzie mam 3 bloki rownolegle mam przeplyw wody na poziomie 300-350l/h co wydaje sie malo ale w praktyce jest bardzo duzo. Zalozenie bylo takie ze robie blok pod silna pompe, w przypadku pompy PF-1 czy innej 5W oczywiscie moze sie okazac ze bloki gladkie sie lepiej sprawuja. 3. robienie wiekszego wlotu mija sie z celem, zbyt mala predkosc wody - przeplyw laminarny. 4. robienie mikro kanalow??? zdecydowanie widac ze jestes teoretykiem a nie praktykiem robie blokow wodnych. 5. kanaly 12mm??? odp patrz punkt 4. - wes se to narysuj, i zmiesc mi spirale, 16cm dziure w srodku na czyms co ma wymiary 50x50 - rotfl. Wizjonerek UWAGA nie powinno sie stosowac w jednym ukladzie miedzi i aluminium tworzy sie ogniwo. Uwaga PF3 silnie sieje elektromagnetycznie - obraz skacze trzeba odpowiednio wyekranowac, pompa nie nadaje sie na niezatapialna, moje proby skonczyly sie fiaskiem i zatopieniem kompa - przod jest na wscisk i mi go wybilo na szczescie bylo przy wylaczonym pradzie. Nexus bloku nie bede przerabiac bo na nim od miesiaca pracuje :) tem jak widac w opisie przy czym pasta to zwykla siliconowa wiec jakbym mial dobra srebrna to bylo by mniej. Tomasir jedyne porownanie jakie mialem, to z moim poprzednim blokiem gdzie slimak byl wykonany wiertlem 5,5mm roznica ok 3C. to bylo zdecydowanie zaaamalo ( wiertlo). Co do tego projektu z Ov... to powiem tak: w pizdu roboty :-) serio, wiecej niz przy wierceniu, bo musisz przylutowac wszystko naraz inaczej za kazdym razem bedzie ci sie odlutowywac to co juz przylutowales. Druga sprawa ze jesli uzyjesz cyny to duzo stracisz ta kwiec musial bys uzyc stopu srebra i miedzi (temp. top. 1100) ktory jest drogi i trzeba miec naaaprawde duzy palnik bunsena zeby to zrobic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feluke Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Widze ze ostra dyskusja tutaj jest wiec mam do was pytanko. Zrobilem blok miedziny wiercony ala Mate i czy duzo by dalo gdybym nagwintowal kanaly poprzeczne?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Siemka Pytanie do Wizjonerka: ile mm bedzie miala podstawa tego WB u ciebie? Bo ja zastanawiam sie czy 5mm nie bedzie za duzo. Piotrek pisałeś ze kanaliki nie powinny byc gladkie i teraz mysle nad tym czy tą sciernicą, ktora zaokraglalem kanaly nie zrobic poprzecznych rys dzieki ktorym woda plynela by z lekkimi oporami. Te rysy nie sa glebokie, porownywalne z srednioziarnistym papierem sciernym. Jak myslisz zostawic rysy czy wygladzic je? Jesli chodzi o to rozdzielenie w moim bloku - bedzie one nie rowne po bokach (lekko postrzepine), woda bedzie wplywac swoboden w te dwa kanaliki gdyz to rozdzielenie bedzie ostro zakonczone i jeszcze dodatkowo bedzie z gory spilowane i z "rysami" dzieki czemu woda bedzie plynac tez gora. Mam nadzieje ze to dobry pomysl - prosze o opinie. U mnie podstawa bedzie miała 3mm to powinno wystarczyć aby ciepło sie lekko rozeszło po bloku mysłałem nawet nad 2 mm ale chyba nie pozwoli mi na taką dokladność moja wiertarka :( Na taka dokladnosc napewno nie, ale przeciez mozna blok opilowac z drugiej strony juz po wierceniu tak zeby uzyskac podstawke taka jaka sie chce - ja tak bede to robil bo kanaly juz mam zrobione i nie chce mi sie dalej ściernica szlifowac wiec pilnik do reki i czadu, a potem standardowe szlifowanie papierem a na koncu pasta polerska i jest git :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witchhunter Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Wichhunter: 1. Punktowanie: ma na celu wstworzenie pofaldowania celem utworzenia wirow i zapobiegnieciu laminarnemu przeplywowi - dla mnie dziala swietnie przy trybie Idle mam na procku 2C wiecej niz wynosi temp wody ( ile jest tak naprawde dowiem sie jak sam zamontuje czujnik) 2. przeplyw wody: mam duzy, pompa Aqua El PF3 30W 2500l/h maxx. W moim ukladzie gdzie mam 3 bloki rownolegle mam przeplyw wody na poziomie 300-350l/h co wydaje sie malo ale w praktyce jest bardzo duzo. Zalozenie bylo takie ze robie blok pod silna pompe, w przypadku pompy PF-1 czy innej 5W oczywiscie moze sie okazac ze bloki gladkie sie lepiej sprawuja. 3. robienie wiekszego wlotu mija sie z celem, zbyt mala predkosc wody - przeplyw laminarny. 4. robienie mikro kanalow??? zdecydowanie widac ze jestes teoretykiem a nie praktykiem robie blokow wodnych. 5. kanaly 12mm??? odp patrz punkt 4. - wes se to narysuj, i zmiesc mi spirale, 16cm dziure w srodku na czyms co ma wymiary 50x50 - rotfl. 1. Zaraz zaraz, albo ja czegos nie rozumiem, albo wyrazasz sie conajmniej nieprecyzyjnie - punktowanie tworzy dziury, nie pofaldowania. Pofaldowanie zreszta tez daja efekt, o ktorym mowa byla wczesniej, tylko na mniejsza skale. 2. Jezeli masz 300 l/h przy rowneleglym wszystkiego, to ten blok jest niesamowicie toporny. A w praktyce dobry przeplyw to cos rzedu 600l/h (przy 500l/h sie najczesciej testuje bloki). Robienie bloku pod duza pompe, ktory nawet z nia jest ma kiepski przeplyw jest zlym pomyslem. O TECu np. mozesz zapomniec, o ukladach z jeszcze wieksza iloscia blokow takze... 3. Zbyt mala predkosc przeplywu??? Jest wieksza, niz gdybys mial wlot 12ID, bo jest mniej ograniczen->wiekszy przeplyw.Czy ty mozesz mi wyjasnic, jakim cudem woda uderzajace prostopadle w blok moze miec przeplyw laminarny? W momencie kiedy masz wyciety kawalek o srednicy 16mmID, ktory jest na dole ~plaski, czyli nie ma stozka po wiertle to wiecej wody jest blizej jadra=>szybciej odbiera zen cieplo. 4. Moze sie nie zrozumielismy, popatrz na maze3, to nie jest teoria a praktyka. Na dnie zauwazyc mozna sciezki, o tym wlasnie mowa? Czy dden jest teoria? 5. Zamieszczam 2 "schematy", jeden z jednym wylotem, drugi z dwoma. Jak wczesniej, wlot ma 16mm. 50x50 mowisz, wiec miedzy kanalem jest 2.5mm przerwy, czyli wystarczajaco duzo, zeby to wykonac, nawet na stolowej, o frezarce nie wspominajac! (sorry za jakosc, nie chcialo mi sie meczyc z tym, kanaly powinny byc gladkie itd, chodzi o schemat ideowy): Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witchhunter Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Wichhunter: 1. Punktowanie: ma na celu wstworzenie pofaldowania celem utworzenia wirow i zapobiegnieciu laminarnemu przeplywowi - dla mnie dziala swietnie przy trybie Idle mam na procku 2C wiecej niz wynosi temp wody ( ile jest tak naprawde dowiem sie jak sam zamontuje czujnik) 2. przeplyw wody: mam duzy, pompa Aqua El PF3 30W 2500l/h maxx. W moim ukladzie gdzie mam 3 bloki rownolegle mam przeplyw wody na poziomie 300-350l/h co wydaje sie malo ale w praktyce jest bardzo duzo. Zalozenie bylo takie ze robie blok pod silna pompe, w przypadku pompy PF-1 czy innej 5W oczywiscie moze sie okazac ze bloki gladkie sie lepiej sprawuja. 3. robienie wiekszego wlotu mija sie z celem, zbyt mala predkosc wody - przeplyw laminarny. 4. robienie mikro kanalow??? zdecydowanie widac ze jestes teoretykiem a nie praktykiem robie blokow wodnych. 5. kanaly 12mm??? odp patrz punkt 4. - wes se to narysuj, i zmiesc mi spirale, 16cm dziure w srodku na czyms co ma wymiary 50x50 - rotfl. 1. Zaraz zaraz, albo ja czegos nie rozumiem, albo wyrazasz sie conajmniej nieprecyzyjnie - punktowanie tworzy dziury, nie pofaldowania. Pofaldowanie zreszta tez daja efekt, o ktorym mowa byla wczesniej, tylko na mniejsza skale. 2. Jezeli masz 300 l/h przy rowneleglym wszystkiego, to ten blok jest niesamowicie toporny. A w praktyce dobry przeplyw to cos rzedu 600l/h (przy 500l/h sie najczesciej testuje bloki). Robienie bloku pod duza pompe, ktory nawet z nia jest ma kiepski przeplyw jest zlym pomyslem. O TECu np. mozesz zapomniec, o ukladach z jeszcze wieksza iloscia blokow takze... 3. Zbyt mala predkosc przeplywu??? Jest wieksza, niz gdybys mial wlot 12ID, bo jest mniej ograniczen->wiekszy przeplyw.Czy ty mozesz mi wyjasnic, jakim cudem woda uderzajace prostopadle w blok moze miec przeplyw laminarny? W momencie kiedy masz wyciety kawalek o srednicy 16mmID, ktory jest na dole ~plaski, czyli nie ma stozka po wiertle to wiecej wody jest blizej jadra=>szybciej odbiera zen cieplo. 4. Moze sie nie zrozumielismy, popatrz na maze3, to nie jest teoria a praktyka. Na dnie zauwazyc mozna sciezki, o tym wlasnie mowa? Czy dden jest teoria? 5. Zamieszczam 2 "schematy", jeden z jednym wylotem, drugi z dwoma. Jak wczesniej, wlot ma 16mm. 50x50 mowisz, wiec miedzy kanalem jest 2.5mm przerwy, czyli wystarczajaco duzo, zeby to wykonac, nawet na stolowej, o frezarce nie wspominajac! (sorry za jakosc, nie chcialo mi sie meczyc z tym, kanaly powinny byc gladkie itd, chodzi o schemat ideowy): Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laweciarz Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 ja tez jestem z tych ambitnych. kupilem 2 tygodnie temu komplet: statyw do wiertarki i imadlo techniczne w globusie w czechach. zaplacilem 1700 koron, do tego wiertla o srednicy 3 mm ze stali HSS G (chyba, bo nie pamiętam). zalatwilem sobie sztabke miedzi 50x150x25 i zabralem sie za wiercenie. efekt jest taki, ze wszystkie wiertla polamane :( (zakleszczone ) i większość materiału zniszczona. zaznaczam, ze statyw jest dosyc dobrej klasy (czytaj stabilny), a podczas wiercenia chlodzilem calosc wodą. chlopaki totalna zalamka, nie wiem co sie dzieje. moze to dlatego, ze nie mam regulacji obrotow w mojej wiertarze? nietety na dobrą wiertarke juz mnie nie stac. w kazdym razie caly zestaw WC juz skompletowany, tylko mi bloku brakuje - chyba sie potne. i caly czas wedruje mi po glowie natrętna myśl: "mogłeś kupic gotowy blok". tak wiec z powodu nieprzewidzianych okoliczności projekt WC zawiesilem na pewien czas.Heh :D , miło poczuć, że nie jet się jedynym niedołęgą. Ja zakleszczyłem dwa zwykłe wiertła do metalu 3mm, i 4.3mm i zniszczyłem dwa bloczki. Wierciłem na wolnych obrotach i jeździłem w górę i w dół. Wszystko robiłem delikatnie, na wiertarce pozycjonowanej używając chłodziwa. Niestety miedź się nie kruszy tylko ciągnie. Każdy kto wiercił wie, że wiór może mieć nawet kilka centymetrów. Dlatego jak się zakleszczy w rowku wiertla to jest porażka. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Witchhunter - ten twoj projekt w kaształcie litery S jest bardzo podobny do mojego z tym ze u mnie to S jest odwrocone - czyżby plagiat :evil: :wink: IMHO - ten pierwszy jest lepszy (sam robie prawie identyczny) :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexus Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 ja tez jestem z tych ambitnych. kupilem 2 tygodnie temu komplet: statyw do wiertarki i imadlo techniczne w globusie w czechach. zaplacilem 1700 koron, do tego wiertla o srednicy 3 mm ze stali HSS G (chyba, bo nie pamiętam). zalatwilem sobie sztabke miedzi 50x150x25 i zabralem sie za wiercenie. efekt jest taki, ze wszystkie wiertla polamane :( (zakleszczone ) i większość materiału zniszczona. zaznaczam, ze statyw jest dosyc dobrej klasy (czytaj stabilny), a podczas wiercenia chlodzilem calosc wodą. chlopaki totalna zalamka, nie wiem co sie dzieje. moze to dlatego, ze nie mam regulacji obrotow w mojej wiertarze? nietety na dobrą wiertarke juz mnie nie stac. w kazdym razie caly zestaw WC juz skompletowany, tylko mi bloku brakuje - chyba sie potne. i caly czas wedruje mi po glowie natrętna myśl: "mogłeś kupic gotowy blok". tak wiec z powodu nieprzewidzianych okoliczności projekt WC zawiesilem na pewien czas.Heh :D , miło poczuć, że nie jet się jedynym niedołęgą. Ja zakleszczyłem dwa zwykłe wiertła do metalu 3mm, i 4.3mm i zniszczyłem dwa bloczki. Wierciłem na wolnych obrotach i jeździłem w górę i w dół. Wszystko robiłem delikatnie, na wiertarce pozycjonowanej używając chłodziwa. Niestety miedź się nie kruszy tylko ciągnie. Każdy kto wiercił wie, że wiór może mieć nawet kilka centymetrów. Dlatego jak się zakleszczy w rowku wiertla to jest porażka. najlepsze jest to, ze tez wiecilem pulsacyjnie, znaczy gora, dol. wszystko robilem extremalnie uważnie i powoli, ze wiercenie jednego otworu o sred 3mm i i glebokosci 40mm zajmowalo mi ok 0,5h. mimo wszystkich środkow ostroznosci nie udalo mi sie wykonac poprawnie odwiertów. ale nic to na weekend zamierzam popracowac nad blokiem ślimakowym wierconym :). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizjonerek Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Wichhunter: 1. Punktowanie: ma na celu wstworzenie pofaldowania celem utworzenia wirow i zapobiegnieciu laminarnemu przeplywowi - dla mnie dziala swietnie przy trybie Idle mam na procku 2C wiecej niz wynosi temp wody ( ile jest tak naprawde dowiem sie jak sam zamontuje czujnik) 2. przeplyw wody: mam duzy, pompa Aqua El PF3 30W 2500l/h maxx. W moim ukladzie gdzie mam 3 bloki rownolegle mam przeplyw wody na poziomie 300-350l/h co wydaje sie malo ale w praktyce jest bardzo duzo. Zalozenie bylo takie ze robie blok pod silna pompe, w przypadku pompy PF-1 czy innej 5W oczywiscie moze sie okazac ze bloki gladkie sie lepiej sprawuja. 3. robienie wiekszego wlotu mija sie z celem, zbyt mala predkosc wody - przeplyw laminarny. 4. robienie mikro kanalow??? zdecydowanie widac ze jestes teoretykiem a nie praktykiem robie blokow wodnych. 5. kanaly 12mm??? odp patrz punkt 4. - wes se to narysuj, i zmiesc mi spirale, 16cm dziure w srodku na czyms co ma wymiary 50x50 - rotfl. no własnie ja mam taką samą pompe w obiegu mają być 3 bloki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizjonerek Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Zacznie jesli pozwolicie od Konca: Wizjonerek UWAGA nie powinno sie stosowac w jednym ukladzie miedzi i aluminium tworzy sie ogniwo. Uwaga PF3 silnie sieje elektromagnetycznie - obraz skacze trzeba odpowiednio wyekranowac, pompa nie nadaje sie na niezatapialna, moje proby skonczyly sie fiaskiem i zatopieniem kompa - przod jest na wscisk i mi go wybilo na szczescie bylo przy wylaczonym pradzie. ja jade na płynie borygo wiec nie powinno być ogniwa zresztą nagrzewniczka nie jest w zaden sposób połaczona galwanicznie z resztą urzadeń pf3 mój przód mozna cały zdjąc wyjąc to do regulacji i zostaje mi wlot do wody Nagwintowany w dodatku 16mm kupiłe w obi taką przejsciówke z gwintu na rurke wkreciłem i jest spox nie ma co wybić skoro wszystko jest na gwint wkrecane ( ktoś wczesniej mówił ze regulacja jest w 3 stopniach a ja moge regulować płynnie ile chce nie ma stopni regulacji przepływu jest płynne) a własciwie to nie ma bo powyciagałem i jest na gwint wy chyba macie jakieś inne wersje tej pompy.bo wyglada ze sie dośc znacznie róznią budową i chche ją zatapialną mniej watów w wodzie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr K Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Wizjonerek: Ehh facet nie bede tu tlumaczyl podstaw elektolizy, BEDZIESZ mial ogniwo bo w borygo jest woda, jakbys mial czysty alkochlo tez bedziesz mial ogniwo. Facet to cos z gwintem jest WCISNIETE wiem przeciez ja ta pompe rozebralem bo mi pekl pret ceramiczny od wirnika. TA plynna regulacja to jest taki badziew ktory odrazu odmontowalem teraz mam czysty silnik z wirnikiem, pompa krotsza o ok 6cm. Witchunter. 1. walimy mlotkiem na tyle mocno by zrodzic faldke a nie dziure - pamietamy ze mamy juz tylko ok 2mm materialu i niechcemy zeby nam sie wybrzuszyl z drugiej strony. 2. ten blok moze nie jest toporny. pozostale sa toporne :-) tu sie przyznam bez bicia. 3.- oki zgadzam sie ale czym ja przetne wiertlo :/ 4. oki masz racje sciezki to nie mikro rowki nie zrozumielismy sie rzeczywiscie... 5. no fajne te schematy wole takie rozwiercane niz gladkie, tylko do tego trzeba miec frez bo inaczej nie uzyskasz rownej powierzchni. 6. o peltierze nie myslalem nigdy gdyz za duzo kosztuje. 7. przeplyw mam moze nie super ale wystarczajacy, pompa moja, jak i wszystkie pompy wirnikowe typu akwariowego czy tez fontannowego sa niskocisnieniowe, oznacza to ze przeplyw spada nieliniowo ze wzrostem cisnienia. Co widac po wynikach przy podlaczonym samym wezu 12mm(wew) i chlodnicy (F125p) daje mi opory ktore powoduja ze przeplyw spada do 600l/h.... Na razie tyle musze konczyc robota czeka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wizjonerek Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Wizjonerek: Ehh facet nie bede tu tlumaczyl podstaw elektolizy, BEDZIESZ mial ogniwo bo w borygo jest woda, jakbys mial czysty alkochlo tez bedziesz mial ogniwo. Facet to cos z gwintem jest WCISNIETE wiem przeciez ja ta pompe rozebralem bo mi pekl pret ceramiczny od wirnika. TA plynna regulacja to jest taki badziew ktory odrazu odmontowalem teraz mam czysty silnik z wirnikiem, pompa krotsza o ok 6cm. nie chce co byś mi tłumaczyl zasady elektrolizy. mówie tylko ze mam borygo chłodnica nie jest galwanicznie dołaczona a blok jest uziemiony wiec jak se troszke jonów polata to sie nic nie stanie regulacje ja także wywaliłem odrazu bo po co to świństwo A TO COŚ Z Gwintem jak mówie ci ze jest odlane (zintegrowane z obudową to znaczy ze jest) co prawda z 1 strony ale jest tez ją rozbierałem bo wirnik za 14 zeta wziałem se na zapas i chciałem zobaczyć jak to sie wymienia wiec pomkpa była w mak rozebrana. i tuleja która jest nagwintowana jest z cześcia( u mnie prawą ) odlana z jednego bloku plastiku.nagrzewniczki miedzienj nigdzie nie mogłem dostać ajest troche osób które używają alu i nie ma problemu bynajmniej nie mówili o tym (wiem mniejsze odprowadzanie ciepła ) ale innej nie ma wiec wyjscia nei mam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witchhunter Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Witchhunter - ten twoj projekt w kaształcie litery S jest bardzo podobny do mojego z tym ze u mnie to S jest odwrocone - czyżby plagiat :evil: :wink: IMHO - ten pierwszy jest lepszy (sam robie prawie identyczny) :D Chcesz powiedziec, ze projekt ze zdjecia ktore wyslalem jest podobny do projektu twojego? to ciekawe... z blokami moze nie jest jak z muzyka, sa jeszcze rzeczy do wymyslenia, ale zarowno moj jak i twoj naleza do projektow bardzo juz oklepanych. Tak wiec sorry, jesli czujesz sie urazony, ale ten z mojego zdjecia to jeden z najprostszych i najmniej wykwintnych projektow, jakie widzialem, zreszta wymyslenie go to kwestia 3sec pracu umyslowej. Jest natomiast relatywnie prosty w wykonaniu, a to DUZA zaleta... Tutaj mozna znalezc ciekawe plany blokow wierconych poprzecznie. Najbardziej godnym uwagi jest wlasnie blok z wlotem nad rdzeniem, wymaga paru modyfikacji, ale generalnie jest fajny... Wizjonerku, Piotrek ma absolutna racje, w momencie kiedy polaczysz dwa metale elektrolitem (ktorym borygo rowniez jest), to dostaniesz ogniwo galwaniczne i zarowno AL jak i CU zaczna ci korodowac (wiem na swoim przykladzie). Poczytaj sobie Tutaj, zreszta nie ty jeden, bo temat jest na tym forum omijany szerokim lukiem, a jeszcze NIKT na swiecie, nie znalazl dobrego rozwiazanie, na uniknieciu korozji w ukladach ALU+CU... dlatego ja kupuje miedziane nagrzewnice z ddenu. Piotrek: Zwykle wiertlo za 2zl powinno kantowce ulec, nie wiem, nie probowalem, przyznaje sie bez bicia, ale mysle, ze najwyzej troche to potrwa. Nie masz tez do konca racji z tymi pompami, wystarczy popatrzec sobie na wykresu, ktore czesto widnieja na opakowaniach owych pomp. Sa one *prawie* liniowe. Owe wykresy przekladaja sie calkiem niezle na rzeczywistosc (kiedys testowalem rozne pompy z rozna dlugoscia roznych wezy). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Witchhunter - nie unos sie tak ja tylko zartowalem z tym plagiatem, a nawet jesli ktos zrobilby WB dzieki mojemu projektowi i pomogloby mu to w obnizeniu temp. bylbym z tego bardzo szczesliwy. Co do podobienstwa to oprocz tego ze ten moj jest odwrocona litera S, a twoj normalna S i to ze ty masz wlot na srodku (co napewno poprawi jego wydajnosc) to nie widze roznic. :? Nie wiedzialem ze ten projekt jest oklepany, nigdzie indziej nie widzialem takiego. Szkoda ze ten link ktory dales nie dziala (moze tylko u mnie), a nie chce mi sie szukac samemu :D Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Mam jeszcze 3 pytanka: 1. Widzialem w sklepie zoologicznym dosc pokazna pompke AquaEl'a (chyba) 700l/h moc - 8.5W, kosztuje 53zl i zastanawiam sie czy jej nie brac - jak myslicie? Jesli znacie jakies w miare dobre i koniecznie tanie pompki do 60zl to piszcie. 2. Jakie macie zapinki do tych blokow ?(chodzi mi o te co sie je do socketu przyczpia lub do otworu wokol socketu, a zreszta kazdy wie o co mi chodzi) :D 3. Robie blok, ktory bedzie mial przykrecane wieczko - czym zrobic otwory w naroznikach tego bloku tak zebym nie mial problemow z wkreceniem srub, moze znacie jakies wiertelka (czy cos) co robi gwint w otworach? Dzieki za odpowiedzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexus Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Grzechu, a nie chcesz sobie wziąć pompki MJ1000 od mate'a ? jest mała cicha i wydajna. kosztuje chyba 80PLN - 20 zetów cie nie zbawi. ja mam PH802 i wszystko byloby spoko, gdyby nie to, ze jest troche spora - troche cięzko ją zmieścić w obudowie (mam midi tower). co do mocowania, to wg mnie najlepiej przymocować do mobo. a co do gwintu, to nie da sie go zrobić wkręcając odpowiednio zaostrzoną śrube ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzechu Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 No dobra moze 80zl nie ale dolicz do tego 20zl za przesylke i masz 100, a to juz duzo :( dlatego wole cos tanszego i mniej wydajnego. Co do srob to nie wiem bo jeszcze tego nie robilem wiec sie pytam czy sa jakies metody i narzedzia do tego celu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUKE Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 wystarczy nawiercic i potem otwor nagwintowac gwintownikiem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexus Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Grzechu, właśnie sprawdzilem, przesyłka od Mate'a z 29.10 masa 1,63 kg opłata 9,50PLN. update: ile taki gwintownik kosztuje? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laweciarz Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Tutaj mozna znalezc ciekawe plany blokow wierconych poprzecznie. Najbardziej godnym uwagi jest wlasnie blok z wlotem nad rdzeniem, wymaga paru modyfikacji, ale generalnie jest fajny...A tutaj, tu i tu można znaleźć jeszcze ciekawszy projekt :) mojego autorstwa (zerżnięty żywcem z innego bardzo znanego) na którym poległem w zeszły piątek. Ech, a miało być tak pięknie. ps. Wie ktoś może czym to powiercić? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witchhunter Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Nie obrazam sie, nie przesadzaj, sorry ze to tak zabrzmialo :) TEN url dziala. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witchhunter Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Grzechu: Lepiej zainwestuj w tego MJ1000. Ja kupilem kiedys slaba pompke (Ph 301, 600l/h) i teraz lezy, usyfiona w bialej skorupie z tego, co zostalo po mojej aluminiowej nagrzewnicy po czyszczeniu KRETem :) Pociagnie ci ona jeszcze z 1/2 dodatkowe bloczki i bedziesz mial na dluzej. Poza tym MaxiJet to jedne z najlepszych pompek zatapialnych... Bardzo waznym parametrem jest wysokosc podnoszenia slupa wody (max cisnienie wytwarzane), powinien byc on mozliwa jak najwiekszy (tylko pamietaj o mocy) :) Blok mocowac najlepiej do 4 dziur wokol socketa, wieksza wytrzymalosc, mozliwosc regulacji we wszystkie strony (optymalny docisk do jadra) i "pewnosc", ze nie odskoczy ci od procesora razem z wylamanymi nozkami od socketa podczas pracy :) Nexus: Sam mam PH802, stymze w BigTower (jest 2-3cm wezsza od Midi). Ja swoja przerobilem na niezatapialna sciagajac pomysl od Innovateka - bylo na filmiku z Toms (plagiacik :) ) Zbudowalem z plexi malenki zbiorniczek (10cmx10cmx30cm) i przykleilem go do wlotu pompki (najpierw oczywiscie wycialem co nie bylo potrzebne, zeby zyskac te pare mm). Wszystko miesci sie pod karta graficzna (jesli poprowadzisz prosta wzdluz pompki, to ta prosta jest prostopadla do plyty) kolo reszty urzadzen (sieciowka, TV itd), dotykajac co prawda plyty glownej kabelkiem, ale miesci sie calkowicie :) nawet bylo miejsce na gabke dookola, wiec wibracja so "male" no i problem z napelnianiem jest rozwiazany :) PS. jesli chcesz tak robic, to daj znac, bo jest pewien maly szkopul odnosnie zasysania wody z powietrzem :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnamed Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 A tutaj, tu i tu można znaleźć jeszcze ciekawszy projekt :) mojego autorstwa (zerżnięty żywcem z innego bardzo znanego) na którym poległem w zeszły piątek. Ech, a miało być tak pięknie. ps. Wie ktoś może czym to powiercić? moim zdaniem tam nie bedzie rownomiernego przeplywu wody, i co gorsza centralna czesc bloku (ta z ktora bedzie sie stykac rdzen) nie bedzie najchlodniejszym miejscem na konstrukcji, zebu tak bylo to chyba obieg wody powinien byc spiralny... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexus Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 Witchhunter ja juz mam wszystko przygotowane - PH802 bedzie zatopiony w pojemniku na zywność - takim jaki ma Mate, ale nie kupowalem u nigo. nie za bardzo wiem skąd taką cene wytrzasnął. wszystko zmieści mi sie pod twardym dyskiem - z trudem, ale sie zmieści :). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laweciarz Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 A tutaj, tu i tu można znaleźć jeszcze ciekawszy projekt :) mojego autorstwa (zerżnięty żywcem z innego bardzo znanego) na którym poległem w zeszły piątek. Ech, a miało być tak pięknie. ps. Wie ktoś może czym to powiercić? moim zdaniem tam nie bedzie rownomiernego przeplywu wody, i co gorsza centralna czesc bloku (ta z ktora bedzie sie stykac rdzen) nie bedzie najchlodniejszym miejscem na konstrukcji, zebu tak bylo to chyba obieg wody powinien byc spiralny... Wszystko się zgadza, tylko gdzie ja kupie takie krzywe wiertło? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
unnamed Opublikowano 20 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 20 Listopada 2002 to fakt...chyba takich nie ma:D...ale frez bedzie lepszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Laweciarz Opublikowano 21 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2002 moim zdaniem tam nie bedzie rownomiernego przeplywu wody, i co gorsza centralna czesc bloku (ta z ktora bedzie sie stykac rdzen) nie bedzie najchlodniejszym miejscem na konstrukcji, zebu tak bylo to chyba obieg wody powinien byc spiralny...Równomierny przepływ powinien być. Wynika to z różnicy ciśnień na zmianie przekroju poprzecznego strugi. Tzn w każdym cienkim kanaliku, różnica ciśnień międzu kanałem doprowadzającym jest taka sama (ciecz jest nieściśliwa). Nie wiem jak to powiedzieć prostymi słowy... :? A tak na poważnie to, to rozwiązanie opócz niewątpliwej wady o której wspomniałeś (o centralnej części) posiada plusy: -prostota konstrukcji -woda biegnie bardzo blisko procka -duża powierzchnia odbioru ciepła z miedzi przez wodę -taniocha -swobodny przepływ cieczy minusy: -prostota konstrukcji<>prostota wykonania (jak się okazało) Poza tym to się raczej nadaje na peltiera chyba Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Witchhunter Opublikowano 21 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2002 moim zdaniem tam nie bedzie rownomiernego przeplywu wody, i co gorsza centralna czesc bloku (ta z ktora bedzie sie stykac rdzen) nie bedzie najchlodniejszym miejscem na konstrukcji, zebu tak bylo to chyba obieg wody powinien byc spiralny... Równomierny przepływ powinien być. Wynika to z różnicy ciśnień na zmianie przekroju poprzecznego strugi. Tzn w każdym cienkim kanaliku, różnica ciśnień międzu kanałem doprowadzającym jest taka sama (ciecz jest nieściśliwa). Nie wiem jak to powiedzieć prostymi słowy... :? No wlasnie to nie jest tak. Roznica cisnien nie jest ta sama, bo musimy rozroznic 2 cisnieia, hydrostatyczne i hydrauliczne. Kiedy ciecze wplywa do bloku na rozne kanaliki dzialaja rozne cisnienia. Na te na koncu dziala cisnienie hydrauliczne, poniewaz przeplyw wody jest tam wymuszony (woda nie ma gdzie plynac, wiec musi skrecic), natomiast kanaliki poczatkowe (te blizej wlotu) sa napedzane cisnieniem hydrostatycznym, czy sila nacisku cieczy na scianki. Dokladniej, to na kazdy kanalik dziala cisnienie bedace suma tych obu, ale im blizej wlotu tym mniejsza skladowa jest cisnienie hydrauliczne, a wieksza hydrostatyczne i odwrotnie dla tych kanalikow, ktore sa najdalej od wlotu. Cisnienie hydrauliczne jest znacznie wieksze w naszym przypadku niz hydrostatyczne, bo wywolywane jest przez prace pompki. Tak wiec nalepszy przeplyw dostana kanaliki ostatnie, najgorszy te pierwsze. A tak na poważnie to, to rozwiązanie opócz niewątpliwej wady o której wspomniałeś (o centralnej części) posiada plusy: -prostota konstrukcji -woda biegnie bardzo blisko procka -duża powierzchnia odbioru ciepła z miedzi przez wodę -taniocha -swobodny przepływ cieczy minusy: -prostota konstrukcji<>prostota wykonania (jak się okazało) Poza tym to się raczej nadaje na peltiera chyba Na TECa to on sie srednio nadaje, bo jest nierownomierne odbieranie ciepla z calego bloku... musze leciec, dokoncze jak wroce:/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nexus Opublikowano 21 Listopada 2002 Zgłoś Opublikowano 21 Listopada 2002 Zbudowalem z plexi malenki zbiorniczek (10cmx10cmx30cm) i przykleilem go do wlotu pompki (najpierw oczywiscie wycialem co nie bylo potrzebne, zeby zyskac te pare mm). zaintrygowal mnie ten zbiorniczek. jestem ciekaw jak rozwiązałeś zamknięcie tego pojemnika. jest taka możliwość, zebyś umieścił pare fotek tego cuda? :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...