Jump to content
Crosis

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Recommended Posts

Uwaga bardzo znacznie zmniejsza sie wymagania sprzetowe, kod gry zostal zoptymalizowany, nie bedzie bajerow graficznych, zadnej obslugi pixelow 3.0 itp, grafika bedzie na poziomie dzisiejszym, wiec nie bedzie zadnej rewolucji graficznej, nie wierzycie przeczytajcie sobie zapowiedz na www.gry.wp.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze niecałe 3 tygodnie , licze na to że na medium sobie pogram : ) . Nie umie sie już doczekać premiery gry he he.

No to odmierzamy czas :) Ja tam licze na wlaczenie wszystkiego co sie da.Jesli nie bedzie wykorzystywane SM3.0 to licze nawet na aa i anizo w 1024 a nawet pokusze sie o 1280.Coz - zobaczymy Edited by hydro2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to odmierzamy czas :) Ja tam licze na wlaczenie wszystkiego co sie da.Jesli nie bedzie wykorzystywane SM3.0 to licze nawet na aa i anizo w 1024 a nawet pokusze sie o 1280.Coz - zobaczymy

SM 3.0 ma być obsługiwane,ale nie w dużej mierze ... co do samej grafiki...były już opinie autorów, że 9800pro,1gb ramu i ok3ghz powinny starczyć do komfortowej gry...a co dopiero dużo mocniejsze GPU :]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ci co nie maja kart z sharderami 3.0 moga nie miec kilku efektow np hdr'u , zreszta oblivion oparty jest o shadery i tworcy polecaja karte z 3.0 ktore sa o wiele wydajniejsze od 2.0 , ktos pisze ze nie bedzie shaderow 3.0 w oblivion jak tworcy sami polecaja karty z 3.0 do obliviona , a hydro

po ci ci shadery 3.0 jak twoja karta co masz w sigu ich nie obsluguje :) i nie sadze abysmy grali na fullu w 1280x1024 z wszystkim na max na kartach ponizej 1800 :) a ten konfig co podal vis to nie opinia autorow tylko ludzi z jakiegos magazynu ktorzy mieli okazje testowac wczesna wersje

gry :)

Edited by 730

Share this post


Link to post
Share on other sites

SM 3.0 ma być obsługiwane,ale nie w dużej mierze ... co do samej grafiki...były już opinie autorów, że 9800pro,1gb ramu i ok3ghz powinny starczyć do komfortowej gry...a co dopiero dużo mocniejsze GPU :]

Ma medium to owszem 9800pro wystarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli jeszcze nie czytaliście tej recki, to naróbcie sobie smaku i przeczytajcie: :)

 

http://tessource.net/content.php?page=Offi...iew#performance

 

Odnośnie wymagań...

 

3.6 Ghz processor (unknown whether AMD or Intel at this time)

2GB RAM

ATi 1900 XT GFX Card

 

Performance and Customisation

As I mentioned at the beginning of this review I played Oblivion on a top of the range PC. The game played extremely smoothly. Load screens between different areas (for instance entering dungeons) lasted only a few seconds, so short I couldn’t even read the hints on the load screen itself. Similarly Bethesda have done a great job of not requiring any load screens when exploring the wilderness. All loading is done in the background and there’s no stopping and starting as you load different sections of the wilderness. It makes for some real smooth playing.

 

But for those of us who aren’t willing to sell their bodies to science for top of the range PCs there are a number of different graphical changes that can be made in the game’s options to better optimise the game for your system. There’s normal things like screen resolution, view distance and item rendering distance and then a few more advanced options.

 

While the game obviously won’t look as good on lower spec systems I’m sure you’ll be happy with the compromise in graphics and performance.

 

Xbox 360 players needn’t worry about performance though. While I didn’t get to see the game being played on a 360 I’ve been assured that the game will play as well, and look as good as it does on a high-end PC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceny w UK: Oblivion PC wersja zwykla: 39.99 GBP, wersja dla kolekcjonerow 42.99, wersja na X360 34.99 (wczoraj pojawila sie tez okladka wersji kolekcjonerskiej na X360, ale bez ceny).

 

Wbrew temu, co twierdzili tworcy gry, po przyjrzeniu sie okladkom, stwierdzilem co nastepuje:

 

Pamietacie screeny z Obliviona w tym watku? Byl tu screen porownujacy wersje X360 i PC - te ruiny, rycerz z tarcza. I teraz ZONK: ogladalem okladke gry na PC i na X360 i z tylu tejze znajduje sie ten screen. Na okladce PCtowej wyglada tak, jak na screenie z watka dla PC. Na okladce od X360 wyglada tak, jak na screenie z watka dla X360. Porownujac okladki widac wyrazne roznice w screenach dla X360 i PC. Niby te same screeny (a raczej z tych samych miejsc), ale wygladaja inaczej. Barwy, nastroj... Sa roznice. Czyzby wiec jednak wersja PC i X360 mialy sie roznic? Nie sadze, zeby na okladke gry dawali screeny wygladajace inaczej niz to, co sie w grze bedzie znajdowac. Dla mnie zagwozdka.

 

Wymagania podane na okladce wersji PC: minimalne karta zgodna z DX9. Zalecane proc 3200MHz, karta z serii 6800 lub x800, 1GB RAM.

 

Czekam na relacje posiadaczy kart z serii 6600 (GT) - bo reakcje posiadaczy X360 to juz sobie wyszukam sam ;)

 

Dzis udostepniono takze opis do narzedzi sluzacych do robienia modow - dostepne ze strony oficjalnej Obliviona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech no ciekawe jak to będzie. Premiera wersji kolekcjonerskiej - 24. Do kupienia podobno tylko w sklepie internetowym Cenegi za 159zł. Wersja zwykła będzie - jak będzie. Cenega raz mówi, że w czerwcu, a raz, że jak tylko przetłumaczą pudełko i instrukcję (w kolekcjonerskiej będzie wszystko ang.).

 

Wirtus.pl chyba trochę kreci, bo podają cenę wersji zwykłej a datę premiery kolekcjonerskiej. Pisałem im to w komentarzach to zaraz usuwali, nawet napisali mi maila że to jest miejsce do pisania recenzji. Niestety na moje pytanie o tą sytuację tak szybko nie odpowiadają...

 

EDIT:

 

Chce ktoś Obliviona za 49$ i ma szybkie łącze?

 

http://www.direct2drive.com/373/product/Bu...livion-Download

Edited by IamWeasel

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://xbox360.ign.com/articles/697/697211p2.html

 

recka na xboxa i troche o wymaganiach na peceta

 

We ran it on Dan's machine, since mine decided to start my week by crapping out on me. He has a Dell XPS Gen 4 with a GeForce 7800GTX, 3.4GHz P4, 2GB of PC3200 RAM and some SATA hard drives. It runs fast. Oblivion auto-detected the settings at Ultra High, albeit at 1024x768, with no anti-aliasing. Bethesda recently announced that the PC version of ES4 cannot have both HDR and AA, but it looked quite nice with just HDR. Load times are faster on the PC, but the visuals are about equal. The 360 version of Oblivion does both HDR and AA and runs natively at 1280x720. If you have a 360 and a video card that's less powerful than a 6800GT or Radeon X850, I would recommend getting the 360 version. As with Morrowind, Oblivion is a demanding game.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wydaje mi się aby to były "High Details". Radziłbym się wstrzymać z komentowaniem przypadkowych screenów.

To nie są przypadkowe screen'y, jest ich cała seria. A poza tym dlaczego nie mogę tego skomentować. Widziałem pierwsze obrazki... zaraz, zaraz... szukam jakiegoś wypasa:)... mam...

http://games.tiscali.cz/clanek/screen_deta...03&img=img2.jpg

... o ten jest dobry...

http://games.tiscali.cz/clanek/screen_deta...03&img=blg1.jpg

... po takich zapowiedziach ma się pewne oczekiwania a tu takie coś.

He he... wcale się nie czepiam gry tylko tego jak przedstawiali ją twórcy od strony graficznej.

Wracając jeszcze do twojej wypowiedzi, Kto widział by takie tytuły prezentowali na najniższych detalach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamiętaj, że Oblivion miał spore przeróbki silnika graficznego (m.in. wyłączenie rzucania cieni przez wszystkie obiekty). Poza tym wszyscy byli ciekawi, jak to wygląda na różnicy detalach, więc nie dziw się, że są różne screeny.

 

Dla mnie to nawet lepiej że gra może tak wyglądać, bo zagra w nią więcej osób, nawet ci ze słabymi kompami. A jeśli ktoś ma wypas sprzęt to czym się przejmować skoro i tak ustawi wyższą jakość?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że jesteście troszeczkę "zapóźnieni" ;) w temacie. Otóż właśnie na nvnews są screeny zrobione po edycji ini. Efekt? Ostre i wyraźne textury aż po horyzont :D

Moze i faktycznie to pomoga ale powoduje bug wody ...

 

http://www.freeimagehosting.net/cfe0b7a199.jpg

 

http://www.freeimagehosting.net/3db684256d.jpg

 

Ponizej screeny pokazujacy roznice w generowanej grafice po obróbce tegoż pliku:

 

Dołączona grafika

 

 

 

A tutaj link do tematu na oficjalnym forum gry, dotyczący edycji pliku .ini:

 

http://www.elderscrolls.com/forums/index.p...howtopic=273834

 

 

Edit...

 

Znalezli juz sposob na bug z woda... -> info tutaj http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=66785

Edited by Micro

Share this post


Link to post
Share on other sites

A już myślałem, że wiadomość o tym jak czepiłem się tego screen'a obiegła cały świat i już go szybciutko podrasowali.

:smile2:

A tak w ogóle to widać, że shadery dają po dópie i ogólnie grafa jest odjechana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi dzis koles pokazywal 3 filmiki z gry,powiem Wam,ze nawet HL2 nie zrobil na mnie takiego wrazenia,zaryzyqje nawet ,ze TRL moze sie czuc zagrozone.Nie wierze,ze to mowie :)

Masz linki do tych filmów ? :), jak ktoś zagra niech zmajstruje jakiś film :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jka graficznie sprawa wyglada na xpudle ale wbrew pozorom, ktore mogly troche rozdraznic pecetowcow przy pierwszym odpaleniu TESa IV (slaba jakosc textur w oddali, malo cieni itd itd) po zabawach w ini wyciagaja z tej gry soki :o

 

A tak na dobra sprawe zauwazylem ze ludzie z takimi maszynkami jak

 

AMD 64 X2 4800+ | 2 Gig OCZ Platinum DDR400 RAM | 2 x BFG 7800GTX 512 SLI

 

zamiast grac na min 30FPS przy kosmicznych rozdzielczosciach scigaja sie w ostrosci textur przy wielkich odleglosciach :) ... no ale widac tak musi byc :)

 

tu troche filmikow, miedzy innymi jeden z ciekawszych dla mnie, czyli jak chodzi ta gra na radziu 9800 ^^

 

http://jtrim1.zippyvideos.com/gallery.z

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.