Skocz do zawartości
peza

Radeon 7000 Vs Voodoo 5 5500

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie ktora z tycha kart jest lepsza?? wiem ze nie sa to najnowsze karty uzywam kompa glownie do prac biurowych, mam do wybory te dwie karty i chcialbym ta lepsza, wiec napiszcie mi ktora wybrac i dlaczego. dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybralbym Voodoo.

1. Legenda

2. Jakosc 2d

3. Legenda

4. Glide 3D w starych grach ruless

5. Legenda

6. Wydajnosc na poziomie GF 1 DDR albo i nawet wieksza.

Acha i ta karta to legenda.

1679323[/snapback]

tylko ze ona ma 2 wentylatory i glosno chodzi:(radeon za to cichotki mysle czy by ja na allegro nie wystawic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe a ja te karte mam w oryginalnym pudle :D planuje by zrobic jakies fajne szklane pudelko, podswietlic je i polozyc na polce B)

a wiatraki zawsze mozna wypierdzielic zamontowac dwa zalmany i do tego cichy wiatrak 80cm

ehhhh.... karta legenda, karta rewelacja az zal ze tej firmy juz nie ma, teraz juz nie ma takiej jakosci, same gnioty, ati czy nvidia moga sie schowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe a ja te karte mam w oryginalnym pudle  :D planuje by zrobic jakies fajne szklane pudelko, podswietlic je i polozyc na polce  B)

a wiatraki zawsze mozna wypierdzielic zamontowac dwa zalmany i do tego cichy wiatrak 80cm

ehhhh.... karta legenda, karta rewelacja az zal ze tej firmy juz nie ma, teraz juz nie ma takiej jakosci, same gnioty, ati czy nvidia moga sie schowac

1679883[/snapback]

stare, dobre czasy...

pamiętam jeszcze jak kupowałem voodoo 3 2000 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Voodoo z serii 5000 i niewypuszczone oficjalnie 6000 to byly niestety gnioty na swoje czasy.

Po Voodoo 3 3000 zaczely pojawiac sie GeForce`y i niestety 3Dfx odpadl.

Pozniej jeszcze sie chcieli ratowac ta seria z dwoma procesorami ale niestety byly bardzo drogi i nie powalaly juz predkoscia.

Ale jakosc 2d voodoo mialo zawsze swietna.

Tak wiec na Voodoo 3 magia voodoo sie skonczyla.

Az z dzisiejszego pkt widzenia plakac sie chce jak marketing potrafi wykonczyc nawet najlepszych :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Voodoo z serii 5000 i niewypuszczone oficjalnie 6000 to byly niestety gnioty na swoje czasy.

Po Voodoo 3 3000 zaczely pojawiac sie GeForce`y i niestety 3Dfx odpadl.

Pozniej jeszcze sie chcieli ratowac ta seria z dwoma procesorami ale niestety byly bardzo drogi i nie powalaly juz predkoscia.

Ale jakosc 2d voodoo mialo zawsze swietna.

Tak wiec na Voodoo 3 magia voodoo sie skonczyla.

Az z dzisiejszego pkt widzenia plakac sie chce jak marketing potrafi wykonczyc nawet najlepszych :(

1680019[/snapback]

to nie marketing ale zwykla technologia.

legenda voodoo skonczyla sie na v2. v3 bylo technologicznie zacofane

w stosunku do tnt2 i gf1. oferowala podobna predkosc co tnt2 lecz tylko w 16 bitowym kolorze i jakims dziwnym trybie 22 bit. pamietam do dzisiaj zwolennikow v ktorzy przekonywali wszystkich do tego ze nie ma roznicy miedzy 16 a 32 bit w jakosci obrazu. Pozniejsza generacja to uklad na poziomie tnt2, jedyna roznica to dodanie 32 bit koloru. Voodoo odpadlo poniewaz zatrzymalo sie w rozwoju a nie dlatego ze nv czy ati byly bueee i robily jej pod gorke.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popieram serafa...

niemniej ejdnak wydajnosciowo voodoo 5500 było na poziomie gf2gts! Więc było absolutnym highendem. A za kartę dostaniesz od maniaka jakieś 200-300 złociszy... z tego co wiem egzemplarze voodoo 6000 chodziły na aukcjach po kilka tysięcy dolarów :] no ale to ogromna różncia - voodoo 5500 to akrta sklepowa, 6000 już nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie tym 32bitowym kolorem zaczal sie wyscig w 3Dfx (wczesniej jeszcze sie nazywala 3dfx - male d).

Jakosci faktycznie byla delikatnie gorsza ale tylko na porownawczych screenach. Dzisiaj juz niestety 16 bitowych palet w grze nie ma lub sa kiepsko obslugiwane bo roznice sa ogromne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

v3 bylo technologicznie zacofane

fakt bylo, ale jakie to mialo znaczenie w grach? v3 przebijalo nvidie w kazdym kroku a te jakies transform&lighting (rozwalila mnie prezentacja technologii dzieki ktorej samochod mogl miec DWA KOLA buahahaha), 32bit kolor, pamiec ddr i jakies inne bzdety. licza sie tylko wrazenia z gier a tego serii voodoo nigdy nie brakowalo (a nvidii brakowalo a w wielu przypadkach odechciewalo sie grac)

przyklad dzisiejsze czasy..... pixele, vertexy, ddr3, ultra shadoly i inne bzdety, sa i to wszystko co mozna o tym powiedziec

a do konca o przestarzalej technologii voodoo nie mozna powiedziec. kto wymyslil fsaa, bezstratna kompresje tekstur, fxt1. az zal mnie sciska jak fsaa wyglada na dzisiejszych kartach... fsaa x4 na voodoo5 5500 nie ma sobie rownych

Dzisiaj juz niestety 16 bitowych palet w grze nie ma lub sa kiepsko obslugiwane bo roznice sa ogromne.

bo programisci ida na latwizne, karty maja 32bit to robimy pod 32bit, bylo voodoo i 16bit i gry wygladaly identycznie na nvidii 32bit wiec nie mozna zarzucic karcie ze nie obslugiwala 32bit koloru Edytowane przez cmsydney

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja oczywiscie nie zarzucam bo za czasow voodoo vs Riva bylem zawsze wierny 3Dfx`owi i jego 16 bitom.

Zreszta kazdy nawet na Rivie gral w Q3 w 16 bitach bo 32bity potrzebowaly lepszego sprzeta.

A wtedy obraz na V3 byl o wiele lepszy.

No ale T&L trzeba przyznac, ze dalo kopa kartom ze hej.

Procek byl odciazony i samo GPU zasuwalo z obliczeniami.

Teraz T&L ewulowalo do calej papki silnikow CineFX w kolejnych generacjach i nie ma mowy o tym aby wracac do jaskini i obciazac proca zbednymi obliczeniami.

Ale zapedzamy sie w mega OT bo o Voodoo gdzies watek istnieje i tam plakalismy z zalu za 3Dfx`em.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem fanem 3dfx'a od lat i sledze jej kariere od poczatku, nie mialem niestety V5 ale kiedys bede mial ;).

 

Ale wracajac to glowna wada tak naprawde ukladow V1/2/3 nie byla 16bit'owa paleta kolorow ale wielkosc obslugiwanych tekstur a wynosila ona tylko 256x256 podczas gdy konkurencja miala juz tekstury 2048x2048. I karty TNT1/2 w 32bit'ach tracily bardzo na wydajnosci wiec i tak zostawal tryb 16bit'owy do tego doszlo brak wsparcia dla AGP a dokladnie przechowywania w pamieci kompa tekstur i to wykorzytala nVidia rowniez. W ogole TNT1/2 obslugiwala wiecej funkcji 3D

 

Po wydaniu karty GF256 i wsparcia dla T&L to te karty wcale nie byly znacznie szybsze bo nalezalo poczekac na nowe aplikacje wspierajace T&L bo to nie dziala samo od siebie. W tamtym czasie 3dfx wypuscilo V5 5500 i postawilo na jakosc obrazu a dokladnie na FSAA zarzucajac nVidi ze T&L jest zbyteczny i nalezy najpierw dopracowac FSAA potem to nVidia wykupila 3dfx'a i zaczela sie nowa era ;).

 

A dzisiaj karty juz nie posiadaja silnika T&L a jego role przejela jednostka VS jak dobrze pamietam ;).

 

A glowna zaleta voodoo byla obsluga Glide i miniGL. Glide mogl miec niezla przyszlosc ale nie ma ;). I 3dfx mial w glide wlasna technike antyalisingu, ktora dzialala bardzo szybko i niezle wygldala jak dobrze pamietam ;).

Edytowane przez sucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wracajac to glowna wada tak naprawde ukladow V1/2/3 nie byla 16bit'owa paleta kolorow ale wielkosc obslugiwanych tekstur a wynosila ona tylko 256x256 podczas gdy konkurencja miala juz tekstury 2048x2048

to fakt ale ktos pierwszy musial to wprowadzic by gry to wykorzystywaly, a wtedy troche czasu minelo

do tego doszlo brak wsparcia dla AGP a dokladnie przechowywania w pamieci kompa tekstur i to wykorzytala nVidia rowniez

bo 3dfx'owi bylo to niepotrzebne, po pierwsze nie obslugiwal duzych pamieciozernych tekstur a po drugie nawet jak cos to mial bezstratna kompresje tekstur w proporcji 8:1

A dzisiaj karty juz nie posiadaja silnika T&L

bo to byl pic na wode, pomimo t&L karta byla bardzo uzalezniona od mocy procka, a tak zartem.... kto by jezdzil samochodem z dwoma kolami? :D

A glowna zaleta voodoo byla obsluga Glide i miniGL. Glide mogl miec niezla przyszlosc ale nie ma icon_wink2.gif. I 3dfx mial w glide wlasna technike alisingu, ktora dzialala bardzo szybko i niezle wygldala jak dobrze pamietam

oj tak, glide nie mial sobie rownych, szybkosc i jakosc, pamietacie unreal? cos pieknego.... w te gre zagram ponownie..... ale zrobie to tylko na voodoo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda 3dfx'a firma, ktora miala wspanialy start i tragiczny koniec... ;/

Zgubilo ich to, ze od czasu wypuszczenia voodoo2 nie opracowywali nowych technologi, tylko mysleli, ze dokladanie dodatkowych gpu zalatwi sprawe wydajnosci. Mialem V2 12mb sli, nastepnie v3 2000 i wydajnosc tych kart byla podobna... Znalazlem na necie tescik v5 6k i jego wydajnosc byla poprostu... zenujaca.

 

voodoo 5 6000 VS Gf2 Ultra

 

Na default w 3dm01:

v5 - ~3400ptk.

gf2 - 4100ptk.

 

Def. + fsaa 4x

v5 - ~1650ptk.

gf2 - 3050ptk.

 

Powiem tak - miazdzaca przewaga.

Testy oczywiscie w d3d, w open gl (q3a) tez gf2 na czele.

3dfx poprostu pewnego dnia zaspal i w momencie kiedy gf mial juz t&l on wprowadzal dopiero 32 bitowy kolor...

V5 wygladalo jak kombajn, co nie szlo w parze z wydajnoscia.

 

3dfx, gone but never forgotten...

 

 

edit

 

Jeszcze sobie poogladalem te duze zdjecia z tego artykulu i zauwazylem, ze na karcie byly pamieci 6ns... sami widzicie, ze 3dfx byl jeszcze w epoce kamienia lupanego, ja w tamtym okresie mialem juz gf 256 z pamieciami 4,5ns... n/c.

Edytowane przez ath

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do dzisiaj Ati sprzedaje radki z pamieciami 6ns. Po voodoo jeszcze nawet GF2 byly na 6ns.

Ktos z forumowiczow plakal bo chyba taki R9550 mu sie trafil.

Zreszta przynajmniej 5ns sa nadal baardzo popularne, a minel0 chyba z 6 lat.

I watpie, ze miales karte wtedy z pamieciami 4,5ns (450Mhz w DDR - watpie).

Kto znajdzie w necie zdjecie V5 6000 z dodatkowym zasilaczem na zewnatrz ?

Mam prehistoryczny numer secret service w ktorym jest to zdjecie. Normalny zasilacz jak do ladowania komorki :D

Miazga !

 

Update.

Nawet daleko nie szukalem bo na naszym kochanym serwerze.

Dołączona grafika

i jeszcze dziwna chyba tak miala wygladac.

Dołączona grafika

Edytowane przez Kaeres

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazlem na necie tescik v5 6k i jego wydajnosc byla poprostu... zenujaca.

ktos wczesniej napisal ze v5 5500 miala wydajnosc gf2gts, oczywiscie troche tu przesadzil, voodoo5 powstalo niewiele pozniej od geforce 1 ale poniewaz nvidia miala juz wydac geforce2 premiera voodoo zostala przesunieta na pozniej by karte sklasyfikowano jako nowsza by konkurowala z gf2, v5 mozna bylo porownywac do gf2 zwyklego, co do fsaa x4 nie ma co porownywac bo na voodoo obraz byl przepiekny, na gf ledwo co wygladzone, dzis nawet moge powiedziec ze na ati fsaax8 wyglada gorzej niz x4 na voodoo5, w czasach wypuszczenia v5 3dfx byl juz na straconej pozycji ale karta miala swoj potencjal i do dzis bedzie dla mnie wyznacznikiem jakosci

Mam prehistoryczny numer secret service w ktorym jest to zdjecie. Normalny zasilacz jak do ladowania komorki

ta karte wyprodukowali tylko po to by zamknac jadaczki niedowiarkom ktorzy twierdzili ze to bajki, smiali sie nawet i w necie byly zdjecia voodoo z 32 chipami, wypuscili z 4 i nagle ucichlo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem v3 3000tv :) wymienilem na nia z tnt2 ultra :lol: wtedy gry chodzily na maxa :)

pamietam pierwsze obazki v4,v5,v6 (smieszne to bylo bo karty wychodzily jedna po drugiej)

ale jak zobaczylem ze do v6 jest dodatkowy zasilacz to normalnie szczena mi opadla :zonk: :)

 

dla mnie karty 3dfx'a zawsze wymiataly :D ,jeszcze pamietam cenniki starego slepu komputerowego gdzie v1 kosztowalo 2000 :D swego czasu (95-96r ?)kupilem jakis numer cdaction i tam zobaczylem zapowiedz turoka , pamietam jak siedzialem na kanapie, na kiblu i nie moglem uwierzyc ze isnieje taka grafika :!: potem wyszlo v2 :) po jakims czasie jak troche stanialo to kolesiowi z klatki starsi kupili w/w karte :) gra w turoka , a pozniej w q2 to byla normalnie rewelacja !

 

czytajac ten watek nasuwa mi sie pytanie czy nie odkupic od mojego kumpla mojej v3 3000 :) i wstawic go w pudlo z plexi i na sciane (tak jak ktos to juz wczesniej zauwazyl) :D

 

podsumowujac 3dfx'a bede zawsze pamietal i zawsze bede pamietal ! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos ten temat stal sie strasznie nostalgiczny ;).

 

Jak dowiedzialem sie ze 3dfx'a wkupila nVidia to troche sie zdenerwowalem ;).

Mysalem ze moze nVidia da obsluge glide nowym kartom aby mozna bylo uruchomic starsze gry ale nie dala :(.

Na szczescie jest fajny GlideWrapper dla Ati z ktorego cal czas korzytam :).

 

Jednak Unreal i tak najlepiej wygldal na moim Voodoo2 :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mysalem ze moze nVidia da obsluge glide nowym kartom aby mozna bylo uruchomic starsze gry ale nie dala

nvidia pozbyla sie 3dfxa jako konkurenta i oczywiscie nie chciala miec z nim nic wspolnego to wszystkie patenty 3dfxa poszly w zapomnienie, zreszta inzynierowie rowniez, i teraz nvidia robi swoje gnioty, ati jest niebo lepsze ale i tak voodoo bedzie niedoscignione, moze kiedy nastapi 3dfx reaktywacja

Jednak Unreal i tak najlepiej wygldal na moim Voodoo2

zle powiedziane, unreal wygladal na voodoo, na pozostalych kartach to byla porazka, nawet na tych wszystkich gf7 i ati x800 wyglada jakby ktos narobil na monitor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do dzisiaj Ati sprzedaje radki z pamieciami 6ns. Po voodoo jeszcze nawet GF2 byly na 6ns.

Ktos z forumowiczow plakal bo chyba taki R9550 mu sie trafil.

Zreszta przynajmniej 5ns sa nadal baardzo popularne, a minel0 chyba z 6 lat.

I watpie, ze miales karte wtedy z pamieciami 4,5ns (450Mhz w DDR - watpie).

Kto znajdzie w necie zdjecie V5 6000 z dodatkowym zasilaczem na zewnatrz ?

Mam prehistoryczny numer secret service w ktorym jest to zdjecie. Normalny zasilacz jak do ladowania komorki :D

Miazga !

Skoro v5 6000 byl ich topowym produktem to powinni sie bardziej postarac.

Jak nie bylo, jak do dzisiaj w szafce mam tego gf 256 (4,5ns toshiba, nie ddr tylko sdr ;] ).

 

Zasilaczyk do v5 roxuje. ;]

 

Fajnie by ta karta wygladala z 4 zalmanami vf-700cu. ;]]]

Edytowane przez ath

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@cmsydney

Jak pierwszy raz zobaczylem Unreala na nowo zakupionym Voodoo2 to prawie z krzesla nie spadlem :)

Grafa jak na tamte czasy byla przepiekna, a do tego gralem bez przycinki w 800x600. 0 przycinania full stable obraz :)

Najbradziej w calej grze podobaly mi sie tekstury, byly poprostu boskie, swietnie zrobione.

Potem chcialem znowu zagrac w Unreala ale d3d czy OGL nie umywa sie do glide to prawda jednak na GlideWrapper pod karty Ati wyglda to juz znacznie lepiej jednak nadal brakuje tego czegos :(.

Na szczescie mam w 2 kompie karte 3Dfx'a wiec od czasu do czasu wlaczam sobie stare dobre gierki wykorzytujace glide na oryginale :)

 

I ubolewam nad tym co zrobila nVidia z 3dfx'em :(. Popelnila ogromny blad bo mogla wykorzytac doswiadczenie 3dfx'a i zrobic w owym czasie karte prawie idealna :(.

Nawet wspomniany wtedy FSAA na V5 wygladal super.

Coz bylo minelo teraz mamy inne czasy ale czasem dobrze wrocic myslami do tamtych czasow :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cmsydney, moze wtedy na Glide Unreal wygladal najlepiej ale teraz nie rozni sie zbytnio od directX.

Wtedy Glide rzadzil na spolke z wprowadzanym OpenGL a directX w wersji 3.0 to byla taka kaleka, ze nie bylo gry i karty ktora wyswietlilaby obraz poprawnie.

Wtedy sie smiano z directa ale jednak teraz jest podstawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj szkoda szkoda ze wykupili 3dfx-a mogby teraz robic niele karty :)

 

sam mialem kiedys v 2 12MB ehh alez ta karta wymiatala :D pamietam dodzis nfs3 alez to byla kiedys grafa, wymiatala nawet w tv pokazywali :D

 

a v3 chyba 3000 i chyba 16 MB ma do tej pory moj starszy w pracy :lol2:

 

a wlasnie kto mi powie jaka jest roznica miedzy riva tnt 2 m64 a tym v3? a ewentualnie jesli to jest to gorsze v3 to jak sie sprawy maja? moze by podmienil i do drugiego pc wsadzil :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@leonheart

Riva TNT2m64 to okrojona Riva TNT2. Karta posiada 64bit'owa szyne danych. Karta slabsza od pelnej TNT2(szczegolnie w wyzszych rozdzielce czyli od 800x600 w gore), ktora miala wydajnosc na poziomie V3 2000(mowie o pelnej TNT2 :P), czasem troche szybciej czasem slabiej(szczegolnie w OGL)

Edytowane przez sucker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...