Skocz do zawartości
fish_15

Prośba Gracza Zmęczonego Walką Z Własną Siecią...

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym napisać tu o problemie, który dręczy mnie już od kilku miesięcy. Często gram w różne gry sieciowe, jestem nawet w klanie, jednak od dłuższego czasu nie jest mi dane pograć - moje pingi wołają o pomstę do nieba. Jestem w lanie i kompletnie nie wiem co robić - czasami są momenty, że mogę pograć, jednak po chwili już pingi lecą w górę, a także rośnie packet lost i w konsekwencji połączenie zostaje zerwane :( Proszę, pomóżcie mi! Jeżeli potrzebujecie jakichś wiadomości o mojej sieci, podam wam je, możecie nawet podawać pomysły na naprawę serwera sieci, jeżeli uważacie, że to on jest winny, pogadam z adminem i powinien zrobić to, co poradzicie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh wiem co przezywasz bo mam to samo. Wczeasniej jakies 6 miechów temu było wypas, pingi na servach GamesNet w 2k4 ok 20-30 0 % pl. NO ale bajka się skończyła, teraz mam sakramęckie lagi, pl dochodzi czasami do 144 % !!!. U admina bylismy 2323424342 razy i ch**a to dało. CZekamy juz 7 miesięcy na łacze ATM 10 MB/s w jednym kablu os tepsy, ale jakos nie mozemy sie doczekać (wiadomo to zdziercy itp itd). Uzytkowników w sieci jest ok 600 na łacze 8MB/s. Dobze ze jest LAN i duzo osób gra w rózne gry, tak więc w ut99, 2k4, MOHAA, rózne fify itp, mozna pograc na LANie, wiec to jedyna wygoda mojej sieci. Tak ze rozwiazaniem mojego i twojego problemu jest: adby admin zablokował w dzien lub ustalone godziny p2p, kupił lepsze łacze i nie przyłaczał juz innych uzytkowników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że to jest tego wina? Bo u nas liczba użytkowników jest stała, a jestem pewien że ściągają tak, jak ściągali...a poza tym, jak zwiększy łącze - to oni będą szybciej ściągać, a mi pozostanie tak samo?

 

EDIT: zapomniałem napisać o jednej istotnej rzeczy - kiedy moje pingi są tragiczne, zobaczyłem jaki mam transfer. zacząłem ściągać pierwszy z brzegu plik z http. I co się okazało? transfer 80-100 kB/s :mur:

Edytowane przez fish_15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest taki programik do odłączania od netu gdy nie jest sie adminem (nie podam nazwy bo mogę dostać procenty za to - PW). Jednak jeśli macie kumatego admina to radze nie korzystać a jak macie takiego co sie na niczym nie zna (mój nawet nie umie sie zalogować do panelu kontrolnego) to proszę bardzo. Ja korzystam i nie narzekam :)

 

Możesz sie także dogadać z adminem tak jak mówił @Errorx żeby odłączał o określonej porze p2p i wtedy zobacz jakie sa pingi.

 

Łącze DSL 1024 kb/s na 12 osób.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Errorx a jak można to zmienić?

Dla ciekawostki - skan robiony 2 minuty temu z wyłączonymi p2p, ściąganiami, gg i innymi [ciach!]łami które zapychają neta:

IMAGE

1582220[/snapback]

OMG! Sprobujcie sie dogadac z adminem. Mialem cos takiego - 5 miesiecy wyklocania sie i teraz jakos to zbalansowali. Innej rady na priorytety nie znam.

@Barthezzo

Mozna na PW nazwe tego progsa? Chetnie bym wyprobowal (niedlugo (chyba) przechodze na chello wiec, nothing to loose ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Errorx ale JAK to zbalansować?! słuchaj, pobierałem dla testu plik 1 MB, wyszło mi ściąganie z prędkością 102.4 kB/s. Kiedy w All-Seeing Eye zrobiłem test łącza na podstawie pingu, wyszło mi (uwaga) 30 kB/s ! więc powiedz mi - jak to zrobić, żeby chociaż u mnie ściąganie było wolniejsze, a pingi niższe??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to u nas jest łącze DSL 1024 kb/s <--- wedługo Admina, na około 50 osób. Wszystko mamy poblokowane. P2P działa i największa odnotowana prędkość to około 400 b/s. U admina byliśmy 9000 razy więcej niż connect, teraz to już nie odbiera telefonów od nas. O grach na necie można zapomnieć, nawet The Crims się *&%#$*%. Na nasz blok nie może nic wejść ani Cheloo ani AutoCom ponieważ nie mają zezwolenia, zostaje Neo, ale podobno to syf i z moim apetytem zapychał bym to częściej niż kibel :P Płacimy 50 Zł/ m I tak będzie aż się nie wyprowadzę, niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm....słuchajcie, mały update wiadomości: siedziałem dzisiaj trochę na programie skanującym serwy z gier, i zauważyłem taką tendencję jakby coś 'siedziało' na łączu i zwiększało ping, bo np. na jeden-dwa skany mam normalne pingi, a po chwili już wyrzuca je w kosmos....i trochę o mojej sieci: czy uważacie, że problemem może być tutaj bardzo długi (ok 50m 'na oko') kabel doprowadzający neta z wieżowca do mnie do bloku? albo może firewall na serwie coś nie tak ma ustawione?

(sprawdzę jeszcze jak wyglądają pingi w tym wieżowcu, jak u nich będą lepsze, to coś się chociaż wyklaruje)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem analogiczna sytuacje, nie dalo sie grac, pingi w okolicach 1~2k. Dzwonilem/jezdzilem do bok`u, slalem maile, takze do admina. Zero reakcji, nawet nie raczyli odpowiadac a w przypadku rozmowy zamykali mi usta "slodkim pierdzeniem" ze lada moment wszystko wroci do normy bo sa w trakcie modernizacji sieci.

Postawilem w koncu sprawe na ostrzu noza, nie place rachunkow poki nie bede miec normalnych pingow ~50ms. Dla ulatwienia podlalem adminowi protokoly+porty dla mojej gry (counter-strike 1.6) z mysla o priorytetach. Wyglada to tak:

UDP 27000 - 27009

UDP 27013 - 27014

TCP 27030 - 27039

UDP 1200

TCP & UPD 27056

Po kilku dniach moglem sie cieszyc gra w komfortowych warunkach (ping 20~30). Z ustawieniem prio nawet kiepawy admin sobie poradzi, jesli tylko umie czytac=goglowac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to u nas jest łącze DSL 1024 kb/s <--- wedługo Admina, na około 50 osób. Wszystko mamy poblokowane. P2P działa i największa odnotowana prędkość to około 400 b/s. U admina byliśmy 9000 razy więcej niż connect, teraz to już nie odbiera telefonów od nas. O grach na necie można zapomnieć, nawet The Crims się *&%#$*%. Na nasz blok nie może nic wejść ani Cheloo ani AutoCom ponieważ nie mają zezwolenia, zostaje Neo, ale podobno to syf i z moim apetytem zapychał bym to częściej niż kibel :P Płacimy 50 Zł/ m I tak będzie aż się nie wyprowadzę, niestety.

1584954[/snapback]

OMG ja bym od razu przestał płacić. Już modem jest lepszy od tego co mówisz :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do modemu no to odpada :P Na razie dzwonimy do chello i pytamy się kiedy wejdą na blok, to każdy z nas słyszy że ten blok nie jest okablowany ble ble ble. Ale dzwonimy :-)

Co do Admina to tez nie jest najwyższych lotów. Ci, co się znają na „necie” mówią ze jak by dobrze skonfigurował serwer to było by dobrze a tak to jest kicha. Nawet chcieliśmy iść ze skargą na niego że nie wywiązuje się z umowy :-) ale umowa to jest papier na którym jest że mamy mieć Internet i go mamy :P

 

A co do gier to kiedyś był CS, Jedi, i Warcraft, a teraz jest LIPA :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

echhh chyba też sie pokusze o nazwe tego progza bo mam to samo - ssanko idzie pięęęęęęęęeknie - 60-70 kb/s ale pingi masakra - w dzień poniżej 1500 raczej nie schodzą a jak zejdą to na chwile aby później skoczyć :/ W nocy - da sie czasem jeszcze pograć - ping 60-150 ale nie dłużej jak kilka minut później lag i 999 (COD:UO). Ostatnio jajca były bo niemogłem nawet ASE instalnąć bo niemógł sie do serva podłączyc, żeby zassać potrzebne pliki do instalki :evil:

 

sieć to Polpakowskie 2 MB/s na kilkadziesiąt osób (w reachunkach z ilością osób na tym radyjku już chyba sam admin sie nie łapie... :mrgreen: każdy ma niby przydzielone 1024kb/s ale jest tak koło 600kb/s ale to i tak dobrze, tylko te pingi...echhh

 

 

łączący się w bólu i cierpieniu z zlagowanymi graczami... :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Może jakieś ograniczenia czasowe? :D Ale to by było bez sensu. Nie widze bardziej sensownego sposobu aby sobie pograć czasami.

 

Tydzień temu miałem mecz w AA. Oczywiście odłączyłem wszystkich. Grałem sobie, grałem aż wreszcie chyba admin się wkurzył i wyciągnął kabelek ze switcha :) Na szczęście za chwile mnie podłączył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze warto zadac sobie pytanie od czego zaleza "lagi" jak to si eladnie nazywa?

i doruzniajmy przepustowosc od jakosci lacza

proponuje zrobic tak:

listujecie sobie serwerki i zapisujecie jakie sa tam pingi razem z adresami ip

potem uzyjecie magicznej komendy PING z tymi adresami i zapiszecie obok tych z gry

i co sie okazuje? ze sa one znacznie lepsze niz te z gry

a wiec idzie z tego jakas nauka - tak mnie sie zdaje ;)

ze "lagi" nie zaleza wylacznie od jakosci lacza, w wiekszosci przypadkow powoduja je inni userzy i to nie z waszej sieci

wezmy na przyklad takie cos (niech ktos se sprawdzi jak nie wierzy)

pograjcie w jakas szybka gre z kolega po lanie kablowym

np jakies nba czy strzelanka niech to bedzie nowa gra i ktos kto ma kozackiego kompa gra na max detalach i w singlu ma 60fps, a ten 2 kolega ma jakias padake i tez gra na max detalach i pograjcie sobie, ten co ma szybkiego kompa pochlasta sie bo dziala to jak krew z nosa a ten co ma cienkiego zauwazy lekka strate "szybkosci" bo jednak eth trzeba obsluzyc

a wiec wniasek - w tym przypadku zawinil komp kolegi ktoremu najnormalniej proc lub grafa nie wyrabia i gra musi spowolnic do najwilniejszego usera, bo jak by to wygladalo ze ktos zaczyna grac strzela a tam juz nie ma kolesia bo przeszedl sobie dalej? - typowy lag

czyli wina hardwawrowa

 

2nd przyklad.

masz ping do serwera 50ms laczysz sie i w grze widzisz nagle 2000ms (2s) bo okazuje sie ze jakis lolek na modemie(slaba jakosc lacz) sie wbil i proboje cos ugrac i znowu grazostaje spowolniona przez tego delikwenta

tak niestety sa gry pisane...

 

3rd przyklad

grasz na protokole TCP - o zgrozo

i sie dziwisz ze sa lagi

czemu? a cyzm rozni sie tcp od udp? tym ze tcp gwarantuje dostarczenie pakietow w kolejnosci czyli po koleji wysyla pakiety, jak ostatni nie dojdzie to ponawia, jak dojdzie wysyla nastepny

jak sa jakies losty to masakra.... masz ping na jaki zalozyles

udp natomiast wysyla poprostu pakiety i nie ma zadnej penwnosci ze on dotrze - tak dziala naprzyklad radio internetowe i czasem mozna zaobserwowac nagle przerwy w graniu radia

tyle...

 

kurde troche dlugie mi to wyszlo ;p

Edytowane przez Kean

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobre rozwiazadnie dla sieci osiedlowych:

1. kazda osoba ma staly transfer np 256kb/s

2. w godzinach 10-22 limit na sciaganie danych z internetu np 5-10GB

3. zwiekszenie priorytetow dla odpowiednich pakietow

 

Mysle, ze takei rozwiazanie jest korzystne dla obu stron.Sciagacze majac limit w dzien beda sie ograniczac, ale beda mogli sciagac. Gracze trez beda mogli sobie pograc dzieki limitowi i priorytetowi. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...