Skocz do zawartości
Crosis

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Rekomendowane odpowiedzi

ja tez mam ten "dodatek" i nawet zintegrowanej instalki nie ma tylko wszystko po kolei trzeba instalowac,no i zajmuje ok. 150 mb x 7 (bo tyle wersji jezykowych -oczywiscie nie ma PL) :mur:

 

wogole ten 'dodatek' to nieporozumienie , wiec pozostaje nam czekac na shivering isles

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatek fajny, może nie wiele w nim grania (sam KotN mial wnieśc ok. 10 godzin+ rownoważnia dla Dark Brotherhood). Pozostałe tez niczego sobie, Dostepne były już wcześniej do zakupienia z głównej strony. Natomiast tutaj je zwyczajnie ktos miły spakował i wrzucił na płytkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatek fajny, może nie wiele w nim grania (sam KotN mial wnieśc ok. 10 godzin+ rownoważnia dla Dark Brotherhood).

Problem w tym, że KOTN to nie dodatek. To zwykły oficjalny mod, plugin, wtyczka.

 

Pozostałe tez niczego sobie...

Na przykład Horse Armor i Orrery? Przecież te dwa mody powinny być w wersji podstawowej Obliviona. Bethesda zagrała tutaj bardzo nieładnie, pokazując, że zależy im głównie na kasie (co w sumie nie powinno dziwić, ale przecież zbroje dla wierzchowców miały być w wersji podstawowej, a Orrery to też raptem jeden nudny quest i dostęp do pomieszczenia, które powinno być otwarte już w podstawce).

 

Shivering Isles może coś sobą będzie prezentowało, w końcu ma to być dodatek taki jak Tribunal dla Morrowinda.

 

PS. Nie liczyłbym na spolszczenie przez Cenegę tych modów. Pewnie fani zrobiliby dobre spolszczenie, ale na to nie pozwala Cenega.

 

edit: / w quocie ;]

Edytowane przez Crosis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS. Nie liczyłbym na spolszczenie przez Cenegę tych modów. Pewnie fani zrobiliby dobre spolszczenie, ale na to nie pozwala Cenega.

I to jest chyba najgorsze. Pies ogrodnika... :mur: Wspolczuje osobom grajacym na polskiej wersji - zawsze to dodatkowe 10 godzin zabawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to jest chyba najgorsze. Pies ogrodnika... :mur: Wspolczuje osobom grajacym na polskiej wersji - zawsze to dodatkowe 10 godzin zabawy.

Najgorsze jest to, że już ktoś wcześniej zrobił spolszczenie do któregoś oficjalnego moda (lub kilku) i chciał to zaprezentować, ale Cenega zaczęła go straszyć sądem. :blink: Wygląda na to, że spolszczenie fana jest niemal jak piractwo komputerowe. :? To podobna sytuacja do napisów fanowskich do filmów.

 

Z polską wersją językową jest ten problem, że większość dobrych modów nie będzie działać lub będą działać, ale nie tak jak powinny. Wszystkie mody trzeba by najpierw spolszczyć, żeby móc sobie w nie pograć. Na szczęście w nieszczęściu Oblivion w porównaniu do Morrowinda nie został "totalnie spolszczony", a tylko wydano spolszczenie, z którego można korzystać lub nie. Innymi słowy dobrze, że można było kupić Obliviona w wersji anglojęzycznej (Morrowinda w sumie też, ale z dodatkami już tak łatwo nie było). Oby tylko Cenedze chciało się wydać spolszczenie do Shivering Isles, choć z drugiej strony jest obawa, że zrobią "totalne spolszczenie" tak jak z Tribunalem i Bloodmoonem (Trójcą i Przepowiednią).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I ja musze dawac pieniadze tym burakom :| Chwala Bogu, ze wydali obie wersje jezykowe Obka (jakis przeblysk geniuszu lub hojnosci najwyrazniej), nie bede im musial dawac kasy za Shivering Isles, tylko sobie zamowie online.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Crosis

 

W porządku, niemniej jest to jakieś przedłużenie zabawy. Jak zwał tak zwał :). Powinny być w podstawie ale nie było, niemniej ich cena też nie była zabójcza. 2 czy 3 dolary to nawet przeciętnego polaka stać. A to ze wysżło w dodatku na płycie to tylko dlatego żę nie każdy ma mozliwość ściągnięcia tudzież zapłacenia przez paypalanta ;P. Pozatym z doświadczenia wiem że gdyby mogli to by dali ale pewnie ich terminy wydawcze goniły lub coś podobnego :/. Tudzież wpadli na to po wydaniu gry...ciężko powiedzieć. Niemniej szkoda odrazu mieszac ludzi z błotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, a teraz pytanko - spotkalem na swojej drodze Will o' the Wisp - jak to dranstwo zabic? Mieczem nie idzie (srebrnym tez nie, magicznego nie mam), na ogien i blyskawice jest chyba odporny :| Ktos sie z tym klepal kiedys?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W porządku, niemniej jest to jakieś przedłużenie zabawy. Jak zwał tak zwał :). Powinny być w podstawie ale nie było, niemniej ich cena też nie była zabójcza. 2 czy 3 dolary to nawet przeciętnego polaka stać. A to ze wysżło w dodatku na płycie to tylko dlatego żę nie każdy ma mozliwość ściągnięcia tudzież zapłacenia przez paypalanta ;P. Pozatym z doświadczenia wiem że gdyby mogli to by dali ale pewnie ich terminy wydawcze goniły lub coś podobnego :/. Tudzież wpadli na to po wydaniu gry...ciężko powiedzieć. Niemniej szkoda odrazu mieszac ludzi z błotem.

Owszem jest to przedłużenie zabawy, co do tego nie mam żadnych wątpliwości czy zastrzeżeń.

Problem w tym, że Orrery i Horse Armor to mody, które zostały wycięte z Obliviona. Bethesda w perfidny sposób chciała zarobić na graczach. Jest kilka takich miejsc w Oblivionie, do których normalnie się nie dostaniemy (Orrery). Musimy kupić moda, żeby móc do takiego pomieszczenia wejść. Takie podejście Bethesdy jest bardzo nieładne, żeby nie nazwać tego inaczej. :? I teraz cała moją poprzednia wypowiedź odnosi się do tego, iż za coś, co powinno być w podstawce, a zostało wycięte, Bethesda bierze 2-3 dolary. Niby kasy nie dużo, ale tak naprawdę nie o kasę tu chodzi, tylko o podejście Bethesdy do graczy. Rozumiesz już o co mi chodzi?

 

Z tymi terminami to daj spokój. Bethesda chciała jak najwięcej zarobić na graczach, co zresztą widać po ich polityce co do oficjalnych modów i braku żadnego supportu dla TES community. Co na szczęście potrafią wiele i dzięki nim niemożliwe stało się możliwe. Mamy nowe meshe zbroi i broni, OBSE i masę innych świetnych rzeczy.

 

Zdaje się, że w tym temacie była już dyskusja na temat podejścia Bethesdy do graczy i do modderów. Jak chcesz, to poczytaj. ;)

 

Dobra, a teraz pytanko - spotkalem na swojej drodze Will o' the Wisp - jak to dranstwo zabic? Mieczem nie idzie (srebrnym tez nie, magicznego nie mam), na ogien i blyskawice jest chyba odporny :| Ktos sie z tym klepal kiedys?

Magia lub broń enchantowana. Bardzo możliwe, że działa również na nie trucizna. Trucizny i ogień powinny działać. Problem z tym przeciwnikiem jest taki, że ma on drain health i drain magika, co więcej jego ataki uszkadzają intelligence i willpower.

Najlepiej byłoby walczyć z tym na odległość. Natomiast gdyby w razie zbliżyło się do nas, to klepać enchantowanym daggerem czy short swordem. ;)

 

Tak przy okazji Will o' the Wisp to taki skrzekacz w Oblivionie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji Will o' the Wisp to taki skrzekacz w Oblivionie. ;)

Oj, nie... skrzekacze byly tylko upierdliwe, zagrozeniem byly zerowym. Ten "zawodnik" jest powaznym zagrozeniem.

 

Dzieki za rady - mam gdzies chyba w zapasach jakas magiczna katane :twisted2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Crosis

 

Nie ma czegoś takiego jak moralność wśród producentów gier. Liczy się tylko kasa i termin. Wiesz, ja sporo walczyłem o Sturmovika, conieco o Lock Ona. Tam było podobnie i na tej podstawie to pisałem. Jako ciekawostka CI powiem że UBIkacja wydając LO, finansowała sam produkt+jednego patcha, później już inwencja własna twórców. Tak jest w 90% gier. Branża jest brutalna. Nie zrozum mnie źle, wróżką nie jestem i nie wiem jak faktycznie było. Ty zresztą też nie. To co zrobli goście niech zostanie ich sprawą, bo nikt im tego nie zabroni i nikt nikogo nie zmusza do nabycia tych questów czy jak to tam nazywać. Ja nabyłem i mi się podobały. Zamiast wydać na fajki/browar, kupiłem sobie Orarry, pocieszyłem michę i wszystko. Krzywda mi się nie stała.

 

Proponuję zakończyć tą dyskusję zanim dostaniemy procenty bo i tak na dobrą sprawe kolejne 2 strony zapiszemy o niczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To co zrobli goście niech zostanie ich sprawą, bo nikt im tego nie zabroni i nikt nikogo nie zmusza do nabycia tych questów czy jak to tam nazywać.

Ale chyba zgodzisz się ze mną, że wycinanie czegoś z wersji podstawowej i późniejsze sprzedawanie tego jako oddzielny mod jest działaniem niezbyt w porządku?

W podstawce w Mage Guild, w Imperial City są drzwi, których bez klucza nie da się otworzyć. Klucz możemy zdobyć kupując oficjalny mod. To już mogli te drzwi w jakiś sposób ukryć, zamurować. ;) Przed wydaniem gry mogli nie pokazywać screenów ze zbroją dla wierzchowców.

 

Ogólnie ja Cię rozumiem i sam twierdzę, że lepiej jest wydać te 2 dolary i kupić oficjalny mod, taki jak na przykład Wizard's Tower, niż wypić dwa piwa czy truć się paczką papierosów. ;)

 

Proponuję zakończyć tą dyskusję zanim dostaniemy procenty bo i tak na dobrą sprawe kolejne 2 strony zapiszemy o niczym.

Ok. Jakby co to pm, choć nie sądzę, aby był sens prowadzić dalej ten wątek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, od dłuższego czasu nie gram w Obka, nie mam czasu i zupełnie wypadłem z tematu modów, etc...

 

I mam pytanie. Kiedyś dawno temu, był zapowiadany oficjalny patch, który miał zmieniać sposób cieniowania/oświetlenia odległych terenów. W wersji oryginalnej są wykorzystywane dwie odmienne techniki, co skutkuje bardzo nieładną linią, rzucającą sie w oczy zwłaszcza o pewnych porach dnia - widać, że np teren bliżej jest znacznie jaśniejszy (ciemniejszy) niż teren daalszy i przez to uwidoczniona jest ta linia, łącząca oba tereny. Podobno to miało się zmienić (patch) po wydaniu wersji na PS3, gdzie ten problem miał od początku nie istnieć. Dlatego pytam z ciekawości: czy już coś na to zaradzono?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno to miało się zmienić (patch) po wydaniu wersji na PS3, gdzie ten problem miał od początku nie istnieć. Dlatego pytam z ciekawości: czy już coś na to zaradzono?

A widziales juz wersje na PS3? ;)

 

A tak na serio - nie, zadnych nowych patchy nie ma. Ostatnia wersja to 1.1.511.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok zobaczyłem faq i dostałem mikrowylewu... co warto zainstalować? do radzia 9550, sempka 2500 i 512 ramu :] + mody od gameplaya itd...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mody wydajnosciowe: Wiseman's Reduced textures, Oblivion Polygone Overhaul, Short Grass, Low Poly Grass (choc i tak pewnie trawe wylaczysz calkiem).

 

Do gameplaya: Francesco's albo OOO (do wyboru, mi bardziej podchodzi Francesco), Living Economy (jest w komplecie z kazdym z tych dwoch), Unofficial Oblivion Patch. Poza tym to przejrzyj ten temat i zobacz, jakie mody byly polecane i wybierz te, ktore Cie zainteresuja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bio nie wiem co chcesz od fileplanet. wystarczy sie zarejestrowac i to wszystko. nic nie kosztuje. ja wlasnie zasysam francesco moda (podstawka 18mb i uzupelnienie ~340mb) w wersji 4.0c (czyli najnowsza) ;) idze na max mojego lacza. mam nadzieje ze wreszcie zaczne na powaznie przygode z oblivionem bo wczesniej zamotalem w modach i kupa wyszla. a teraz sobie jeszcze sciagnalem moda Illumination Within ktory sprawia ze noca sie "swieca okna" w domkach, no moze nie swieca tylko widac ze pomieszczenie w srodku jest oswietlone ;) na screenach fajnie to wygladalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja sobie zarzuciłem moda z wdziankami samurajów + ich mieczami :] very nice (sprzedałem wszystko dla katany jednej xD - latam goły xd )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Illumination Within wyglada oblednie - polecam poszukac po planetelderscrolls, sa do tego jeszcze dwa fixy, jeden z nich dodaje przy okazji mozliwosc, zeby okna mialy okiennice i/lub byly zrodlami swiatla. Z okiennic nie korzystam, ale swiatlo z okien padajace na ulice wyglda swietnie :)

 

EDIT: z fajnych modow polecam tez:

 

- Immersive Interface

- DarkUI (lub jakakolwiek inna wariacje btmod - mi ten najbardziej podszedl, bo wyglada spoko bez grzebania w konfiguracji) - oba powyzsze modyfikuja wyglad interfejsu

- No Psychic Guards - straznicy juz nie sa telepatami

- Landscape LOD texture Replacement - teren w oddali nie wyglada jak zielonkawa kupa

- Natural Environments - modyfikacja pogody, wygladu i zachowania zwierzat, pojawiaja sie owady :)\

 

 

Mam zamiar dzis przetestowac Alive Water (dodaje roslinnosc wodna i ryby) i Phinix Waterfix (urealnia wyglad wody i widzenie pod woda), zdam relacje jak to wyglada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Costi a ten Illumination Within nie gryzie sie z modem francesc'a?

Nie powinien, bo niby dlaczego. Francesco dotyczy głównie przedmiotów i NPCów, a IW tylko oświetlenia i okien.

 

Jakich jeszcze modów poszukujecie? Questy, organizacje, miasta, przedmioty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no w sumie tak ale zawsze cos moze zaiskrzyc miedzy modami ;) wiecie czego tu brakuje, takich paczek zawierajacych rozne mody. bo naprawde w tych wszystkich modach sie mozna pogubic albo jeszcze lepiej - uczynic gre niegrywalna. tylko komu by sie chcialo robic jakies zestawienia modow :lol: ale bylo by to bardzo praktyczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znam jedna paczke - Cosmetic Compilation :) Zestaw nowych fryzur, oczu itp.

 

Poza tym mija sie to troche z celem, bo kazdemu moze odpowiadac co innego.

 

EDIT: Wiecie moze, czy jest jakis upgrade z wczesniejszych wersji Francesco do 4.0c, czy mam sciagac calosc od zera?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...