Skocz do zawartości
mbank

Gwarancja Acera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Acery w Polsce mają gw. międzynarodową na 12 miesięcy. Ale już w Niemczech jest gwarancja 12 miesięcy międzynarodowej + 12 miesięcy gw. w kraju (w Niemczech). Czyli razem jest 24 miesięcy.

Pewnie polski Acer olał te dodatkowe 12 miechów. Więc może jest jakaś dodatkowa gwarancja, przy sprzedawanych u nas notkach, z której można skorzystać po upływie 12 miechów, ale w tym kraju, skąd polski Acer importował kompy?

 

Przykładowo polski dystrybutor (acer.pl) bierze notki z Niemiec (acer.de) i jest gwarancja podstawowa: międzynarodowa + gw krajowa (niemiecka). Ale Acer w Polsce daje tą tylko międzynarodową, nie pisząc że jest możliwość skorzystania jeszcze z 12 miesięcy w Niemczech. Czy to jest realne?

Jakie są zapisy w karcie gwarancyjnej Acerów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myk polega na tym ze nie ma karty gwarancyjnej, ja kupowalem notka w dosc duzej firmie zajmujacej sie tylko sprzedaza notkow i nie dostalem gwarancji, powiedziano mi ze gwarancja jest fakturka zakupu.

 

A drugi rok gwarancji mozna dokupic za 300zl z groszem... zdzierstwo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Witam

 

Standarowa gwarancja wynosi 12 m-cy w przypadku osób fizycznych (konsumentów w myśl ustawy) gwarancja wynosi 24 m-ce.

 

Pozdrawiam

 

Leszek Wnuk

 

Acer, przedstawicielstwo w Polsce

ul. Domaniewska 41,

WARSZAWA, 02 - 672"

Edytowane przez AKURAT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Witam

Standarowa gwarancja wynosi 12 m-cy w przypadku osób fizycznych (konsumentów w myśl ustawy) gwarancja wynosi 24 m-ce.

1646019[/snapback]

Kit wciskaja, zadna ustawa nie daje 24 miesiecznej gwarancji osobom fizycznym. Ustawa na ktora sie powoluja okresla odpowiedzialnosc sprzedawcy za wady (a dokladnie "niezgodnosci towaru z umowa") towaru istniejace w momencie zakupu. Na podstawie niezgodnosci towaru z umowa mozna reklamowac u sprzedawcy w ciagu 24 miesiecy od zakupu. Jesli niezgodnosc ujawni sie w ciagu pierwszych 6 miesiecy od zakupu to zaklada sie ze istniala w momencie zakupu, pozniej musisz udowodnic ze istniala w momencie zakupu. Nie podlegaja pod to wszelkie usterki powstale po odbiorze towaru od sprzedawcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kit wciskaja, zadna ustawa nie daje 24 miesiecznej gwarancji osobom fizycznym. Ustawa na ktora sie powoluja okresla odpowiedzialnosc sprzedawcy za wady (a dokladnie "niezgodnosci towaru z umowa") towaru istniejace w momencie zakupu. Na podstawie niezgodnosci towaru z umowa mozna reklamowac u sprzedawcy w ciagu 24 miesiecy od zakupu. Jesli niezgodnosc ujawni sie  w ciagu pierwszych 6 miesiecy od zakupu to zaklada sie ze istniala w momencie zakupu, pozniej musisz udowodnic ze istniala w momencie zakupu. Nie podlegaja pod to wszelkie usterki powstale po odbiorze towaru od sprzedawcy.

1646066[/snapback]

 

taka dostalem odpowiedz od nich bo zamiezalem sie zakupic acera

ale niestety wolalem dac wiecej kasy za lepszej jakosci wykonaniet i zrezygnowalem z acera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taka dostalem odpowiedz od nich bo zamiezalem sie zakupic acera

ale niestety wolalem dac wiecej kasy za lepszej jakosci wykonaniet i zrezygnowalem z acera

1646999[/snapback]

Jakosc wykonania cokolwiek nie kupisz bedziesz mial podobna. Masz duze szanse kupic sprzet zupelnie innej marki a wykonany, doslownie, tymi samymi chinskimi rekami w tej samej fabryce co Acer. Dla Acera najnowsze modele robi glownie Compal. Ta sama firma robi dla wiekszosci producentow, przynajmniej czesc modeli, bo wiekszosc producentow sprzedaje modele roznych OEM-ow. Ostatnio wszyscy sie podniecaja Asusem, ktorego jeszcze niedawno kilkoro moich znajomych sklinalo od najgorszych. Sam po obejrzeniu kilku modeli Asusa u znajomych dwa lata temu kupujac ostatnio nowego notka nawet nie bralem tego producenta pod uwage. Okazuje sie ze teraz sprzet maja calkiem niezly. Obawiam sie ze kazdy producent ma bardziej i mniej udane serie. Nie wiadomo czy za pol roku nie bedzie bedziej jakiejs gorszej i wszyscy beda na Asusa narzekac (oby nie). "Odzew rynku" zalezy tez od ilosci sprzetu u klientow, moze sie okazac ze nie znalazles zadnych krytycznych uwag na temat jakiegos konkretnego modelu bo malo kto go do tej pory kupil. Szkoda jedynie ze w polskich sklepach najczesciej ciezko jest obejrzec interesujacy nas model bo oprocz kilku tanszych wyjatkow wiekszosc modeli maja na zamowienie :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

jesli chodzi o gwarancje acera, to bylem dzis na szkoleniu dla partnerow acera i byl poruszany ten problem. oto czego sie dowiedzialem:

1. faktura/pragon (z napisanym numerem seryjnym) jest odpowiednikiem karty gwarancyjnej, ktorej u acera nie ma.

2. dla osob fizycznych (np. Jan Kowalski) okres gwarancji wynosi 24 miesiace.

3. dla firm/instytucji zarobkowych okres gwarancji wynosi 12 miesiecy.

4. o tym ile mamy gwarancji decyduje faktura, tzn. na kogo jest wystawiona (firma czy osoba fizyczna).

5. pierwsze 12 miesiecy to gwarancjia miedzynarodowa na terenie unii europejskiej.

tak wiec nalezy trzymac kopie faktury jako karte gwarancyjna i jesli pojawi sie problem w ciagu wyzej wymienionych okresow gwarancyjnych to udajemy sie prosto do acera (jego serwisu).

a tak poza tym, obecne problemy z serwisem acera w Polsce wynikaja z tego iz rezygnuja z uslug firm trzecich i od wrzesnia wystartowalo centrum serwisowe acera w Brnie, ktore to bedzie przyjmowac miedzy innymi serwisy z Polski. dzwoniac do serwisu, bedziemy rozmawiac z kims z tamtejszego call center (po polsku ofc) i oni przysla do nas kuriera po lapka naprzyklad. ale poki co trzeba sie pomeczyc gdzies do konca roku:\

 

ps.

>manux: "Dla Acera najnowsze modele robi glownie Compal" mylisz sie. w sklad acer inc. wchodza takie firmy jak apacer, aopen i wistron, ktory to (http://www.wistron.com) produkuje notebooki dla acera oraz dla innych marek (ostanio ponoc nawet hp i fujitsu-siemens). wistron jest firma corka acera i producentem ODM, czyli produkuje to co acer i inni zleceniodawcy zaprojektuja.

"a wykonany, doslownie, tymi samymi chinskimi" acer to tajwanska firma;P

nie bierz tego do siebie, poprostu chcialem sprostowac:)

 

a jeszcze jedna ciekawostka. dzisiejszy BenQ to dawny dzial acera zajmujacy sie peryferiami wlasnie:) sprzedali to.

 

pozdrawiam.

Edytowane przez HUMMER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>manux: "Dla Acera najnowsze modele robi glownie Compal" mylisz sie. w sklad acer inc. wchodza takie firmy jak apacer, aopen i wistron, ktory to (http://www.wistron.com) produkuje notebooki dla acera oraz dla innych marek (ostanio ponoc nawet hp i fujitsu-siemens). wistron jest firma corka acera i producentem ODM, czyli produkuje to co acer i inni zleceniodawcy zaprojektuja.

"a wykonany, doslownie, tymi samymi chinskimi" acer to tajwanska firma;P

nie bierz tego do siebie, poprostu chcialem sprostowac:)

 

a jeszcze jedna ciekawostka. dzisiejszy BenQ to dawny dzial acera zajmujacy sie peryferiami wlasnie:) sprzedali to.

1650218[/snapback]

No ja nie twierdze ze nie robia tez inni :) W kazdym razie mojego 4561LMi robil compal, przynajmniej wszystkie bebechy przedstawiaja sie jako made by compal. Kilkoro znajomych majacych inne modele (glownie aspire) takze ma bebechy z compala. Z obecnej oferty, z tego co sie dowiadywalem u pewnego znajomego chinczyka pracujacego w branzy hardware'owej, wiekszosc jest wyprodukowane przez compal. Jakby to byla statystycznie mniejszosc to pewnie ktos z kolegow trafilby na sprzet z innej fabryki a okazuje sie ze zaden nie trafil na takiego Acera.

 

A BenQ to ostatnio przejal dzial telefonow komorkowych Siemens'a Ciekaw jestem jak na tym wyjda bo samemu Siemensowi nie szlo, choc telefony, przynajmniej z serii S, mieli bardzo dobre.

Edytowane przez manux

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>manux:

taką, jak widać papke informacyjną, wpuścili mi do głowy u acera. chyba nie pochwalili się wszystkim;) dzięki za cenną informację.

pozdrawiam.

1651221[/snapback]

W tej branzy to sie szybko zmienia, jedna seria od Compala inna od Quanty a trzecia jeszcze od innego OEM-a. Wiec moze w tym co mowili tez byla sama prawda :) Przez to niestety model modelowi nierowny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli kupując prywatnie mam 24 miesiące gw door to door? Dlaczego nie piszą o tym na stronie acera, w regulaminie i na stronach internetowych sklepów? Koleś w sklepie też mi o tym nic nie powiedział. Narzekał tylko, że notki Acera mają roczną gw. I nie sprzedają modeli powyżej 5000zł właśnie przez tą roczną gwarancję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli kupując prywatnie mam 24 miesiące gw door to door? Dlaczego nie piszą o tym na stronie acera, w regulaminie i na stronach internetowych sklepów? Koleś w sklepie też mi o tym nic nie powiedział. Narzekał tylko, że notki Acera mają roczną gw. I nie sprzedają modeli powyżej 5000zł właśnie przez tą roczną gwarancję.

1652599[/snapback]

Warunki gwarancj masz takie jak pisze w dokumencie pt. warunki gwarancji ktory dostales z notebookiem, tak stanowi polskie prawo. To co sobie ustnie mowia albo pisza w mailach jak sie okazuje wg. prawa do niczego ich nie zobowiazuje (no chyba ze jako wprowadzanie w blad). Ja nie uwierze w zadne dwuletnie gwarancje dla osob fizycznych jesli nie znajdzie sie taka klauzula w ogolnodostepnym dokumencie z warunkami gwarancji. Tym bardziej ze to smierdzi ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej ktora wlasnie daje pewna ochrone przez 24 miesiace jedynie osobom fizycznym, przy czym nie jest to napewno gwarancja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>manux:

co racja to racja. dopoki nie masz na papierku napisane to sobie mozesz dochodzic swoich praw. chociaz swoja droga to w swietle naszego prawa, umowa ustna tez jest prawomocna (nie znam szczegolow prawnych;) i moznaby sie powolac na cos tego typu. ale jaki jest sens kupowania laptopa za kilka tysiecy, zeby potem sie jeszcze bawic w sady? lipa...

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O gwarancju mowi fragment ustawy tak jak w cytacie. Gwarancja jest sprawa dowolna dla sprzedawcy/producenta, nie musi on jej dawac. Zadna ustawa nie sankcjonuje jakichs minimow gwarancji. Jak widac w cytowanym fragmencie, prawo okresla tylko warunki jakie powinna gwarancja spelniac, ale tylko w przypadku gdy ona jest, dobrowolnie zaoferowana kupujacemu przez sprzedawce/producenta. Wazny jest jeden fragment (wytluszczony), mowiacy ze za gwarancje uznaje sie tylko oswiadczenie zawierajace definicje obowiazkow gwaranta. Dlatego ciezko jest wyegzekwowac gwarancje na podstawie tylko suchej informacji "24 miesiace gwarancji", choc mysle ze w sadzie byloby to mozliwe.

 

Art. 13.

 

1. Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.

 

2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń.

 

3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.

 

4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej, czas trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak jest w końcu? Jak pójdę jutro do sklepu po acera to dostanę 24 miesiące, wpisane na karcie?

Na stronie Acera nie piszą nic o 24 miechach.

1656292[/snapback]

Jesli od dwoch miesiecy nic sie nie zmienilo to nie dostaniesz. A jak nie dostaniesz to nie masz, sama gadka nic nie kosztuje. Tez mi PH-owiec z Acera wmawial ze gwarancja jest 24 miesiace a w dolaczonej ksiazeczce jak byk pisze o 12-tu. Niestety po fakcie dopytalem sie dlaczego taki rozdzwiek pomiedzy tym co pisza w papierach a w tym co mowia. Okazalo sie ze pan z Acera mial na mysli ustawowe uprawnienia, ktorych gwarancja nie wyklucza. Fakt, nie wyklucza, pan z Acera jednak pewnie tez dokladnie wie ze ta 24-miesieczna ochrona w ustawie to nie gwarancja i napewno nie daje taki uprawnien jak gwarancja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam to i czytam i bardzo zainteresował mnie ten temat.

 

Również zamierzam kupić Acera więc zainteresowałem się gw. To moje spostrzeżenia:

 

Wszędzie w Internetowych sklepach jest GW na 12 miechów. Jednak na Allegro znalazłem Acera z gw. 24. Zapytałem sprzedającego jak to jest z gw., to co pi napisał:

 

my dajemy 24 meisiace dla osób fizycznych i 12 dla firm - wynegocjowane z acer Polska

 

No to idę za ciosem i pytam acer Polska:

 

Witam.

Chciałem się dowiedzieć czy gwarancja dla osób fizycznych jest na 12 miesięcy czy na 24? Pytam, ponieważ wszędzie w sklepach Internetowych jest podany czas gwarancji podstawowej 12 miesięcy. Ale w paru sklepach powiedziano mi, że to gwarancja dla firm, osoby prywatne mają 24 miesiące. Na jakiej zasadzie jest to ustanawiane i czy wszędzie jest 24 miesiące dla osób prywatnych? Czy jest to zaznaczone na karcie gwarancyjnej?

 

I odpowiedź:

Witam

 

Nasza gwarancja nie wyklucza odpowiedzialności z tytułu ustawy o ochronie konsumentów, tak więc konsument (osoba fizyczna nie wykorzystująca notebooka do celów komercyjnych) posiada dwa lata gwarancji.

W warunkach gwarancji znajduję sie takowy zapis.

 

Pozdrawiam

I co wy na to? Wychodzi, że Acer daje osobom fizycznym gw. Na 24 miechy. I wg. Nich jest to zapisane gdzieś w ustawie i dodatkowo w książce, gw. Ustawa chyba daje 12 miesięcy, a zapisu o 24 miesiącach na stronie Acera nie znalazłem.

 

Spoko, że odpowiadają na maile, wiele firm mnie do tej poryolewało ;)

 

Dziwne to wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam to i czytam i bardzo zainteresował mnie ten temat.

 

Również zamierzam kupić Acera więc zainteresowałem się gw. To moje spostrzeżenia:

 

Wszędzie w Internetowych sklepach jest GW na 12 miechów. Jednak na Allegro znalazłem Acera z gw. 24. Zapytałem sprzedającego jak to jest z gw., to co pi napisał:

No to idę za ciosem i pytam acer Polska:

I odpowiedź:

I co wy na to? Wychodzi, że Acer daje osobom fizycznym gw. Na 24 miechy. I wg. Nich jest to zapisane gdzieś w ustawie i dodatkowo w książce, gw. Ustawa chyba daje 12 miesięcy, a zapisu o 24 miesiącach na stronie Acera nie znalazłem.

 

Spoko, że odpowiadają na maile, wiele firm mnie do tej poryolewało ;)

 

Dziwne to wszystko.

1658914[/snapback]

Spytaj goscia kto jest wykonawca tej "ustawowej" gwarancji po uplywie 12 miesiecy od zakupu. W jaki sposob masz dzialac kiedy po uplynieci standardowej gwarancji cos ci sie popsuje, do kogo masz sie zglosic?

 

Po raz kolejny napiszę, nie ma żadnej ustawy, która daje osobom fizycznym 24 miesiące gwarancji. Ustawa wyraźnie mówi, że czas trwania i zakres gwarancji ustalają warunki określone przez gwaranta. Przy czym nie ma nigdzie napisane, że producent/dystrybutor ma jakąkolwiek gwarancję obowiązek dawać. Jak ktoś nie wierzy to niech sobie wszystkie związane z tym ustawy przeczyta tutaj.

 

Jest w tej samej ustawie, ktora mówi o min. gwarancji artykuł definiujący coś co się nazywa odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Jest to odpowiedzialność pozagwarancyjna, niezalezna od tego co gwarant w gwarancji nam zaoferuje (pamietajmy, gwarant ma dowolność definiowania warunków gwarancji!!). Prawdą jest, że okres, podczas którego sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru z umową to 24 miesiące od momentu wydania towaru ale sa pewne bardzo istotne ograniczenia. Odpowiedzialnym z tytulu tych przepisow jest sprzedawca a nie producent (ktorym jest w przypadku notebookow najczesciej jest gwarantem). Aby na podstawie niezgodnosci można bylo reklamować towar to niezgodność o której mowa musiała by istnieć w momencie wydania towaru. Nie mozemy na tej podstawie reklamowac wad powstalych po wydaniu towaru przez sprzedawce. Mozemy reklamowac wadu ukryte, ktore ujawnily sie juz po odbiorze towaru ale jednak ukryte istnialy takze w momencie zakupu. Jesli jednak wada ujawnila sie w ciagu szesciu miesiecy od momentu zakupu to ustawa zdejmuje z nas obowiazek udowodnienia ze istniala ona w momencie zakupu. Wady odkryte okresie 6 miesiecy od zakupi przyjmuje sie jako istniejace w momencie zakupu. Natomiast pozniej jednak nie dluzej niz 24 miesiace od zakupu aby cokolwiek zdzialac klient musi udowodnic ze wada istniala w momencie zakupu. W innym przypadku nie mamy prawa do zadnej naprawy czy wymiany towaru. W przypadku gwarancji jak wiadomo nie ma takiej klauzuli. Cokolwiek by sie nie zepsula (moze nie do konca bo sa zwykle pewne wylaczenia z gwarancji) gwarant naprawia bez wnikania kiedy wada sie pojawila.

 

To jest owa "ustawowa gwaranacja" o ktorej pisza przedstawiciele Acer Poland. Latwo im idzie pisanie bo po pierwsze te dodatkowe 12 miesiecy nie obciaza ich tylko sprzedawce a po drugie po 6 miesiacach jakiekolwiek swiadczeie jest w wiekszosci przypadkow trudne do wyegzekwowania.

 

Prosze kolejny raz o to samo pytanie ;)

Edytowane przez manux

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja wam powiem tak. Kupilem juz zrypanego acera w w polskich servisach konkretnie na mnie leja. Wogole na poczatku stwierdzili ze ja go zepsulem i swiruje, pozniej ze moge im jeszcze raz wyslac i oni jeszcze sie zastanowia i jak wyslalem to nie bylo go przez ponad 2 miechy i wiecie co wam powiem?

Po 1!! NIE KUPUJCIE ACEROW DOPOKI NIE ZMIENIA SERWISU

a po 2, mam zamiar udac sie do rzecznika praw konsumenta i spotkam sie z acerem w sadzie bo mnie juz konkretnie wkur..........

Pozdro all

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio znalazlem kolege co tez mial problem z acerem

 

przegrzewal mu sie wiec oddal do serwisu w serwisie stwierdzili ze ok chyba sie cos zepsulo i wymienili wiatrak

doszedl ale jeszcze w gorszym stanie niz oddal :D i dalej sie grzal jak wczesniej :)

i co tu zrobic ;]

 

powinna powstac jakas koalicaj antyacerowska :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...