Skocz do zawartości
Jackass_Ass

Zdjąłem Ihs, Co Dalej?

  

356 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy Twój Athlon 64 ma zdjęty IHS?

    • Tak
      80
    • Nie
      276


Rekomendowane odpowiedzi

Venus to SanDiego a SanDiego ma identyczne jajko jak Venice idąc tym tropem wychodzi że chyba każdy A64 ma taki sam rozmiar jajka ;)

a idąc jeszcze dalej, mozna powiedzieć: każdy inny, wszyscy równi :lol2:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto co zrobiłem swojemu:

Dołączona grafika

 

zdjąłem IHS, wyciąłęm z cienkiego plastiku dwie ramki, pomalowałem całego procka (oprócz rdzenia of koz :D ) lakierem do paznokci bezbarwnym i na to położyłem i równiutko docisnąłem ramki, potem pomalowałem to wszystko jeszcze dwa razy lakierem

 

Dołączona grafika

 

jak to wszystko wyschło, to nałożyłem na rdzeń ceramique, a to co widaćdookoła - wolne przestrzenie w okolicach rdzenia zalałem równiutko zwykłą silikonówką, którą pokryłem również te małe układziki dookoła rdzenia

 

efekt:

1)obniżenie temp pod FC o jakieś 10C w stressie, jeszcze do poprawki, bo parownik mam zjechany

2)nie ma raczej możliwości ukruszenia rdzenia, trzebaby się o to bardzo mocno postarać - ramka jest 0,1mm niższa niż rdzeń, także każdy minimalny przechył i odrazu cooler/blok/parownik opiera się na rameccze

3)odrazu mam zaizolowanego procka przed kondensacją - lakiej nie rozpuszcza się w wodzie (sam sprawdziłem, paznokcia se pomalowałem i poszłem sie kąpać :D ) a dodatkowym zabezpieczeniem (coś jak zakładanie drugiej gumy :P ) było zalanie newralgicznych punktów :P silikonem

myśle ze to jest bardzo bezpieczne i funkcjonalne i pewne rozwiązanie, może nie jest zbyt piękne, ale się sprawdza (testowane)

 

a teraz z troche innej beczki:

Dołączona grafika

 

 

 

1)ktoś sprawdzał co jest pod tymi czarnymi "plastrami" oznaczonymi na schemacie jako 1 i 2? a może tam zostały ukryte mostki...?

2)co to za kropeczki wokół rdzenia oznaczone jako 3?

3)co to za ukłądy oznaczone na schemacie jako 5? zauważyłem że niektóre procki mają ich mniej niż np pełny venice...

Edytowane przez unckle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wybrałem mniej wyszukaną metode, i zrobiłem shima z podkładki pod piwo ;] Wysokość jest idealna , i mniej babrania przy tym :mrgreen:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam mniej babrania, przesadzasz, tak mam wszystko pięknie ładnie :) podkładka zaizoluje ci od wody? jasne że nie

No raczej nie zaizoluje, ale mój komputer z wodą nie ma nic wspólnego wiec takie rozwiązanie jest w sam raz 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

samo zdjęcie ihs + shim na ac jak najbardziej wskazane, tempy na ac również poleciały w dół, szczególnie w stresie i widać ze procek dostał lekkiego kopa

Hmm... No Mardok kompletnie zaprzecza - ty piszesz, że temperatury pójdą w dół. Sam nie wiem ;)

 

Ale co mi szkodzi spróbować - jednakże "nie urodziłem się z lutownicą w rękach" to jest jakiś dokładny manual na ten temat (jakie są potrzebne narzędzia, wady, zalety, itd...)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... No Mardok kompletnie zaprzecza - ty piszesz, że temperatury pójdą w dół. Sam nie wiem ;)

 

Ale co mi szkodzi spróbować - jednakże "nie urodziłem się z lutownicą w rękach" to jest jakiś dokładny manual na ten temat (jakie są potrzebne narzędzia, wady, zalety, itd...)??

 

Naucz sie czytac ze zrozumieniem :)... Mardok wyraznie napisal ze takie obklejanie i malowanie nie ma sensu bo rczej para wodna tam ci sie nie skondensuje :).

 

Ps. opis jak to sciagac itp itd. jest W TYM TOPICKU duoZ STRON NIE MASZ DO PRZEGLADNIECIA !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naucz sie czytac ze zrozumieniem :)... Mardok wyraznie napisal ze takie obklejanie i malowanie nie ma sensu bo rczej para wodna tam ci sie nie skondensuje :).

 

Ps. opis jak to sciagac itp itd. jest W TYM TOPICKU duoZ STRON NIE MASZ DO PRZEGLADNIECIA !!!

Wydaje mi się, że to ty masz problem z czytaniem ze zrozumieniem. Nie pytałem o sens zdejmowania IHS-u, tylko o robienie tej "podkładki" (shim). O pierwszej kwestii już przeczytałem wszystko co było w tym temacie :angry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aa mam pytanie o spadek temp na wc plytka to bedzie dfi i blok x2p o czy jes to bezpieczne bo jak wiadomo to blok ten pod tym socketem trzyma sie tylko na dwoch srobach .. i czy jest wieksza szansa ukruszenia tego rdzenai ??

Polecam taki patent, który sam zastosowałem: śrubki najpierw przykręć do płyty głównej zwykłymi nakrętkami, a dopiero później blok i motylki. U mnie blok jest niemal nie do ruszenia. Bez przykręconych śrubek można było go ruszyć o 5mm w każdą stronę :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam taki patent, który sam zastosowałem: śrubki najpierw przykręć do płyty głównej zwykłymi nakrętkami, a dopiero później blok i motylki. U mnie blok jest niemal nie do ruszenia. Bez przykręconych śrubek można było go ruszyć o 5mm w każdą stronę :blink:

A ja ów możliwość ruszania wykorzystałem i specjalnie poobkręcałem troszkę blok na rdzeniu w celu lepszego rozprowadzenia pasty.

 

@pipanol-pl przy WC raczej nie ma tak dużego ryzyka jak przy AC. Wystarczy powoli położyć blok na CPU i równomiernie dokręcać śruby. Żeby było bezpieczniej, lepiej podłączyć króćce do bloku przed jego założeniem (właściwie nie wyobrażam sobie innej opcji).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość vadzior

oto co zrobiłem swojemu:

Dołączona grafika

 

 

 

 

 

zdjąłem IHS, wyciąłęm z cienkiego plastiku dwie ramki, pomalowałem całego procka (oprócz rdzenia of koz :D ) lakierem do paznokci bezbarwnym i na to położyłem i równiutko docisnąłem ramki, potem pomalowałem to wszystko jeszcze dwa razy lakierem

 

Dołączona grafika

 

 

 

 

 

jak to wszystko wyschło, to nałożyłem na rdzeń ceramique, a to co widaćdookoła - wolne przestrzenie w okolicach rdzenia zalałem równiutko zwykłą silikonówką, którą pokryłem również te małe układziki dookoła rdzenia

 

efekt:

1)obniżenie temp pod FC o jakieś 10C w stressie, jeszcze do poprawki, bo parownik mam zjechany

2)nie ma raczej możliwości ukruszenia rdzenia, trzebaby się o to bardzo mocno postarać - ramka jest 0,1mm niższa niż rdzeń, także każdy minimalny przechył i odrazu cooler/blok/parownik opiera się na rameccze

3)odrazu mam zaizolowanego procka przed kondensacją - lakiej nie rozpuszcza się w wodzie (sam sprawdziłem, paznokcia se pomalowałem i poszłem sie kąpać :D ) a dodatkowym zabezpieczeniem (coś jak zakładanie drugiej gumy :P ) było zalanie newralgicznych punktów :P silikonem

myśle ze to jest bardzo bezpieczne i funkcjonalne i pewne rozwiązanie, może nie jest zbyt piękne, ale się sprawdza (testowane)

 

a teraz z troche innej beczki:

Dołączona grafika

 

 

 

 

1)ktoś sprawdzał co jest pod tymi czarnymi "plastrami" oznaczonymi na schemacie jako 1 i 2? a może tam zostały ukryte mostki...?

2)co to za kropeczki wokół rdzenia oznaczone jako 3?

3)co to za ukłądy oznaczone na schemacie jako 5? zauważyłem że niektóre procki mają ich mniej niż np pełny venice...

 

gratulacje skalpowanie proca pierwsza klasa

indianie mogliby sie od ciebie uczyc :lol2:

 

przy temp o 10 stopni nizszej skoczylo ci oc czy dana czestotliwosc mozesz robic na nizszym napieciu

jak to wplynelo na oc i zachowanie sie proca

 

aa ramka jest nizsza o 0.1 mm od rdzenia po nalozeniu lakieru czy przed cala operacja

 

skad wziales takiej grubosci plastik na karte to mi nie wyglada

Edytowane przez vadzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pipanol-pl:

 

Ja mam bloczek PowerX na CPU, żadnych kombinacji nie robiłem, po prostu ziołem IHS i na łysego procka założyłem blok, jak każdy A64 (obecny) mam mocowanie na dwie śruby. Blok był zdejmowany i zakładany już na kilku CPU bez „bereta” problemów nie stwierdzono. W moim wypadku operacja wygląda następująco, wkładam CPU gotowy blok (podłączone węże zaciski i tak dalej) zakładam na CPU, przytrzymuję równo ręką drugą dokręcam w miarę równo śruby i po sprawie, chwila moment i blok na Procku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gratulacje skalpowanie proca pierwsza klasa

indianie mogliby sie od ciebie uczyc :lol2:

 

przy temp o 10 stopni nizszej skoczylo ci oc czy dana czestotliwosc mozesz robic na nizszym napieciu

jak to wplynelo na oc i zachowanie sie proca

 

aa ramka jest nizsza o 0.1 mm od rdzenia po nalozeniu lakieru czy przed cala operacja

 

skad wziales takiej grubosci plastik na karte to mi nie wyglada

thx :lol:

zdjęcie czapy i siłą rzeczy obniżenie temp dało mi jak nartazie tyle że robie te same mhz na niższych napięciach, pozatym niższa temp to lepsze warunki pracy procka, zwróćcie uwagę że ten proc z siga też jest już wykrecony do granic możliwości, ale i tak bede walczył o wiecej mhz, zobaczymy co da rade zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość vadzior

thx :lol:

zdjęcie czapy i siłą rzeczy obniżenie temp dało mi jak nartazie tyle że robie te same mhz na niższych napięciach, pozatym niższa temp to lepsze warunki pracy procka, zwróćcie uwagę że ten proc z siga też jest już wykrecony do granic możliwości, ale i tak bede walczył o wiecej mhz, zobaczymy co da rade zrobić

o jakich napieciach tu mowimy 0.025v 0.05v ta sama czestotliwosc po zdjeciu czapy

 

z kad wziales ten plastic ( podstawka od piwa czy cus)

 

mi zdjecie czapki moglby obnizyc temp w stresie nawet 15 stopni wiec jestem ciekawy

Edytowane przez vadzior

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

testy sa bardzo wstępne (brak czasu), ale około 0,05v w dół, przy tych taktach to cholernie dużo

pozatym wiem juz ze mogę dawać więcej napięcia - działam na takich napięciach, na których wczesniej nawet nie bootowałem

pozatym mogę działaś na większych mhz, na takich na których odrazu wyłapywałem zwieche wcześniej

ale mówię - wszystko wymaga dotestowania

 

plastik wziąłem z takiej tabliczki typu zasady bhp czy coś podobnego

ramka była na tyle niższa od rdzenia, że pozwalała na minimalny przechył, po przyklejeniu na lakier ten przechył się zmniejszył, a pomalowanie całości 2razy lakierem dla izolacji prawie całkowicie wyeliminowało możliwy przechył, nie mam możliwości zmierzyć ile jest ramka niższa od rdzenia, ale róznica jest praktycznie żadna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak byś chciał wiedzieć to z pentaka praktycznie nie sposób ściągnąć czape jest on sklejny czymś jakby ciekłym metalem.Ale są tacy co próbują :) PS to nie był mój proc :D .

Edytowane przez Whiskas2006

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tez se przymierzam do sciagniecia IHS ...

tylko poki co za slabe nerwy .. a brak gotówki na koncie skutecznie odstrasza od ryzyka utraty proc i musu kupienia nowego za wszy i drobny łupież .. ;]

 

ale sie przemoge i sciagne

generalnie 2800 robi na 1.525 temp 43* ... jak utrzymam go ponizej 41* to machnie i na 1.5

myslecie ze czapka krzywa?

przy 1.65 proc lapie juz kolo 50* :( a Wc raczej pierwsza klasa .. blok na 1000% dobrze zalozony..

imho raczej na bank ...

 

odnosnie tego ponownego zakladania .. jedni mowia ze sie nie oplaca .. inni ze to nie problem zeby tlyko przesmarowac dobra pasta i bedzie git ..

wczesniej miałem ninje .. i potwierdzam to co pisali inni .. zakladanie jej pierwszy raz na proca z ihs to niezle przeżycie .. potem juz looz ... ale na proc bez czapki bym sie nie gdy nie odwarzył .. chyba ze zalany by był tak jak proc Uncle'a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiało ściągaj, na początku też miałem wątpliwości i trochę ręce się trzęsły, ale miałem na takim V jak Ty takie same tempy, po zdjęciu blachy 10st mniej ;], oc wprawdzie nie podskoczyło ale V zrzuciłem z 1.65 na 1.59 :wink:

 

temp idle 32 stress 41

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czapka jest raczej prosta, po prostu napięcie duże wraz z dużymi MHz i są takie temp. Zdjęcie czapki w stresie powinno dać ci ładny spadek temp. Sam swojego Venice oskalpowałem i z 42stC spadło na 33-35stC (zależne od temp w pokoju) co uważam za niezły wynik, temp w idle spadły nie znacznie ale to akurat mało ważne bo chyba w idel nie masz powyżej 30stC ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...