Skocz do zawartości
mechl!n

- Historia Kilku Nagrzewnic -

Rekomendowane odpowiedzi

Fotki na interii więc czasowo mogą być niedostępne. Większość darmowych FTP jakie znalazłem nie pozwala na hotlinkowanie a więcej szukać mi się nie chce (założyłem 10 kont). Jeśli znacie jakiś bezproblemowy FTP (z wyjątkiem lycosa i imagesharka) proszę o info.

 

UPDATE: zmieniłem serwer- ciekawe czy nie będzie jakichś limitów...

 

 

Jedną z wielu modyfikacji (poczynionych w czasie mojej absencji na wodnym) jaką chcę Wam przedstawić jest modyfikacja nagrzewnicy od znanego polskiego busa- żuka :-).

 

Jest to modyfikacja "in progress" więc na efekt końcowy przyjdzie poczekać kilka dni.

 

Cała nagrzewnica wykonana jest z mosiądzu- zbiorniki, kanały i lamele. Ciekawe jaki ma to wpływ na jej wydajność...

 

Oto ofiara modyfikacji:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Jak widać poprzedni właściciel "modował" ją czarną farbą ;-).

 

Nagrzewnica okazała się grzechotką- potrząsanie nią powodowało "grzechotanie" zbędnej jej zawartości.

 

Cel modyfikacji pozostał niezmienny- czyszczenie mechaniczne i nadanie nagrzewnicy PRO wyglądu. W tym konkretnym wypadku doszła jeszcze przeróbka nagrzewnicy na dwuprzejściówkę.

 

Wnętrze- stosunkowo czyste. W zbiornikach było jednak full luźnego kamienia który grzechotał :-) (wielkości uniemożliwiającej wypadnięcie przez rurki). Tylko jeden kanał był całkowicie zatkany.

 

Dołączona grafika

 

Kilka kąpieli we wrzątku z proszkiem do prania + przetykanie kanałów brzeszczotem całkowicie ją wyczyściło (nawet z farby):

 

Dołączona grafika

 

Jak widać nawet lamele (które poprostowałem oczywista) odzyskały kolor mosiądzu.

 

Rurki w pokrywach zbiorników okazały się zgrzewane- stanowiły integralną z nimi całość- na nic zdało się rozlutowywanie. Cóż... uciąłem je:

 

Dołączona grafika

 

Otwory zalutowałem groszówkami.

 

"Tylną" pokrywę zbiornika "odchudziłem"- skoro ma to być dwuprzejściówka nie było potrzeby aby tylny zbiornik był tak wysoki jak w jednoprzejściówce.

 

Dołączona grafika

 

W górnej pokrywie zastosowałem podział znany z łady- gumowa przegroda. Odpowiednio wyprofilowaną gumę grubości 1cm wkleiłem w pokrywę silikonem- całość po skręceniu drutami (bo guma miała odpowiedni naddatek i odpychała pokrywę zbiornika) zlutowałem:

 

Dołączona grafika

 

Otwory czekało "wypełnienie" gniazdami z gwintem 3/8":

 

Dołączona grafika

 

Tu już wlutowane:

 

Dołączona grafika

 

Boki wykonałem z odpowiednio wyprofilowanej blaszki:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Pozostaje [szpachlowanie + szlifowanie] x dużo i malowanie.

 

Zastanawiam się, czy lameli nie psiknąć tylko lakierem bezbarwnym- jakoś nie podobają mi się płaskie lamele malowane na czarno... Nie wiem tylko czy uda mi się "wyciągnąć" z nich biel mosiądzu (jakoś się na to nie zanosi). Ewentualnie psiknę je na inny niż czarny mat kolor...

 

 

- CDN - prawdopodobnie w weekend

Edytowane przez mechl!n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Midzio, zwłaszcza ta obudowa i proste finy!! Możesu pomalowac blache na czarno a finy z zewnątrz na czerwono. Może by to fajnie wyglądało .. nie wiem, tak tylko strzelam!!

Przyszłym posiadaczom wc polecam nagrzewnki Mechl!na, mam takową i sprawuje sie cudownie.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W blaszkach nie będzie otworów mocujących wentyl- z kilku powodów. Raz- blaszki są przy samych lamelach a do optymalnej pracy nagrzewnicy potrzebny jest 2-3cm shroud. To dlaczego nie zrobiłem takowego? To kwestia indywidualna- wentyl można założyć z jednej i drugiej strony chłodnicy, może ciągnąć lub dmuchać. Żuk ma takie gabaryty, że "wchodzi" na niego jeden wentyl 120x120 lub dwa 80x80 (być może też 92x92- muszę to sprawdzić). Zbyt dużo opcji aby pokusić się o zintegrowanie shrouda z chłodnicą...

 

Bomarek -> prawdopodobnie tak- widziałem Twoje WC :-).

 

Miazga82 -> rozważam takie rozwiązanie. Jeśli nie uda mi się "wybłyszczyć" lameli zostaną psiknięte na żółto, pomarańczowo, czerwono lub brązowo. Niestety pierwsze próby na innej nagrzewnicy nie wypadły zbyt pomyślnie- farby te nie są matowe, niedokładnie kryją i jakoś tak błyszczą. Dostępu do matowych nie mam (tylko czarna). Może jednak przeproszę się z czarnym matem na lamele (bo reszta będzie czarno-matowa oczywiście). Zobaczymy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BENITO -> cudów się nie spodziewam... mniej kanałów, proste i mosiężne lamele, mniejsze wymiary (oprócz grubości).

"2 x 120 da się zmieścić" - być może w przypadku jednoprzejściówki. Po przeróbce dosuwając maxymalnie do gniazd 3/8" wentyl 120x120 drugi wchodzi mniej-więcej w połowie (+ pamiętaj że o połowę obniżyłem pokrywę drugiego zbiornika).

 

Być może podejmę się testów odpicowanych nagrzewnic wszystkich dostępnych mi marek: fiat/poldek, łada, żuk, japońce duże/małe, harrisy duże/małe. Przydało by się coś takiego- wreszcie wiadomo by było której nagrzewnicy należy się miano królowej. Być może to nie łada :) ...

 

Pierwsze szpachlowanie:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

- CDN -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Własnie z Mućkiem cośtakie go niedługo będziemy robić. Już mamy BIP i BIP2 na stanie , a z proline weźmie sięjeszcze Extreme i porównamy.

1617083[/snapback]

Znaczy będziecie porównywać BIPy czy BIPy i samochodówki? Bo porównanie samych BIPów gdzieś już chyba widziałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

 

Myślałem o kupnie chłodnicy np od syreny, warszawy (o ile dobrze pamiętam miedziano mosiężne i układ lameli jak w BIPach/fiatach) i zrobieniu z niej kilku mniejszych. Problemem jest brak blaszek mosiężnych/miedzianych z których trzeba by wykonać pokrywy zbiorników... Ale nie mówię nie :-).

 

Szpachlowanie- strasznie upierdliwa robota- pisałem już o tym kilka razy. Najpierw obróbka pilnikiem, następnie najgrubszym papierem, następnie papierem na drewnianym klocku w celu wyprofilowania założonych kształtów. Później uzupełnianie braków, szlifowanie, uzupełnianie, itd. Na końcu szlifowanie całości stosunkowo drobnym papierem (500). To tyle 8-).

 

Boczne blaszki przyklejone do nagrzewnicy silikonem/szpachlą- zależy co bardziej mi pasuje.

 

Ople (a właściwie harrisy) mam trzy- tico (na ukończeniu), corsa i rekord. Nie omieszkam zaprezentować ich modyfikacji i chyba pokuszę się o porównanie ich wydajności.

 

Dziś kończę szpachlowanie- wieczorem malowanko więc być może jutro zamieszczę foty gotowego żuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładna, tylko jedno mnie zastanawia, dlaczego na każdej focie finy wyglądają jakby były innego koloru. NA pierwwszej wyglądają tak jakby były pomalowane na czarno, na przedostatniej jakby były aluminiowe, a na ostatniej tak jakby były miedziane. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ładna, tylko jedno mnie zastanawia, dlaczego na każdej focie finy wyglądają jakby były innego koloru. NA pierwwszej wyglądają tak jakby były pomalowane na czarno, na przedostatniej jakby były aluminiowe, a na ostatniej tak jakby były miedziane. :D

1626315[/snapback]

Oswietlenie... Tylko dlatego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...