Skocz do zawartości
lspider

Polityka i politycy

Rekomendowane odpowiedzi

Jak już przy JKM jesteśmy:

 

"Doszło do nieprzyjemnych incydentów... bo było dwadzieścia pare trupów" :D

 

Generalnie facet ma trzeźwe spojrzenie na świat i szkoda, że jest aż takim wyjątkiem wśród tych wszystkich partii i polityków.

 

JKM trzezwo myslacy? Kon by sie usmial... Szczegolnie jego plany rozj... komunikacji miejskiej w Warszawie na rzecz ruchu samochodowego sa wyrazem tego trzezwego myslenia. :lol:
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JKM trzezwo myslacy? Kon by sie usmial... Szczegolnie jego plany rozj... komunikacji miejskiej w Warszawie na rzecz ruchu samochodowego sa wyrazem tego trzezwego myslenia. :lol:

 

1. Nie powiedziałem, że jest idealny w każdym calu.

2. O planach odnośnie Warszawy nie słyszałem i nie wydaje mi się, aby były one istotne - o tym decyduje prezydent miasta, a nie państwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest wiedzą tajemną to, że tramwaje są o wiele droższe od autobusów i zajmują stanowczo za dużo miejsca spowalniając ruch wszędzie dookoła. Dziwne, żeby trzeźwo myślący człowiek je popierał.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mam nadzieję, że się nie dostanie. Wolałbym, aby zrobił porządek wyżej. ;]

 

Chociaż z drugiej strony od czegoś trzeba zacząć. Natomiast o przydatności sprzątania w Wa-wie to raczej mieszkańcy mogą się wypowiedzieć.

 

Edit:

Jeśli chodzi o tramwaje, to popieram...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjsnij mi, w jaki sposob tramwaje spowalniaja ruch? A nawet jesli tak, to czemu wiekszosc europejskich miast inwestuje w siec tramwajowa?

 

Wlasnie tramwaje sa duzo lepsze od autobusow, bo nie smrodza i nie stoja w korkach. A jesli torowisko jest oddzielone od jezdni (a akurat w Warszawie tak jest w porazajacej wiekszosci miejsc) to nie maja one zupelnie wplywu na ruch drogowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Zamiast wydzielonych torowisk wolałbym normalną drogę.

2. Dlaczego się inwestuje? Nie mam pojęcia. Prywatni inwestorzy też nie wiedzą. Może wiedzą władze tychże miast, które inwestują w to nieswoje pieniądze?

3. Tramwaje pobierają prąd, który wytwarza elektrownia, która smrodzi.

4. Nie stoją w korkach, bo wszyscy inni w nich stoją.

 

Jak chcemy się bawić w prąd, to tramwaj < trolejbus.

 

A w ogóle, to niech o tym, co jest lepsze decyduje rynek, a nie pani Hanna Gronkowiec.

Edytowane przez Modd
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Zamiast wydzielonych torowisk wolałbym normalną drogę.

2. Dlaczego się inwestuje? Nie mam pojęcia. Prywatni inwestorzy też nie wiedzą. Może wiedzą władze tychże miast, które inwestują w to nieswoje pieniądze?

3. Tramwaje pobierają prąd, który wytwarza elektrownia, która smrodzi.

4. Nie stoją w korkach, bo wszyscy inni w nich stoją.

 

Jak chcemy się bawić w prąd, to tramwaj < trolejbus.

 

A w ogóle, to niech o tym, co jest lepsze decyduje rynek, a nie pani Hanna Gronkowiec.

 

W kontekscie komunikacji publicznej stwierdzenie "niech decyduje rynek" jest demagogia... Zakladajac, ze na wszystkie srodki komunikacji publicznej w miescie obowiazuje taki sam bilet (a tak jest w kazdym normalnym miescie na swiecie), to pasazera g... obchodzi czym wlasciwie jedzie - wybiera srodek komunikacji, ktory w danej sytuacji dowiezie go do celu najszybciej/najwygodniej/najprosciej.

Poza tym komunikacja publiczna nie musi byc rentowna - dobrze jest, jesli nie trzeba zbyt duzo dokladac, ale jej celem nie jest zarabianie. Jest to usluga swiadczona mieszkancom i powinna ona dojezdzac na kazde za[gluteus maximus]. Okazjonalne wozenie powietrza jest wliczone w koszty jej funkcjonowania.

 

Ad. 1 Na ktorej bedziesz stal w korku razem z pozostalymi dwoma setkami osob, ktore jechalyby z Toba w tramwaju.

Ad. 2 Pewnie dlatego, ze sa tansze w ekspoatacji, nie smrodza (co jest korzystne dla mieszkancow) i maja swoj specyficzny urok (ludzie po prostu lubia tramwaje), dochodzi tez do tego tradycja i przyzwyczajenie mieszkancow.

Ad. 3 Elektrownia smrodzi tak czy owak, jej smrodzenie w zasadzie nie zmienia sie wraz z obciazeniem, wiec mozna uznac, ze tramwaje nie powoduja wzrostu smrodu ;) Poza tym elektrownia stoi na uboczu, a autobusy i samochody smrodza wszedzie, psujac powietrze wszystkim mieszkancom.

Ad. 4 Ano wlasnie, ciesze sie, ze zgadzamy sie w tej kwestii :) Czyli jednak tramwajem lepiej.

Autobusem po buspasie tez lepiej, aczkolwiek w tej kwestii sie z niektorymi pomyslami wladz Warszawy nie zgadzam (Trasa Lazienkowska i planowany buspas na Pulawskiej) - na glownych trasach przelotowych przez miasto buspasow nie powinno byc (a ostatecznie obowiazujace tylko w godzinach szczytu w dni powszednie), bo osiaga sie efekt odwrotny od zamierzonego.

 

Aha, zebysmy mieli jasnosc: zgadzam sie, ze rozbudowa sieci tramwajowej nie zawsze jest wykonalna (i koszmarnie droga) i ze maja one wady. Natomiast jestem stanowczo przeciwny rozwalaniu tego, co juz jest. Poza tym nie oszukujmy sie: komunikacja zbiorowa (publiczna czy prywatna) jest duzo bardziej wydajna od wlasnych aut i w miescie ma duzo wiecej sensu.

 

@jonathan - wybory samorzadowe za pasem, co sie dziwisz?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ba koło mnie pojawił się płot budowlany obok lasku brzozowego, że niby będą teraz budowac planowany od 10 lat park na Natolinie. Zbierżność czasowa inwestycji z wyborami zapewne zupełnie przypadkowa.

 

edit: ja tam twierdze, że gości którzy wydali decyzje o rozmontowaniu istniejących w warszawie linii trolejbusowch powinno oddać się pod sąd i szybko rozstrzelać.

Edytowane przez Michaelius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim komunikacja miejska, żeby była szybka, wygodna i wydajna, powinna być prywatna. Inwestor zdecyduje, co jest bardziej opłacalne.

 

Jakby zamiast wszystkich torów tramwajowych były drogi, to nie byłoby korków. W czasie kiedy te 200 osób przejedzie tramwajem, to taką samą drogą asfaltową przejedzie kilka razy więcej. No i każdy może z takiej drogi skorzystać - samochody, autobusy, rowerzyści, motocykliści itp. itd.

 

Za jeden tramwaj można kupić 5-10 autobusów (+koszt kilometra torów to coś koło 8mln, czyli kolejne 8 autobusów/km torów). A tak się składa, że np. taka polska firma Solaris produkuje autobusy hybrydowe, które są znacznie bardziej ekologiczne niż tradycyjne, a za kilka lat planują wprowadzenie do sprzedaży autobusów w 100% elektrycznych.

 

Chciałbym, żeby ludzie wreszcie zrozumieli, że tramwaje są wygodne, bo się je faworyzuje. Podróżuje się lepiej, ale kosztem samochodów i autobusów. Kosztem niewspółmiernym do korzyści.

 

Przykro mi to stwierdzić, ale jeżeli ktoś sądzi, że tramwaje są lepsze od autobusów, to jest po prostu ignorantem. I nie mam zamiaru nikogo obrażać, ale jak się ktoś przy czymś upiera, to dobrze by było, żeby wiedział cokolwiek na ten temat (nie mówię tu o panu, panie costi, raczej ogólnie do wszystkich wielbicieli tramwajów).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na wiosce nie ma prywatnego przewoźnika, ale jest elemet konkurencji. Jeździ Gminne MZK i od niedawna także powiatowe PKS i działa to tak, że PKS zamiast ustawić przejazd swoich autobusów wtedy kiedy MZK nie jeździ żebym np. W niedzielę mógł wieczorem wrócić do domu z miasta albo pojechać do niego po 16:00 itp. zrobił tak, że autobus PKS-u jeździ zawsze na 2 minuty przed MZK zgarniając MZK prawie wszystkich pasażerów i ładując sobie kabzę bez żadnej korzyści dla pasażera i rujnując kieszeń gminnemu przewoźnikowi. Także z tym prywatnym to bym uważał bo efekty mogą być różne. ;-)

W Szwajcarii- kraju z najlepszym transportem na świecie, transport jest tak dobry i banalny w użytkowaniu, bo jest publiczny i cały kraj ogarnia jedna firma. Jak tam turysta chce gdzieś dojechać transportem publicznym, to nie ma z tym problemu. W Polsce nawet miejscowi nie ogarniają jak PKP jeździ, na dworcu PKP śmierdzącym moczem wiszą 2 różne rozkłady, a brudny pociąg z przeciekającymi szybami i obsranym kiblem i tak nie odjeżdża według żadnego z nich. Powodzenia wszystkim tym, którzy nie przyjadą do nas na Euro 2012 samochodem. Przeciętny obcokrajowiec prędzej osiwieje niż to ogarnie. Inna sprawa, że za cenę przejechania 30km koleją SBB bez zniżek w Szwajcarii, przejedziesz Pół Polski z PKP. ;-)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modd wiesz czemu tramwaje sa lepsze? Bo sa alternatywa. Nie korzystaja z ulicy tak jak autobus, ktory stoi w korku razem z samochodami. W razie glupiego wypadku czy to tramwajowego czy autobusowe zawsze pozostaje drugie wyjscie...

 

Najlepsze i tak jest metro ;p

 

Aha

Jak wyliczasz juz koszt torow i tramwaii to czemu liczysz koszt samych autobusow... drogi w naszym kraju tez sa drogie, a w koncu torowiska chciales zamienic w dodatkowe pasy ruchu...

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim komunikacja miejska, żeby była szybka, wygodna i wydajna, powinna być prywatna. Inwestor zdecyduje, co jest bardziej opłacalne.

 

Po czym inwestor zdecyduje, ze to osiedle na zadupiu, gdzie mieszka 500 osob, to w zasadzie nie potrzebuje autobusu, bo i tak pewnie wszyscy maja samochody i autobus wozi pare osob na krzyz. Chcialbys byc wsrod tych paru osob?

Uwazam, ze komunikacja miejska powinna byc pod kontrola miasta, wlasnie po to, zeby zagwarantowac, ze autobusy beda kursowac rowniez na nierentownych liniach.

Swoja droga, w Warszawie komunikacje miejska obsluguja 3 czy 4 firmy. Maja narzucone trasy, rozklady, bilety i kolorystyke pojazdow, natomiast same zapewniaja tabor. Szczegolow rozliczen z miastem nie znam, ale widac im sie to oplaca. Np. taki Mobilis ma flote malych, 20-osobowych busikow, ktore jezdza wlasnie po roznych zadupiach, gdzie pasazerow jest malo, a busik jest tanszy i latwiej jest sie mu poruszac po waskich uliczkach.

 

A tak jeszcze a propos torow tramwajowych - torowiska w Warszawie sa zrobione tak, ze w razie potrzeby moze nimi pojechac straz czy karetka, omijajac caly korek.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozliczenie przewoznikow w W-wie jest poprzez przejechane kilometry. Jesli dobrze pamietam 4zl/km.

 

A jak lubie i w miare popieram JKM to text o tramwajach mnie ostatnio zwalil z nog.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolejny pomysł:

Nowa składka, czyli nowy podatek

 

Czemu nigdy nie mogę skorzystać z żadnych składek, dodatków, ulg czy zapomóg, natomiast zawsze one obciążają moją kieszeń :lol: . Ja przecież jestem osobą potrzebującą stałej opieki seksownej nastolatki :lol:

 

Nie korzystaja z ulicy tak jak autobus, ktory stoi w korku razem z samochodami.

W cywizilowanych krajach jest coś takiego jak bus line, czyli dodatkowy pas z którego korzystają tylko autobusy (czasem tez taxi) w godzinach np 6-18, przez co nie dotyczy ich coś takiego jak "korek" czy nadmierne smrodzenie :) Chociaż i tak rozbudowane metro czy airtrain są najlepsze ;) Edytowane przez MaSell

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu nigdy nie mogę skorzystać z żadnych składek, dodatków, ulg czy zapomóg, natomiast zawsze one obciążają moją kieszeń :lol: . Ja przecież jestem osobą potrzebującą stałej opieki seksownej nastolatki :lol:

 

Hehe, też to zauważyłeś? Brać potrafią, ale jak Ty potrzebujesz, to zawsze się znajdzie jakiś wyjątek od reguły i ulga/zapomoga Cię omija...

 

W cywizilowanych krajach jest coś takiego jak bus line, czyli dodatkowy pas z którego korzystają tylko autobusy (czasem tez taxi) w godzinach np 6-18, przez co nie dotyczy ich coś takiego jak "korek" czy nadmierne smrodzenie :) Chociaż i tak rozbudowane metro czy airtrain są najlepsze ;)

 

Oglądnij sobie jeden z odcinków Top Gear, jak genialnie sprawdzają się nieprzemyślane pasy dla autobusów. ;]

Metro to oczywiście dobre rozwiązanie, ale też ma swoje wady - koszty budowy + menele i ciach!iarze bez ambicji, którzy tylko czekają żeby wbić ci nóż pod żebra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Metro to oczywiście dobre rozwiązanie, ale też ma swoje wady - koszty budowy + menele i ciach!iarze bez ambicji, którzy tylko czekają żeby wbić ci nóż pod żebra.

 

hmm jakoś tego w Warszawskim metro nie zauważyłem ;) szczerze to byłem zszokowany tym jak tam czysto i schludnie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądnij sobie jeden z odcinków Top Gear, jak genialnie sprawdzają się nieprzemyślane pasy dla autobusów. ;]

Jakby ktoś wiedział który to odcinek, to chętnie bym zobaczył :)

 

hmm jakoś tego w Warszawskim metro nie zauważyłem ;) szczerze to byłem zszokowany tym jak tam czysto i schludnie :P

 

Zdażyło mi się kilka razy przejechać stołecznym metrem i również byłem pozytywnie zaskoczony - chyba najbardziej jak często kursuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu nigdy nie mogę skorzystać z żadnych składek, dodatków, ulg czy zapomóg, natomiast zawsze one obciążają moją kieszeń :lol: . Ja przecież jestem osobą potrzebującą stałej opieki seksownej nastolatki :lol:

 

 

W cywizilowanych krajach jest coś takiego jak bus line, czyli dodatkowy pas z którego korzystają tylko autobusy (czasem tez taxi) w godzinach np 6-18, przez co nie dotyczy ich coś takiego jak "korek" czy nadmierne smrodzenie :) Chociaż i tak rozbudowane metro czy airtrain są najlepsze ;)

 

 

W cywilizowanych owszem, ale nasz kraj jest 100 lat za Murzynami

Tu debile nie potrafia jechac dwoma pasami a co jeszcze jakby dorzucili jakies Bus line

Bylby wyscig o pole position na takim pasie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Modd wiesz czemu tramwaje sa lepsze? Bo sa alternatywa. Nie korzystaja z ulicy tak jak autobus, ktory stoi w korku razem z samochodami. W razie glupiego wypadku czy to tramwajowego czy autobusowe zawsze pozostaje drugie wyjscie...

 

Najlepsze i tak jest metro ;p

 

Aha

Jak wyliczasz juz koszt torow i tramwaii to czemu liczysz koszt samych autobusow... drogi w naszym kraju tez sa drogie, a w koncu torowiska chciales zamienic w dodatkowe pasy ruchu...

 

Alternatywne też jest ogrzewanie domu energią słoneczną. Bardzo drogie i bardzo nieefektywne.

Po to jest Bus Rapid Transit, czyli tzw. buspasy, żeby autobusy w korkach nie stały. Tylko jedna uwaga - buspasy robi się zamiast tramwajów, a nie dodatkowo. W każdej chwili może służyć jako normalny pas w razie wypadku, dla karetek itp.

Masz rację, nie policzyłem kosztów budowy dróg. To będzie jakieś 10x taniej, niż tory.

 

Po czym inwestor zdecyduje, ze to osiedle na zadupiu, gdzie mieszka 500 osob, to w zasadzie nie potrzebuje autobusu, bo i tak pewnie wszyscy maja samochody i autobus wozi pare osob na krzyz. Chcialbys byc wsrod tych paru osob?

Uwazam, ze komunikacja miejska powinna byc pod kontrola miasta, wlasnie po to, zeby zagwarantowac, ze autobusy beda kursowac rowniez na nierentownych liniach.

 

Tak się składa, że znam taki przypadek. Miasto stwierdziło, że linia jest niepotrzebna, bo mało osób jej używa i to już będzie kilka latek, jak zniknęła. Coś słaba ta gwarancja.

 

 

Metro oczywiście jest dobre, bo nie utrudnia ruchu na powierzchni. Problem w tym, że jest jakieś 7x droższe niż tramwaje i jakieś 80x droższe niż autobusy. Jak ktoś chce to budować, to proszę bardzo. Ale nie za moje pieniądze, ok?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego się obawiam. Obecnie dworce PKS/PKP są w niektórych godzinach ostatnim miejscem, w którym można się chcieć znaleźć. Jak by metro stało się bardziej popularne, to zapewne było by tak samo.

 

no nie wiem widziałeś jak są zrobione wejścia do metra Warszawskiego ? owszem wszystko można przeskoczyć itd. ale to kwestia monitoringu i zabezpieczenia, stacje PKS/PKP pamiętają jeszcze czasy wojny, nikt o to nie dba i czasami chce się rzygać jak się na stacje PKP wchodzi, chociaż powoli zaczyna się to poprawiać, natomiast takie metro powinno być wizytówką miasta, Warszawskim metrem z tego co zauważyłem przemieszcza się sporo osób nawet w nocy, szczerze to jak mam gdzieś w Wawie coś załatwić czy skoczyć na jakiś koncercik to zostawiam samochód na Park&Drive (chyba tak się to nazywa) i śmigam komunikacją tam gdzie się da to metrem a reszta tramwaje, fajne jest rozwiązanie z jednym biletem na wszystkie środki komunikacji. Ogólnie to w takim kierunku powinny iść większe aglomeracje, bo jeszcze kilka lat i wszyscy będziemy stali w niekończących się korkach spalając paliwo i się wqrw....c.

 

Metro oczywiście jest dobre, bo nie utrudnia ruchu na powierzchni. Problem w tym, że jest jakieś 7x droższe niż tramwaje i jakieś 80x droższe niż autobusy. Jak ktoś chce to budować, to proszę bardzo. Ale nie za moje pieniądze, ok?

wybacz ale masz znikomy wpływ na to co się dzieje z Twoimi pieniędzmi po tym jak je oddasz fiskusowi, więc to trochę argument z doopy ;)

Alternatywne też jest ogrzewanie domu energią słoneczną. Bardzo drogie i bardzo nieefektywne.

Bardzo efektywne tam gdzie jest słońce i w miarę tanie o ile się postarasz o dofinansowanie, rozwiązania bardzo popularne na Zachód i Południe od naszej Ojczyzny, nawet Turasy na to wpadły i na "co2gim" domku są solary pozakładane.

 

No ale koniec OT.

 

Jakubiak się odwoła. Pójdzie do Kaczyńskiego - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 08.09.2010

kolejne dziwne posunięcia Prezesa...

Edytowane przez slavOK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W cywilizowanych owszem, ale nasz kraj jest 100 lat za Murzynami

Tu debile nie potrafia jechac dwoma pasami a co jeszcze jakby dorzucili jakies Bus line

Bylby wyscig o pole position na takim pasie

 

Przeciez mamy pare buspasow w Warszawie. Niektore zrobione z glowa (Sobieskiego), inne wepchniete na sile i wciach!iajace wszystkich (Trasa Lazienkowska). O dziwo - spelniaja swoja funkcje i ludzie sie do nich stosuja.

 

@Modd - prywatna firma tez buduje za Twoje pieniadze, bo przeciez placisz jej za bilety. Z [gluteus maximus] tych pieniedzy nie bierze. Wiec daruj sobie teksty w stylu "nie za moje pieniadze"...

 

Poza tym buspasy... buspasy zabieraja miejsce Twoim drogocennym samochodom, tak samo zabieraja pas ruchu. To co, torowisko jest be ale juz buspas zajumjacy tyle samo miejsca jest cacy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś wiedział który to odcinek, to chętnie bym zobaczył :)

 

czyli seria 1, epizod 7.

 

SlavOK:

Jeśli metro będzie miejscem, gdzie można się czuć bezpiecznie, to jak najbardziej wiele osób z niego skorzysta chętniej, niż z przejechania 5km przez miasto samochodem w zabójczym czasie pół godziny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...