Skocz do zawartości
Crosis

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Rekomendowane odpowiedzi

ath zabij

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «
willo the wisp'a aby uzyskac gold dust ich jest pelno wszedzie

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

Obszukalem okolice posagu w promieniu 100-200 m i byl tylko jeden. ;/

Ile tego trzeba zebrac, bo mam 2 i posag nie chce ze mna gadac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@costi eeee powiedzmy ze nie :lol:

@Galago De Codi powiedzmy ze jest stelhorse armor masz jeszcze mozliwosc wyboru elven horse armor ale jakas takas :blink:

 

Co do herbow tak se myslalem zaciupac kturegos ze straznikow oni maja takie kubraczki ale jakos nie mialem czasu.

Edytowane przez Dread

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

Obszukalem okolice posagu w promieniu 100-200 m i byl tylko jeden. ;/

Ile tego trzeba zebrac, bo mam 2 i posag nie chce ze mna gadac ?

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «
a nie wiem nie robilem tego akurat questu ale willo the wispy sa wszedzie gdzie sie praktycznie nie rusze , wystarczy polazic troche , polaz tez troche po alchemikach napewno maja to do sprzedania

 

platne mody , huh a moze by wydali wreszcie 3dmax exporter czy sie boja konkurencji ze strony userow , hmmm

Edytowane przez tripsta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

Dodatki do Obliviona (Środa, 5 Kwietnia 2006)

 

Jak już wiadomo - dzięki usłudze dostępnej przez Xbox Live Marketplace możemy zakupić nowe dodatki do gry. Lecz jak to w życiu bywa - nic za darmo:/ Owe "usprawnienia" kosztują nas pewną liczbe punktów/pieniędzy np. za nowe upancerzenie dla konia zapłacimy 200 punktów/2.50 USD, a występuja równiez droższe po 500 punktów. Ciekawostką jest, że te same dodatki są rówież dostępne posiadaczom PC lecz są one tańsze o 0.50 USD - kosztują 1.99USD:(

Crosis

 

Pamietasz nasza rozmowe o dodatkach do Obliviona na x360,wlasnie moje przewidywania zaczynaja sie spelniac a to dopiero zapewne wierzcholek gory lodowej i zapomoca live inne dodatki to juz zapewne tylko kwestia czasu .

 

Tak wiec kolejny argument za wyborem wersji PC upadl lub jest w trakcie upadku :)

Edytowane przez gladiac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość sialala

na pc te dodatki tez beda i to jeszcze taniej niz na xboxa takze lol :lol:

LOLem nazwalbym fakt, ze wersja na X360 jest o 5GBP tansza niz na PC. Wiec dopiero po zakupie ponad 10 dodatkow uzytkownicy X360 beda w plecy.

 

 

 

W diably modow bedzie darmowych na PC i nie trzeba bedzie sie szarpac jak na Xboxie.

 

Co za roznica jaka platforma. Grunt ze gierka maksymalnie syci :P

Jakie szarpanie? Beda dostepne tylko oficjalne mody i bedziesz miec pewnosc, ze nic Ci sie w grze nie skaszani. A na PC to wiadomo jak to bylo z Morrowindem - niektore mody uniemozliwialy ukonczenie glownego quesu, sporo gryzlo sie ze soba - tutaj pewnie bedzie juz tylko gorzej (ladniejsza grafa = wieksza popularnosc = wiecej oszolomow bioracych sie za mody).

 

Z drugim zdaniem sie zgadzam w zupelnosci :)

 

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

Pierwsza czesc FAQ:

 

FAQ dla optymalizacji dzialania Elder Scrolls: OblivionPodstawowa sprawa na dzien dobry: po zainstalowaniu gry, nalezy bezwzglednie zrobic defragmentacje partycji na ktorej gre zainstalowano. Spowoduje to krotsze czasy ladowania kolejnych poziomow, oraz mniejsze opoznienia i ewentualne przyciecia spowdowane doladowywaniem kolejnych czesci scenerii/etapow.Warto zaopatrzyc sie w najnowsze sterowniki od karty graficznej, a takze od karty muzycznej. Gra wymaga 512 MB RAM, ale rozsadnym minimum jest 1024MB, lub nawet 2048 dla gry w pelnych detalach.Przyda sie takze mocny procesor - sadze, ze Athlon 64 3200+ to absolutne minimum dla rozsadnej gry - poniewaz silnik obicza dosc skomplikowana fizyke, do tego dochodzi AI NPC (non-playing characters), ktore takze potrafi obciazyc proca + bardzo szczeglowe lokacje, ktore sa wprawdzie przeliczane przez GPU, ale CPU musi podac jakies dane do GPU, zeby to ostatnie mialo sie czym zajac. Posluze sie przykladem: zmniejszenie czestotliwosci taktowania w moim komputerze o 20% (z 3200MHz na 2560) spowodowalo zmniejszenie ilosci FPS o ~10% niezaleznie od rozdzielczosci! Zatem w tym przypadku takze szybkosc procesora ma spore znaczenie dla plynnej rozgrywki - nie tylko karta graficzna. Na szczescie sa sposoby takze i na to, aby dalo sie grac rozsadnie na woniejszych komputerach, niewyposazonych w dualcore (z ktorego Oblivion nie korzysta, ale do czego mozna go zmusic).Warto pozbyc sie takze dzialajacych w tle aplikacji takich jak antywiry, torrenty, dc++ czy inne pozerajace drogocenna dla gry pamiec - SZCZEGOLNIE gdy sie posiada tylko 1GB RAMu. Jest to nawet zalecane przez tworcow gry - bez powodu by tego nie robili.Overclocking: jak najbardziej wskazany, z tym, ze gra jest wyjatkowo wrazliwa na wszelkie niestabilnosci. Nie sugeruj sie tym, ze 3D Marki dzialaja - w Oblivionie moga pojawiac sie syfy w grafice, a nawet wyjscia do pulpitu. System musi byc w 100% stabilny - inaczej mozesz spodziewac sie problemow. Tyczy sie to szczegolnie posiadaczy przerabianych kart graficznych na wieksza ilosc potokow. Jesli w innych grach i 3D Markach nie masz syfow nie znaczy to, ze w Oblivionie ich nie bedzie! Jesli masz syfy, zanim zapytasz na Forum -  "odkrec" karte graficzna. Jesli problem nadal wystepuje (a masz najnowsze sterowniki) - zapytaj, moze ktos pomoze. Jesli masz crashe - sprawdz pamiec. Oblivion bardzo ja obciaza i korzysta z niej mocniej niz wiekszosc aplikacji. RightMemoryAnalizer to Twoj przyjaciel;)Oficjalny Patch jeszcze nie istnieje. Bethesda poinforomowala, ze pracuje nad jednym, ktory ma poprawic jakies bugi zauwazone w questach. Na chwile obecna nie ma patcha, wiec warto robic czeste save'y, bo moze sie okazac, ze po wyjsciu patcha ktorys save nie bedzie dzialal z jakich powodow. Zatem lepiej miec setki save'ow niz potem plakac, ze trzeba zaczynac od nowa, bo patch sie gryzie z tym, co zrobilismy wczesniej.Rekomendowane mody (nie zmienajace w zaden sposob rozgrywki):(wszystkie sa dostepne na oficjalnej stronie ElderScrolls w sekcji Oblivion/ModsLandscape LOD Replacement (21MB) - mod podmieniajacy rozmyte i brzydkie tekstury na odleglych terenach, dzieki czemu krajobraz wyglada znacznie lepiej. Nie wplywa w zaden sposob na wydajnosc nawet na slabych komputerach! Absolutna podstawa.Landscape LOD Replacement (Border Regions) (42MB) - mod podmienijacy to samo co poprzednik, ale dla terenow, na ktore sie nie dostaniemy (bo ogranicza nas mapa).LOD Normal Map Replacement (84 MB) - w skrocie: lepsze cienie w oddali. Szczegolnie widoczne przy wschodzie/zachodzie slonca. Niestety powoduje spadek FPS (~10%). Warto dla samego zachodu slonca nad gorami.UWAGA: mody te moga nie dzialac po zastosowaniu niektorych modyfikacji w pliku INI. W miare mozliwosci bede sie staral podawac czego nie nalezy zmieniac, aby nie wplynac na to, co te mody powoduja.Load Message Mod (3KB) - ostatni z modow, usuwa pojawiajace sie informacje typu "Loading Area", "Autosaving" itp.Zdaje sobie sprawe, ze dostepne jest znacznie wiecej modow - te, ktore podalem powyzej nie zmienia w zaden sposob rozgrywki - inne, takie jak mod na przezroczystosc wody, na odleglosc z jakiej zostaniemy uslyszeni przez przeciwnika itp itd - wplywaja na oryginalna rozgrywke, wiec ich tutaj nie ma i nie bedzie w tym FAQ.Instalacja modow: najczesciej sa to pliki ZIP, wiec nalezy je rozpakowac, zachowujac stukture katalogow do katalogu z gra (domyslnie: X:\Program Files\Bethesda Softworks\Oblivion\Data, gdzie X: to dysk z systemem). Nastepnie klikamy w okienku ukazujacym sie po wlozeniu plyty DVD i Autostarcie na 'Data Files' i zaznaczamy mody, ktore chcemy miec aktywne.Opcje graficzne dostepne z Launchera gry:V-Sync - synchornizacja pionowa. Wlaczenie jej spowoduje ograniczenie ilosci wyswietlanych klatek do czestotliwosci odswiezania ekranu. Karta graficzna czeka na wyswietlenie danej klatki, zanim wygeneruje nastepna. Jesli masz caly czas 200FPS i na LCD doswiadczasz lamania sie obrazu, warto wlaczyc. W kazdym innym przypadku rekomenduje WYLACZENIE tej opcji.Fullscreen/Windowed: - pelny ekran, w okienku. Nawet nie ma sie co zastanawiac - Fullscreen!Pozostale opcje mozna zmienic w grze. Sa to:Resolution: - rozdzielczosc. Im wyzsza, tym ladniej gra wyglada, tym wolniej chodzi. Jesli zmiana rozdzielczosci na nizsza nie przynosi efektow - czas podkrecic procesor.Brightness: - jasnosc :)Texture Size: - wielkosc tekstur. Im wieksze, tym wiecej danych do obrobienia ma karta graficzna i tym wiecej pamieci na tejze by sie przydalo. W praktyce mozna grac z ustawieniem Large na kartach majacych nawet 128MB pamieci, ale czasami moga sie zdarzac przycinki. Zmiana na mniejsza moze miec wplyw na ogolna plynnosc gry - na magiczne podniesienie FPS o kilkadziesiat procent przez caly czas nie liczylbym. Za to jesli masz pauzy jak dostrzegasz nowego przeciwnika/nowy obiekt - warto powalczyc. Medium nie wyglada tak zle (chociaz z bliska juz razi).Tree Fade: - suwaczek regulujacy na jaka odleglosc bedziemy widziec piekne, z detalami drzewka. Im bardziej w lewo, tym mniej galazek i lisci na bardziej oddalonych drzewkach i mniej drzewek widocznych w oddali. Daje spore roznice w ilosci FPS.Actor Fade - suwak regulujacy odleglosc na jaka widac NPC. 25-30% to minimum, zeby sie nie zdziwic wychodzac pod miecz jakiemus olbrzymowi. Oczywiscie im dalej w prawo, tym mniej FPS.Item Fade: miecze, butelki, tarcze, skrzynki... Nie ma AZ takiego wplywu na FPSObject Fade: budynki, chatki, ruiny, zamki. Poprawia (i to znacznie czasami) framerate, ale czy ktos lubi, jak mu miasto wyskakuje znikad 200 metrow przed nim? Rekomenduje ustawic na 75% i wiecej.Grass Distance: odleglosc na jaka widac bedzie trawnik. Lepiej pogrzebac w INI w celu zminy tego parametru. Szczegoly nizej.View Distance: jesli chcecie grac w Obliviona to nie ruszac i zostawic na max. Inaczej mgla wszedzie. Bardzo duzy wzrost wydajnosci - wiec dla desperatow tylko.Distant Land: lepiej zostawic. Inaczej mgla.Distant Buildings: wylaczenie spowoduje wyparowanie odleglych budynkow. Zostana same fundamenty, chyba, ze podejdziemy naprawde blisko.Distant Trees: ustawienie na OFF spowoduje wyciecie wszystkich odleglych drzew (przedstawianych jako tekstury) - moze dac sporo klatek, ale odlegle gorki beda sie prezentowac biednie.Int. Shadows: im dalej w prawo, tym wiecej postaci wewnatrz pomieszczen rzucac bedzie cienie.Ext. Shadows: to samo co wyzej, ale dla swiata zewnetrznego - w miesie i poza nim. Moze miec BARDZo duzy wplyw na FPS.Self Shadows: - jesli wlaczone, to postaci beda rzucac cienie same na siebie. Spory wplyw na wydajnosc szczegolnie podczas walk, a takze na wyglad postaci podczas rozmow z nimi. Czesc osob narzeka na bledy generowane przy wlaczonej tej opcji. Dodaje klimatu, ale mozna zyc bez tego. Do eksperymentowania i samooceny. Ja zostawilem na ON.Shadows on Grass: cienie rzucane przez aktorow na trawe (nie przez drzewa!) warto wylaczyc, chocby dla wiekszej plynnosci podczas walk na trawiastych terenach.Tree Canopy Shadows: cienie rzucane przez drzewa. Bez nich okolica wyglada biedniej. Warto wlaczyc i pobawic sie plikiem INI dla zachowania rozsadnego framerate.Shadow Filtering: Filtrowanie cieni. Tzw. miekkie cienie. Im wyzej, tym ladniejsze cienie (szczegolnie te rzucane przez postaci same na siebie), ale i ilosc FPS moze spadac dosc gwaltownie. Jesli wylaczymy zupelnie - moze byc klopot z zabkami. Polecam poczytac o modyfikacji pliku INI dla uzyskania balansu miedzy jakoscia a wydajnoscia.Specular Dist: odleglosc na jaka karta generuje blyszczenie sie przedmiotow. Szczegolnie widoczne z wlaczonym trybem HDR. Moze dac duzo klatek, ale skaleczyc wyglad gry w jaskiniach/budynkach.HDR Lighting: to o czym wszyscy pisza. Dla mnie esencja wrazen graficznych w tej grze. Do wlaczenia na GF6X00 i Radeon X1000 - pozera straszne ilosci zasobow, ale po to jest to FAQ, aby mozna sie bylo cieszyc HDRem bez srodkowego palca od gry pokazujacego nam co sie dzieje z wydajnoscia. Szczegoly w sekcji poswieconej INI. Nie dziala z AA!Bloom Lighting: niby podobne co HDR, ale nie to samo. Jednak dla posiadaczy X800 (FX moze zapomniec) jedyne wyjscie. Mozna poprawic, zeby wygladal prawie jak HDR - wiecej w sekcji o INI. Z bloomem mozna wlaczyc AA.Reszta opcji powinna byc zrozumiala. Warto tylko wylaczyc Window Reflections - w miastach w ktorych sa okna moze dac nawet do 30% wzrostu wydajnosci.OBLIVION INI- gdzie sie znajduje? X:\Documents and Settings\My Documents\My Games\Oblivion\oblivion.ini - ewnetualnie folder Moje Dokumenty na pulpicie, a potem My Games\Oblivion\oblivion.ini- jak edytowac? Najprosciej i najszybciej za pomoca notatnika- co edytowac? po to jest to FAQ.Zaczynamy:SMainMenuMusicTrack=special\tes4title.mp3  wskazuje muzyczke jaka przygrywa nam w menubUseEyeEnvMapping - ustawienie na 0 spowoduje gorszy i mniej naturalny wyglad oczu przeciwnikow, ale moze dac dodatkowe FPS. Wbrew pozorom moze wkurzac szczegolnie podczas rozmow.bUseFaceGenHeads=1  zmiana na 0 spowoduje znikniecie glow postacibFaceMipMaps - ustawienie na 0 spowoduje, ze twarze postaci beda gorzej wymodelowane, ale moze dodac dodatkowe FPSbFaceGenTexturing=1  zmiana na 0 spowoduje usuniecie tekstur z twarzy postaci (zmarszczek, worow pod oczami, blizn) - doda FPSy, ale niefajnie sie gada z kims, kto ma twarz gladka jak niemowlak;)uGridDistantTreeRange=XX  okresla jak daleko sa generowane drzewa. Wartosc jest podana w Gridach  czyli siatkach. 1 Grid to obszar ok. 50x50m (tak na oko). Im ta wartosc jest wieksza, tym gra bardziej zwalnia.uGridDistantCount=XX  okresla na jak daleko beda nakladane tekstury wysokiej jakosci. Im ta wartosc jest wieksza tym wiecej pamieci na karcie graficznej (oraz fizycznej w komputerze) jest wskazane. Pozera sporo zasobow, powodujac drastyczny spadek FPS.uGridsToLoad=4  okresla na jaka odleglosc beda ladowane pelne siatki  z pelnym modelowaniem terenu, wszystkimi obiektami itp. Czasy ladowania kolejnych lokacji moga ZNACZNIE wzrosnac!UWAGA! Zamiast grzebac przy dwoch powyzszych ustawieniach lepiej skorzystac z moda podanego wyzej!fGlobalTimeMultiplier=1.0000  okresla z jaka predkoscia uplywa czas w grze. Im wiecej  tym szybciej. Jednoczesnie postaci zaczynaja sie szybciej poruszac (nasz bohater takze!)bForceReloadOnEssentialCharacterDeath=1  okresla, czy w przypadku smierci postaci kluczowej dla glownego questu gra wyswietla komunikat Game Over I laduje ostatni stan, czy tez pozwala grac dalej (wartosc 0)uInterior Cell Buffer=3  okresla buffer w pamieci dla ilosci Celli  im wieksza wartosc, tym wolniejsza gra, a jednoczesnie wieksze zapotrzebowanie na pamiec, ale mniej komunikatow Loading Area zwiazanych z doczytywaniem gry. Interior dla wnetrz.uExterior Cell Buffer=24  to samo co powyzej, z tym ze dla srodowiska na zewnatrz. Uwaga! Moze znacznie zmniejszych framerate w miastach!bPreloadIntroSequence=1  odtwarzanie intro na poczatku gry. bUseThreadedBlood=1  ponoc pozwala na lepsza krew, wykorzystujac HT  na pewno dodaje dodatkowy proces dla procesora. Na prockach dwurdzeniowych eliminuje ewentualne pauzy zaraz po zadaniu ciosu.bUseThreadedMorpher=1  wykorzystujac HT pozwala na lepsze efekty morfingu (?)  na poczatku, gdy genie kapitan Renault (?) zlikwidowalo u mnie szarpanie przy przemianie zabojcow na szaty mnichow. Na prockach bez HT moze ZNACZNIE obnizyc wydajnosc w takich momentach!uGridDistantTreeRangeCity=4  odleglosc na jaka wyswietlane beda drzewa w obrebie miastauGridDistantCountCity=3  odleglosc na jaka wyswietlane beda obiekty w obrebie miastaiPreloadSizeLimit=773741824  ilosc pamieci wykorzystywana przez gre (fizycznej)  posiadacze 2GB moga dac wartosc w granicach 1 200 000 000  tyle, ile zostawia Windows. Po przekroczeniu tej wartosci gra odwolywac sie bedzie do pliku wymianybUseHardDriveCache=1  jesli posiadacie dysk twardy z cache wiekszym niz 2MB warto to wlaczyc. W przeciwnym wypadku znacznie obnizy wydajnosc przy korzystaniu ze swapa (chociaz prosilbym o potwierdzenie/zaprzeczenie posiadacza dysku z malym cache, gdyz niektore zrodla podaja, ze to umozliwia korzystanie W OGOLE z dysku jako virtual memory)bUseThreadedTempEffects=1  dodaje watek dla procka wspomagajacy efekty tymczasowe - czarybUseThreadedParticleSystem=1  okresla czy tryb HT bedzie wykorzystywany w celu wspomagania tworzenia efektow czasteczkowych.[Display]uVideoDeviceIdentifierPart1= nie zmieniac tej wartosci! Skopiowac ze swego pliku INI!uVideoDeviceIdentifierPart2= nie zmieniac tej wartosci! Skopiowac ze swego pliku INI!uVideoDeviceIdentifierPart3= nie zmieniac tej wartosci! Skopiowac ze swego pliku INI!uVideoDeviceIdentifierPart4= nie zmieniac tej wartosci! Skopiowac ze swego pliku INI!fDecalLifetime=10.0000  czas przez jaki widac decale  - najczesciej oznacza to KREW. Im wieksza wartosc, tym dluzej krew pozostaje na podlodze. Uwaga! Wejscie do Settings przestawia z powrotem ta wartosc na 10!bEquippedTorchesCastShadows=0  okresla, czy pochodnia trzymana przez nas bedzie rzucac cienie. Ekstremalny spadek wydajnosci!bForce1XShaders=0  wymuszenie uzycia shaderow 1X  dla posiadaczy GF FX i ponoc kart zgodnych tylko z DX8.1 (nie sprawdzone)bHighQuality20Lighting=0  wymuszenie wysokiej jakosci oswietlenia za pomoca shaderow 20  powoduje spory spadek wydajnosci, ale podnosi jakos obrazubAllow20HairShader=1  cieniowanie wlosow postaci za pomoca shaderow  w przypadku gdy gra mocno przycina podczas walki warto wylaczyc ta wartoscbAllowScreenShot=1  pozwala na zrzucanie screenow z gry za pomoca klawisza PrintScreen  obrazek zapisywany jest jako bitmapa w katalogu z gra.iMultiSample=0  AntyAliasingbForceMultiPass=1  Anizo Filtering wlaczony/wylaczony. Bez tego gra wyglada biednie. Na serii 6600 nie zauwazylem roznicy w wydajnoscibDoTexturePass=1  Tekstury  ustawienie na 0 spowoduje, ze z wiekszosci obiektow znikna tekstury. Wzrost wydajnosci - ale czy warto?bDoSpecularPass=1 dla map specular (odbic)  ustawienie na 0 spowoduje, ze nic nie bedzie sie juz swiecic. Nie polecam, bo gra wyglada wtedy jak w DX7, ale moze dac kopa wydajnosci.bDoDiffusePass=1 dla map Diffuse (wypuklosci)bDoAmbientPass=1 dla map Ambient (oswietlenie)bDoCanopyShadowPass=1 dla map cieni (w lochach np.)bUseRefractionShader=1 - przezroczystosc wlaczona/wylaczona (a raczej zalamywanie swiatla przez przezroczyste obiekty jak i przeciwnikow) - da kopa w miejscach gdzie ci wystepuja, ale moze powodowac zwisy na kartach ATI.iSize W=1024  rozdzielczosc w poziomieiSize H=768  rozdzielczosc w pionieiScreenShotIndex=0  od jakiego numerku beda sie zaczynac screenshoty. Screenshot zostanie zapisany z numerkiem wyzszymSScreenShotBaseName=ScreenShot  nazwa dla screenshotowfDefaultFOV=75.0000  domyslny Field Of View czyli kat widzenia. Zmiany tutaj powoduja poprzestawianie przyciskow. Lepiej uzyc komendy dostepnej z konsoli (`) FOV XX (gdzie XX to kat widzenia)fNearDistance=10.0000  okresla odkad bedzie renderowany obraz. Powyzej 15 sa bledy w renderowaniu rak I broni.fFarDistance=2500.0000  dokad bedzie renderowany obraz. Im dalej tym lepsza jakosc, ale I wymagania wieksze. Zmniejszenie tej wartosci powoduje cos w stylu Fog of War  obraz sie urywa.fShadowLOD2=300.0000fShadowLOD1=150.0000Shadow LOD okresla odleglosci na jakie rzucane sa cienie przez swiatla. Pierwsza wartosc odnosi sie najprawdopodobniej do Ambient, druga do Specular.Zmniejszanie tych wartosci moze powodowac lepsza wydajnosc gry, ale gorszy wyglad. Im wieksza ta wartosc, tym lepiej gra wyglada  cienie sa dokladniejsze.fLightLOD2=1000.0000fLightLOD1=700.0000j.w. dla OSWIETLENIAfSpecularLOD2=800.0000fSpecularLOD1=500.0000j.w. dla ODBICfEnvMapLOD2=500.0000fEnvMapLOD1=300.0000j.w. dla WYPUKLOSCIfEyeEnvMapLOD2=150.0000fEyeEnvMapLOD1=100.0000nie mam zielonego pojecia - moze cos z oczami postaci, ale to raczej zgadywaniefSpecualrStartMax=750.0000fSpecularStartMin=0.0000Zauwazcie literowke;) Wartosci 750 i 0 spowoduja, ze gra nie straci duzo na jakosci (jesli w ogole zanotujecie roznice) a zyskacie kilka kaltek na dworze.iMaxDecalsPerFrame=10  ilosc decali w scenie. Im ustawcie wartosc 500 I uderzcie przeciwnika. Ktos mowil, ze w grze jest malo krwi?bDynamicWindowReflections=0  dynamiczne refleksy w oknach  cos ala lustro. Powoduje spadek wydajnosci w przypadku wystepowania okien z szybami. Wylaczenie nie powoduje drastycznego podniesienia framerate, chyba, ze trafimy na dom w centrum miasta  mozna zyskac do 15 FPS! (budynki nie beda sie odbijac w oknie)iShadowFilter=1  filtrowanie cieni  czyli cos na ksztalt soft shadows. Im wieksza wartosc, tym mniej FPS, ale cienie wygladaja lepiej (polaczenie duzej mapy cieni iShadowMapResolution  np. 2048  z Filtrem = np. 10 daje niesamowicie realistyczny efekt szczegolnie podczas rozmow).bAllowPartialPrecision=1 - posiadacze FX koniecznie zostawiaja 1. Posiadacze nadmiaru mocy (2x X1900XT?) moga przestawic na 0 dla lepszej precyzji pracy shaderow.iShadowMapResolution=1024  rozdzielczosc mapy cieni. Zwiekszanie tej wartosci powyzej 2048 nie ma sensu, chyba, ze grasz w 1600x1200;) Im mniejsza wartosc, tym cienie mniej dokladne, ale wydajnosc wyzsza. Uwaga! Zmniejszenie ponizej 512 moze powodowac kiepski wyglad cieni na postaciach w czasie rozmow! No, chyba, ze wylaczymy cienie rzucane  przez postaci same na siebie. Uzywamy wartosci bedacych wielokrotnoscia 8! Dla proby ustawcie na 128 i zobaczcie roznice w wydajnosci a takze wyglad cieni na postaciach.bShadowsOnGrass=1  okresla, czy cien bedzie rzucany na trawe. Zmiana na 0 moze pomoc w przypadku chrupania podczas walki w terenie.bActorSelfShadowing=1  okresla, czy actor rzuca cien sam na siebie. jesli iShadowMapResolutin ustawicie poniezej 512 (np. 256, 128) to lepiej to wylaczyc dla oszczedzenia sobie nerwow.[Water]uSurfaceTextureSize=128  I tak tego nie zmienisz, wiec nie ma co tracic czasu. Gra resetuje to ustawienie przy kazdym uruchomieniu.bUseWaterReflectionsMisc=1  brak odbic w wodzie budynkow? Zmien na 1bUseWaterReflectionsStatics=1  brak odbic skal itp? Zmien na 1.bUseWaterReflectionsTrees=1  brak odbic drzew? Zmien na 1.bUseWaterReflectionsActors=1  brak odbic postaci? Zmien na 1.bUseWaterReflections=1  brak jakichkolwiek odbic? Zmien na 1.bUseWaterHiRes=1  woda wyglada kiepsko? Zmien na 1.bUseWaterDisplacements=1  Brak sladow na wodzie po tym jak po niej chodzilismy? Zmienic na 1.uDepthRange=125 - glebokosc na jaka widzimy w glab wody. Nie sadze, zeby zostala ustawiona przypadkowo przez panow z Bethesdy.bUseWaterDepth=1 - zmiana na 0 spowoduje, ze woda bedzie calkowicie nieprzezroczysta. Dostaniesz dodatkowe FPS, ale mozesz przegapic pare rzeczy.bUseWaterLOD=1 - zmiana na 0 spowoduje wyparowanie calej wodyfSurfaceTileSize=2048.0000 - wielkosc tekstury wody. Im mniejsza, tym kregi na wodzie beda bardziej upakowane. Bez wplywu na FPS.uNumDepthGrids=1 - okresla na jaka glebokos widzimy dokladnie renderowane rzeczy pod woda. Wieksze wartosci niz 4 moga powodowac smieci i syf na ekranie, wiec jesli chcesz widziec pod woda jak na powietrzu i plywac w morzu jak z katalogu biura podrozy musisz uzyc osobnego moda.[Audio]Tym sie nie zajmowalem. Na zaciecia dzwieku moze pomoc wylaczenie sprzetowej akceleracji poprzez zmiane na 0 parametru bDSoundHWAcceleration[Pathfinding]Te opcje ponoc pomagaja w "przewidywaniu" co gra bedzie potrzebowac i pozwalaja na cache przyszlych wydarzen - jednak nie udalo mi sie jak dotad znalezc dokladnego opisu co dana opcja robi. Na pewno wlaczenie bBackgroundPathing powoduje nieco szybsze ladowanie sie nowych lokacji.[MAIN][Combat][HAVOK][Interface][LoadingBar][Menu][GamePlay]Opcje gry. Raczej bez wplywu na wydajnosc, wiec je pomijam. Ewentualnie ciekawostki:bCrossHair=1  - sprobujcie cos upolowac z ustawieniem na 0. Maks realizmu, zero zmian w FPS.bInstantLevelUp=0  Level w gore automatycznie, bez potrzeby szukania lozka. Co kto lubi.bHealthBarShowing=0  zmiana na 1 spowoduje wyswietlanie stanu zdrowia przeciwnikow nad ich glowami.bAllowHavokGrabTheLiving=0  nie mozna potrzasac ludzmi spiacymi w lozkach? Zmien na 1.bEssentialTakeNoDamage=1  nie pozwala na zabicie postaci waznej dla fabuly (np. Krola na samym poczatku gry)  zmiana na 0 zmieni ten stan rzeczy.[Fonts]Nic ciekawego dla nas[SpeedTree]iTreeClonesAllowed=0  czy program bedzie powielal czy tez kazde bedzie inne. Ustawienie na 1 spowoduje wzrost framerate w lasach, ale mniejsza roznorodnosc drzewek, zmiana na 0 spowoduje, ze nie spotkasz dwoch takich samych drzew.iCanopyShadowScale=1024  wielkosc bitmapy cienia na trawie rzucanego przez drzewa  im wieksza ta wartosc, tym cien ladniejszy, ale predkosc dzialania mniejsza. Warto sprobowac 256.bEnableTrees=1  zmiana na 0 spowoduje usuniecie drzew z powierzchni ZiemiibForceFullLOD=0  ustawienie na 1 wymusza, aby wszystkie drzewa byly w 3D. moze zmniejszyc FPS nawet o polowe! Domyslnie drzewka na obszarze z paskudnymi teksturami sa bitmapami.[BackgroundLoad]bBackgroundLoadLipFiles=1 - zmieniamy na 1bLoadBackgroundFaceGen=1 - zmieniamy na 1bUseMultiThreadedFaceGen=1 - posiadasz dual core albo HT? zmieniasz na 1bBackgroundCellLoads=1 - zmieniamy na 1bLoadHelmetsInBackground=1Ogolnie opcje podane powyzej umozliwiaja ladowanie w tle, na wyrost, danych fragmentow gry, zwiekszajac zapotrzebowanie na RAM, ale zmniejszajac ilosc przyciec w trakcie grania.bSelectivePurgeUnusedOnFastTravel=1 - zmieniamy na 1 - spowoduje wyrzucanie z pamieci danych niepotrzebnych w nowej lokacji w przypadku wyboru Fast Travel (palcem po mapie)bUseMultiThreadedTrees=1 - dodatkowy watek dla generowania drzewek. posiadacze Dual Core i prockow z HT KONIECZNIE wlaczyc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poucz sie troche alchemii to nie bedziesz potrzebowal nawet sklepow do kupowania potions ...

Co jak co ale skladniki mixtur do przywracana zdrowia sa czeste, do many nie tak czeste ale niespecjalnie trudno je znalesc.

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «
kilka kupilem po prostu w gildiach magii, kilka ukradlem rowniez w gildiach
No tak tylko ze ja mam 22 lvl. Jak bym zaczynal dopiero gre to co inego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taką sprawę moze wiecie ,a bo mieliscie juz tkai problem, bardzo czesto mi wyskakuje z giery do windy i "Nie wysyłaj"... w szczegółach pisze ze chodzi o mpeg2.dmx.ax , nie wiem co jest w pliku oblivion.ini wyłaczyłem kcelerację dźwiękową i to drugie ale dalej to samo. Prosze pomóżcie:(((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja mam nadal problem, bylem w juz w swiatyniach niby mi przywracalo wspolczynniki, ale LUCK nadal ma na 14:((((

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

po tym głupim quescie z magiem co niewidzialnosc rzucil na okolice

[\spoiler]

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość gladiac

ja tego maga nawet nie znalazlem,i nie wiem czy to bug czy cos zle zrobilem?,bo znalazlem 2 pomocnikow oraz pamientnik maga ale jego samego nie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Pioorek

Fajnie gobliny w tej gierce wygladaja :)

W wiekszosci to one takie maciupkie i drobne, a tutaj sa nawet spore ;]

Niezla jest fizyka w grze. Milo jest popartrzec jak wrog stacza sie ze skaly, wpada do jeziora itp. Ob. ma wszystko co najlepsze z fpsow i jest dobrym rpgiem. Dopiero zaczynam, wieczorem przysiade na dluzej moze jesli sie wyrobie :P ale juz mi sie podoba, czuje sie swojski (morrowindowy) klimat. Muzyka - swietna, w morrowindzie rowniez byla pr0. Grafa - no coz co ja sie bede bidny posiadacz 6600 wypowiadal :P - jest jaka jest, kazdy widzi ;]

Sterowanie musialem troche przekabacic wg. moich potrzeb i jest ok. System otiwerania zamknietych skrzyn/drzwi - tez niezly. Jak narazie (wyszedlem jakis czas z podziemi) zapowiada sie jak najbardziej ok.

 

Power - juz mam ini od friko ;) thx.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tego maga nawet nie znalazlem,i nie wiem czy to bug czy cos zle zrobilem?,bo znalazlem 2 pomocnikow oraz pamientnik maga ale jego samego nie!

» Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... «

rzuc wykrywanie zycia, on jest tam kolo pamietnika ale lubi sie w okolicy przechadzac, oczywiscie pierw idziesz do miejscowosci tuz nad tymi ruinami i DOSTAJESZ QUESTA:) od niewidzialnych ludzi dopiero potem ten mag sie pojawiac bedzie:)

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tripsta lub ktokolwiek. Wieci gdzie można dostać MOCNĄ miksture niewidzialności? Albo przynajmniej normalną? (Ekipy Dark Broterhood juz nie ma :/)

 

Bo w tym quescie zażyłem już kameleona 25% a ci goście dalej mnie widzą i nie chcą sobie pogadac ;]

 

2nd kto wie gdzie jest "Garden of Daleroth"? Chodzi o wstąpienie do gildi złodzieji. Nie wykonałem 1st zadania, które mi zlecił, a teraz nie mam pojęcia gdzie go moge spotkać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tripsta lub ktokolwiek. Wieci gdzie można dostać MOCNĄ miksture niewidzialności? Albo przynajmniej normalną? (Ekipy Dark Broterhood juz nie ma :/)

 

Bo w tym quescie zażyłem już kameleona 25% a ci goście dalej mnie widzą i nie chcą sobie pogadac ;]

 

2nd kto wie gdzie jest "Garden of Daleroth"? Chodzi o wstąpienie do gildi złodzieji. Nie wykonałem 1st zadania, które mi zlecił, a teraz nie mam pojęcia gdzie go moge spotkać.

1. Poszukaj po alchemikach - wala sie tego troche po swiecie. Lub poucz sie alchemii i zrob sobie taka.

 

2. Ten ogrod to przypadkiem nie ten sam w ktorym zaczynala sie rywalizacja przed wstapieniem do gildii? - jestem prawie pewny ze to ten sam.

Edytowane przez spicum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... zadziwia mnie ta gra. Pedze sobie na koniu, piekna noca, jakas laseczka na koniku szusnela obok mnie z pochodnia w lapie, mysle sobie niech jedzie, kiedys ja dogonie. Wyjezdzam zza skaly, patrze a tam jakies zbiry ja zlapaly, zabily i konia na koniec martretowaly :P

 

Miód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, poniewaz nie uzywalem zadnych kodow a jest taka faza ze chodze po wodzie ...

 

co jest ? probwalem uruchamiac gre ponownie ale to samo ...

pewnie masz buty ze stałym efektem, lub jakis czar ktory daje chodzenie po wodzie:) posprawdzaj w efektach czarów jakie oddzialywuja na ciebie teraz:)

 

... zadziwia mnie ta gra. Pedze sobie na koniu, piekna noca, jakas laseczka na koniku szusnela obok mnie z pochodnia w lapie, mysle sobie niech jedzie, kiedys ja dogonie. Wyjezdzam zza skaly, patrze a tam jakies zbiry ja zlapaly, zabily i konia na koniec martretowaly :P

 

Miód.

yyy zrobiles fotki jak ją maLtretowali:D? hehe qrde chyba ze mna jest cos nie tak, czy wy tez wszystkie elfki rozbieracie:D?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehe ja też miałem świetny obraz sztucznej inteligencji w tej grze.W Imperial City nawalałem się z jednym strażnikiem-zaatakował mnie,bo jestem wampirem.W końcu wlazłem na niedostępną mu ścianę.Nie mógł mnie dosięgnąć swoim mieczem-więc wiecie co zrobił?Poszedł do innej części miasta po kolegę-łucznika.Może nic wielkiego,ale to naprawdę daje świadectwo realizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hehehe za godzinke pobawie sie INI pod moj kompik nr2. Chyba ze ktorys z Was ma gotowy, to bylbym wdzieczny. Spicum podeslij mi swoj jak mozesz :>

Na grafike se juz nagapilem, czas wziac sie do roboty z questami :P

 

W koncu pomecze tego questa dla BrotherHood

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...