Skocz do zawartości
Camillo

Efekt Migania, Migotania I Falowania Tekstur.

Rekomendowane odpowiedzi

Występuje to u mnie w wielu grach, ale najbardziej widoczne jest to w San Andreas i w Halfie 2. Gdy stoję nieruchomo wszystko jest git, ale gdy zacznę poruszać się na przykład do przodu to podczas ruchu poziome tekstury jak podłoga czy trawa tak jakby mrugają. Podobnie inne tekstury jak budynki, tyle że one oprócz mrugania potrafią także tak jakby migotać czy też falować. Te nieprzyjemne efekty w bardzo dużym stopniu znikają jeśli zamiast filtrowania anizotropowego włączę zwykłe filtrowanie trójliniowe, ale wtedy jakość oddalonych tekstur jest do bani. Moja karta to 7800GTX. Poprzednio miałem Radka 9800PRO i Radka X850XT, na którym takie efekty również występowały, ale w trochę mniejszym stopniu. Czy ktoś z Was może co nie co powiedzieć na ten temat? Czy jest to po prostu normalne i wynika że tak powiem z ułomności DirectX'a albo enginów gier czy też może jest jakiś sposób, żeby zmniejszyć bądź pozbyć się tego denerwującego efektu? Czy u Was też jest coś takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt chce mi się robić filmiku i kombinować z darmowym serwerem jakimś. Ale przecież chyba dość jasno opisałem na czym polega ten efekt? Po prostu przy włączonej anizotropii na przykład idąć do przodu tekstury dość zauważalnie migotają i dopiero gdy się do nich bardzo zbliży to migotanie ustaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowników próbowałem różnych i na różnych kartach i nawet na dwóch całkowicie różnych konfiguracjach kompa. Aniso w sterowniku też wymuszałem. Próbowałem też przeróżnych innych opcji w sterowniku. Wszystko to póki co nie pomaga...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem cały sprzęt, grafikę oraz proca. Efekt pozostał ten sam. Jednak zauważyłem coś zastanawiającego. Otóż, gdy włączę antyaliasing w trybie 8xS zamiast 4x to wówczas efekt migotania tekstur poziomych takich jak podłoga, piasek czy trawa w znacznym stopniu ustępuje i jest już tylko odrobinę zauważalny. Ale z kolei w ogromnym stopniu zwiększa się efekt migotania tekstur pionowych jak budynki. Migoczą i falują jak cholera. Natomiast przy AAx4 efekt migotania budynków znacznie się zmniejsza, ale jednocześnie zwiększa się efekt migotania podłoża... Tak i tak jest źle... W tej chwili pozostało mi grać z AAx8S i ze zwykłym filtrowaniem trójliniowym. Wtedy dopiero cały ten efekt zarówno na budynkach jak i na podłożu prawie całkowicie znika, ale niestety odległe tekstury nie wyglądają tak ładnie jak przy aniso... Jak już wspominałem ten efekt widoczny jest najbardziej w Halfie 2 i San Andreas, ale ponadto zauważyłem, że w takich grach jak Joint Operations oraz Call of Duty tego efektu w ogóle nie ma! Chyba przede wszystkim zależy to od konkretnego enginu tak mi się wydaje... W każdym razie nie mam pojęcia jak się tego efektu pozbyć... Zainstaluję jeszcze dzisiaj najnowsze ForceWare i zobacze czy coś pomogły, ale wątpię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po to podkręcać, żeby była jeszcze lepsza. Dla mnie to grzech nie podkręcać sprzętu. A potrzeba jest zawsze, bo przecież zawsze lepiej mieć w jakieś grze 60 FPS zamiast 50 FPS mimo że jedno i drugie to i tak dobra płynność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkręciłem cały sprzęt, grafikę oraz proca. Efekt pozostał ten sam. Jednak zauważyłem coś zastanawiającego. Otóż, gdy włączę antyaliasing w trybie 8xS zamiast 4x to wówczas efekt migotania tekstur poziomych takich jak podłoga, piasek czy trawa w znacznym stopniu ustępuje i jest już tylko odrobinę zauważalny. Ale z kolei w ogromnym stopniu zwiększa się efekt migotania tekstur pionowych jak budynki. Migoczą i falują jak cholera. Natomiast przy AAx4 efekt migotania budynków znacznie się zmniejsza, ale jednocześnie zwiększa się efekt migotania podłoża... Tak i tak jest źle... W tej chwili pozostało mi grać z AAx8S i ze zwykłym filtrowaniem trójliniowym. Wtedy dopiero cały ten efekt zarówno na budynkach jak i na podłożu prawie całkowicie znika, ale niestety odległe tekstury nie wyglądają tak ładnie jak przy aniso... Jak już wspominałem ten efekt widoczny jest najbardziej w Halfie 2 i San Andreas, ale ponadto zauważyłem, że w takich grach jak Joint Operations oraz Call of Duty tego efektu w ogóle nie ma! Chyba przede wszystkim zależy to od konkretnego enginu tak mi się wydaje... W każdym razie nie mam pojęcia jak się tego efektu pozbyć... Zainstaluję jeszcze dzisiaj najnowsze ForceWare i zobacze czy coś pomogły, ale wątpię.

1589274[/snapback]

to nie jest defekt a raczej efekt uboczny filtrowania. widzisz go zapewne tylko w trakcie animacji a nie na statycznych sytuacjach. To normalne.

Poprostu powstaje zludzenie migotania tekstury podczas ruchu i patrzenia na nia pod odpowiednim kontem. Sprzetowo tutaj nic nie poradzisz wszystko masz dobre.

Taki efekt wystepuje mniej na ati poniewaz troche inaczej filtruje anizo.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seraf - kurde, stary, normalnie mówisz bardzo do rzeczy. Tak, oczywiście że ten efekt nie występuje na statycznych sytuacjach, a tylko w trakcie ruchu czy animacji. Jest to właśnie takie złudzenie migotania tekstury. Faktycznie na ATI ten efekt też był, ale trochę mniejszy. Czyli reasumując twierdzisz, że to jest normalne i że po prostu jest to wada (dla mnie zresztą ogromna!) filtrowania aniso? Tylko dlaczego w niektórych innych grach jak Call of Duty i Joint Operations w ogóle nie ma takiego efektu? I dlaczego pozostali twierdzą, że u nich nie ma tego migotania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seraf - kurde, stary, normalnie mówisz bardzo do rzeczy. Tak, oczywiście że ten efekt nie występuje na statycznych sytuacjach, a tylko w trakcie ruchu czy animacji. Jest to właśnie takie złudzenie migotania tekstury. Faktycznie na ATI ten efekt też był, ale trochę mniejszy. Czyli reasumując twierdzisz, że to jest normalne i że po prostu jest to wada (dla mnie zresztą ogromna!) filtrowania aniso? Tylko dlaczego w niektórych innych grach jak Call of Duty i Joint Operations w ogóle nie ma takiego efektu? I dlaczego pozostali twierdzą, że u nich nie ma tego migotania?

1590845[/snapback]

Sadze ze duzo zalezy od rozdzialki, ustawienia detali tekstury oraz stopnia

anizo, duza role odgrywa rowniez sama tekstura. Ja mam podobny efekt przez wszystkie generacje graf w jakich mialem anizo

8500, 5900xt, 9800pro, 5950 i teraz 6800.

Wszystko bylo uzaleznione od gry. Obecnie podobny efekt mam w colinie 05 oraz toca2. Lagodnieje po wlaczeniu aa.

Napewno nie jest to defekt sterow czy grafy.

Jezeli chcesz zobaczyc migotanie tekstury nawet bez anizo.

Odpal sobie marka 2001 bez aa i anizo i zobacz dokladnie test adv. pixelshader.

najlepsza metoda na to jest juz to co zdaje sie sam odkryles - aa.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, teraz kojarzę. W teście Advanced Pixel Shader w 3DMark01SE nawet bez AA i AF jest efekt migotania tekstury jak cholera! Tam do bardzo dobrze widać. To co pomaga w grach na ten nieprzyjemny efekt to jedynie właśnie jak najwyższy stopień AA oraz także wyższa rozdziałka. Ale chyba zależy to też trochę od konkretnego enginu gry. Być może niektóre enginy jak Call of Duty i Joint Operations są po prostu z pewnych przyczyn jakby dużo mniej podatne na takie efekty i dlatego w tych grach to nie występuje... W każdym razie utwierdziłeś mnie już w przekonaniu, że wszystko u mnie jest "normalnie". Z jeden strony cię cieszę, że okazuje się, że wszystko mam w porządku, ale z drugiej strony to straszna kaszana, że w dzisiejszych czasach przy takim poziomie zaawansowania grafiki mamy do czynienia z takimi potwornymi i upierdliwymi babolami jak miganie tekstur przy aniso... Zamiast robić coraz bardziej zaawansowane gry, enginy, karty grafiki i inne takie to powinno się przede wszystkim pójść w kierunku eliminacji błędów, baboli i efektów ubocznych jak właśnie ten... W każdym razie naprawdę bardzo Ci dziękuję za wypowiedź w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, teraz kojarzę. W teście Advanced Pixel Shader w 3DMark01SE nawet bez AA i AF jest efekt migotania tekstury jak cholera! Tam do bardzo dobrze widać. To co pomaga w grach na ten nieprzyjemny efekt to jedynie właśnie jak najwyższy stopień AA oraz także wyższa rozdziałka. Ale chyba zależy to też trochę od konkretnego enginu gry. Być może niektóre enginy jak Call of Duty i Joint Operations są po prostu z pewnych przyczyn jakby dużo mniej podatne na takie efekty i dlatego w tych grach to nie występuje... W każdym razie utwierdziłeś mnie już w przekonaniu, że wszystko u mnie jest "normalnie". Z jeden strony cię cieszę, że okazuje się, że wszystko mam w porządku, ale z drugiej strony to straszna kaszana, że w dzisiejszych czasach przy takim poziomie zaawansowania grafiki mamy do czynienia z takimi potwornymi i upierdliwymi babolami jak miganie tekstur przy aniso... Zamiast robić coraz bardziej zaawansowane gry, enginy, karty grafiki i inne takie to powinno się przede wszystkim pójść w kierunku eliminacji błędów, baboli i efektów ubocznych jak właśnie ten... W każdym razie naprawdę bardzo Ci dziękuję za wypowiedź w tym temacie.

1590882[/snapback]

gry na konsole sa takie.

tam nie ma jakis migoczacych tekstur itp

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qrcze, pisalem to samo na temacie o r9800pro ale nikt mi nie pomogl. Mam to samo, ale glownie w san andreas. A i jescze chce dodac ze tego nie mialem, po prostu nagle sie stalo i juz :lol: Najbardziej jest to widoczne podczas lotu. Boje sie ze moze mi sie cos z gafa stac. A co do filmiku probowalem. 10sekund s frapsem to ponad 10mb :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w grze san andreas ten efeky wystepuje czasami i jest to efekt specjalny ala rozgrzane powietrze w cieple dni jest nawet na gf4 wiec nie ma czym sie przejmowac ale w far cry jak tez to jest to cos nie tak

Edytowane przez Umbrella

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam Wasze odpowiedzi to mnie krew zalewa. Efekt upalu... hahaha, rotfl, lmao... Efekt uaplu to sie uwidacznia w Waszym mysleniu...

 

Co do rozwiązania problemu... hmm nalezy sciagnac riva tuner wejsc do opcji OpenGL i DirectX sterownika i tam jest taka opcja:

Intelisample Settings dac na High Quality, Override Intelisample Tri filtering dac suwak na maksa w lewo HQ TLF. Powinno pomoc. U mnie to dziala. W opcjach sterownika koniecznie trzeba ustawic High Quality, nie Quality. Do tego wlacz sobie transparent antialiasing supersampling i wszelkie problemy, o ktorych piszesz Camillo powinny zniknac. Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam Wasze odpowiedzi to mnie krew zalewa. Efekt upalu... hahaha, rotfl, lmao... Efekt uaplu to sie uwidacznia w Waszym mysleniu...

 

Co do rozwiązania problemu... hmm nalezy sciagnac riva tuner wejsc do opcji OpenGL i DirectX sterownika i tam jest taka opcja:

Intelisample Settings dac na High Quality, Override Intelisample Tri filtering dac suwak na maksa w lewo HQ TLF. Powinno pomoc. U mnie to dziala. W opcjach sterownika koniecznie trzeba ustawic High Quality, nie Quality. Do tego wlacz sobie transparent antialiasing supersampling i wszelkie problemy, o ktorych piszesz Camillo powinny zniknac. Pozdro.

1594059[/snapback]

co ty za glupoty wypisujesz w gta to jest efekt specialny a to ze ty wylaczysz niekture pier :D ly w riva tuner to inna sprawa nie sluchajcie tych glupot bo z grami beda problemy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach



×
×
  • Dodaj nową pozycję...