Skocz do zawartości
kamilo23

Benzyna & Ropa & Gaz

Rekomendowane odpowiedzi

w off-road'zie bo moga pracowac pod woda :lol: no i maja wiecej siły (moment obrotowy dostepny od niskich obrotów)

1661528[/snapback]

 

Poza tym w traktorach ciagnikach siodlowych, autobusach, statkach....

Ktos wpsomnial o wyscigach golfow. Ale tam sie scigaja same TDI. A ja mam na mysli wyscigi mieszane. Czemu nie ma diesla w WRC, czy DTM ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naturalnie, że są turbognoje w klasach "mieszanych"- wyścigi aut turystycznych w Anglii oraz w Niemczech (to tak dla przykładu. Pewnikiem jest ich więcej, jednak tylko te wypatrzyłem na eurosporcie. Jedna z bryk to bmw 320d, druga to golf IV 1.9, po 2 w teamach).

 

PS. Golfy V TDI, te nasze pucharowe, zapierdzielają aż miło- polecam porównanie czasów z np. Toru Poznań.

 

PPS. Moje poprzednie auto, mondeo 2.5V6 (170km), na podjazdach miało problemy z ojcowskim mondeo tdci (136km w serii, na hamownii wypluło 145km i 330Nm). Benzyniak był zdrowy, pB98 only, a i tak moment w dieslu robił swoje. Wypowiedzi osób o "słabości" współczesnych turbodiesli to albo efekt niedoinformowania (okazji by czymś dobrym pokierować nie mieli) albo powtarzaniem opinii zasłyszanych od pana Józka z pobliskiego "moto serwis".

Edytowane przez draak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmieszy mnie to jak pisze ktoś ze nowy dieselek to kosmiczne drogi wydatek a starsze to kopciuchy i kaszlaki :? troche wyobraźni polecam, przecież ewolucja nie dokonała sie z dnia na dzień tylko od jakiegoś czasu te silniki modernizowano, konstrukcje po 90 roku sa juz dość dobre i oszczędne, wbrew pozorom także szybkie.

 

Ktos tam napisał ze diesel nie nadaje sie do scigania, wiec co robia Golfy TDI na torze ? tymbardziej ze goszczą tam już chwile czasu, pierwsze były chyba nawet auta III generacji.

1661476[/snapback]

Nie no bez przesady :) nie mówie że to mega smrody ale konstrukcja z lat 90 nie zachwyca mnie :) ( jak ktoś mi zaraz powie że marudze z powodu reklamy toyoty to uprzedzam że tak NIE jest :P ) Mimo że uważam stare diesle za wymagające dopracowania bez wachania zorganizowałbym sobie jednego :) Taki Golf I z ropą na pokładzie mi się marzy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dieselek jest lepszy(bo sam mam):P po pierwsze...nigdy nie zalejesz silniczka :] jak wjedziesz w kałużę, nie będzie pierdział itp. po drugie, ciągnięcie przyczepki nie sprawi mu problemu:Dbez względu na obciążenie będzie jechał normalnie(benzyniak bedzie pokaszliwał...straci na przyśpieszeniu znacznie:].Po 3 nie trzeba na żadnym ssaniu jezdzić zimą...kocham dieselki po 90 roku, bo mają podgrzewane świece(moje autko z 94 roku zapala za I razem zawsze!!)po 4 dieselki po 90 roku ...są spoko, nie kopcą...mozna lać co się chce:)...no i powera tez mają. Mój peugeocik w mieście na światłach fakt faktem nie ma szans(i bieg do 30km/h II bieg do 50km/h potem juz poprawa ;P), pomimo swoich 110km i momencie obrotowym koło 200Nm....ale na trasie jedzie jak burza :D 200 km/h to dla niego pryszczyk :) i do tego przyspieszenie od 120-200 nieziemskie... (v bieg ma naprawdę duży zakres obrotów... pozwala na jazdę od 100-200km/h :P)

Edytowane przez kubajew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, ja jeszcze nie widziałem żeby ropniak nie kopcił. I nie mówię to o starych Golfach 1.9TD tylko właśnie o nowym Passacie 2,0TDI, Mondeo 2.0TDCI, Focus'ie 1.8TDCI. Wciśnięcie gazu w podłogę zawsze oznacza chmurę czarnego dymu za samochodem.

 

A teraz sprawa kosztów utrzymania. Niby mniej palą ale... przeglądy mają zwykle co 10kkm (wymiana oleju itp.). Turbina żadko kiedy wytrzymuje ponad 150kkm (jeszcze mniej w Passatach i Octaviach TDI).

 

Dlatego ja zostaje przy 1.8T + gaz :)

 

Co do przyspieszania od 50km/h na 5 biegu - nie widzę najmniejszego problemu, podstawa to nie wciskać gazu do podłogi bo się silnik będzie dławił, wystarczy stopniowo zwiększać nacisk na pedał i wtedy można nawet spokojnie wyprzedzać bez redukcji. I nie mówię to o ropniaku tylko o zwykłym benzyniaku 1.6 16V (Megane). Domyślam się że w Civic'u VTEC już byłby z tym nielada problem bo on na niskich obrotach to się tylko toczy :]

Edytowane przez Kwiecień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do przyspieszania od 50km/h na 5 biegu - nie widzę najmniejszego problemu, podstawa to nie wciskać gazu do podłogi bo się silnik będzie dławił, wystarczy stopniowo zwiększać nacisk na pedał i wtedy można nawet spokojnie wyprzedzać bez redukcji. I nie mówię to o ropniaku tylko o zwykłym benzyniaku 1.6 16V (Megane). Domyślam się że w Civic'u VTEC już byłby z tym nielada problem bo on na niskich obrotach to się tylko toczy :]

1662221[/snapback]

Tylko powiedz mi kto tak jeździ? Na 5biegu 50km/h? Nawet na kursie mi tak koleś nie pozwalał :P. Jak raz 4 wrzuciłem przy 50 to mnie opierdzielił :P. Aha jeździłem, Punto II. Samochód bardziej się zmęczy na takiej 4,5 i 50 niż na 3, więc bezsens jest tak jeździć - to kara dla silnika :P.

 

Co do diesla, chciałbym mieć takiego golfa 3 w TD albo TDI :) i zalewać opał :D. Nie wspomne, że jeszcze chip tuning można zrobić ;].

 

Edit: Kwiecień i inni co wam przeszkadza, że styłu zostaje chmura czarnego dymu? czy to, że na zewnatrz jest troche głośniejszy niż benzyna. - Jak dla mnie to fajny bajer i jeszcze ta turbinka mmm :P.

Edytowane przez BiAłY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak własnie słucham wypowiedzi na temat diesli i ich strasznie marnych osiagow.

 

I to ze 1,8 t to taki fajny sprzet.

 

Moj kolega miał Mondeo TDCI 2.0, skasowal po 4 miesiacach i kupił nowego Accorda 1,8 - ostatnio z nim rozmawiałem i powiedział, ze niestety mondeo jezdzilo sie lepiej bo ma lepsze ye<cenzura>niecie. Jak wsiadalem z nim do tego mondeo to jakies golfy 1,8, passaty 1,8 czy cokolwiek tam innego na benzynce od 3 biegu to moglo sobie tylko pomarzyc. A koles nie jest tepy poza tym predkosci podrozne u tego czlowieka to 180 - 200 km/h, więc silnik wykorzystuje w pełnym zakresie. Więc zakonczmy bezsensowne wywody na temat "Diesel jest wolny i kopciuch".

 

 

:mur:

 

W skrócie - o gustach się nie dyskutuje :) A przecież jak jeden lubi diesla a inny benzyne to tak jak z kolorami jednemu to innemu tamto - zleznie od gustu :D

 

Peace ludziska B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwiecień, sugeruję znanym tobie właścicielom tych turbognoji nie "dziadować" na paliwie i tankować dobrej jakości diesla (shell, bp). Wtedy stefana batorego nie zobaczysz.

1662264[/snapback]

A co to znaczy ? :D Nie spotkałem się z określeniem "zobaczyć stefana batorego" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cóż... ogólnie z mało czym jeszcze się spotkałeś jeśli chodzi o motoryzację ;) Ale już wyjaśniam- Stefek Batory to bardzo znany okręt wojenny z okresu I WŚ, który kopcił jak głupi. Tak się przyjęło, by na kopcące turbognoje mówić, że dymią jak Stefan Batory (spopularyzował to zdaje się Marek z Masters Tunning). Ot, co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak własnie słucham wypowiedzi na temat diesli i ich strasznie marnych osiagow.

 

I to ze 1,8 t to taki fajny sprzet.

 

Moj kolega miał Mondeo TDCI 2.0, skasowal po 4 miesiacach i kupił nowego Accorda 1,8 - ostatnio z nim rozmawiałem i powiedział, ze niestety mondeo jezdzilo sie lepiej bo ma lepsze ye<cenzura>niecie. Jak wsiadalem z nim do tego mondeo to jakies golfy 1,8, passaty 1,8 czy cokolwiek tam innego na benzynce od 3 biegu to moglo sobie tylko pomarzyc. A koles nie jest tepy poza tym predkosci podrozne u tego czlowieka to 180 - 200 km/h, więc silnik wykorzystuje w pełnym zakresie. Więc zakonczmy bezsensowne wywody na temat "Diesel jest wolny i kopciuch".

:mur:

 

W skrócie - o gustach się nie dyskutuje :) A przecież jak jeden lubi diesla a inny benzyne to tak jak z kolorami jednemu to innemu tamto - zleznie od gustu :D

 

Peace ludziska  B)

1662289[/snapback]

Jeździłem Passatem 1.8T (150KM) za kierownicą i Mondeo 2.0TDCI (130KM) jako pasażer i powiem że Mondeo nie ma najmniejszych szans. Fordzina dopiero po 120-130km/h może się pochwalić przyśpieszeniem na miare 320nm momentu obrotowego ale do tego momentu passat go już sporo wyprzedzi i napewno nie pozwoli się dogonić. Tylko to spalanie... przejechałem jakieś 20km to średnie wyszło 16.5l/100km ;] W Mondeo podchodziło pod 10l/100km a tylnia klapa samochodu była czarna jak smoła :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wy z tymi dieslami dalej swoje ...

 

Ludzie nie mozna porownywac ze diesel na 3jce ma lepszego kopa niz benzyna bo ja moim kadettem na trojce robie 140 a diesel jak osiagnie 100 km/h na trojce to jest max ...

 

Kolejna sprawa ze diesel ma "kopa" Potwierdzam - jezdzilem dieslami i takie samo mialem wrazenie - jak to ciagnie tylko szkoda ze tak krotko... Jak kupilem kadetta to jechalismy po niego skoda 1,9 klekotem i tez wydawalo mi sie ze ciagnie zarabiscie - jednak podczas powrotu kadettem ktory wydawal mi sie mulowaty, przy kazdym wyprzedzaniu a jechalem za skoda musialem odpuszczac gaz zeby jej w dupe nie wjechac.

 

Po prostu duzy moment krotkie biegi robia swoje co wcale nie musi przekladac sie na osiagi ...

 

 

A benzyna tez trzeba umiec jezdzic - po to zostala stworzona skrzynia biegow zeby z niej korzystac - alejak ktos jest leniwy i zaczyna wyprzedzanie przy 80 na czworce a potem marudzi ze auto jest mulowate to juz jego problem ...

 

 

Powtarzam nie uwazam ze diesle sa zle ale porownania jakoby doladowana benzyna 1,8 byla gorsza od klekota sa smieszne, a ten kto to mowi chyba nigdy doladowanym benzyniakiem nie jezdzil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie bardzo jakim to cudem mamy ujrzeć chmure czarnego dymu za Passatem 2.0TDI który ma w serii montowany filtr cząstek stałych czyli elyminuje to sadze, poza tym to ze ford dymi przy przycisnięciu do deski to zauwazyłem już nie raz, a że ford to grat .. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hipo, pieprz*sz wać pan- nowsze tdci także mają filtr cząsteczek stałych i osobiście nie widziałem, by mondeo tdci ojca dymiło. No ale cóż, ford za 100k to grat, trzeba było kupić fiata panda albo 15letnią padakę od zach. sasiądów.

 

Shiningami- całe clou osiągów turbognoji tkwi w idealnie dobranych getribach... twoje pomysły bardziej pasują do tematu o konstrukcjach z klocków lego (o ile taki istnieje), a nie do dyskusji o współczesnych typach jednostek napęd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyszłością i tak pewnie nie będzie LPG, tylko gaz ziemny - niestety legalne kompresorki przydomowe są tylko w nielicznych krajach, ale chyba można być dobrej myśli... Cena tego gazu jest tak niska, że się nie będzie patrzyć na spalanie - a też władowanie akcyzy na ten gaz byłoby dość ciekawym posunięciem rządu, bo to by wpłynęło na koszt kąpieli dla większości ludzi, czy gotowania...

 

Trzeba by <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> pod uwagę, że jazda na gazie powoduje minimalne zanieczyszczenie środowiska - w przeciwieństwie do benzyny, czy ropy - tak naprawdę, to OC powinno być tańsze dla posiadaczy instalacji LPG (ale nowe ulgi dla naszego rządu są pojęciem abstrakcyjnym chyba). No ale kto się przejmuje tym co leci z rury :> Większość jeździła by na węglu jeśli by to było lepsze (ja pewnie też)

 

Pewnie za jakiś rok wreszcie kupię jakiś samochód - coraz bardziej jestem do bmki przekonany i wtedy zacznie się dylemat - bo taka z roku 95' ma już całkiem niezłego diesla, ale znowu benzynowe są fajne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie za jakiś rok wreszcie kupię jakiś samochód - coraz bardziej jestem do bmki przekonany i wtedy zacznie się dylemat - bo taka z roku 95' ma już całkiem niezłego diesla, ale znowu benzynowe są fajne...

1664175[/snapback]

Takze przymierzam sie do takiej E36 w 1.8 czterocylindrowy. Całkiem przyjemny samochodzik, a na gazie nie jest tak tragicznie z kosztami. Dla mnie only 2dzwiowy..

 

Ewentualnie Toyota Corolla 1.4-1.6 tez podobny rocznik. Tylko to juz troszke drozsze chyba.

Edytowane przez fipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba nie chodzi ci o tdsa ? bo to nieudana i przestarzala konstrukcja ...

 

A co do zanmieczyszczenia powietrza to niektorzy przeceniaja role jaka odgrywaja w tym samochody - jest to niewielki procent

1664258[/snapback]

Ooo moze mi wreszcie ktos wyjasni roznice pomiedzy TD a TDS... Wozilismy sie z kumplem troche BMW 525tds i nie bylo tak tragicznie. Bylo mozna powiedzic całkiem całkiem.. Edytowane przez fipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten silnik jest dosc awaryjny i wrazliwy na jakosc paliwa - przebiei robi okolo 400 tys wiec nie tak zle, ale lubi pekac glowica, wycieki oleju sa na porzadku dziennym.

 

A co do tdsa to jest to stary typ silnika z komora wstepna, tdi juz nie ma komory wstepnej a paliwo jest wtryskiwane bezposrednio do komory spalania.

 

edit

 

Silniki 2.5 tds w bmw to jest to samo co 2,5 tds w omedze b - roznia sie jedynie elektronika

Edytowane przez IGI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niektórzy na siłę próbują sobie wmawiać że diesel jest lepszy od benzyny... jeździcie dieslami i dla tego są dla was najlepsze, jestem pewien że gdyby bezyna paliła tyle samo co ropniak, a paliwo było by w tej samej cenie to nigdy nie spojrzelibyście na diesla. on może jedynie próbowac dorównać benzynie, nigdy nie będzie lepszy. ot, takie moje zdanie :wink:

 

Varrol, tylko że taka przeróbka jest dosyć droga, podobnie jak kompresor pod rure z gazem :wink: z całą pewnością zdobędzie ona popularność :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Shiningami- całe clou osiągów turbognoji tkwi w idealnie dobranych getribach... twoje pomysły bardziej pasują do tematu o konstrukcjach z klocków lego (o ile taki istnieje), a nie do dyskusji o współczesnych typach jednostek napęd.

1663360[/snapback]

Dobra nie panikuj :) To nie był żaden nowy pomysł tylko ciesze twarz z ludzi którym przeszkadza długość biegów :P Wiem że ciężko jest ciągle wachlować ale skoro diesel ma taki wymóg techniczny no to nie ma bata trzeba śmigać z tym. Coś za coś :P

 

A co do zanmieczyszczenia powietrza to niektorzy przeceniaja role jaka odgrywaja w tym samochody - jest to niewielki procent

1664258[/snapback]

Dokładnie :) Najwięcej to chyba fabryki kopcą i to jest jakieś 60% węgla na drugim czy trzecim miejscu są ludzie i zwierzęta ( biologia )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Varrol, tylko że taka przeróbka jest dosyć droga, podobnie jak kompresor pod rure z gazem :wink: z całą pewnością zdobędzie ona popularność :wink:

1664388[/snapback]

CNG jest narazie w powijakach - zwłaszcza w Polsce - na zachodzie już idzie do przodu. Przy instalacji to cena zbiornika jest najwyższa - ok 2500zł - ale już niedługo będą zbiorniki Polskich producentów - znacznie tańsze - mówię tu oczywiście o kompozytowych, bo stalowe są bardzo ciężkie (50kg), więc nie będzie tak źle.

 

Problem jest ze stacjami - w Polsce ich po prostu nie ma, ale będą. Poza tym - kompresor kosztuje okl 35k zł, w USA podobno kosztuje 2k$, więc ze wzrostem popularności będą tanieć.

 

Jest jeszcze taka opcja, że mieszkańcy danej spółdzielni składają się na kompresor, lub kilka - wtedy cena na głowę wyjdzie znikoma.

 

Koszt gazu to ok. 1.10zł za metr sześcienny. Można go produkować, nie tylko wydobywać.

 

I tyle jeśli chodzi o moje plany kupna diesla - chociaż diesle też można na gaz przerabiać :D o tym zapomnieliście - trochę jest tu opisane: http://auto.gazeta.pl/wysokieobroty/1,49502,2915868.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak znam życie jakiś geniusz zrobi tak że nawet ludzki metan na tym odpali :D Pamiętam że na top gear był wyścig benzyna VS odchody ludzkie i krowie :D benzyna była pierwsza 2 sekudny z tyłu były krowy a człowiek był sekunde za nimi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hipo, pieprz*sz wać pan- nowsze tdci także mają filtr cząsteczek stałych i osobiście nie widziałem, by mondeo tdci ojca dymiło. No ale cóż, ford za 100k to grat, trzeba było kupić fiata panda albo 15letnią padakę od zach. sasiądów.

 

1663360[/snapback]

Stary podaruj sobie hasełka o pieprzeniu, kultura wypowiedzi nie boli. W fordzie masz filtr cząstek stałych od niedawna a silniki TDCI juz od paru lat wiec nie mów mi że nie mam racji bo kopcący Focus albo Mondeo to dość częste zjawisko. To ze twój ojciec ma nowszy model i on nie dymi to nie znaczy ze wszystkie fordy tak mają, poza tym jeśli chodzi o jakość fordów to popytaj troche ludzi którzy obracaja samochodami, wcale nie mają pozytywnej opinii o fordach no ale wać pan ślepo zapatrzony w to co sam ma na oku i nic poza tym nie widzi :?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety zła opinia o silnikach TDCI w mondeo wzieła sie z kiepskiej jakosci polskiego paliwa :( (zacierające sie pompy wtryskiwe i zatykanie wtryskiwaczy)

pozatym chyba nie ma w polsce niedymiącego diesla, a to też wiąże sie z jakościa ropy, dla przykładu pewna kobieta kupiła sobie peugota 307 HDI (chyba), to jak gdzies "szczęśliwie" zatankowała, to po kilku minutach katalizator wypaliło ! :zonk:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...