Skocz do zawartości
kubi

Dziwny Problem Z Maxtor Dimondmax Plus 9 160gb Sat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z dyskiem Maxtor DimondMax Plus 9 160GB SATA, otóż pewnego dnia chciałem sobie defragmentować jedną z partycji (FAT32) i windows wypisał mi jakis dziwny komunikat, że coś jest nie tak z dyskiem, pomyśłałem ze może jest jakis bład więc odplam scan disk... a tam to samo ... że nie może uzyskać dostepu do partycji czy jakos tak. Uruchomiłem ponownie komputer myslac ze to moze jakis program blokuje dostęp do partycji .. ale winda juz nie wstała. W momencie gdy powinien startować system po prostu wyskakuje czarny ekran i tyle. Zainstalowałem se system na innym dysku i wszystko jest oki, ale po zainstalowaniu na nowym windowsie sterowników do SATA i ponownym uruchomieniu juz sie nie podnosi .. dopiero po odpaleniu "ostatnio działającej konfiguracji" czyli cofnięciu wgrywania starowników do dysku system rusza.

 

Dodam, że dysk jest wykrywane przez bios. Przy instalowaniu windowsa podczas "badania dysku" pojawia sie kochany blue screen i stwierdza ze dysk moze byc uszkodaony albo zawierac błedy Smile .. tylko jak go cholera sprawdzić jak sie nie chce odpalic nic z tym dyskiem.

 

ps. Dysk mi nie upadł .. nie stuknołem w komputer ani nic .. po prostu przestał działac. Nie było też ządnych sygnałów że coś pada .. jakis spowolnień, wyłaczania sie dysku itp.

 

 

 

 

Pilna sprawa.

z góry dziękuje za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ps. Dysk mi nie upadł .. nie stuknołem w komputer ani nic .. po prostu przestał działac. Nie było też ządnych sygnałów że coś pada .. jakis spowolnień, wyłaczania sie dysku itp.

 

1543125[/snapback]

No jak dysk upadł to nie ciekawa sprawa , zrób od nowa patrycje tylko nie rób na fat'a :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No włąsnie problm z tym ze nawet nie mam jak zrobić tych partycji :) jak podłacze dysk i wgram sterowniki do SATA to mi nie startuje windows, a sama instlacja wywala sie zanim dojdzie do podziału na partycje. Może jeszcze spod linuxa spróbuje :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam :) a moze sprawdz go hdd regeneratorem, zajmie Ci to 2 dni z takim dyskiem(u mnie tyle szedl) ale po tym nie mialem problemow z postawieniem windy... a mialem kiedys podobny problem, ale na starszym kompie i wine ponosil ram a nie dysk... ale skoro u Ciebie na innym wszystko jest ok to ram raczej jest ok

Edytowane przez DeKeR_w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to napwno nie ram, narazie działam na dysku 8GB :| i wszystko jest oki. Nie wiem coto ten regenerator .. ale sie dowiem jak tylko sie chello naprawi bo narazie net dziala mi tylko na polske :|

 

Dziekuje wszystkim za wypowiedzi :)

 

ps. na wgk.waw.pl czekam juz 4 dzien na odpowiedz i nic ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpaliłem program diagnostyczny Maxtora ... i mi super doradził sie zgłosić do maxtora po nowy dysk ;) Narazie kombinuje folijki antystatyczny .. steropian 2 calowy ... pudełko i firme wysyłkową :) może oddadza nowy dysk :)

 

Create Return Material Authorization (RMA)

 

Step 7: Acknowledge Shipping and Packaging Procedure

Country  Poland  Province 

 

READ CAREFULLY OR YOU MAY VOID YOUR WARRANTY

 

This Shipping and Packaging document is provided to help clarify the step-by-step process of returning a product to Maxtor. Please follow these instructions carefully to avoid voiding your warranty by improper shipping or packaging methods. Once you have read these instructions, please acknowledge your responsibility by checking the checkbox and then select the "Next" button at the bottom of this page to request the issuance of an RMA. There is a limit of one advance RMA for all customers until the defective drive is received by Maxtor.

 

Basic Return Shipping Information

 

IMPORTANT: Be sure to back up the data on your drive before sending it to Maxtor.

 

If your drive is not in service and your data is no longer retrievable, please contact a data recovery service before shipping the drive to Maxtor. Once the drive is mailed to Maxtor, you should consider the data irretrievable.

 

    * Before returning a drive to Maxtor you must obtain an RMA number.

    * Please remove all accessories including cables, brackets and faceplates from the drive (send only the bare drive).

    * Jumper Settings on Returned Drives - Applies to ATA Only: Please verify that the ATA hard drive jumper is installed in the Cable Select (CS) position before placing into Maxtor-approved packaging. For additional information and for diagrams of jumper settings, please visit: Maxtor and Quantum Jumper Settings

    * To obtain warranty service, you must return the drives in Maxtor-approved packaging.

    * It is very important to ship all returned drives via a traceable carrier who can provide you with a proof of delivery. Examples of traceable carriers are FedEx, TNT, German Parcel/GLS, Chronopost or DHL (we do not recommend non-traceable first, second or third class mail).

    * You are responsible for the costs of shipping the returned drive or external storage device to Maxtor, including import duties. Maxtor pays the freight costs for shipping the replacement drive to you as a part of a covered warranty service.

    * Purchase of insurance is at your cost and discretion.

    * Maxtor does not take responsibility for drives lost or damaged in transit.

    * Maxtor is not responsible for any contents received other than the Maxtor hard drive.

 

Proper Shipping Of Individual Drives

 

    * The drive must be placed in an anti-static bag, similar to the silver bag provided in the original drive packaging.

    * The drive must be packed with the original drive inserts that came with the retail package (Figure 1) OR surrounded on all sides with solid foam cushioning which is a minimum of two inches thick (Figure 2). Do NOT use Styrofoam® peanuts or bubble wrap.

    * The drive must be sealed in a sturdy cardboard shipping container. The original retail box the drive came in would be an ideal shipping container.

 

If you require packaging, Maxtor will provide it to you at a nominal cost. Please contact Maxtor at +353 1 2041 111 to request proper return shipment packaging.

Shipping and Packaging diagram

Figure 1

Single Pack Shipping Container

(Plastic Inserts)  Figure 2

Single Pack Shipping Container

(Foam Inserts)

 

IMPORTANT: Clearly write the RMA Number issued by Maxtor on the outside of the box or container used to ship the drive to Maxtor. Maxtor may refuse receipt of packages which do not have a clearly identified RMA Number. In any case, processing will be delayed.

 

Method Of Shipment

 

Please be sure to ship your drive to Maxtor via a traceable carrier that can provide you with a proof of delivery if necessary (e.g., FedEx, TNT, German Parcel/GLS, Chronopost or DHL ). Maxtor-approved packaging may be purchased from a Maxtor Customer Support representative at a minimal cost (please reference the above section).

 

Please note that you do not need to pay the commercial invoice sent out with your replacement drive. This paperwork provides customs with a value for the hard drive. For insurance and legal reasons it is not possible to change the value shown on the invoice. However, the invoice states clearly that the contents of the shipment are In Warranty Replacement hard drives. Please be aware that Maxtor will not pay local custom charges.

 

About Your Replacement Drive

 

If your hard drive qualifies for warranty services, it will be replaced with a factory re-certified hard drive, which has passed the same quality standards as our new drives of the returned model. Maxtor seeks to provide replacement drives of the same model. If the same model drive is unavailable, the drive will be replaced with a comparable model.

 

Before sending goods out of the country for exchange, it is advisable to check with your local authorities to see if it is possible to obtain clearance papers. This may reduce or avoid local duties or taxes if customs' clearance papers can be obtained.

 

NOTE: Any drive that fails within the first 30 days will be replaced with a new build drive. Proof of Purchase may be required.

 

Replacement Warranty Period

 

The warranty period for your replacement drive is the remainder of the warranty period for your original drive or 90 days, whichever is longer.

 

The Maxtor Limited Warranty does not cover any of the following conditions:

 

    * Abuse, unreasonable use, mistreatment, or neglect

    * Unusual physical or electrical stress or power fluctuations

    * Damage caused during installation of the Product

    * Damage caused by the equipment or system with which the Product is used

    * Damage caused by modification or repair not made or authorized by Maxtor

    * Products whose Maxtor Serial Number has been removed or defaced

    * Damage caused by use of non-Maxtor packaging

    * Damage caused by improper or improperly used packaging

    * Damage caused by lack of ESD protection

    * Products that are determined to be stolen

 

By way of example, drives received from customers evidencing any of the following conditions are NOT eligible for in warranty replacement:

 

    * Damage caused by improper or improperly used packaging. Some examples of damage caused by inadequate packaging are:

          o Multiple drives packed into a single box without separators, allowing contact with adjacent drives;

          o Drives packed in envelopes or boxes without protective cushioning;

          o Drives shipped in Styrofoam® peanuts or bubble wrap and drives packed without ESD protective bags.

    * If present, the Head Disk Assembly seals broken or tampered with. The HDA seals are the stickers that wrap around the drive from the topside to the side opposite where the printed circuit board assembly is mounted.

    * Physical damage to the drive. For example, a broken or dented housing or printed circuit board assembly.

    * Components added or removed from the printed circuit board (except for jumpers and socketed termination resistors).

 

Contact Information

 

Please contact us if you require further information. +353 1 2041 111 .

 

 

By checking this box I acknowledge that if I fail to follow Maxtor's shipping and packaging instructions, and Maxtor determines that the returned disk drive is damaged in transit, repair of the disk drive will not be covered under the Maxtor Limited Warranty and the Limited Warranty for the drive will be deemed void.

 

Miał ktos juz jakieś doświaczenia z tego typu sprawami ? może ktos móglby mi coś doradzić .. jak to opakować itp :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra wszytsko ustaiłem .. na przyszłość ludziska jak byście mieli takie problemy ..

Wysyłka:

Schenkerem : 39 Euro

DHL: 450 zł

TNT: 360 zł (najtańsza opcja)

poczta polska (Pocztex): 120 zł

Poczta polska paczka z potwierdzeniem odbioru .. 59 zł <-- moja opcja ! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...