Skocz do zawartości
Crosis

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Rekomendowane odpowiedzi

Jak te wszystkie dodatki (zwłaszcza DISTANT LANDSCAPE TEXTURES i QARL'S TEXTURE PACK 3 (QTP3)) wpływają na FPSy? Na 7900gs gralem w Obka prawie rok temu z dostępnymi wtedy modami (tekstury dla kart z 256mb ddr) i na zewnątrz fpsy nie były za wysokie, ale dalo się grać.

Zastanawiam się co ściągać do sprzętu z podpisu...(1680x1050)

 

narazie ściągne se Qarl's Texture Pack 3

 

 

a widze że posiadacze 8800gt nie nażekają na fpsy hmmm :)

Edytowane przez VICTORious

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

QTP3 mocno zarzyna karte, ale jest QTP3 reduced, ktory ponoc ma spoko dzialac na kartach 256MB.

 

Nie wiem/nie pamiętam o co dokładnie Ci chodzi. Jeśli o moją ocenę UL to jest ona jak najbardziej pozytywna.

Chodzilo mi o jakies uwagi odnosnie wspolpracy UL z innymi modami (oficjalnymi, Francesco, QTP3 Reduced, Natural Weather, Phinix Waterfix, Alive Waters mnie szczegolnie interesuja).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

QTP3 mocno zarzyna karte, ale jest QTP3 reduced, ktory ponoc ma spoko dzialac na kartach 256MB.

Chodzilo mi o jakies uwagi odnosnie wspolpracy UL z innymi modami (oficjalnymi, Francesco, QTP3 Reduced, Natural Weather, Phinix Waterfix, Alive Waters mnie szczegolnie interesuja).

Z modami w nawiasie nie będzie żadnych problemów - do franca są patche (bez nich też nic wielkiego się nie dzieje - w paru miejscach nie ma wody tam gdzie być powinna); QTP3 jest całkowicie kompatybliny; NW - w zależności czy chcesz żeby drzewa dodane przez UL były mniejsze/więsze wrzucasz natural vegetation przed/po UL; Alive Water koniecznie przed UL i wszystko będzie gitara. Na oficjalnym forum w pierwszym temacie o UL jest wykaz modów niekompatybilnych i linki patchy.

 

 

Co do wymagań związanych z działaniem modów poprawiających wygląd. U mnie zoptymalizowane QTP3 (wersja "redimized" - lepiej wygląda niż "reduced", jak oryginał niemal, a przy tym ma wymagania tylko odrobinę większe niż QTP3 reduced) + AEVWD + dziesiątki innych modów (zazwyczaj podmiana textur) - wszytko to potrafi skonsumować ok 800MB VRAM. Na 512MB brak pamięci video odbijał się niezłą czkawką i docinkami. Obecnie mam co w sygnaturze i jest dość płynnie w 1680x1050 (dodatkowo mam zmodyfikowany plik konfiguracyjny - zwiększam sobie odległości drzew i trawy, żeby nie było tak łyso). Nie udało mi się jeszcze "zawalić" niczym całego 1GB na mojej grafie. Wąskim gardłem jest obecnie procesor, co szczególnie widać jak jest dużo obiektów/NPCów w okolicy - obraz nie jest płynny, a obniżenie rozdzielczości/wyłączenie AA itp. nic nie zmienia.

Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oblivion z Qarl's Texture Pack 3 + Beaming_Sunglare chodzi ciągle płynnie (brak różnic w w płynności w porównaniem z oryginalnym Oblivionem). Jedynie co zauważyłem to przy szybkim przemieszczaniu się po świecie gry hdd więcej doczytuje. Teksturki naprawdę ładne. Teraz zastanawiam się co dalej wrzucić.

 

Mam pytanie co do Qarl's LOD normal maps 4096. Gdzie to wgrać do katalogu z grą?

 

2. Installation and Playing

 

*****************************************************************

 

Extract to your Data\textures\landscapelod\generated folder,

overwriting any already there.

 

Nie ma tam tego katalogu - nie ma wogóle takich plikow do zamienienia.

Edytowane przez VICTORious

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie z postu powyżej....

Zapisz gierkę w jakimś miejscu z klimatycznym krajobrazem :), zrób zrzut ekranu, wyjdź z gry, zrób co napisane w instrukcji (załóż katalog jeśli potrzeba), następnie load save'a z krajobrazem, zrób zrzut, wyjdź z gry, porównaj screeny... i już będziesz wiedział czy to działa (powinno). Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam niemiły problem z wydajnością podczas grania w Oblivion'a... A mianowicie: w lochach [zwłaszcza w miejscach gdzie pada światło] a także na zewnątrz - gra po prostu przycina / wyraźny spadek FPS [chwilami – ale jednak]... Wszystkie detale graficzne ustawione na maks, odświeżanie terenu domyślnie - 25% suwaka, 50% suwaka itd.

 

Konfiguracja komputera: X2 5600+, GF 9600GT, 2GB RAM'u. Stery do karty graficznej – testowane różne [najnowsze / dołączone do płyty / starsze] do tego system formatowany kilka razy - i zawsze to samo...

 

O dziwo, kumplowi na prawie identycznym PC [z wyjątkiem karty graficznej - posiada Palit'a 8600] - gierka śmiga aż miło [na maksymalnych i wyższych - bez jakiegokolwiek ścięcia]. Dodam także, że w innych grach jeszcze nie spotkałem się z czymś takim [COD4 - na najwyższych bez ścięcia, MoH Airborne - także, Crysis bez AA, 1024x768, detale maks / dx9 - śmiga aż miło...]

 

Poradzi ktoś coś? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sciecia wynikaja najprawdopodobniej z doczytywania danych z dysku.

Zainteresuj sie:

- optymalizacja .ini (polecam programik TweakOblivion)

- modami Operation Optimization i Oblivion Polygone Overhaul (upraszczaja wiele meshy, oszczedzajac moc obliczeniowa bez widocznej straty jakosci)

- modem Streamline 3.1 (wymaga spedzenia chwili na optymalizacji, ale potrafi bardzo skutecznie zminimalizowac scinki i wahania fps)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ściągając TweakOblivion a następnie instalując nie zauważyłem komponentów odpowiadających mojej konfiguracji komputera - jak na to poradzić ;) ?

 

A tak poza tym - może coś z systemem? Albo kartą graficzną / sterami [coś ustawić / zmienić] - sprawiają, że jest tak a nie inaczej?

 

Edit:

Sciecia wynikaja najprawdopodobniej z doczytywania danych z dysku.

Gdyby tak było to... z czego wynikają ścięcia [w niektórych miejscach] podczas przebywania w lochach [tych, w których zaczyna się grę]? Dodam, że np. w tym przypadku mogę stać w miejscu przez kilka minut - a ścięcia nadal występują... :/ Czyli problem z doczytywaniem danych chyba odpada [?] Edytowane przez wyyzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze pyt. typowe dla noobka ale faktycznie jesli chodzi o mody do obka to jestem :wink: No wiec który z modow jest lepszy OOO czy Francesko? Czy warto instalowac OPO , duza jest strata jakosci?

Wiem ze gdzies to TU jest ale jakos nie mam czasu wertowac tych stron, oczywiscie faq przejzalem lecz zbyt duzo z niego nie wywnioskowalem bo jest podane mnostwo modow i wszystkie sa wychwalane lecz ja chcialbym wybrac najlepsze i najpotrzebniejsze;] A i co myslicie o QTP3 Reduced do mojego grata warto??

 

edit; ktos by mi wytlumaczyl jak wgrac mody np. OPO oraz OOO bo nie mam zielonego pojecia;/

edit2; nie jestem takim leniem poprostu mam malo czasu;/

edit; moze troche :)

Edytowane przez _Ran'dall_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Franczesko imo lepszy (wiecej dodatków do niego pasuje).

 

Redused na pewno Ci pomoże to samo z OPO ;). Już dawno w oba nie grałem ale pamiętam ze ooo i opo normalnie sie instalowało (do opo jest potrzeby jeszcze oblivion mod manager albo oblivion scripc extender (czy coś takiego)). Wszystko było dobrze opisane w read me.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krecisz ;)

 

OPO nie wymaga nic - to tylko podmienione meshe. Instaluje sie go metoda kopiuj-wklej, wszystko jest w readme. Jak najbardziej mu pomoze. Screeny porownawcze tez sa, np. na Planetelderscrolls albo tesnexus. IMHO nie widac roznicy w normalnym graniu.

 

QTP3 lepiej lyknac w wersji Redimized, aczkolwiek na 7600GS bym sie na to nie porywal - to nie jest mod dla slabych maszyn ;)

 

Tez bardziej wole Francesco - latwy w instalacji (instalator "za raczke"), latwiejszy w konfiguracji i prostszy (w sensie poziomu trudnosci), co nie znaczy, ze latwy ;) OOO ma IMHO poziom trudnosci wywindowany pod sam sufit, gra z tym modem byla dla mnie mocno frustrujaca.

 

EDIT: BTW. juz w krotce premiera finalnej wersji Lost Spires, z pelnym dubbingiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krecisz ;)

Dawno nie grałem (i nic nie instalowałem na Obka) a chciałem pomóc ;).

Skoro wychodzi Lost Sprites (zapomniałem o nim kompletnie) w dodatku z dubbingiem to warto bedzie wrócić do obka na chwile (na 8800 nawet jeszcze nie grałem :P). LS zapowiada sie kapitalnie i ma co mnie bardzo cieszy nowe jaskinie i nowe textury. W ogole ciekawa sprawa z tą gildia archeologów ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja gram niemal jednym ciągiem od wyjścia gry ładując mody i szwendając się po krainie...Mój kupel się nabija:

"Wiecie od czego Miron zaczyna instalację systemu?Od instalacji Obliviona" :wink:

Nie mogę przestać w to grać...Gra jest chyba dla mnie odpowiedzią (o ile jest taka) na pytanie dla jakiej gry warto paść sprzęt :wink: .No i chyba moim numero uno ostatnich lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krecisz ;)

 

 

Tez bardziej wole Francesco - latwy w instalacji (instalator "za raczke"), latwiejszy w konfiguracji i prostszy (w sensie poziomu trudnosci), co nie znaczy, ze latwy ;) OOO ma IMHO poziom trudnosci wywindowany pod sam sufit, gra z tym modem byla dla mnie mocno frustrujaca.

 

EDIT: BTW. juz w krotce premiera finalnej wersji Lost Spires, z pelnym dubbingiem :)

A ja czekam na wersję finalną FCOM: Convergence (połączenie Francesco, WarCry, OOO i Martigen Monsters). Czekam też na nowy proc do Better Cities of BananaSplit :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm to jeszcze jedne pyt:) wgralem sobie tego francesca ale nie wiem jak sprawdzic czy on rzeczywiscie dziala?( jakis item ukryty w pewnym miejscu czy jak, rozumiem ze nowe rzeczy w ingliszu sa ? bo poki co nie spotkalem:/ ) jak wlaczam gre nie mogezaznaczyc badz odznaczy tego moda ( poprostu go nie ma na liscie) ale zauwazylem ze duuuuuzo wolniej lvluje niz normalnie bym gral, mam jeszcze tylko OPO i phinix water, gra zasuwa jak marzenie wiec jeszcze pomysle o QTP3 reduce;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem podobnie, na poczatku jakos tak,

Ja nie mogłem się z Gothiców przestawić...W Morka nie grałem(i do dziś nie mogę przebrnąć) więc ciągle miałem w grze "pod górkę" :wink: .Ale teraz to już...jak w rodzinie hehe.Czekam z ciekawością czy pojawią się jakieś mody "poza epoką".Coś na kształt...Predatora do Morka(nie testowałem ale wiem ,że jest taki -zassałem z rozpędu do Obka).Ale to już ciekawostka raczej.Tak jak mod ze zbieraniem T-shirtów :razz: .Po zmodowaniu gry i pliku konfiguracyjnego "na ładnie" gra skopała rowca mojemu sprzętowi mimo OC :wink: .A Vram to zapycha wzorowo po pakietach tekstur itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm to jeszcze jedne pyt:) wgralem sobie tego francesca ale nie wiem jak sprawdzic czy on rzeczywiscie dziala?( jakis item ukryty w pewnym miejscu czy jak, rozumiem ze nowe rzeczy w ingliszu sa ? bo poki co nie spotkalem:/ ) jak wlaczam gre nie mogezaznaczyc badz odznaczy tego moda ( poprostu go nie ma na liscie) ale zauwazylem ze duuuuuzo wolniej lvluje niz normalnie bym gral, mam jeszcze tylko OPO i phinix water, gra zasuwa jak marzenie wiec jeszcze pomysle o QTP3 reduce;p

To, czy wolniej zdobywasz skille zalezy od opcji wybranych podczas instalacji.

 

A jak najprosciej sprawdzic? Otworz konsole (klawisz ~) i wpisz startquest franmenu - po zamknieciu konsoli powinno Ci sie pokazac menu Francesco. Powinien tez byc na liscie modow, dziwne, ze go nie masz.

 

QTP3 sciagnij Redimized a nie Reduced - lepszy efekt przy w zasadzie takim samym zuzyciu zasobow.

 

A ja czekam na wersję finalną FCOM: Convergence (połączenie Francesco, WarCry, OOO i Martigen Monsters).

U mnie w zasadzie Francesco zalatwia wszystkie potrzeby, jesli chodzi o balans, zdjecie levelowania i poziom trudnosci (no i tak jak mowie - poziom trudnosci OOO jest dla mnie przegiety). Co jest w sumie takiego fajnego w FCOM?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i lipa francesco nie dziala:(( , mam wersje org wersje pl z pathcem chyba 1.1 pewnie to jest powod?? Co zrobic , jakie patche sciagnac zeby fracesco dzialal?? ( rozumiem ze warty ten mod zachodu ?:P) . Na shivering islels na razie kasy nie mam a z tego co czytalem nie jest zbyt ciekawy to chyba nie kupie :P

 

ps oblivionek nadal mam moc wciagania :lol2:

ps2 6lvl :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na shivering islels na razie kasy nie mam a z tego co czytalem nie jest zbyt ciekawy to chyba nie kupie :P

Cooooo?Kto to napisał -zaraz lincz się zorganizuje! :razz: IMO świetny dodatek -barwne dialogi i indywidualizacja postaci bardziej rozwinięta.Inne klimaty krajobrazu i władca krainy niezły śrubas -aż miło pogadać z tym zakrętem.Pewnie kwestaia gustu ale ja uważam ,że SI jest wart kasy <_<

Bestiariusz nowy, osprzęt, zadania -kupuj ,nie walcz ze sobą :razz:

Edytowane przez miron72

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i lipa francesco nie dziala:(( , mam wersje org wersje pl z pathcem chyba 1.1 pewnie to jest powod?? Co zrobic , jakie patche sciagnac zeby fracesco dzialal?? ( rozumiem ze warty ten mod zachodu ?:P) . Na shivering islels na razie kasy nie mam a z tego co czytalem nie jest zbyt ciekawy to chyba nie kupie :P

 

ps oblivionek nadal mam moc wciagania :lol2:

ps2 6lvl :P

Musisz miec patcha 1.2.0416 do najnowszej wersji Francesca. Do zassania ze strony Bethesdy.

 

Shivering Isles rowniez polecam - nad Knights Of The Nine bym sie wahal (tytulowy quest nie jest zly, ale poza tym to tylko Mehrunes Razor jest wart uwagi, reszta to ciach!lki), ale SI IMHO warto kupic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w zasadzie Francesco zalatwia wszystkie potrzeby, jesli chodzi o balans, zdjecie levelowania i poziom trudnosci (no i tak jak mowie - poziom trudnosci OOO jest dla mnie przegiety). Co jest w sumie takiego fajnego w FCOM?

Ja też grałem zawsze z Francem (OOO i Martigana miałem z kilka godzin może i to we wczesnych wersjach, Warcry nigdy nie testowałem). Trudno mi zatem powiedzieć jak się gra z FCOM. W teorii powinno być wszystkiego więcej, lepiej, większa różnorodność, bardziej statyczny świat niż we Francu (np. ręcznie zmodyfkowane, statyczne jaskinie + jakieś questy z tym związane...) i nieco trudniej. Coraz więcej hardcorowych graczy przerzuca się na FCOM i już chyba w tej chwili jest to najpopularniejsza modyfikacja zmieniająca gameplay. Niedawno wyszła ostatnia beta, więc wkrótce doczekamy się 1.0

 

Tylko instalacja tego to jakiś koszmar, może finalnej wersji zrobią jakiś przyzwoity instalator.

 

EDIT: Link do stronki FCOM: http://devnull.devakm.googlepages.com/convergence

Edytowane przez przemo3642

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...