phoenix_hawk Opublikowano 19 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2005 (edytowane) Proszę o instrukcje krok po kroku jak za pomoca komponentu Tchart przedstawic wykres funcji na przykład y=x*x Jestem początkujący i nie znalazlem nigdzie konkretnego opisu tego komponentu. Moze wie ktos jak przedstawic graficznie rozwiazanie rownoania zawirajacego 5 zmiennych ? z gory dziekuje i pozdrawiam. Edytowane 19 Lipca 2005 przez phoenix_hawk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ygbd Opublikowano 19 Lipca 2005 Zgłoś Opublikowano 19 Lipca 2005 niestety, kiedyś szukałem tego samego, ale nic nie znalazłem :cry:. Wszystko musisz robić metodą prób i błędów, bo możliwości konfiguracji wykresu jest dość dużo. W tej chwili nie za bardzo mogę pomóc, bo nie mam Delphi, ale możesz popatrzeć w dema (chyba są instalowane standardowo z programem), choć tam są strasznie kombinacje i trzeba troche posiedzieć, żeby wogóle załapać co i z czym się je :D. w przypadku który opisałeś, było by to tak wielkosc:=y; etykieta_osi_x:=x; Series1.Add(wielkosc,etykieta_osi_x); w zależności od x którego wpisałeś, jego wartość byłaby wyświetlana pod dolną osią, a słupek by pokazywał wynik mnożenia, ale nie wiem, czy jak ustawisz standardowe ustawienia wykresu to akurat tak będzie wyświetlał. Kawałek o wykresach było w książce Aplikacje w delphi, jeżeli możesz ją dorwać, to może troszę rozjaśni. BTW. Jakbyś coś znalazł w necie o wykresach, to podrzuć linka :wink: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...