Skocz do zawartości
kuruś

Battlefield 2: Special Forces

Rekomendowane odpowiedzi

Dołączona grafika

 

 

Tak szybko? Ledwie pół roku po premierze Battlefield 2 szykuje nam się duży dodatek do niego? Niezłe tempo, prawda? Na szczęście owo tempo nie wpływa w żaden sposób na tok prac nad kolejnymi łatkami do podstawowego BF2, a wszyscy wiemy, że te łatki są nam bardzo, bardzo potrzebne. Te jednak robią Szwedzi z Digital Illusions Sweden, natomiast dodatek opracowywany jest w nowej filii DICE w Kanadzie, i to już od wiosny - panowie bowiem zaczęli jeszcze przed premierą samej podstawowej wersji gry. Aktualnie są w fazie alfa - czyli w zasadzie już wszystko jest gotowe, trzeba tylko poskładać to w całość, dopracować, odbugować i wycyzelować szczególiki.

 

Podtytuł dodatku jest dość jednoznaczny - tym razem grać będziemy chłopakami z sił specjalnych. Autorzy dadzą nam osiem map i sześć (tak, sześć) nowych armii - niekompatybilnych jednak z podstawową częścią gry. W zasadzie można przyjąć, że Special Forces to gra tak jakby osobna, coś w rodzaju moda total conversion, a nie po prostu dodatkowe bronie, pojazdy i mapy, które należy włączyć w kampanię "starego" Battlefield 2.

 

Osiem map oznacza dużą rotację drużyn - w sensie takim, że mało prawdopodobne jest, by na więcej niż dwóch czy trzech z nich występowała ta sama strona konfliktu. Amerykańskie Navy Seals, brytyjski SAS, rosyjski SpecNaz (tak toćna towariszcz lejtnant!) to najbardziej znani gracze. Pozostałe trzy frakcje to ugrupowania terrorystyczno-powstańcze, choć także elitarne i wyposażone w najlepszy, najnowocześniejszy sprzęt. A jaki konkretnie? Duża część broni i ekwipunku ze Special Forces pochodzić będzie z podstawowej gry - znajdzie się tam jednakowoż miejsce także dla kilkunastu nowych zabawek, typowo komandoskich, dopasowanych do tych klas żołnierzy z dodatku, którym nie za bardzo można włożyć w łapki broń ze zwykłego BF2. To jednak nie karabinki szturmowe i inne tego typu rzeczy są wielką nowością - bardziej chodzi o ekwipunek niebojowy, tzn taki, który nie zabija bezpośrednio. Najbardziej "krzywdzące" z tego arsenału są granaty z gazem łzawiącym oraz, znane wszystkim miłośnikom gier antyterrorystycznych, granaty błyskowe i ogłuszające. Gaz wywoływać ma podobny efekt do tego doświadczanego w BF2, jeżeli stanie się przy lufie czołgu gdy ten właśnie oddaje strzał lub jeżeli zbyt blisko padnie granat tudzież pocisk artyleryjski - tylko stan wywołany gazem będzie bardziej uciążliwy i długotrwały. Podobnie z flashbangami - jak łatwo się domyślić, będą głównie oślepiały na kilka sekund, co daje wystarczającą przewagę taktyczną, szczególnie w nocy.

 

Tak, właśnie w nocy. Między owych osiem map rozdzielone będą po równo takie, których akcja toczy się w dzień, i takie, które wabią nocnym chłodem i ciemnością. Ciemnością zwodniczą, bo gracze tym razem wyposażeni będą także w gogle wzmacniające światło, ukazujące okolicę w charakterystycznych zielonkawych odcieniach. Ich zasięg ma nie być zbyt wielki - tak naprawdę dobrze widzieć w ciemnościach będziemy do dziesięciu metrów jedynie, za tą granicą wszystko staje się coraz bardziej zamazane i niewyraźne. Minusem tychże gogli jest z pewnością to, że zamiast kryć się przed nimi w cieniu, można schować się w... miejscu dobrze oświetlonym - w goglach będzie to jednolicie biała plama. Dość niebezpieczne będą też wspomniane już granaty błyskowe, bo wystarczy pomyśleć, że takie gogle działają na zasadzie wzmacniania światła...

 

Ale nawet już nie te gogle i garanaty nowe są najfajniejszymi zabawkami, które planuje nam dać DICE. Wystrzeliwane liny - to jest to. Opatrzone na końcu magnetycznym hakiem, chwytają się każdej powierzchni w którą je wycelujemy, czy to dachu wysokiego budynku, czy też balkonu jakiegoś, samej ziemi zresztą także. Dzięki nim będzie można szybko i bez problemu dostać się w zasadzie wszędzie - na niedostępne dachy na przykład, gdzie przyczaimy się w camperskim stylu. A gdy zacznie się robi gorąco, wystrzelimy drugą linę w nadbudówkę na dachu oddalonym o kilkanaście metrów i zsuniemy się tam ekspresowo, wychodząc z pola ostrzału z elegancją i stylem komandoskim. Możliwości tych lin są nie do przecenienia - założę się, że społeczność fanowska zaraz zacznie urządzać wyścigi z jednego końca mapy na drugi przy ich użyciu. Linki owe sprawią też, że trzeba będzie się o wiele czujniej rozglądać po okolicy - bo wróg może być dosłownie wszędzie, szczególnie zaś nie tam, gdzie się go spodziewamy.

 

Owych osiem mapek ma być przystosowanych do typowo komandoskiej taktyki - czyli mówiąc żargonem "battlefieldowców": będa to mapki infantry. Nie infantry only co prawda, ale głównie pozbawione lotnictwa, z gęstym terenem zabudowanym, kilkoma wozami może... i masą uliczek, wąskich przejść, setkami miejsc do campienia i snajpienia. O mapach ze Special Forces można powiedzieć, że są takie jak Sharqui Peninsula, Maashtur City i perfekcyjny Strike at Karkand z "podstawki", tylko że z nocnymi warunkami, flashbangami i linami, które pozwolą włazić gdzie się chce.

 

Aby jednak nie był to jakiś skomplikowany Counter-Strike, autorzy pozostawiają nieco ciężkiego sprzętu. Część znów pochodzić będzie z podstawki - część zaś ma byc zupełnie nowa. Zagorzali piloci z pewnością ucieszą się, że w końcu polatają sobie Apachami i "latającymi czołgami" Mi-24 (ten drugi, przypominam, powinien mieć z tyłu miejsce dla kilku żołnierzy, więc czyżby miał się pojawić wreszcie pogromca BlackHawka?). Do tego dojdzie kilka transportowców, takich jak izraelski Desert Raider i rosyjskie BMP3, plus wozy mniejsze oraz ulubione przez Navy Seals skutery wodne.

 

Dodatek zapowiada się świetnie, prawda? Jednak nie jest aż tak różowo - bo do tej pory nie wiadomo jak będzie wyglądała sprawa statystyk. Czy te z oryginalnej gry zostaną rozszerzone i przygotowane na przyjęcie tych z dodatku? Czy też może te drugie osobne będą całkiem? Wiemy, że Special Forces ma wprowadzić swoje baretki i odznaczenia - ale czy trzeba będzie zaczynać od zera z czystym kontem, czy może po prostu jakoś się to połączy? I co z bronią odblokowaną na serwerach rankingowych? Ano właśnie - jest się nad czym zastanawiać. Oczywiście wielu graczy z uporem lepszym godnej sprawy twierdzi, że ich statystyki nie interesują, ale Ci którzy najgłośniej na nie najeżdżają, pewnie sami w domowym zaciszu nabijają sobie punkty na jakimś innym koncie - bo to aż taka dobra zabawa jest...

 

Aktualny termin premiery Special Forces to początek listopada - i pewnie tak samo jak w przypadku podstawowej gry premiera w Polsce zbiegnie się dość ściśle z tą światową.

Ja czekam z niecierpliwością a Wy? Dodatek zapowiada się wyśmienicie :D :D Nic tylko czekać i modernizować kompa ;]

 

Tutaj macie zwiastun filmowy prezentujący fragmenty rozgrywki.

 

Screeny z gry

Edytowane przez qura16

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta, a kolejny dodatek ma sie ukazac kolo marca 2006:) musza sie nachapac kasy... cale EA...

DICE Kanada? team odpowiedzialny za Vietnama... to ja podziekuje:/

 

po 2 dodatek prawdopodobnie nie przyjmie sie w ligach typu clanbase i esl... tak jak to bylo z dodatkami do BF1942 (Road to Rome i SW)...

 

Ja tam zostane przy podstawce... bardziej mnie interesuje mod WWII na engine bf2 - Forgotten Hope 2...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając index gier widzę że każda gra i dodatki co do niej wyszły mają własny temat to dlaczego ma nie być tak z tym dodatkiem :?:

1643948[/snapback]

Nie każda ;)

 

Połączenie tego tematu z tym o BF2 byłoby złym posunięciem. W końcu dojdzie do tego, że ten topic będzie miał sporo stron, a jak by były połączone ze sobą, to mielibyśmy kolejnego Dooma III ;)

 

Jeśli gra nie jest aż tak popularna, to dodatki i podstawka są w jednym topicu.

 

To tak w ramach wyjaśnienia, taka ciekawostka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Da HoRsE
Battlefield 2: Special Forces

producent: Digital Illusions

wydawca: Electronic Arts Inc.

kategoria: gry akcji / FPS

 

Data Premiery:

Świat: grudzień 2005

  Polska: obecnie brak planów wydania

 

tryb gry: single / multiplayer

tryb multiplayer: LAN / Internet | liczba graczy: 1 - 64

wymagania wiekowe: 12+

 

Teraz pytanie : Co kupić ? CoD 2 czy Battlefield 2: Special Forces ;]

 

moim zdaniem będzie to następny hicior i napewno go kupie ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proszę o dołączenie tego tematu do głównego BF2 , ja osobiście nie wróżę temu samodzielnemu (?) dodatkowi dalekiej przyszłości

będzie jak z SC: Pandora Tommorow multiplayer - jest fajne ale nie na zawsze.

poza tym jeśli teraz jest jakieś 1,5 mln graczy (poprawcie mnie) BF2 to ilu z nich może kupić dodatek? 100-200 tysięcy egzemplarzy to wg mnie "góra".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja napewno kupie choćby dlatego, że kupiłem podstawke to i kupie dodatek, zresztą dodatek przekonuje mnie tym, że główny nacisk położą na oddziały specjalne oraz te zabaweczki (na filmiku widać jak koleś stoi na dachu i z kuszy wystrzeliwuje line i na niej zjeżdża w dół).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mnie mile zaskoczyłeś .. a już się napaliłem żeby sobie pograć.

 

Nie rozumie tylko jednego jak można zrobić tak nieudany dodatek do takiej gry to już lepiej jak by go w ogóle nie było.

 

Może przyczyna jest taka że za szybko wypuścili ten dodatek i za wiele się nad nim nie męczyli..

Edytowane przez -=virus=-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nieudany? wedlug mnie swietny gram caly czas i coraz bardziej mi sie podoba, te wspinaczki po linie na budynki, zjazdy dzieki nim gra staje sie bardziej nieprzewidywalna - wróg czai sie wszedzie :) pozatym nowe mapy, pojazdy, operacje w nocy z noktowizorami SUPER

 

aha bylbym zapomniał SPECNAZ i wszsytko jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałeś tylko dodać , że skopali kod gry i BF2 działa znakomicie a BF2 SF przycina , mapy są bardzo niedopracowane , a już co do mapy na lotniskowcu to ręce opadają , zresztą scena klanowa praktycznie nie istnieje i istnieć nie będzie bo dodatek jest po prostu słaby i nikt nie ma zamiaru sie nad nim męczyć.

 

Oczywiście SF jest grywalny bo to w końcu tylko dodatek do bardzo dobrego BF2 , ale za tą cenę jest po prostu nieporozumieniem , niedopracowany i wypuszczony na siłę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sztandar zgadzam się z tobą, moj Special Forces trafił na półkę po 3 dniach grania.

Czyli nie taka nudna :wink: bo jak by była nudna dla mnie to bym ją po 1h grania odłożył na bok :wink:

kusi mnie żeby sobie w nią zagrać.

 

A o co chodzi z tym że skopali kod gry, że się przycina tzn, można dokładniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nudna nie jest na pewno, równie grywalna jak podstawka (dla zwolenników walki infantry nawet bardziej). Tyle, że błędy techniczne i niedopracowanie doprowadzają do szału. Najgorsze jest to, że u większości osob chodzi duużo wolniej niż BF2. Konkrety? w BF2 grałem w high (textury med) z AAx2 i było płynnie, a po wyjsciu patcha i special forces w dodatek muszę grać w med w 1024x768 bez AA, a i tak na mapach nocnych w rozróbie fps spada poniżej 20klatek/sec!!. Otwarte mapy dzienne chodzą na w/w ustawieniach płynnie, ale nocne mapki oraz Iron Gator to tragedia (a nie zamierzam specjalnie dla tych map obniżać detali jeszcze bardziej). Mapy nocne wyglądają ochydnie, trawa nawet po włączeniu (tandetnego i zżerającego fps) noktowizora jest czarna. Aha no i dochodzi do tego niesamowite mielenie dysku po wczytaniu mapy. Na moim 1GB nic nie miało prawa chrupnąć w podstawce, a tu tnie się przez pierwsze parę minut jak cholera. Widać, że wypuszczono SF na siłę, a dopiero nadchodzące patche uzupełniają braki (2 unlocki, których nie "zdążyli" wrzucic do SF). Wracając do grywalnośc to jest naprawdę dobrze. Hak i linka rządzi, nowe odzywki wojaków brzmią świetnie, bronie są świetnym uzupełnieniem gunów z podstawki; ale co z tego, skoro gra jest pełna baboli.

Edytowane przez alCatraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to z tymi wymaganiami mnie zaskoczyłeś :/

Takiego mam kompa:

xp-m 2500+@3200

ram 1GB

grafa 9550

 

Widzę że ty masz wiele wydajniejszego i takie zamułki masz w dodatku nie mam za ciekawego HDD seagate 40GB 5400RPM 2mb cache.

Edytowane przez -=virus=-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...