Skocz do zawartości
piteq

Nagrzewnice Corsa, Polonez ! Fotki !

Rekomendowane odpowiedzi

W sobote w koncu dotarla pompka (pare fotek ponizej)

Wczesniej zaczalem przygotowywac nagrzewnice. Oto postepy prac przy nich.

 

1. Nagrzewnica z poloneza. Wyczyszczona, skrocona. Pozostalo jeszcze polutowac cala,

wstawic gwinty 1/4 cala, doprowadzic do jakiego ludzkiego wygladu :). Ta bedzie

zamocowana na zewnatrz obudowy pod zasilaczem. Zamontuje na niej jedna 120-stke

w taki sposob aby przeciagala powietrze przez przednia chlodniczke,

cala obudowe i na koncu tylnia chlodniczke. (taki jest plan :) )

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

2. Nagrzewnica z opla corsy. Wstepnie wyczyszczona, pocieta na maksa ;). Trzeba ja jeszcze

polutowac z kazdej strony :), wstawic gwinty 1/4 cala i "odpicowac". Planuje ja zamontowac

z przodu obudowy w tym miejscu. Nie jestem pewien czy nie bedzie jakichs klopotow z zamontowaniem jej.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

Zamontowany zostanie rowniez bloczek przedstawiony tutaj

Zastanawiam sie jeszcze jak to wszystko polaczyc. Nie zmieniajac sposobu w jaki jest

dostarczana ciecz do blokow (tzn. rozdzielenie strumienia cieczy).

 

pozdrawiam

ps. Fotek nie jestem w stanie robic na biezaco, nie posiadam aparatu :( .

Wkleilem zawartosc postu umieszczonego na innym forum (schodzi troche z pisaniem).

Edytowane przez piteq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 pytania odnosnie fiata

1: czy blaszki miedziane sa przylutowane do kanałów??

2 : czy w większości fiatów finy miedziane są pomalowane tylko tak blisko krawędzi???

3: dużo kanałów w fiacie miałeś przytkane cyną??jak ją usunołeś???

Edytowane przez rhezuz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3 pytania odnosnie fiata

1: czy blaszki miedziane sa przylutowane do kanałów??

2 : czy w  większości fiatów  finy miedziane są pomalowane tylko tak blisko krawędzi???

3: dużo kanałów w fiacie miałeś przytkane cyną??jak ją usunołeś???

1554577[/snapback]

1. tak

2. mysle ze tak

3. cyny bylo bardzo niewiele w kanalach (prawie nic), pomogl brzeszczot od pilki wlosowej

Ogolnie nagrzewnica byla bardzo czysta jak na swoj wiek (na plynie pracowala).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe odoba mi sie ten pociety opel .. planujesz go zmniejszyc tak zeby weszla na niego 120 ?? he powodzenia z lutowaniem tego wszystkiego .. bo roboty to bedziesz mial .. ale dasz rade :) aa i jeszcze jedno pytanie czym ty zes ja tak robno pociol ? :)

Edytowane przez pipanol-pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.. planujesz go zmniejszyc tak zeby weszla na niego 120 ?? he powodzenia z lutowaniem tego wszystkiego .. bo roboty to bedziesz mial .. ale dasz rade :) aa i jeszcze jedno pytanie czym ty zes ja tak robno pociol ? :)

1554653[/snapback]

Sam rdzen ma teraz wymiar 135 x 150. Planuje ja zamontowac w przedniej czesci obudowy,

tak aby nie byla widocza (pomiedzy blacha obudowy a przednim panelem). Moze cos z tego wyjdzie.

A jak nie to bedzie z tego "PRO" chlodnica ;)

Cieta byla zawykla pilka do metalu :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W koncu drgnelo z chlodniczkami. Wyszlo na to ze musze skrocic

maksymalnie chlodniczke (corsa) ktora ma byc umieszczona z przodu obudowy, pod panelem.

Usunalem resztke :) starych zbiornikow chlodniczki. Zostaly dorobione nowe.

Musialem zrezygnowac z gwintow, na rzecz wlutowanych na stale kroccow (rurek 6/8mm).

 

Po lutowaniu:

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

 

Po szpachlowaniu i przymiarka do przedniego panela:

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

Jesli nie wystapia jakies nieprzewdziane klopoty z zamontowaniem to nie bedzie

praktycznie jej widac. Pozostalo juz tylko ja pomalowac :).

 

No i przy okazji nowy nabytek ;) D-Tek MAG (CSP-MAG):

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

 

No to tyle na razie ;).

pozdrawiam

Edytowane przez piteq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

he no i extra odrazu mi sie chce modowac mojego kadetta ale musze sie powstrzymac bo narazie stanelem na fiacia :] he he :] aa i powiedz czym to lutowales i jak ? bo mi jakos tak nie chce wychodzic .. ;(

Edytowane przez pipanol-pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Th0m4S ->

pipanol-pl ->

Podczas ciecia w zasadzie najbardzie trzeba uwazac na ta czesc ktora ma pozostac.

Kanaly w corsie (kadet) zrobione sa z ok. 0,2 mm (nie moglem dokladniej teraz zmierzyc)

blachy mosiezniej. Ciecie idzie wzdluz kanalow (przecinane sa lamelki), i dla bezpieczenstwa

jak najdalej kanalu ktory ma pozostac. Cialem normalnym przeszczotem do metalu (nowym).

Pozniej usonalem pozostalosc po lamelkach (malutkimi, zakonczonymi ostro nozyczkami:)).

Zbiorniki (bardzo ostroznie, ze wzgledu na grubosc blachy w poblizu ktorej kreci sie tarcza)

zeszlifowane szlifierka (nie do konca). Pomiedzy blacha zbiornikow a rdzeniem chlodniczki

jest jeszcze cyna, jesli sie pokaze to wystarczy szlifowania tym miejscu. Jesli to sie uda zrobic ;),

to reszta jest latwiejsza. Pozostaje juz tylko dorobienie zbiornikow (zrobilem je z rurki miedzianej)

no i zlutowanie wszystkiego.

Do lutowania uzylem: lutownicy kolbowej 160W, pasty lutowniczej Degufit 3000 (kolega poratowal)

i cyny takiej w palkach (kupowana na wage, bez topnika). Dodam jeszcze ze jest to doskonala

pasta, swietnie sie lutuje przy jej pomocy. Przed lutowaniem powierzchnie dobrze wyczyszczone.

Mialem problem z minimalna iloscia jakiegos osadu (kamien?, jakis nalot?) na powierzchni rdzenia,

w miejscu lutowania zbiornikow. Papierem sciernym nie bardzo szlo to usonac, bo przy okazji

"znikal" rdzen. Pomogla mosiezna szczotka druciana. Troche "delikatniej" obchodzi sie

z mosiadzem. Natomiast nalot, i czesciowo stara cyna zostala usonieta.

Nastepnie kazda czesc ktora ma byc lutowana, zostala pocynowana przy pomocy tej pasty

(zawiera cyne i jakas chemie, doskonale rozprowadza sie po podlozu)

w miejscach przyszlych lutow. Podczas wlasciwego lutowania potrzebne jest

jakies doswiadczenie albo dobre wyczucie.

W czasie lutowania zbiorniczkow aby sobie ulatwic wstepnie nagrzalem

malym palniczkiem (rozna pojemnosc cieplna lutowanych elementow).

 

 

OT. Pipanol-pl jak bys mial jeszcze klopot z lutowaniem to pytaj na PW.

 

>>> UPDATE 10.08.2005<<<

Dwie fotki po malowaniu. Nie za bardzo wyszlo, ale jest czarne :).

Dołączona grafikaDołączona grafika

Ciekawa nagrzewniczka wpadla mi lapki. Szerokosc idealna do zatoki 5,25.

Dołączona grafikaDołączona grafika

Edytowane przez piteq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robote jaka wykonales naprawde podziwiam, ael jak teraz tak patrze na ta czarna nagrzewniczke, to cos mi nie do konca pasuje. Moze finy powinny byc lekko pomalowane- Grzechu tak ladnie pomalowal kiedys u siebie na pomaranczowo. Albo moze bardziej mi sie poodbalo, jak to mialo kolor bialy. W kazdym razie pracy widac miales sporo i to sie liczy, ze zrobione dobrze ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pipanol-pl -> pomoc pasty jest niezastapiona, ale tez dobrze trzeba oczyscic powierzchnie.

 

muciek -> kupilem ja, jako nagrzewnice do Toyoty Cariny 2,0D (tez japoniec :) ).

 

narcyz -> pedzelkiem nie bardzo szlo malowanie "lamelek" :).

Edytowane przez piteq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muciek -> kupilem ja, jako nagrzewnice do Toyoty Cariny 2,0D (tez japoniec :) ).

1590442[/snapback]

A wygląda jak Honda ;)

On Cariny tez widziałem, ale była ciutke mniejsza, kwadratowa, inny układ rurek, przynajmnij tak mówił szrotmaster, że to Karinka ;)

Moge dodac do WEN ? :)

Edytowane przez muciek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wygląda jak Honda ;)

On Cariny tez widziałem, ale była ciutke mniejsza, kwadratowa, inny układ rurek, przynajmnij tak mówił szrotmaster, że to Karinka ;)

Moge dodac do WEN ? :)

1590447[/snapback]

Pewnie.

Zewnetrzne wymiary ze zbiornikami (bez rurek):

wysokosc - 265 mm

szerokosc - 146 mm

grubosc - 60 mm

Edytowane przez piteq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po malej przerwie :)

Poldek skonczony. Polaczylem w nim funkcjonalnosc chlodniczki i zbiornika na wode

(powiekszona czesc dolna chlodniczki, wlutowany gwint).

Jak sie to sprawdzi to sie okaze pozniej po zamontowaniu.

Wlutowane rowniez zostaly gwinty w boczne powierzchnie

(do zamocowania shrouda (?), mozna je rowniez wykorzystac do zamontowania calej chlodniczki),

i po dwa gwinty w gornej czesci (ma pelnic role zbiorniczka).

Tak teraz wyglada poldek ;).

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafika

Thanks to ImageShack for Free Image Hosting

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hinco ->

tak, do tego sa gwinty wlutowane w boczne scianki, na dniach jak bede mial czas

zrobie shrouda

 

piotralek ->

najpierw odcialem gore i dol, pozniej kuchenka :)

calej nagrzewnicy raczej tak mocno nie ogrzewaj bo zrobisz sitko z niej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą nagrzewinczkę od poldka rozlutowywałeś czy ciołeś ??

Bo ja nie mogę jej rozlutować, Rzucam ją na kuchenke, czekam 2min, i cic :/

Nawet cyna nie zaczyna się topić :(

Co jest?? Co robie nie tak??

pozdro

1649011[/snapback]

wiecej mocy!

drugi 3 4 palnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pitralek > jak rozlutowujesz na kuchence to kirey się już nagrzeje i cyna robi się miękka to wydłub ją śrubokrętem ,ile sie da, to wtedy zbiorniczki słabiej się reszty trzymają , potem mozna podważyć zbiorniczki nożem i powinny odejści od nagrzewniczki , ja tak robiłem i zdało to egzamin :wink: , powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

piteq widzę, że bardzo ładnie wyczyściłeś finy z farby na nagrzewnicy od poloneza. Możesz powiedzieć jak to robiłeś? W ogóle te finy mają ładny kolor. Czyściłeś je chemią, czy to tylko na zdjęciach taki kolor widać?

 

dodane:

A może mi się przywidziało, że były czyszczone :)

 

W takim razie jeszcze jedno pytanie. Boczne blachy na tej nagrzewnicy mają gwintowane otwory, które są dość głębokie. Jednak o ile dobrze pamiętam w oryginale nagrzewnica poloneza nie ma takich grubych blach, więc skąd u Ciebie się takie głębokie wzięły?

Edytowane przez Jamin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jamin ->

Finy nagrzewniczki nie byly czyszczone z farby, jedynie z brudu. Na fotkach tylko tak ladnie wyglada.

Boczne blachy nagrzewnicy sa "oryginalne" :). Maja powiercone dziurki i przylutowane nakretki

Dołączona grafika

Edytowane przez piteq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...