Tundek Opublikowano 28 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2005 Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem R9500 (poprzednio R9100 Hercules) i od razu zabrałem się za odblokowywanie potoków. Wgrałem Omegi, zacząłem robić testy i niestety pokazały się artefakty, czyli potoki są uszkodzone. Już miałem wrócić do standardowych ustawień (4x1), ale przeczytałem na forum, że niektórym pomogło włączenie antialiasingu. Włączyłem u siebie 2xAA i wygląda to następująco: gry i benchmarki z pojawiającymi się artefaktami: 3DMark2001, 3DMark2003, Far Cry, Call of Duty, Manhunt, HL2, Gothic II; gry i benchmarki bez artefaktów: Aquamark, NFS, XPand Rally, Area 51, Star Wars Republic Commando. Mam dwa pytania: 1. Czemu w jednych grach artefakty są widoczne, a innym nie? 2. Czy istnieje sposób na włączanie po kolei 4 dodatkowych potoków, czy można uruchomić je tylko wszystkie na raz? Dziękuję za uwagę i proszę o odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shexbeer Opublikowano 28 Października 2005 Zgłoś Opublikowano 28 Października 2005 Witam. Od tygodnia jestem posiadaczem R9500 (poprzednio R9100 Hercules) i od razu zabrałem się za odblokowywanie potoków. Wgrałem Omegi, zacząłem robić testy i niestety pokazały się artefakty, czyli potoki są uszkodzone. Już miałem wrócić do standardowych ustawień (4x1), ale przeczytałem na forum, że niektórym pomogło włączenie antialiasingu. Włączyłem u siebie 2xAA i wygląda to następująco: gry i benchmarki z pojawiającymi się artefaktami: 3DMark2001, 3DMark2003, Far Cry, Call of Duty, Manhunt, HL2, Gothic II; gry i benchmarki bez artefaktów: Aquamark, NFS, XPand Rally, Area 51, Star Wars Republic Commando. Mam dwa pytania: 1. Czemu w jednych grach artefakty są widoczne, a innym nie? 2. Czy istnieje sposób na włączanie po kolei 4 dodatkowych potoków, czy można uruchomić je tylko wszystkie na raz? Dziękuję za uwagę i proszę o odpowiedzi. 1724037[/snapback] przeczytaj to http://forum.purepc.pl/viewtopic.php?p=291221#291221 albo chodzą Ci 4 potoki albo 8 nie możesz ustawić sobie np. sześciu ;) najlepszym testerem z jakim się spotkałem na artefakty jest interko 64kB Zoom3, jak nie będzie sypało Ci w nim artami to masz 99% karte ze sprawnymi w 100% 8 potokami renderującymi, Zoom3 do zassania stąd http://and.intercon.ru/index.htm Zoom3 (trance generation) 64k v1.02 (final). btw. jedno z najbardziej wypasionych 64ek scenowych imho :] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tundek Opublikowano 1 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 1 Listopada 2005 przeczytaj to 1724378[/snapback] Dzięki za odpowiedź. Niestety w Zoom3 pojawiają się artefakty :sad: . Potwierdziłeś to co przypuszczałem, że nie można włączać potoków po kolei. Szkoda. Zastanawiam sie tylko czemu nie zawsze się pojawiają artefakty przy włączonym 2xAA. Czy to zależy od kodu gry? Jedne gry używają wszystkich potoków (tego uszkodzonego też), a inne np. tylko siedmiu z ośmiu? Trudno, muszę się pogodzić z faktem, że moja karta pozostanie standardowym R9500, a mogło być tam miło i szybko :). Po przesiadce z mojego starego Herculesa R9100 nie czuję oszałamiajacej różnicy w prędkości wyświetlanych klatek, jest za to bardzo wielka różnica w grzaniu się tych kart. R9100 przy R9500 po prostu była zimna jak lód. Podejrzewam, że w poborze prądu też jest spora różnica, ale za postęp (szybkość i zgodność z DX9) trzeba płacić. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...