Skocz do zawartości
Crosis

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra jednak dam teraz kilka scr. ;]

 

Nie zawsze jest tak rozowo, jak jest kilka postaci to potrafi zwolnic tak z 2x, poza tym jak sa wieksze zadymy to tez. ;]

Teksturki na high, dystans i te inne [ciach!]ly na pol, reszta off, wszystki efekty powycinane z ini. ;]

 

@ Spylon znasz jakiegos kamikadze, co gra na 9550 na def. ? :lol2:

 

Mistrzu kopsnij ini :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[Audio]

bDSoundHWAcceleration=0

bUseSoftwareAudio3D=0

bMusicEnabled=0

 

Nie wiem jak u Was, u mnie w przypadku zmiany w video gra sie wysypuje, ale po zmianie audio mam +10FPS. Nie mam jakiegos super zestawu audio dlatego nie slysze ZADNEJ roznicy, a skok z 25-35 w miescie robi wrazenie.

Rozumiem wszystko inne, ale żeby muzykę wyłączyć :| to zabija obliviona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

u mnie komp jak w podpisie

 

800@600

bloom -on

hdr-on

tekstury -large

woda na normal bo na high nie widze roznicy

powylanczane -wszyxtkie cienie na zewnatrz lokacji,wewnatrz wlaczane

dystans bardzo skrocony i rysowanie obiektow tez

wylaczona muzyka

 

zdarzaja sie nieliczne zwolnienia na zewnatrz ale mi to nie przeszkadza ,tym bardziej ze mam tylko 512 ramu choc w miare szybkiego no i niezdefragmentowany hdd ,ogolnie grafika jest wypasna !!!

Osobiscie wszystkie pliki ini ktore wycinaja grafike mam gdzies!! bo ta gra bez grafy juz nie jest tyle warta ,szczegolnie wewnetrzne lokacje rzadza ,a w lochach niektore tekstury to mistrzostwo,troche bugow nie wplywajacych na jakos gry, przyjemne walki lepsze niz w Morrowindzie ,efekty czarow rowniez sa super

Edytowane przez gladiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam fora ;)

Wpierw wszyscy piszą "ale grafa, super gra", godzina mija "ale skacze, nie da się grać", kolejne godzina "gra ma bugi", kolejne "skacze, grafa wcale nie taka dobra, gra się zawiesza", kolejne godziny... i gramy w coś innego ;)

Strzałka bardzo pomaga, prowadzi jak po sznurku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MOJ CONFIG AMD BARTON MOBILE 2500@2.4 GF6800LE GAINWARD 16/12 340/880 RAM 2x512 GEILE ... GRA niedlugo wpadnie w moje rece jak juz bede mial zrbie pare screeneow na roznych configach. Oby nie cielo ....:P wszystko oby minimum 30 Klateczek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie wszystkie pliki ini ktore wycinaja grafike mam gdzies!! bo ta gra bez grafy juz nie jest tyle warta

a mzoe daltego ze jestes zazdrosny bo u Ciebie podmiana pliku ini nic nie daje ? :D :-P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

o boshe. moze zrobimy inny temat - MOJ KOMP I ILE WYCISKAM NA NIM FPS... to sie robi nudne.

 

ps. gladiac jakim cudem udalo ci sie wlaczyc BLOOM i HDR naraz ? u mnie albo jedno albo drugie.

Hahaha twoj post tez sie nadaje do tego tematu :P

 

A tak pozatym to na wszystkich forach narazie słysze tylko pochwały o grafice i baty za problemy z grafiką. Więc czy ta gra to sama grafika ? Bo jeszcze nie słyszałem o jakichś super rozwiązaniach i super grywalności :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten ini jest całkiem niezły. Po dodaniu kilku własnych modyfikacji uzyskałem wreszcie przyzwoity framerate na zewnątrz (24-35fps) przy zachowaniu naprawę niezłych detali (w ustawieniach włączony HDR, suwaki grass i actors na full, reszta medium).

 

2042778[/snapback]

o boshe. moze zrobimy inny temat - MOJ KOMP I ILE WYCISKAM NA NIM FPS... to sie robi nudne.

 

Nikt Cię nie zmusza do zaglądania do tego topic'a. :wink:

 

 

edit:

JestemNoobem - już dawno dałbym sobie spokój z Oblivionem biorąc pod uwagę same wymagania sprzętowe, ale jest on chyba najlepszym RPG w jakiego w życiu grałem (no może zaraz za Falloutami).

Edytowane przez alCatraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze zaszokuje tym postem innych, ale chetnie opowiem o innych aspektach niz grafika.

 

Grywalnosc - ogromna! Questy sa wspaniale zrobione. Byc moze pod tym wzgldem Obek jest lepszy od Morro (czas pokaze).

Rowniez muzyka jest GENIALNA, az szkoda slow...

 

Klimat jest swietny, inny niz w morro i to chyba dobrze. Czuc napiecie sytuacji (dzieje sie cos zlego, ale chyba lepiej nie mowic co :P). Malo gralem, bo jakies 7h (ostatnio w takim czasie przechodzi sie wiekszosc gier) i zbytnio oceniac nie moge, ale ogolnie jest wspaniale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj poniżej - może Ci się przyda!

(nieco praktycznych porad dla osób z grafiką w okolicach 6800/X800)

 

 

Przez ostatnie dwa dni spędziłem sporo czasu na zabawach z ustawieniami gry i .ini no i doszedłem do opcji, które wydają mi się już dość dopracowane. Na początek, żeby zaprezentować efekty, zrobię małe porównanie z tymi dwoma najpopularniejszymi ostatnio.

 

Żeby sprawdzić wszystko "uniwersalnie", wybrałem 5 różnych lokacji:

* scenę tuż po wyjściu z kanałów

* miejsce kawałek obok, z dużą ilością trawy i drzewami

* scenę z miasta, bez ludzi

* inną scenę z miasta, z 4 postaciami

* "soczyste" wnętrze pomieszczenia

 

Zależy mi dość na wyglądzie gry, więc interesowały mnie wyłącznie wersje z HDR (normalna i low - te z blurem sobie darowałem). Wyniki poniżej:

 

HDR / HDR low / mój

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Różnica: większy obszar ładowania - wczytuje drugi brzeg rzeki. Brak błędów na wodzie!

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Różnice: trawa mniej gęsta, ale bardziej różnorodna i dalej sięga (wzgórza za drzewami); ładowany także obszar po lewej, daleko z tyłu - m.in mury więzienia; wyraźniejsze oświetlenie - głaz na środku.

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Brak różnic w wyglądzie, ale spory zysk FPS!

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Brak różnic w wyglądzie, ale spory zysk FPS!

 

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Wyrazistrze oświetlenie i odbicia: przede wszystkim okno, "dywan" na ścianie na środku i szafka pod nim.

 

 

Dla tych, którym nie chce się otwierać wszystkich fotek - małe zestawienie FPS:

 

Scena: HDR / HDR low / mój1: 19fps / 26fps / 22fps2: 13fps / 20fps / 18fps3: 26fps / 40fps / 45fps4: 20fps / 22fps / 27fps5: 22fps / 29fps / 28fps
Wnioski: przy fps zbliżonym do HDR low (a w miastach sporo wyższym) mam jakość obrazu DUŻO WYŻSZĄ (to akurat trzeba zobaczyć na screenach) niż nawet "pełna" wersja HDR. Jak widać, opłacało się posiedzieć trochę nad tymi ustawieniami.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

No dobrze, wstęp mamy za sobą, teraz pora na konkrety. Na początek konfiguracja, na której to wszystko chodziło:

  • Abit NF7-S rev.2.0
  • Athlon XP-M Barton @ 2420MHz (Zalman 7000B-Cu)
  • 2x512MB Kingston @ 420MHz Dual 2.5-3-4-11-1T
  • GeForce 6800GT 16p/6v AGPx8 @ 420/1120 (Zalman VF700Cu)
  • Samsung SpinPoint 1213C 120GB 7200 8MB
  • Tagan 480W-U15
  • wiatraczki, światełka, inne pie.rdoły...
  • Windows XP Prof. SP2 eng. (w "średnim" stanie)

Generalnie komp klasy "średniej wyższej" - sporo osób na forum ma prawdopodobnie podobny sprzęt, więc może moje rady się przydadzą (zwłaszcza seria 6800). Gra na początku sugeruje następujące ustawienia:

 

Dołączona grafika

 

Oczywiście są one takie sobie, bo rozdzielczość 1024x768 na żadnym z moich monitorów (19" CRT + 17" LCD) i zapewne większości Waszych wyglądać sensownie nie będzie. Od razu zaznaczam, że wielkim fanem FPP nie jestem i nie zależy mi na framerate >50 itp. - chce po prostu móc przyjemnie pograć.

 

Ostateczny rezultat zmian jest taki, iż FPS w grze stało się bardzo "stabilne". Nie są to może jakieś kosmiczne wartości, bo przeważnie trzyma się między 25 a 40, ale wystarcza to w zupełności do płynnej gry. W trudniejszych momentach mogą przytrafić się krótkie spadki do przedziału 15-20, ale to akurat dla mnie żadną tragedią nie jest (nie w tej grze przynajmniej). Najważniejsze - nie ma momentów, gdzie zaczyna się pokaz slajdów! I o to (poza lekką poprawą wyglądu) głownie chyba chodziło...

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Dokładna lista ustawień i modyfikacji (+komentarze):

 

 

1. Sterowniki:

 

* Przede wszystkim, WARTO zainstalować dedykowane 84.25 - w moim przypadku, w porównaniu do wcześniejszych sterów (NGO 81.95) samo przeinstalowanie dało przyrost +2FPS! A więc faktycznie coś z wydajnością panowie z nVidii namieszali.

* Max frames to render ahead: 0 (default 3) - najbardziej wychwalana zmiana, która w moim przypadku dała... 0fps :-|. Sprawdziłem wszystkie możliwości tego ustawienia od 0 do 6 i nie miałem najmniejszych różnic. Trudno, może inni będą mieli więcej szczęścia - profilaktycznie u siebie też zostawiłem na 0

* w Performance wymuszone: AA off, AF off, Vsync off - cała reszta odhaczona (żeby nie ryzykować konfliku z ustawieniami w .ini)

 

 

2. Opcje gry:

 

* Rozdzielczość oczywiście 1280x1024

* Poza wymienionymi poniżej, wszystko włączone i ustawione na MAX.:

- interior i exterior shadows: oba suwaki w połowie

- self shadows i blood: off - mniejsze obciążenie podczas walk

- window reflections: off - moim zdaniem zbędny detal (i tak okna ładnie wyglądają)

 

 

3. Oblivion.ini:

 

* Lekko zwiększony obszar ładowania (przy 7 woda jeszcze OK, przy 9 i więcej błędy)

uGridsToLoad = 7 (default 5)

uNumDepthGrids = 1 (default 3)

 

* iPreloadSizeLimit=536870912 (default 26214400) - UWAGA! Nie może przekroczyć ilości na pewno wolnego RAMu, bo będą potężne spadki FPS! U mnie przy ustawieniu 768MB (mam 1GB RAM) traciłem nawet z 10-15FPS! Dlatego sugeruję ustawienie na 512MB (przy 1GB) - w końcu SWAP zaczyna działać dużo wcześniej, niż gdy "akurat" skończy się RAM i zaczyna się sieczka. Jeśli masz 2GB, ustaw 2 razy więcej niż ja.

 

* Trawa: zmniejszona gęstość (130), ale wyższa różnorodność i sięga o połowę dalej

iMinGrassSize=130 (default 80) - daje bardzo duży przyrost fps, mniej więcej +1 klatka za każde +10

fGrassEndDistance=12000.0000 (default 8000.0000)

fGrassStartFadeDistance=10000.0000 (default 7000.0000)

iMaxGrassTypesPerTexure=4 (default 2)

 

* Cienie: lekki "blur" przy cieniu drzew - daje lekki (+ 1-2) przyrost fps, a strata w obrazie niewielka

iCanopyShadowScale=2048 (default 512)

CanopyShadowGrassMult=8.0000 (default 1.000)

bDrawShadows=1 (default 0)

 

* Pozbycie się intro - nie wpływa na wydajność, ale przy testach bardzo ułatwia życie :wink:

SMainMenuMovieIntro= (default SMainMenuMovieIntro=Oblivion iv logo.bik)

SIntroSequence= (default SIntroSequence=bethesda softworks HD720p.bik,2k games.bik,game studios.bik,Oblivion Legal.bik)

 

* Inne:

bUse Joystick=0 (default 1) - wyłączenie obsługi joysticka

iSafeZoneX=5 (default 20) - statsy bardziej przy brzegach ekranu, wolę taki wygląd

iSafeZoneY=5 (default 20) - j.w.

iSafeZoneXWide=5 (default 20) - j.w.

iSafeZoneYWide=5 (default 20) - j.w.

bHealthBarShowing=1 (default 0) - "klasyczny" health bar nad głowami przeciwników; wygląda średnio uroczo, ale bardzo praktyczny :D

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

Jak widać, żadnych specjalnie zaawansowanych zmian nie było potrzeby wprowadzać. Wystarczy, moim zdaniem, trzymać wszystko w miarę zbalansowane i będzie OK. Eksperymentowałem także z innymi ustawieniami, ale nie przyniosły one pożądanych przeze mnie efektów. Zamieszczam je poniżej - być może ktoś będzie miał więcej szczęścia (albo po prostu bardziej się przydadzą):

 

* Wszytywanie dalekich obiektów - wymaga sporej mocy, stwierdziłem, że nie ma sensu - płynność ważniejsza

uGridDistantTreeRange=100 - zasięg ładowania drzew

uGridDistantCount=200 - zasięg ładowania obiektów (all non-terrain objects)

 

* "View distance" jedno oczko poniżej maksimum - teren wygląda wówczas jak w Morrowindzie, pojawia się mgła zakrywająca dalsze obszary. Wygląda OK dopóki nie zobaczy się, jak gra może wyglądać bez mgły :wink:. Niewątpliwa zaleta to spory przyrost fps - u mnie dało +7 klatek, więc na słabsze maszyny jak znalazł.

 

* Cała zabawa w "multithread" - można wyczytać, że Oblivion niezbyt efektywnie korzysta z procesora. Pojawiły się więc próby zmiany tej sytuacji - z oczywistych przyczyn poniższe tweaki największy efekt przyniosły przy procesorach DualCore, także Pentium HT, ale pojawiły się też przypadki, gdzie pomogły one na zwykłych jednordzeniowcach (!). Osobiście nie odnotowałem żadnej poprawy, ale komp kompowi nierówny i można spróbować. UWAGA: część osób miała po zmianie tych ustawień problemy ze stabilnością gry! Więc ostrożnie, żeby nie przegiąć! (zamieszczam 2 wersje, na które natrafiłem)

 

bUseThreadedBlood=1

bUseThreadedMorpher=1

bUseHardDriveCache=0 (default)

bUseThreadedTempEffects=1

bUseThreadedParticleSystem=1

iNumHavokThreads=1 (default)

iThreads=20

iOpenMPLevel=20

 

iThreads=30

iOpenMPLevel=30

bUseThreadedBlood=1

bUseThreadedMorpher=1

bUseThreadedTempEffects=1

bUseThreadedParticleSystem=1

iNumHavokThreads=5

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Dla pełnej jasności - oczywiście to nie ja odkryłem, którymi parametrami warto się zająć. Powyższe zestawienie to po prostu efekt moich eksperymentów z konkretnymi wartościami po poszukiwaniach na innych forach.

 

Tak czy inaczej, mam nadzieję, że komuś to pomoże. Wszelkie komentarze, opinie i datki pieniężne mile widziane :mrgreen:

 

 

PS. Dla leniwych, którym nie chce się zmieniać ręcznie - mój gotowy plik Oblivion.ini załączony jest do tego posta (rozszerzenie zmienione na txt). Enjoy it!

Oblivion.txt

Edytowane przez LordFury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten ini jest całkiem niezły. Po dodaniu kilku własnych modyfikacji uzyskałem wreszcie przyzwoity framerate na zewnątrz (24-35fps) przy zachowaniu naprawę niezłych detali (w ustawieniach włączony HDR, suwaki grass i actors na full, reszta medium).

alCatraz dał byś swoje ini ? :P. Zuploaduj na forum bo jak masz 6600 to nie tak daleko (:P) od mojej karty.

 

...ale jest on chyba najlepszym RPG w jakiego w życiu grałem (no może zaraz za Falloutami)...

 

Dokładnie. Jeszcze nie grałem w cRPGa lepszego niż fallouty :mrgreen:.

 

A tak btw: czy można tutaj ustawić dxlevel czy coś takiego ?

Edytowane przez yuucOm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm moze mi sie zdaje ale jakos tak malo sprzetu jest w tej grze. w morku jak sie gdzies znalazlo fajna jaskinie to mozna bylo sie niezle oblowic ;] w oblivionie czesciej znajduje kubki i miotly niz cos przydatengo. Moze to tylko moje odczucia. JAkies jest wasze zdanie ? moze ktos znalazl cos przydatengo ;] ??

 

ps. Super mi sie podoba widok elfa - cos ala predetor + widzenie ofiar przez sciany :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załączam config. Polecam jeszcze zainstalowanie sterów beta 84.85 oraz Coolbits, i zmianę "Max frames to render ahead" na 0 w ustawieniach sterownika (to ostatnie akurat nie dało u mnie żadnego wzrostu framerate, ale ludziska na oficjalnym forum TES4 piszą, że ta opcja czyni niekiedy cuda). No i nie zapomnijcie o zmianie ID karty, bo inaczej Oblivion zresetuje ustawienia w ini na domyślne.

 

http://rapidshare.de/files/16488445/Oblivion.rar.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sialala

 

No to sie wkurzylem. Mam oryginal i nie moge zapisywac stanu gry. Ktos cos na to poradzi?

 

Skusilem sie, zeby zerknac i mnie wessalo na 2 godziny a tu taki zonk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niechciałem być wampirem , a nim jestem . Ua , dodatkowe skille , no bomba , ale przerażający wygląd A fe..

Wie ktoś może jak stać się znów normalnym ? Npc są do mie wrogo nastawieni , same niekorzyści z bycia wampirem he he.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LordFury dzieki za opis ;) ...po zmianie ramu z 1 gb na okolo 700 skonczyly sie lagi ktore czasami mialem :P ...nawet wyzszych rozdzielczosciach jak 1360x768 co kiedys bylo niemozliwe i klatki nie spadaja ponizej 20 fps :P

 

a teraz ide pomeczyc gre :-P

Edytowane przez michael_21

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A skąd ten widok, mam dark elfa ?? :)

to nie jest widok dark elfa tylko wampira , night eye plus life detection , moim zdaniem rozdawania lootu w oblivion jest dziwne , dostosowane do levelu postaci , w morrowind wchodzac do jakiejs jaskini czesto sie spotykalo potwory 20 razy mocniejsze od ciebie w oblivion tego nie ma , juz sa

mody ktore to zmieniaja ale trzeba zaczynac gre od poczatku , rozwalam jakiegos minoataura itp aby przy jego zwlokach znalezc to samo co przy

jakims szczurze , powinni to zmienic aby exploracja byla ciekawa , bo tak po co mam wchodzic do jakichs lochow skoro nic tam praktycznie nie ma

i caly loot jaki zdobywam to na bandytach , ich zbroje itp od czasu do czasu znajdzie sie jakas bron warta 3000 septimow itp ale to rzadkosc praktycznie przez wiekszosc gry biegam z ta sama bronia , lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niechciałem być wampirem , a nim jestem . Ua , dodatkowe skille , no bomba , ale przerażający wygląd A fe..

Wie ktoś może jak stać się znów normalnym ? Npc są do mie wrogo nastawieni , same niekorzyści z bycia wampirem he he.

Idź do świątyni w Imperial City i pogadaj z babką w środku, dostaniesz questa którego zwieńczeniem będzie wyleczenie z wampiryzmu (sam jestem w trakcie jego wykonywania, bycie wampirem jest do bani :wink: ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka os. sie pytalo o moje ini, wzialem je z forum elderscrols.com, adres kto niedawno podawal. Wykroilem poprostu cala roslinnosc, drzewa sa bitmapami, opcje shaderow poustawialem na najnizsze mozliwe wartosci, aktualnie za duzo poobcinalem, bo mi gra sie nie chce uruchomic i szukam juz od kilku minut przyczyny. ;]

Poza tym mam najnowsze omegi, w opcjach a.l. na high, jakosc na srodek. Nie wiem jeszcze jak wylaczyc efekty pogodowe, bo widocznie spowalniaja. Havoc tez duzo obciaza procka, pewnie mozna ustawic fizyke gry na mniejszy poziom, taka opcja byla w fear i byla roznica. Ogolnie ustawialem troche na czuja. ;] CHyba zaczne robic ini od nowa, ale juz nie dzis, bo mam dosyc grzebania, jak zrobie jakis optymalny dla kart low-end to zamieszcze na forum. ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załączam config. Polecam jeszcze zainstalowanie sterów beta 84.85 oraz Coolbits, i zmianę "Max frames to render ahead" na 0 w ustawieniach sterownika (to ostatnie akurat nie dało u mnie żadnego wzrostu framerate, ale ludziska na oficjalnym forum TES4 piszą, że ta opcja czyni niekiedy cuda). No i nie zapomnijcie o zmianie ID karty, bo inaczej Oblivion zresetuje ustawienia w ini na domyślne.

 

http://rapidshare.de/files/16488445/Oblivion.rar.html

Hmm a powiedz mi gdzie to ID się zmienia :D ?

 

A i stery- chyab poczekam na oficjalne bo wtedy powinny pojawić sie konkretne testy porónawcze więc póki co jade na 81.85 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...