Jump to content
Kikas

Asrock 939dual-sata2 - Tani Sposób Na S939

Recommended Posts

Chyba to już było ale nie bić bo nie moge znaleźć. Otóż nie moge właczyć CnQ na tej płycie. Mam właczone w biosie i mam też stery od amd64cnq i pupa :/. Help.

:mur: juz pisalem o tym :)

 

start->ustawienia->panel sterowania->opcje zasilania->w schemacie zasilania wybieramy minimalne zarzadzanie energia

 

jak to zrobisz bedziesz mial dzialajace c 'n' q

Edited by DarkArrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko do posiadaczy tej płyty i Freezera 64 PRO (większość go ma zamontowanego). Czy przykręcaliście dodatkowo to plastikowe złącze od socketu śrubami do płyty - tak jak sugerują to w instrukcji od freezera? Płyta ma miejsce na dodatkowe śruby - i nie wiem, czy przykręcać złącze, czy na ty czterech standartowych kołeczkach coolerek będzie się trzymał.

I jeszcze jedno czy oprócz vmodów coś robiliście na płycie - n.p. wymiana radiatorów na mostkach, jakieś radiatory na mosfety?

 

Cześć.

 

Po 10 stronach czytania kapituluję. Wyłapałem, że Arctic Frazer wchodzi na Asrocka bez problemu. Ja mam obecnie na starej mobo Abicie AN7 Zalmana 7000A ALCu. Czy on sie tam zmieści na to mobo Asrocka? Ktoś próbował? Czy trzeba uważać na zasiłkę tak jak na starej mojej Mobo? Może ktoś ma wiedzę czy AC Frezer jest wydajniejszy niż zalman 7000A AlCu? Dzięki za odpowiedzi.

Ja też mam zalmanka 7000A tylko, że całego Cu i się zastanawiałem czy go nie zamontować na nowe mobo (asrocka). Ale mam problem, bo na epoxie musiałem odciąć kawałek zapinki od zalmana i teraz nie wiem jak to zamontować. Po drugie nie wiem, czy ten zalman wejdzie - za blisko jest mostek północny przy sockecie i chyba będzie zawadzał o radiator. Dlatego kupiłem sobie freezera 64 pro - nie wiem czy będzie wydajniejszy ale przynajmniej bez kombinowania wejdzie na płytę. Edited by mostom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanko do posiadaczy tej płyty i Freezera 64 PRO (większość go ma zamontowanego). Czy przykręcaliście dodatkowo to plastikowe złącze od socketu śrubami do płyty - tak jak sugerują to w instrukcji od freezera? Płyta ma miejsce na dodatkowe śruby - i nie wiem, czy przykręcać złącze, czy na ty czterech standartowych kołeczkach coolerek będzie się trzymał.

I jeszcze jedno czy oprócz vmodów coś robiliście na płycie - n.p. wymiana radiatorów na mostkach, jakieś radiatory na mosfety?

Ja też mam zalmanka 7000A tylko, że całego Cu i się zastanawiałem czy go nie zamontować na nowe mobo (asrocka). Ale mam problem, bo na epoxie musiałem odciąć kawałek zapinki od zalmana i teraz nie wiem jak to zamontować. Po drugie nie wiem, czy ten zalman wejdzie - za blisko jest mostek północny przy sockecie i chyba będzie zawadzał o radiator. Dlatego kupiłem sobie freezera 64 pro - nie wiem czy będzie wydajniejszy ale przynajmniej bez kombinowania wejdzie na płytę.

Freezera 64 PRO można bezproblemu zamontować na koszyku bez przykręcania "backplate'a" lub jakichkolwiek dodatkowych zabiegów .

 

Moim zdaniem jest to bardzo wydajna konstrukcja i posiada chyba najlepszy stosunek jakość/cena .

 

Aktualnie zrobiło się trochę cieplej , więc temperatura procesora się minimalnie podniosła , ale i tak jest jak dla mnie rewelacja . Procesor chodzi u mnie na 2700Mhz przy napięciu 1,525V i osiąga max temperaturę 41*C . Biorąc jeszcze pod uwagę fakt , że ostatnio odkurzałem swojego kompa pod koniec kwietnia , więc już trochę kurzu załapał , co może mieć wpływ na podwyższenie temperatury maksymalnej .

 

Podstawowe zabiegi które robię na każdej płycie jaką montuję u kogoś to:

- zdjęcie radiatorów z NB i SB

- wytarcie oryginalnej pasty i aplikacja pasty Arctic Silver 5

- montaż niebieskiego zalmana na NB i oryginalnego srebrnego radiatora który oryginalnie jest na NB w miejscu tego pomarańczowego na SB .

 

dodatkowo można zrobić :

-Moda vid4

-jeżeli pamięci wytrzymają tak wysokie napięcie to można zrobić moda Vdimm 3,3V który jest najprostszy do wykonania

-zamontować radiatorki na mosfety

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mariush190

 

Bierzesz mobo, orientujesz się przy gniazdku ATX (zasilanie). Sprawdzasz gdzie jest dowolny pomarańczowy kabel.

Zapamiętujesz pozycję i odwracasz mobo.

Patrząc na mobo od tyłu szukasz na spodzie "pina" odpowiadającemu pomarańczowemu kabelkowi, który sobie upatrzyłeś wcześniej.

 

Bierzesz sobie z domowego warsztatu kabel i jedną końcówkę przylutowujesz do tego miejsca od wtyczki atx, o którym piszę a drugą cześć centralnie w miejsce, które pokazuje zdjęcie od Vdimm moda na 3.1V

 

pzdr

chodzi ci o ten mały punkcik?

Czy to do niego trzeba przylutować kabelek z 3,3V od wtyczki ATX?

post-138802-1150378305_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po cholerę się będziesz babrał w pomarańczowy kabelek jak obok tego zaznaczonego na tej fotce miejsca do którego przylutowujesz ten kabelek masz na tym kwadracie ok 3,3V ( w zależności od napięcia na linii 3,3V w zasilaczu ).

 

Weź najpierw miernik cyfrowy i sprawdź jakie masz napięcie na tym kwadracie !!

 

Poprostu łączysz ten kwadrat z tym punktem i masz dovoltowane pamięci napięciem ok 3,3V .

 

To że na różnych forach podawali że napięcie to jest na tym kwadracie 3,12V , lub 3,20V to znaczy że na ich zasilaczu takie właśnie było napięcie na tej linii 3,3V !!

 

Pozdrawiam

 

PS. do wykonania tego moda Vdimm można użyć Electona , ale sam electon nie daje rady więc należy wziąć kawałek ok 8mm wiązki miedzianego kabla ( np. z kabla 220V ) jako rdzeń tego połączenia i zasmarować Electonem , który w tym przypadku będzie bardziej służył jako spoiwo tego moda , a nie nośnik napięcia . Należy również pamiętać że electon po pewnym czasie się wygrzeje i należy go trochę dosmarować .

 

Przedewszystkim jednak przed zabraniem się za tego moda należy sprawdzić cyfrowym miernikiem , jakie jest napięcie na tym kwadracie , oraz czy moduły pamięci to wytrzymają .

 

Pozdrawiam

Edited by Kencho-1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freezera 64 PRO można bezproblemu zamontować na koszyku bez przykręcania "backplate'a" lub jakichkolwiek dodatkowych zabiegów .

Moim zdaniem jest to bardzo wydajna konstrukcja i posiada chyba najlepszy stosunek jakość/cena .

Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go dodatkowo przykręcić - na pewno lepiej będzie się trzymać :).

Podstawowe zabiegi które robię na każdej płycie jaką montuję u kogoś to:

- zdjęcie radiatorów z NB i SB

- wytarcie oryginalnej pasty i aplikacja pasty Arctic Silver 5

- montaż niebieskiego zalmana na NB i oryginalnego srebrnego radiatora który oryginalnie jest na NB w miejscu tego pomarańczowego na SB .

Ja mam tego złotego zalmanka - i vchyba tego zamontuje na północny mostek, z pólnocnego powędruje na południowy. Pasywne chłodzenie tego mostka chyba w zupełności wystarczy?

dodatkowo można zrobić :

-Moda vid4

Chyba na początku tego lepiej nie robić (jakiś miesiąc odczekać) - najpierw płytę sprawdzić - bo po tym vmodzie to chyba gwarancję się traci.

-zamontować radiatorki na mosfety

Wszystkie mosfety obłozyć radiatorkami? - Mógłbyś zrobić fotkę, jak założyłeś radiatorki na te mosfety?

 

A i jeszcze jedno - który najlepszy biosik do tej płyty będzie? Tak jak wyżej napisałem na razie będzie bez vmoda więc ten najnowszy chyba może być? Bo jak będę chciał podnieść sobie napięcie na procku przez vmoda to chyba trzeba jakiś starszy biosik? Ten co ty masz będzie dobry - OCWB1 ?

Edited by mostom

Share this post


Link to post
Share on other sites

mosfety wcale sie nie grzeją, i nie widze potrzeby zakładania radiatorów.

Ludzie, nie przeginajcie tez z tym chłodzeniem chipsetow. Po co?? Chyba ze komus sie nie podobają oryginalne. Te chipsety tak strasznie sie nie grzeją, a napewno nic im od takiej temperatury się nie stanie. Podobnie jak ze starymi GeForceami 2, osiągały po 70*C i nic im sie nie działo. Te chipsety napewno nie osiągają wiecej niz 50 do 55*C maksymalnie, przy zamknietej budzie bez przewiewu.

 

Czy ktos ma problemy ze zintegrowaną kartą dzwiekową? ja mam. Po formacie działa dopuki nie uruchomie ponownie kompa. Po reboocie jak chce włączyc muze to wywala komuunikat ze niema uzadzenia audio. W menadzerze uządzen jest. i pisze ze działa poprawnie. Sterowniki są zainstalowane. Jak usuwam w dodaj/usuń programy stery i zainstaluje od nowa to nic nie daje. Co z tym? U was tez tak jest??

 

Tak samo jaja sie dzieją ze zintegrowaną sieciowką. Swierzo po formacie była, a teraz jej nie ma, nawet w menadzerze uządzen.

 

Mam wgrany bios OCWBeta2

Jesli to jest wina biosu to jaki najlepiej wgrać? Byle dało sie ustawic HTT ponad 300.

 

Takie jaja ze sprzętem sie dzieją niezaleznie od tego czy procek jest podkręcony czy nie.

 

EDIT: Wgrałem bios P2.10 i juz jest wszystko ok!!

Edited by mariush190

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

 

Przy napięciu dla CPU powyżej 1,5V i modzie pamięci 3,3V , mosfety które są odpowiedzialne za ram i CPU nagrzewają się dośc mocno . Jeżeli natomiast kożystamy z grafy na AGP to mosfet ( a nawet dwa ) który jest koło slotu AGP nagrzewa się również dość mocno .

 

Oczywiście nikt nikogo nie zmusza do przyklejania radiatorów na mosfety , ale ja wolałem je założyć zgodnie z zasadą "lepiej dmuchać na zimne " :)

 

Dla niektórych osób jak coś działa to nie interesuje ich temperatura i nawet jej nie monitorują w żaden sposób , a później jak do nich wpadam zrobić serwis to są bardzo zdziwieni że dysk nie powinien pracować z temperaturą ok 55*C bo się zacznie zapełniać badsectorami , lub procesor im się zawiesza ponieważ wentylator się na radiatorze nie może kręcić ze względu na nagromadzony kurz i procesor nagrzewa się do 87*C ( Celeron ) .

 

Dla mnie niskie temperatury to jeden z podstawowych priorytetów ponieważ wychodzę z założenia że sprzęt działający w niższych temperaturach dłużej będzie działał bezawaryjnie i przedłuży to jego żywotność .

 

U mnie temperatury odczytywane z panelu chiefteca są odpowiednio : 30*C SB , 35*C NB . Odczyt z osobnego czujnika temperatury z obudowy , podłączonego do kości pamięci to 27*C-38*C . Procesor obciążony wczoraj w południe na maxa ( jednocześnie pobierałem z netu trzy pliki po ok 100Mb , włączony P2P , kompresowanie 6Gb danych w pliki po 700M , oraz kilka programów zabezpieczających i narzędziowych w tle ) osiągnął temperaturę 44*C ( pamięć do 37,8*C ) co jest jak narazie rekordowo wysoką temperaturą jaką widziałem na tym nowym procku , ale jak na temperaturę powietrza 30*C i zakurzony radiator na CPU , oraz procka wykręconego na 2700Mhz 1,525V uważam że to i tak całkiem nieźle .

 

 

Oczywiście gdybym nie zastosował takiego chłodzenia jakie mam obecnie zamontowane to wszystko też powinno pracować , ale temperatury większości głównych podzespołów byłyby o ok 10*C wyższe co byłoby dla mnie nie do przyjęcia .

 

Odnośnie moda VDimm i Vcore to tak jak to już nie raz powtarzałem , obydwa te mody można zrobić Electonem więc w razie jakiejś awarii można je usunąć ( np. zmywaczem do paznokci z Acetonem ) i nie będzie po nich śladu , co w przypadku wykonania tych modów przy pomocy lutownicy i cyny jest raczej niewykonalne , ponieważ po lutowaniu zawsze zostaną widoczne ślady .

 

Jeżeli chodzi natomiast o bios to u mnie na biosie 1.80 komp nie wstawał na 9x300+ ( co ponoć niektórzy ustawiali i działało ) , więc powróciłem do biosu OCWB1 który moim zdaniem jest mniej problemowy od OCWB2 i przedewszystkim pozbawiony blokady na 274 . Możliwe że ten trik z ustawianiem 9x300 na innych biosach niż OCWB1/2 działa tylko na prockach DH-E3 .

 

mostom> Puśc info na PW jakiego masz maila to Ci podeśle kilka fotek , bo niechce mi się wrzucać tego na imageshack . Odnośnie sposobu zamontowania , to kilka radiatorków które mi zostały z drugiej paczki radiatorków "cooler mastera" które montowałem na pamięci na grafie , pociałem na pół ( czyli wyszły z tego trójżeberkowe radiatorki o wymiarach ok 0,5x1cm ) i przykleiłem na kilka mosfetów , natomiast na te mosfety które są przy CPU przykleiłem pocięty na mniejsze kawałki radiator i w trudniej dostępnych miejscach mniejsze radiatorki . Jak się odezwiesz na PW to podeśle Ci fotki na których sobie to zobaczysz dokładnie .

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to sprawdź miernikiem jak jest w rzeczywistości. Ktoś tu ostatnio chyba pokazał jak to zrobić.

MI,MI,MI!!! Pokazywano!

Niestety ta metoda u mnie nie działa, ale najwazniejsze ze bios pokazuje 1,633V, w cpu-z mam wylane, jest stabilnie i to najwazniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh chyba innej odpowiedzi w tym topicu nie otrzymasz :]

 

dobry jest speedfan i motheboard monitor rowniez mozna uzywac everesta, ja polecam ten drugi (jest swietny)

Edited by DarkArrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ mariush190

 

Mi też tak czasem CPU-Z świruje.

U mnie tez juz porwociło do stanu CZASEM. Juz jest dobrze ale jeszcze nieraz pokazuje głupoty. Albo tyak samo jest z pamieciami. Zamiast 512mb pokazuje 2560mb :blink:

 

 

chce nabyc tego asrocka i althlona 64 3200+ lub 3500+, dobry wybor?

 

jakim progsem najlepiej monitorowac temperature?

A nie lepiej model 3000+ ?? ?? ??

Podkrecisz go praktycznie do tych samych mhz co 3200+ a wyjdzie taniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale jest 10 mniznikow a nie 9, a ja zabardzo nie lubie overclockingu :)

Płyta jest OK, kazdy ci ją z czystym sumieniem poleci. Ale jesli nie jestes fanatykiem OC to lepiej AM2, bedzie minimalnie wydajniej przez DDR2. Tylko trzeba troche poczekac bo AMD musi poprawic kontroler pamieci w prockach.

 

Czy u was ten program pokazuje takie głupoty?? Jedynie zgadza sie Vdimm voltage i moze cpu.

post-138802-1150479131_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sam juz nie wiem am2 drozej wychodzi, a na 939 bym mial za mocniejszy proc

 

a ja bym mial DDR2 533MHz to chyba gorzej by bylo od s939 z DDR 400MHz?

 

i co nie jest dopracowane w tym kontrolerze?

Hmm. To nie jest topic do rozmów o AM2.

Ludzie nazekają na słabe OC pamieci i wydajnosc. Tak samo bylo z 939 na początku, ale poprawili i jest Gites.

DDR2 mają wieksze opuznienia (tj. timingi). Moje geile na tej płycie latały na około 530mhz i na duzo lepszych timingach niz ddr2. Jak bys poczekał jeszcze miesiąc to bys sie załapał pewnie juz na procki AM2 z poprawionym kontrolerem pamieci i w duzo nizszej cenie (około 30%) bo AMD zapowiada mega obtanienie. Boją sie ze intel dokopie im po [gluteus maximus] nowymi prockami Conroe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem Ci jak to będzie u mnie.

 

Być może za dwa tygodnie (jak wkońcu pojawi się kasa) kupuje właśnie tego AsRock'a + Athlona 3200+ BOX + AC 64 Pro. Na AM2 nie ma co się narazie pchać gdyż to dopiero wchodzi na rynek.

 

Ewentualnie możesz jeszcze pomyśleć o Intelu ale nie wiem czy to dobra rada. Jesli jesteś w małym dołku pieniężnym (granica przy 700,-) to będzie najlepsze rozwiążanie tym bardziej że ta płyta w niczym się nie umywa do takich firm jak DFI czy Asus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyta AM2NF4-G z GeForce 6100 na pokładzie, no i AM2. Ale poczekaj dwa tygodnie, moze sie przez ten czas wiele okazać.

znalazlem w temacie raptora ze: "SATA2 NCQ poprzez PCIe", co to znaczy?

 

i ze mostki bardzo grzejne sa :mur:

 

ps. rozwazam jeszcze P4 LGA775 3GHz ale podobno to grzejnik :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

znalazlem w temacie raptora ze: "SATA2 NCQ poprzez PCIe", co to znaczy?

Być może się myle, ale technologia NCQ dla dysków SATA2 działa tylko wówczas gdy posiadamy karte PCIe. Jeśli to nieprawda prosze o szybką poprawe mojej wypowiedzi :wink:

 

ze mostki bardzo grzejne sa :mur:

Na mostkach są tylko zwykłe radiatory i dlatego dość mocno się nagrzewają. Wystarczy jakiś nawiew na nie puścić :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No radiatory sa od tego zeby sie nagrzewac ;]

 

Ronin - no nie wiem czy plyta nie ustepuje innym, drozszym plytom.

Nie mozna zmieniac napiecia na asrocku za bardzo (vmod jedynie zostaje) i nie mozna zmiejszac/zwiekszac obr. coolera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.


×
×
  • Create New...