Jump to content
Sign in to follow this  
Heat

Watercooling By Heat

Recommended Posts

Ja nie marudze , skoro mi wszystko o smiga , tempy mam ok to po co kombinowac ? :>

jak to po co .. zeby byc pro i el0 jak ja ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokłądnie ! Też lubie jak wszystko wygląda profesjonalnie , orginalnie ... Nie lubie robić prowizorek , wszystko musi mieć ręce i nogi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokłądnie ! Też lubie jak wszystko wygląda profesjonalnie , orginalnie ... Nie lubie robić prowizorek , wszystko musi mieć ręce i nogi...

A to sie odnosi do mocowania mojego Abadona tak ? Tzn , ze skoro Ty nie potrafisz dokrecic bloku bez sprezynek tak zeby nie wyginalo pcb to juz ta "dolegliwosc" musi posiadac kazdy user ppc ? :lol: Uwierz chlopcze , ze nie ma tu prowizorek , mocowanie w pelni spelnia swoja role EOT .

 

PS. przypadkiem zagladnalem sobie do twojego workloga moda (bo niestety poskladanego WC nie potrafilem odnalesc) i rzeczywiscie , wszystko ma rece i nogi i jest to w pelni profesjonalna robota... Zero prowizorki... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokłądnie ! Też lubie jak wszystko wygląda profesjonalnie , orginalnie ... Nie lubie robić prowizorek , wszystko musi mieć ręce i nogi...

nie przesadzaj .. chlodzenie Hicia .. jest gute arbajte .. tylko ma "be" mocowanie na Abadonie ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to minęło 6 lat od poprzedniej rewizji Dołączona grafika

Na tak długi okres czasu składało się sporo czynników, m.in to, że stwierdziłem, że ładowanie tylu $$ w kompa to totalny debilizm i przeszedłem na ciemną stronę mocy czyli laptop + konsole Dołączona grafika

 

No ale czasy się zmieniają, pojawiają się różne komplikacje jak np. wygląd/działanie bf3 na konsolach i człowiek chcąc nie chcąc musi znowu zainwestować Dołączona grafika

 

W moim przypadku miał to być zwykły media pc podłączony pod TV + trochę lepsza grafa z naciskiem na "i nic więcej" ale skończyło się jak zawsze... Dołączona grafika

 

W sumie jedyny powód powrotu do chłodzenia wodą to osiągnięcie maksymalnej ciszy, bo jeśli chodzi o wydajność to Macho + seryjne chłodzenie z gpu dawało sobie całkiem nieźle radę - przynajmniej tak sobie wmawiałem bo dla człowieka, który przez 6 lat nie miał styczności z "nowymi technologiami" temperatury rzędu 70C po lekkim OC mogą naprawdę być inicjatorem lekkiego zawału Dołączona grafika

 

Innym założeniem było wydać na to wszystko jak najmniej i w sumie udało się powiedzmy w 75%, bo niestety fullcover'a do nowych modeli gpu nie ma opcji kupić używanego a jeśli chodzi o blok na cpu to spieprzyłem licytację, przez co musiałem nowy nabyć za 70zł więcej Dołączona grafika

 

Użyte części :

Chłodnica 3x120 - w sumie sam nie wiem jaki to model, kupiłem jako używkę http://allegro.pl/ch...2429435287.html, ale gość chyba też nie wiedział co sprzedaje bo serii ICE black water jakoś nie potrafiłem namierzyć, w każdym bądź razie chłodnica była w idealnym stanie i dodatkowo z kompletem wentylatorów.

EK Supreme LTX Nickiel/Plexi

EK 680GTX Nickiel/Plexi

Swiftech 355 + Top EK Acetal

Rez EK 150

Wąż Black Water Ultra Flexi 10/16

+ złączki, których cenę do teraz przeżywam, całe szczęście, że można je wykorzystywać do usranej śmierci bo 16,90zł za sztukę może wprawić w osłupienie, no ale mniejsza z tym Dołączona grafika

 

Wc miało być przy okazji niebieskie, bo lubię niebieski i każde moje poprzednie WC było niebieskie.

 

Przy okazji moje poprzednie rewizje (stary temat nie działa, nie chce mi się poprawiać linków Dołączona grafika )

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

W sumie wszystko zaczęło się od Gladiusa 800, gdzie na przekór wszystkim postanowiłem zmieścić tam WC - niestety tak jak większość twierdziła ni uja nie da się stworzyć w miarę sensownego kibla w tej obudowie Dołączona grafika , kolejny wybór to Fractal Deisgn Arc Midi i przy tej budzie zostanę jakiś czas, jest naprawdę bardzo dobrze wykonana, z dobrych materiałów + w miarę przemyślana jeśli chodzi o "wystrój wnętrza"

 

Z budy wyleciały wszystkie stelaże na hdd + koszyk na napędy 5.25 tak aby zmieścić u góry chłodnicę 5.25.

 

Dysk wylądował w obudowie Tacens - kosztowała niewiele a w końcu nie słychać dźwięku kręcących się talerzy, przy okazji dysk utrzymuje w miarę optymalną temp.

 

Pozostałe modyfikacje to m.in : oploty dla pompki, oploty dla regulatora obrotów wentyli, fanswap w zasilaczu i puszczenie pompki na 7v Dołączona grafika

 

Foty :

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak się robi dziś LC w midi towerach, wybebeszamy bezużyteczne zatoki 5,25'' i jest masa wolnego miejsca. Proste rozwiązanie najlepsze.

Jedynie trochę żal chiefteca, oldschool zawsze w cenie :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to do końca chciałem mieć napęd dvd bo uważałem to za niezbędnik (nawet wymodziłem tak zaślepkę we fractalu, że napędu nie było widać) już nawet kombinowałem ze slim'ami z laptopów ale w końcu stwierdziłem, że jak będę potrzebował to podłącze na szybko pod otwartą budę i teraz Bogu dziękuję, że nie umieściłem chłodnicy na froncie... przeżyłem lekki szok jak chłodnica potrafi się nagrzać, szczególnie jak skręci się wentylatory na 5v, strach myśleć jakie byłyby temperatury gdyby całe ciepłe powietrze jeszcze wpadało do obudowy...

 

No i jak to przeważnie bywa okazało się, że napęd nie jest aż tak potrzebny Dołączona grafika

 

Takie spostrzeżenia na tą chwilę :

1. Pompka wydaje irytujący dźwięk na 12v do tego tworzy wir w rezie Dołączona grafika - na 7v jest cicha ale temp podskakuje o około 2C w górę - sprawdzone najlepszym testerem stabilności/osiąganych temp wg mnie czyli BF3 Dołączona grafika

2. F12 to syf - słychać łożyska, do tego na 5v nie dają rady i zaczyna się robić gorąco - na 7v jest ok, ale wentyle słychać - jakaś propozycja dobrych 120-tek ale w miarę przystępnych cenowo ? Widziałem UCTB12 / chyba 900rpm na allegro za 30zł sztuka nowe - warto ?

3. Blok na GTX'a jest zajebisty Dołączona grafika po 2h BF3 w 1080p + wszystko ultra temp nie przekracza 46C, przy czym procek w tym samym momencie ma ~58 na najcieplejszym jaju więc też nie jest źle .

Edited by Heat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do napędu, dobra opcja to zewnętrzny na usb. Chowasz to do szuflady, a jak potrzeba podpinasz jak pendrive kabelkiem, wygodne rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie z innej beczki, bo kupiłem dzisiaj katody UV Revolteca .

 

Czy te katody nie powinny świecić na ~fioletowy kolor ? Bo moje świecą na biało Dołączona grafika Niby płyn reaguje na UV ale liczyłem na trochę lepszy efekt, może coś nie tak z katodami ? Zdjęcia niestety nie dodam, bo na zdjęciu wychodzi, że świecą na niebiesko Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak aerial, też jestem za napędem na usb.

Zwłaszcza, że co niektóre modele mają ekstra kształty i wyglądają bardzo ładnie na biurku.

Są wolniejsze ale przecież i tak używa się ich raczej nie często, więc można to przeboleć. :)

 

Jakbyś miał kiedyś okazję, to nie pakuj się w katody, tylko od razu w ciemno ładuj się w taśmy ledowe.

Efekt jest dużo ciekawszy i światło jest o wiele bardziej kontrastowe.

No i ta trwałość. O katodach niestety nie da się tego powiedzieć, zwłaszcza Revolteca. Zajechałem 3 takie zestawy w kilka miesięcy.

 

Moje katody świeciły na fioletowo a na zdjęciach wychodziły niebieskie.

 

A... i najważniejsze... fajny układzik. :)

Gratuluję udanego powrotu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do wentylatorów to się troszkę zdziwiłem że ktoś świadomy może jeszcze AC kupować ;) To było dobre jak nie było nic innego.

Wg. mnie ten wentyl z tyłu możesz w ogóle wywalić, a zamiast AC kup Silentum PC albo AAB za niewielką kasę przyzwoite wentylatory, a jak byś chciał zainwestować ciut więcej to Scythe Gentle Typhoon, mam 4 szt 800RPM na chłodnicach i wg mnie to jest mistrzostwo świata, trochę żałuję że nie kupiłem szybszych ale i te dają radę ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pozytywne opinie ;)

 

Co do katod to wybrałem je dlatego, że chciałem osiągnąć tylko efekt UV, wydawało mi się, że taśm led nie ma UV ?

 

Wracając do F12 to kupiłem je razem z chłodnicą, więc chciałem dać im szansę + są białe więc w miarę dobrze się komponują, no ale trzeba je będzie wymienić - pytałem wcześniej czy te wentyle to dobry pomysł : http://allegro.pl/wentylator-enermax-tb-silence-uctb12-11db-cena-i2499942145.html ? Gdzieś tam nawet za 20zł szt. używane 1-miesiąc widziałem, jedynie martwi mnie, że max kręcą się 900rpm - podejrzewam, że skręcone na 7v będą ciche ale słabe ?

 

Ps. wentyl z tyłu zostaje, kręci się na najniższych obrotach i można powiedzieć, że jest niesłyszalny a zawsze to jakiś dodatkowy obieg, ogólnie muszę przyznać, że te standardowe 140mm montowane we Fractalach są całkiem niezłe, łożyska nie terkoczą + sam wentyl nieźle dmucha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie lepiej wypieprzyc ten jeden wentyl, w jego miejsce wstawic filtr przeciwkurzowy a wentyle na chlodnicy na froncie ustawic tak jak na tej na topie (czyli wypychaja powietrze przez chlodnice na zewnatrz obudowy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez ten z tyłu chłodnica dostaje mniej powietrza, masz 2wentyle tłoczące a 4 wyciągające. W dodatku ten z tyłu zakłóca obieg powietrza ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez ten z tyłu chłodnica dostaje mniej powietrza, masz 2wentyle tłoczące a 4 wyciągające. W dodatku ten z tyłu zakłóca obieg powietrza Dołączona grafika

 

Tak, przez ten z tyłu w ogóle robi się próżnia i chłodnica dostaje mniej powietrza Dołączona grafika , proponowałbym jednak wszelkie pomysły podpierać jakimś doświadczeniem, bo potem pojawiają się takie kwiatki - ja akurat robiłem kilka prób, no może poza taką opcją jak Carson'a bo wydaje mi się nielogiczna i dodatkowo wymusiłaby ciągłe czyszczenie front panelu z kurzu (teraz wystarczy go z frontu przejechać odkurzaczem a tak musiałbym ściągać cały panel i wentyle)

W tym momencie wentyl z tyłu przynajmniej wymusza minimalny ruch powietrza przy sekcji zasilania a dwa z frontu coś tam tłoczą na kartę graficzną i przy okazji owiewają lianga.

 

Wracając do tematu F12 to do czasu przyjścia nowych wentylatorów chcę je podpiąć pod CPU Fan, tak żeby zarządzać prędkością z poziomu windy - wszystkie trzy w jedno złącze, niestety instrukcja nic nie wspomina jaka jest max obciążalność takiego złącza . Google wyrzuca jakieś szczątkowe informacje, przeważnie są to niepotwierdzone wypowiedzi na forach, że ~1A ? Ktoś potwierdzi ? Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybys dokladnie przeczytal co napisalem to wiedzialbys, ze w takiej opcji jedyne miejsce do czyszczenia krzu jakie bys mial to dwa filtry, ten z tylu i na dole (ewentualnie). Obie chlodnice zasysalyby powietrze przez filtry, gdzie tu brak logiki?Dołączona grafika

 

Poza tym Qrchak dobrze mowi, jesli mechanicznie wtlaczasz i wyciagasz powietrze w zamknietym pudle to wydajnosc wentyli wciagajacych/wyciagajacych powinna sie rownowazyc.

Edited by Carson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie Ty widzisz dwie chłodnice ? (a mnie posądzasz o niedokładne czytanie..) Dołączona grafika

Wydaje mi się nielogiczne dlatego, że zawsze składając kompy starałem się nie walczyć z fizyką i tłoczyć ciepłe powietrze w górę, przy Twoim rozwiązaniu dwie 140'stki z frontu będą starały się "ściągać" ciepło w dól, ale tak jak wspominałem wcześniej - nie sprawdzałem tego rozwiązania więc może masz rację, dla mnie minusem tego rozwiązania jest dalej to, że te dwie 140'tki będą pchały kurz na filtr z frontu, bo nie ma takiej opcji, żeby w obudowie kurzu nie było...

Edited by Heat

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja niedokladnie patrzylem Dołączona grafika W takim razie zwracam honor bo bylem pewny ze z przodu tez masz chlodnice Dołączona grafika

Edited by Carson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie no to zmienia postać rzeczy :) Jakby z przodu była 2x140 to pewnie miałoby to sens - tym bardziej, że wcześniej pisałem, że nie wyobrażam sobie tłoczenia przez chłodnicę do obudowy bo to nie czasy C2D, gdzie cienka 2x120 była lekko ciepła przy trzech blokach i kręconym procu i grafie... A pomyśleć, że na początku szukałem chłodnicy 2x120mm... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakbyś odwrócił tylny wentyl na zaciąganie do środka?

U mnie działa to bezbłędnie.

Robiłem testy za pomocą dymu z papierocha (nie palę i nie polecam, ale nic mądrzejszego nie wymyśliłem).

Zimne powietrze wpadające z tylnego wentyla, nim zacznie opadać, miesza się z tym z przednich wentyli i zostaje zaciągnięte od razu do chłodnicy.

Masz wtedy świeże, chłodne powietrze wprost na chłodnicy.

 

Ps. Oczywiście, że są taśmy ledowe UV. :) Zobacz choćby u ivanova #71.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, przez ten z tyłu w ogóle robi się próżnia i chłodnica dostaje mniej powietrza Dołączona grafika , proponowałbym jednak wszelkie pomysły podpierać jakimś doświadczeniem, bo potem pojawiają się takie kwiatki

 

Jak masz dwa układy z 3 i 4 wentylatorami wyciągającymi, to przez które będzie przechodziło więcej powietrza w tym samym czasie, czyli szybciej? Jak już wszystko wiesz to po co zadajesz pytania na forum?

 

Edit

Wiesz co, miałem Ci odpowiedzieć pełnym zdaniem ale szkoda mi na Ciebie klawiatury i napiszę Ci tylko, że jesteś głupi.

 

Ale przynajmniej nie montuję jakichś szitowych wentyli na chłodnicy...

Edited by Qrchak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co, miałem Ci odpowiedzieć pełnym zdaniem ale szkoda mi na Ciebie klawiatury i napiszę Ci tylko, że jesteś głupi.

Nie bierzesz pod uwagę takich czynników jak m.in prędkość/CFM każdego z wentylatorów i ilość miejsc, którymi może wpadać chłodne powietrze do obudowy więc nie ma sensu z Tobą polemizować, bo opierasz swoje wypowiedzi na gdybaniu a ja jednak wolę rozmawiać z osobami, które mają jakieś doświadczenie...

 

Po drugie nie pytałem o to czy jest sens montowania na plecach 140'tki bo sam sprawdziłem, że jest, tylko pytałem o zamiennik dla 120'tek na chłodnicy, więc spuść z tonu i zacznij czytać ze zrozumieniem.

 

edit

Ale przynajmniej nie montuję jakichś szitowych wentyli na chłodnicy...

 

Nie dość, że głupi to jeszcze ślepy, albo po prostu ciężko u Ciebie z czytaniem i logicznym myśleniem - napisałem na początku, że kupiłem używaną chłodnicę razem z wentylatorami, pasowały kolorystycznie więc postanowiłem dać im szansę, no ale żeby o tym wiedzieć to musiałbyś przeczytać to co napisałem a nie tylko oglądać obrazki...

Edited by Heat
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnie zmiany :

ZT650 wymieniłem na AX650

Na chłodnicy zagościły Gentle Typhoony 1450

Doszedł SSD

 

Lepsze fotki będą jak zamontuję oświetlenie. Pierwsze wrażenia dot. PSU i wentylatorów - jest bardzo cicho i wydajnie.

 

Dalej poluję na Aquaero LT dlatego musiałem wymyślić jak do tego czasu kontrolować chłodnicę - z pomocą przyszło złącze CPU Fan na płycie głównej i homemade rozgałęziacz na 3x3pin Dołączona grafika Oczywiście wszystko wrzuciłem w czarny oplot tak aby pasowało do reszty

 

Dołączona grafika

 

Teraz kiedy temp na CPU przekracza 60C wentylatory automatycznie wskakują na max obrotów, jeśli nie przekracza latają na ~750obr/min i są praktycznie bezgłośne...

 

Kolejna sprawa to dysk SSD a raczej problem gdzie go zamontować - na dole było za mało miejsca i ogólnie robił się burdel w kablach ale znalazłem ciekawe miejsce :]

 

Tutaj jeszcze przed porządkowaniem kabli:

Dołączona grafika

 

A tutaj po...

Dołączona grafika

 

Corsair AX 650 jest krótszy od poprzedniego OCZ'ta dzięki czemu udało mi się obrócić i zmieścić kieszeń na HDD.

 

Całość prezentuje się tak :

 

Dołączona grafika

 

Teraz kombinuję nad oknem.

 

Stay tuned... Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wnętrze wygląda czysto i można taflę szkła przyciemnianego dać na całość boku.

Tak by wszystko co jest wewnątrz budy było widoczne.

 

 

 

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skończyłem zabawę z podświetleniem - było kilka opcji : niebieskie/niebieskie + białe / uv / białe + uv . W każdej z nich coś nie pasowało - zimny biały daje naprawdę mocne światło przez co źle komponuje się z innymi barwami przeważnie "zagłuszając" inne kolory. Sam UV daje ciekawy efekt, bo ciecz i węże ładnie reagują ale daje przy okazji mocną poświatę fioletu, efekt nie był zły, ale to nie było to Dołączona grafika Postanowiłem w końcu coś zmienić w kolorach moich LC i dlatego wybrałem niebieskie Dołączona grafika

 

2x pasek 30 cm led .

Tak to wygląda :

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Diody dodatkowo wrzuciłem w oplot, w sumie niepotrzebnie bo i tak okazało się, że kolejny raz Fractal spełnił swoje zadanie i udało się tak pociągnąć okablowanie, że nic nie widać Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

I całość z innej perspektywy :

 

Dołączona grafika

 

Zacząłem również kombinacje z oknem (fotki jeszcze przed montażem oświetlenia)

 

Zrobiłem dwie próby :

1. Pleksi podklejona od spodu czarną taśmą tak żeby nie było widać szczelin w prowadnicach. Tutaj przymiarka bo jeszcze nie miałem rzepów. Minus takiego rozwiązania jest taki, że widać klej z taśmy i niestety nie wygląda to za dobrze z bliska. Pomalować tego też za bardzo się nie da - czekam na folię matową i zobaczymy jak wtedy to będzie wyglądać .

 

Dołączona grafika

 

2. Drugi kawałek pleksi postanowiłem zmatowić licząc na to, że klej z rzepów nie będzie się wyróżniał, niestety efekt jest chyba jeszcze gorszy.

Dołączona grafika

 

Na razie najbardziej skłaniam się do wycięcia okna w oryginalnym boku - wydaję mi się, że da to najlepszy efekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oklej krawędzie pleksy 2cm szerokości paskiem z folii 3M DI-NOC ME-1175 o wyglądzie szczotkowanego czarnego aluminium.

http://allegro.pl/3m-folia-aluminium-szczotkowane-czarne-di-noc-i2521783296.html

 

Pleksa łatwo się rysuje,użył bym szyby 3mm grubości (max 4mm)

Docinałem taka szybę u szklarza i coś około 30zł wyszło.

 

 

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za link - nie uwierzysz ale szukalem takiej folii na allegro i nie udalo mi sie jej namierzyc :)

 

Co do szyby to w sumie o tym nie pomyslalem... Tylko pytanie jak ja zamontowac? Przydalyby sie juz chyba zawiasy, bo jednak to juz zupelnie inna waga niz pleksi...

 

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.