Skocz do zawartości
Torwald

Probelm Z Gwarancja Mp3 Player'a

Rekomendowane odpowiedzi

W necie nie znalazlem informacji jakich potrzebowalem, a przepisy mozna interpretowac dowolnie...

 

Takiego maila poslalem do Federacji Konsumentow, ale nie wiem czy ktos mi odpisze...

 

"Witam,

nie wiem czy ktos odpowie na tego maila, ale bede wdzieczny jesli

sie tak stanie...

Problem odnosnie ktorego potrzebuje porady wyglada nastepujaco:

- rok temu, we wrzesniu kupilem mp3-player'a na aukcji serwisu

aukcyjnego allegro.pl Po jakims czasie ulegl awarii, wyslalem go

sprzedawcy, po jakims czasie otrzymalem sprawny produkt.

Po kilku miesiacach sytuacja powtorzyla sie (naprawa player'a).

Pod koniec lipca odtwarzacz znow ulegl awarii, 2 sierpnia

wyslalem go jak zwykle do sprzedawcy.

Po 2 tygodniach zadzwonilem do niego i dowiedzialem sie ze musza

go wyslac do producenta i potrwa to jakis tydzien, do 10 dni

(producent z dalekiego wschodu...).

Po 4 tygodniach nadal nie bylo player'a, podobno utknal na

granicy w Urzedzie celnym.

Po kilku dniach powiedziano mi ze lada dzien bedzie wyslany i ze

przepraszaja mnie za opoznienie...

Kiedy po kilku dniach nadal nie bylo przesylki, zadzwonilem do

sprzedawcy i uslyszalem, ze zawinil serwisant i ze odtwarzacz

wysla na poczatku nastepnego tygodnia.

Dzisiaj mija 6 tygodni i 3 dni odkad wyslalem player'a do

sprzedawcy. Odliczajac juz te kilka dni na przesylke poczta, mija

ponad 30 dni roboczych jakie mial sprzedawca na wymiane lub

naprawe towaru.

 

I teraz moge juz zadac wlasciwe pytanie: czy moge zadac zwrotu

pieniedzy jakie zaplacilem ? Nie mam dowodu zakupu ani karty

gwarancyjnej - dokumenty przeslalem sprzedawcy razem z

uszkodzonym sprzetem. Jedynymi dowodami transakcji jest zapis w

serwisie aukcyjnym i przelew bankowy na konto sprzedawcy.

 

Bede wdzieczny za wszelka pomoc.

 

Pozdrawiam."

 

 

Moze ktos z was moze mi pomoc okreslic jakie mam szanse na odzyskanie kasy ? Bo szczerze mowiac, za lekko ponad 300zl (tyle wtedy dalem, sic!) moglbym sobie kupic teraz cos lepsiejszego ;]

 

PS. Od ponad tygodnia nie przypominam o sobie sprzedawcy, jak oni mnie olali, to ja olalem ich :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo głupia postawa, jak ty nie domagasz się swojego to kto ma to robić,

jak tak traktujesz stan rzeczy, to wątpie, ze zobaczysz playera lub kase

1652353[/snapback]

Chyba nie doczytales...jesli nadal beda zwlekali z wydaniem mi playera, bede mial mocniejsze dowody ze nie wywiazali sie z postanowien gwarancyjnych. Bardziej mi zalezy na tych 300zl niz na playerze ktory teraz kupie za polowe tej kwoty...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a masz gdzies napisane ze naprawa trwa mniej niz miesiac?

 

jest taki przepis ze jak nie odpowiedza na reklamacje w ciagu zdaje sie 14 dni to uznaje sie ze przyjeli reklamacje i oddadza ci kase. mozesz sie na to powolac bo dzwoniles po uplywie 2 tygodni. tylko ze nie wiem czy te 14 dni to dni robocze czy nie ale raczej robocze :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozumiem ze na allegro zakupiles z jakiegos skelpu, a nie takiego tam ludzia... jesli tak to dowiedz sie po ilu musza ci oddac sprzet, jest albo 14 albo 30 dni roboczych... w takim wypadku mozesz zadac zwrotu kasy lub wymiany na inny [lepszy] player w tej cenie. mozesz ich takze postraszyc sadem konsumenckim. w miastach sa zawsze oddzialy gdzie mozna sie dowiedzec i oni ci wszystko wyjasnia jak mozesz i kiedy mozesz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro zadzwonie albo przejde sie do rzecznika praw konsumenckich, moze on cos w tej sprawie naswietli.

A co do okresu w jakim musza oddac sprzet, to przeroczyli juz wszystkie znane mi terminy ;] Od 2 sierpnia (wtedy wyslalem im playera) do dzisiaj, minelo 47 dni. Nawet odliczajac 2 dni na przesylke...

Mysle zeby napisac do kogos kto kupil od nich podobnego playera zeby mi podeslal tekst gwarancji, bo swoja odeslalem im (niestety...).

 

Przydalby mi sie tez konkretny przepis na jaki moge sie powolac, bo straszyc ich jakims sadem konsumenckim bez podstaw prawnych to ja sobie moge...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kasę za mp3 powinieneś dostać po 14 dniach!! i nie tam żadnych roboczych. 14 dni i tyle jeśli po tym okresie niema sprzętu naprawionego to należy ci się nowy lub kasa jeśli niemają nowego. Wiem bo ostatnio miałem szkolenie na ten temat. a to że utknoł na granicy heheh to ściema. wiem bo sam tak nieraz robię tylko że ja sprzedaje wiertarki ;P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta, ja ostanio oddalem playerka do reklamacji do Proline i jak byk mialem napisane, ze po odbior po 21 dniach roboczych. Jak przyszedlem po 3 tygodniach i zaczlame mowic o 14 dniach to mnie wysmiali.... No i mialem odtwarzacz po miesiacu, tak to im moglem naskoczyc :/

Edytowane przez Ghazi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bo oni ci napisali 21dni ;] i w dodatku roboczych. Prawda jest taka że sprzedawcy maja dość już reklamacji w końcu to dla nich dodatkowa praca i w dodatku niemają za to kasy. a i tak zawinił producent nie oni. dlatego jeśli istnieje taka możliwość najlepiej walić bezpośrednio do producenta będzie szybciej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem u Rzecznika Praw Konsomentow i wyjasnil mi co i jak ;]

- jak oddaje sie sprzet na gwarancje, to obowiazuje nas termin w niej zapisany (czyli musimy sie zgodzic na wszystkie warunki jakie sobie wymysli sprzedawca...)

- nie musimy korzystac z gwaracji, mozemy powolac sie na "niezgodnosc towaru z umowa" - wtedy sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do naszych roszczen (mozemy zazadac wymiany towaru na nowy, zwrotu gotowki)

 

Na dniach pisze do nich oficjalne pismo z zadaniem zwrotu kasy, w przeciwnym wypadku oddam sprawe do Sadu Konsumenckiego.

 

Jak cos sie ruszy w temacie to dam znac ;]

 

PS. Jak wszystko zalatwie, moze skrobne jakies FAQ ad. gwarancji i dochodzenia swoich praw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...