Skocz do zawartości
BENITO

Fanatycy Musclecarów Łączcie Się!

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, czas odświeżyć temat.

 

Przejdźmy 10 lat później do roku 1978 no i powstał kolejny kultowy wóz.

 

Kolejny muscle, którego kocham, nazywa się FORD FALCON, a w szczególności FALCON COBRA.

 

http://www.aussiecoupes.com/cobra.html

 

Powiem że w duecie z Weilandem na masce grał główną rolę w znanym filmie:

http://www.madmaxmovies.com/cars/intercept...es/FarmRoad.jpg

 

Dziś jeszcze leciałna TVN 7. Dla dźwięku tego silnika mogę nie wyspać się do pracy. :twisted:

 

 

Zobaczcie jeszcze na opony:

Oczywiście pełene stylu BF GOODRICH RADIAL COMP T/A

Edytowane przez BENITO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Benito napisał - no jasne że tak. :-D

I najlepsze jest że ten kompresor tak zalozony jak na filmie nie mial szans dzialac - rolki nie byly w jednej plaszczyznie.

http://www.lastinterceptor.com/ - jakby ktos chcial zbudowac sobie 'last V8' :-)

No i co do kompresora Weiand:

On the movie car, this was all faked. The supercharger was empty and the carburettor sat inside. A small water pump was attached to the front of the supercharger to hold the drive wheel, this also moved the supercharger belt forward to clear the standard 351 water pump assembly, and the distributor has a 90 degree elbow to allow it to clear the supercharger. The supercharger belt is driven by an electric motor which is hidden by a yellow bucket in the garage scene in MM1. Weiand never had a supercharger that could be activated and deactivated. Even with huge compression it would be tough to generate 600bhp on a 351 in 1974 without rebuilding it once every couple of hundred miles.

http://www.madmaxmovies.com/cars/Replica/Black/index.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja i tak bym zmienił ten silnik na Street Hemi, wtedy można sobie podmuchać nawet po wymianie wałka na ostrzejszy, bo "bloczek" jest solidnie odprężony w porównaniu do swojejgo nascarowego odpowiednika.

 

A co do falcona cobry to przyznajcie, że robi wrażenie. Ułożyłem takie niewielkie hasełko:

 

NUTHIN'S GOOD EXCEPT WEIAND ON THE HOOD.

 

Co do załączania weianda, to wiadomo że to bajeczka, bo musiałby się autoamtycznie sam regulować silnik na pracę z doładowaniem i bez, co w tamtych czasach było nierealne, przecież w tych silnikach był gaźnior a nie wtrysk. Gaźnik (skład miesznki) własnie też trzeba by regulować na 2 tryby pracy (doładowanie lub n/a) Co do zapłonu, to juz stanowi mniejszy problem, bo mozna to zrobić z kokpitu. Gażnika niestety nie wyregulujesz bez otwarcia maski.

 

Wyobraźcie sobie Mad Maxa łażącego po pędzącym aucie w celu otwarcia maski i regulacji gaźnika na żywca. :lol2: istny James Bond lub mission impossible.

 

Jeśli powiedziałem coś nie tak, to poprawcie mnie. Bo mechanikę dopiero poznaję.

Edytowane przez BENITO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To praktycznie podwozie SUVa z nadwoziem corvetty (żaden prawdziwy muscle nie ma AWD).

Rama corvetty z dolozonym przednim dyferencjalem i transfer case za skrzynia....

 

Roznica miedzy prawdziwym muscle a awd w polsce to to ze prawdziwym muscle wykrecisz cos kolo 11s na 1/4 a takim mozesz do 8.xx zejsc przy dobrych wiatrach... A kreci 9.3x.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już wiadomo przeca, że RWD u nas nie da rady tego, co np stale robi np. Czernik. Jak kiedy byś przejeżdżał koło Wałbrzycha to wpadnij na strefę ekonomiczną. Świetne miejsce do wyścigów na ćwiartkę, tylko nie jest idealnie płasko, bo u nas sie już górki zaczynaja, ale nowy asfalcik i 2 długie proste przez kilka km... only for road warriors :twisted:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma jak seryjnie zakuty środek. Ehh czemu nie dają takich w seicento.

Bo znając polskich 'fachowców' to co drugie seicento objeżdżałoby mnóstwo najnowszych seryjnych pierdzawek poniżej 3.0 :blink:

Co by sie działo jakby malczany miały kute graty seryjnie.. "Fiat 126p BiTurbo"..

 

Muscle podobają mi się, ale nie wszystkie, do tego muszą być zadbane przedewszystkim, a jedyny powód dla którego ich nie kupie to ich pojemność=>spalanie=>serwisowanie.. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwisowanie ci odpada, bo silniki z reguły są proste konstrukcyjnie i polscy mechanicy bez problemu zrobią co trzeba. Zwłaszcza ci starszej daty, bo dużo ruskich silników to kopie tych amerykańskich a nasi też to naprawiali.

 

Zostaje pojemność i spalanie.

 

Przenieś się do Luksemburga, tam masz wahę bez akcyzy :D

Edytowane przez BENITO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwisowanie ci odpada, bo silniki z reguły są proste konstrukcyjnie i polscy mechanicy bez problemu zrobią co trzeba. Zwłaszcza ci starszej daty, bo dużo ruskich silników to kopie tych amerykańskich a nasi też to naprawiali.

 

Zostaje pojemność i spalanie.

 

Przenieś się do Luksemburga, tam masz wahę bez akcyzy :D

ZA tych mechaników tez trzeba płacić ; ]

Ale części to chyba w pl kosmos ;)

Właśnie, jak z trwałością muscle?

Te auta mi siętylko podobająi nic więcej z nimi mnie nie łączy i łączyć nie bedzie ; ]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do trwałości, to te silniki są baardzo trwałe. Bo są nie wyżyłowane i na mocnych gratach, bardzo często mają w serii kute podzespoły. Dla porównania dam ci silnik street HEMI, który z 426 cali sześciennych ( około 6981 cm sześciennych) robił seryjnie 425KM. Jak na dzisiejsze czasy nie jest to dużo (niecałe 61KM z litra pojemności).

 

Najlepsze jest to, że ten silnik wykręcał bez problemu 7500 rpm, co przy takiej pojemności daje ogromny potencjał do podnoszenia mocy (powiem tylko że samo odetkanie tej bestii potrafiło przynieść już moc do 500KM).

Edytowane przez BENITO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...