xionc Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2005 (edytowane) Mam do forumowiczów pytania dotyczące tematu, i lekko związane z tematem::arrow: 1. Jakie parametry musi spełniać łącze internetowe (UL/DL), aby moża było bardzo wygodnie grać w FPP a dokłaniej w CoD po necie? :arrow: 2. Jaką opcje neo polecacie do tego? Neo dlatego, ponieważ nie mam innej alternatywy na dzień dzisiejszy. :arrow: 3. Kiedy w Kielcach będzie można mieć Chello? :arrow: 4. Czy jeżeli mam neo256, 512 czy 1mb to ping na serwerach (chodzi o grę) będzie się czymś różnił? Transwery w tych opcjach są wystarczające, więc teoretycznie ping powinien być ten sam, i komfort gry też identyczny. Pytania brzmią jak pytania jakiegoś małego lamerka, lecz co począć, może nim jestem. Zresztą czasem brakuje takich durnych-rzeczowych informacji. Dodam jeszcze, że internet przydałbymi się jeszcze do ściągania siecią torrent albómów muzycznych (~50 do 100 MB) oraz używania standardowych programów takich jak przeglądarka (firefox albo opera) i komunikator tlen.pl. Teraz posiadam neo640 milusie bez limitu i nie chciałbym się przerzucić na coś o wiele wolniejszego. Pozatym już mineła era 640stek. no i na koniec napisze tyle ze mi strasznie dziecinno-doslownie wyszedl post... tak dziwnie brzmi, jakby sie lamuchowaty starzszy pan dziecinny pytał cos... Edytowane 1 Sierpnia 2005 przez xionc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IamWeasel Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Sierpnia 2005 Ja mam neo 640 i zazwyczaj gra mi się dobrze w ET, ale na polskich serwerach. Lagi czasem są, ale to raczej nie zależy od transferu (chyba na każdym łączu czasem są lagi). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Koowi Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Ja gram w CoD na łączu Neo 512 :] Ping to 40-60 Lagi są czasami ale to wina servera albo którys z graczy laguje :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xalpha Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Xionc- pingi zależą od jakości łącza, a nie od tranferu. Spokojnie do gier wystarcza już neo 128! Minimalne wymagania gier na net to chyba 64kbps\64kbps. Ale lepiej mieć jakiś zapas ;] 2: Wszystkie neo... to tylko zależy od twoich $ :) 3: Wtedy kiedy Polska będzie miała pożądne autostrady.... 4: Rożnica w pingu może być max 5-10 ms, czyli nic.... Dopiero roznica 50 ms jest odczuwalna. Xionc... ale z ciebie PAPLA ^^ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xionc Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 A ty mnie męczysz o jakieś głupie gif'y :P W opcji 256 limit to 7GB, brzmi to dla mnie strasznie, boję się, że przy ściąganiu na dzień 300MB, bo tyle gdzieś by na tym neo leciało, nie wystarczył by limit. Tylko nie jestem pewnien uploadu w opcji 256. 300MB razem ze wszsytkim, bo wszystko zabiera, słyszałem, że nie liczą http, ale nie wiem dokładnie. Gdyby na 256 wysyłanie byłoby 128kbps to już mało do myślenia mi pozostawie, mogę brać bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xalpha Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 A ty mnie męczysz o jakieś głupie gif'y :P W opcji 256 limit to 7GB, brzmi to dla mnie strasznie, boję się, że przy ściąganiu na dzień 300MB, bo tyle gdzieś by na tym neo leciało, nie wystarczył by limit. Tylko nie jestem pewnien uploadu w opcji 256. 300MB razem ze wszsytkim, bo wszystko zabiera, słyszałem, że nie liczą http, ale nie wiem dokładnie. Gdyby na 256 wysyłanie byłoby 128kbps to już mało do myślenia mi pozostawie, mogę brać bez problemów. 1576674[/snapback] Tam jest 128 kbps wysyłanie ;] A ty coś sciągasz dodatkowo po za graniem, www i tlenem ? Ja tam nawet 4 gb limitu nie robie miesięcznie ;] I jak przekroczysz to przy pewnie więcej odlaczają. Aha - zresztą potem tez mozesz grac i gadac przez gg ;] Jedynie na www bedziesz troche czekał ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xionc Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 A dobra... najwyżej będe później żałował małego transferu. 256 jest chyba najlepszą dla mnie z opcji. Do wszystkiego wystarcza "na styk". Ściąganie z prędkością 30kB/s da się przeżyć bez problemów. Często torrent takie "małe" prędkości osiąga, i nie narzekam nawet wtedy. 7GB? Ile to będzie ściągania bez przerwy z prędkością 30-32kB/s? (256kbps). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kfgz Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 7GB? Ile to będzie ściągania bez przerwy z prędkością 30-32kB/s? (256kbps). 7340032 / 32 = 229376 = 2d 15h 42m 56 s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xalpha Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 A dobra... najwyżej będe później żałował małego transferu. 256 jest chyba najlepszą dla mnie z opcji. Do wszystkiego wystarcza "na styk". Ściąganie z prędkością 30kB/s da się przeżyć bez problemów. Często torrent takie "małe" prędkości osiąga, i nie narzekam nawet wtedy. 7GB? Ile to będzie ściągania bez przerwy z prędkością 30-32kB/s? (256kbps). 1576732[/snapback] około 70 godzin. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
File Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Do gier UP = 64kbit/s = 8kB/s w zupelnosci wystarczy ..., pakiety jakie sa wysylane podczas gry to ok 1-2kB/s, takze spoko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekB Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Kumpel grał na łączu 80/80 (sieć osiedlowa) w ET i było ok, ale o równocznesnym gadaniu przez np. skypa nie było mowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xalpha Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 I poto stworzyli Teamspeaka :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xionc Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 TS TS'em ale sie dziś przeraziłem, bo na neo 128 Onio miał większego o wiele pinga, nie wiem czy to dobrze wróży, jeżeli bym został użytkownikiem 256'ki. Wysyłanie to samo co na 640, a downstream wystarczający na grę. Lecz, może jakość łącza mniejsza. Ciekawe jak to jest... hmm... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rezo_ Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 2 Sierpnia 2005 Hey xionc tez jestem z kielc!! Mam neta z firmy Hyperion, 200kbps/128kbps bez limitow. Gram w MoH'a i pingi na serwach okolo 30, polecam, pozdro;d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xionc Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 I nie dodałeś, że mieszkasz pewnie w okolicach, lub na ślichowicach. Nie podałes ceny łącza. Pozatym to ping w MoHAA, a nie w CoD'dzie. Ja mieszkam na Uroczysku, a właściwie to dzieli mnie od osiedla ulica Warszawska. IMHO jeżeli masz pingi po 30 na swoim łączu, to ja bym miał pewnie jeszcze mniej na neo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rezo_ Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 (edytowane) Nie, mieszkam na sadach, czyli niedaleko od ciebie. Cena lacza to 70zl/miech. Kumpel z neo kilka pieter wyzej ma pingi w MoH'a ~50 ;d Edytowane 3 Sierpnia 2005 przez moreno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xionc Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 (edytowane) Eh... różnie jest na różnych serwerach, może hyperion ma lepszy dostęp do tego serwera co grasz, a tpsa ma gorszy... zresztą przyjmijmy, że ma taki sam. Pozatym kumpel ma pewnie neo128 jak się nie mylę? Pozatym inne cfg macie. No i na koniec dodam, że nie mogę mieć Hyperiona :mur: czemu? Bo takie prawo i nie można kabli po budynku taszczyć :mur: Vectry nie mogę mieć z tego samego powodu, kablówki też, problem bym nawet z telefonami... ale "jakoś" się rozwiązało, czyli zostaje mi tylko neo. Aha... instalacja Hyperiona swoje kosztuje, a za jedynie 78PLN miesięcznie moge mieć teoretycznie lepsze łącze od Ciebie. Edytowane 3 Sierpnia 2005 przez xionc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaeres Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 W Q3 gralem przez 2-3 lata na SDI i bylo git z pingami w okolicach 50-60. Mysle, ze COD rowniez na silniku Q3 i potrafi rowniez dobrze obsluzyc slabsze lacza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xalpha Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 W Q3 gralem przez 2-3 lata na SDI i bylo git z pingami w okolicach 50-60. Mysle, ze COD rowniez na silniku Q3 i potrafi rowniez dobrze obsluzyc slabsze lacza 1578266[/snapback] Boshe Xionc: http://img100.imageshack.us/img100/3569/xionc7me.jpg To są moje pingi. Duzej roznicy w neo 128>512>1024 nie bedzie ! Ale zawsze moze byc niewielka. Zresztą sam widzialeś pingi Gmyra który ma neo 512- mial jeszcze większe odemnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
File Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Dziwne te wasze pingi. Ja mam 4ms opoznienia do routera, czyli generalnie od tych wynikow odjac po 4ms. A przeciez i-dsl idzie tym samym routingiem przez te same bramki. Wiem bo neo do niedawna tez mialem. http://img.photobucket.com/albums/v239/File/pingowanie.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bania Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 :arrow: 3. Kiedy w Kielcach będzie można mieć Chello? 1576367[/snapback] Z tego co wiem (a byłem w UPC i rozmawiałem z nimi) mają ruszyć z Chello jakoś z początkiem września. Wiem też, że najpierw ma być to KSM, a w późniejszym czasie kolejne osiedla 'na zewnątrz' od centrum ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xionc Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 (edytowane) No a ja w tym momencie na neo640 mam tak: No i ta niewielka różnica, wynikająca chyba z tego, że wolniejsze opcje mają niższy priorytet, więc są gorzej jakości. Prawda? Posiadam program, którym można ustawić max upstream i downstream dla aplikacji, pewnie nic się nie zmnieni jeżeli "obetnę" trochę transweru CoD'owi. Ten soft się nazywa NetLimiter albo NetPeeker. A co do Chello... hmm to w 2k6 dopiero pewnie będzie na uroczysku. Edytowane 3 Sierpnia 2005 przez xionc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
File Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Zgłoś Opublikowano 3 Sierpnia 2005 Obetniesz, a potem bedziesz narzekal na lagi. Proponuje zalatwic jakis programik ktory mierzy predkosci up/down dla danej aplikacji. Wprawdzie teraz mi zaden na mysl nie przychodzi, ale na pewno takowe sa. Zobaczysz wtedy ile realnie taki CoD potrzebuje up/down. Zawsze nalezy pamietac, ze up nie moze byc na maxa zapchany. Ja tam sugeruje 75% zapchania by dobrze wszystko dzialalo. A chello jest strasznie marne jezeli chcesz sobie pograc na polskich serwerach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...