Kaeres Opublikowano 11 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2005 (edytowane) Zastanawia mnie fakt niesamowitego obciazenia karty graficznej przez miekkie cienie w grach takich jak Riddick, FEAR, Splinter3, nawet w KotOR FPS spadaly o polowe. Czemu sa takie wymagajace, co sie zmienia w obliczeniach karty oprocz rozproszenia kantow ? Edytowane 11 Października 2005 przez Kaeres Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jordi23 Opublikowano 11 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2005 no wlasnie wlasnie dolozenie wielu pikseli zeby kanty zlanczyly sie w calosc, to tak jak bys zapytal dlaczego po wlaczeniu FSAA tak spada wydajnosc, przeciez to tez mozna nazwac rozpraszaniem kantow. Dla mnie soft shadows to takie FSAA cieni. Jednak roznie jest z spadaniem wydajnosci, w takim feer jest on ogromny, ale np, wczoraj sciagnalem sobie patcha do splinter cella chaos teory, ktory pozwala mi wlaonczyc SM2.0 na mojej ATI i wlaczylem sobie soft shadows, cienie zmienily sie rewelacyjnie sa gladziutkie jak pupcia niemowlaka (choc czasami te wygladzenie daje nierealny wyglad cienia ) a wydajnosc zmalala prawie niezauwazanlnie, wogole tego nie odczulem. Tak jak w wspomnianym FEER gdzie szybkosc gry zwalnia pare razy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lolek007(17) Opublikowano 11 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2005 podpinam się pod pytanie Kaeres'a , zrozumiałbym spadek o 15-25% ale zeby o 50% !! to szok !! jestem przekonany ze źle to zoptymalizowali , niechciało im się i tak jest ! tymbardziej ze nowe karty mają z tym problemy , mozliwe ze jest to też kwestia odpowiednich sterowników ale to tylko takie moje spekulacje , nie mówie ze tak jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
!exec Opublikowano 11 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 11 Października 2005 W riddicku np.: nie tylko cienie sie rozmywaja tylko shadery inaczej dzialaja - sprawdz np. jak sa oswietlone postacie podczas strzelania w sm 2.0 a 2.0++ w tym drugim duzo lepiej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...