Skocz do zawartości
marcin2277

Ubuntu Vs. Kubuntu Czyli Gnome Vs. Kde

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym użytkownikiem Linuxa, mam zainstalowaną Mandrive 2005 LE która nie za bardzo przypadła mi do gustu więc chce zmienić dystrybucje. Powiem także iż pracuje na KDE. W gre wchodzą 2 możliwości:

 

Ubuntu - bardzo chwalona, lecz nie miałem dotyczania z GNOME-m i to jest problem

 

Kubunty - ma KDE i jest bardzo podobna do Ubuntu

 

Co według was jest lepszym rozwiązaniem:

 

Nauka GNOME w Ubuntu

czy

Pozostanie na KDE w Kubuntu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

XFCE r00xuje ;)

Też mam właśnie XFCE ;) Bo z tych wszystkich "kombajnów" do Xów XFCE jest najmniejszy i miły dla oka ;)

 

A jak chcesz coś jeszcze bardziej lekkiego to polecam fluxboksa lub blackboksa. Swego czasu blackbox zajmował coś koło 1MB tylko :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dużo bywalców używa XFCE a myślałem że KDE wygra zmagania. Jednak te wielkie kombajny dalej prowadza wśród początkujących użytkowników pingwina. Może i dobrze, w końcu łagodzą przejście z win na wyższy poziom wtajemniczenia. Ale i tak małe jest piękne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wcześniej korzystaleś z Kde,to musisz sobie odpowiedziec na pytanie-czy chce ci sie uczyć Gnome,bo jeźeli nie masz na to ochoty zostań przy Kde.Ja korzystam teraz z Gnome i w sumie szybko mi przyszlo jego opanowanie.Chociaż faktycznie musialem troche zmienić przyzwyczajenia,które mi pozostały po Kde.

Edytowane przez Rezker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym etapie rozwoju Ubuntu jest bardzije zintegrowany z calym systemem (mniej zagladania pod maske) mi Gnome chodzi ladnie na K6 450 i 92MB RAM (zajmuje 60 :S ale kupuje kostke 128MB) wiec czy to taki balast to nie powiem .

Udostępnij tę odpowiedź