Skocz do zawartości
lspider

Polityka i politycy

Rekomendowane odpowiedzi

I jak sie czujecie w kaczostanie? Wrzucilem dzis na fejsbuczka post streszczajacy co czuje plus filmik z sz.P. Zbysiem robaczkiem rozwijajacym moja mysl. 2 osoby zdazyly skomentowac i bum, sily wyzsze post zneutralizowaly :D Wolnosc! ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak sie czujecie w kaczostanie? Wrzucilem dzis na fejsbuczka post streszczajacy co czuje plus filmik z sz.P. Zbysiem robaczkiem rozwijajacym moja mysl. 2 osoby zdazyly skomentowac i bum, sily wyzsze post zneutralizowaly :D Wolnosc! ;D

 

Cały czas budzę się na kacu bo od dobrobytu człowiek non stop je ośmiorniczki, pije szampana i kawior no i nad ranem boli głowa. Idąc do sklepu po bułki codziennie ZOMO pałuje homoseksualistów. Ateiści też są prześladowani - czyli tak jak należy! 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak sie czujecie w kaczostanie? Wrzucilem dzis na fejsbuczka post streszczajacy co czuje plus filmik z sz.P. Zbysiem robaczkiem rozwijajacym moja mysl. 2 osoby zdazyly skomentowac i bum, sily wyzsze post zneutralizowaly :D Wolnosc! ;D

Jakbyś tydzień wcześniej napisał na fejsiku "imigranci do gazu", miałbyś teraz na głowie prokuratora za szerzenie mowy nienawiści.
  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musieliby europejski nakaz ścigania wystawić najpierw ;)

A właśnie. Co to w końcu z shengen? Dam radę przyjechać z UK do PL na święta bez kolonoskopii na granicy czy jednak stare czasy wróciły?

Edytowane przez Havoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość ZUY_BEZCZELNY_CHAM

 

 

"[...]

Na razie nikomu nie postawiono zarzutów, ale media informują, że postępowanie dotyczy menadżerów wysokiego szczebla

[...]"

 

co to się w tej Polsce dzieje ostatnio :D

PiS jeszcze nie przejął władzy (nadal rządzi PO) a tu takie kąski się walają po ulicy :(

bezpańskie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musieliby europejski nakaz ścigania wystawić najpierw ;)

A właśnie. Co to w końcu z shengen? Dam radę przyjechać z UK do PL na święta bez kolonoskopii na granicy czy jednak stare czasy wróciły?

Przecież istnienie Schengen nie jest zależne od UE, o czym wy obywatelu to ja nawet nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi raczej o aspekt techniczny [wypadanie przez szybę], a aspekt psychologiczny. Czując się bezpieczniej, jeździmy bardziej brawurowo co równa się większej ilości wypadków, co równa się większej ilości zgonów.

 

Ano właśnie, ludzie w pasach poczuli się pewniej i bezpieczniej, więc nieświadomie zaczęli szybciej jeździć, a ani drogi, ani auta się nie zmieniły. To coś jak z chodzeniem po chodniku, podświadomie czujesz się pewniej i idziesz szybciej niż przy spacerze po lodzie. Przy większej prędkości pojazdów bezpieczeństwo pieszych/rowerzystów spadło drastycznie i liczba ofiar śmiertelnych skokowo wzrosła. To są fakty, nie jakaś propaganda społeczna czy akcje "zapnij pasy bądz bezpieczny".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakty, które rozumiem możesz poprzeć twardymi danymi znajdującymi się w linku, który podasz niżej?

1. http://www.palgrave.com/page/detail/clumsy-solutions-for-a-complex-world-marco-verweij/?isb=9780230002302Rozdział o pasach bezpieczeństwa.

 

2. http://www.amazon.co.uk/Risk-John-Adams/dp/1857280687Rodział siódmy

 

3.

qiqJs.png

 

4. http://www.oocities.org/galwaycyclist/info/seatbelts.html

 

Bonus: W latach dwudziestych w Wielkiej Brytanii było w całym kraju ograniczenie do 20 mil/h (30km/h), wielokrotnie mniejszy ruch na drogach, a w wypadkach ginęło 3x więcej ludzi niż obecnie. Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Reported_Road_Casualties_Great_Britain

 

A teraz koniec z lewacką propagandą i ukłon dla Krula Korwina.

  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakty, które rozumiem możesz poprzeć twardymi danymi znajdującymi się w linku, który podasz niżej?

Nawet gdybym nie znał żadnych danych potwierdzających tę teorię, to obstawiłbym ją w ciemno. To problem znany od dawna i objawia się praktycznie we wszystkich dziedzinach życia. Na szczęście przebadano go wzdłuż i wszerz, więc nie musimy się niczego domyślać. Do tego co dodał Gatsby kolejny link: https://en.wikipedia.org/wiki/Risk_compensation

 

Korwin niestety nie zdaje sobie sprawy z tego, że mało kto ma taką wiedzę jak on.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szaleni skodziarze w aszusteczkach aczfureczkach nie umieją wprawdzie czytać zbyt biegle, o powyższych danych też nigdy nie słyszeli, ale jak tylko przesiedli się z Gulfów dwujeczek tede i ałdiczek osiemdziesiątek na coś z trzyliterowymi systemami gwarantującymi nieśmiertelność, to odstawiają na drogach takie rzeczy, że mózg staje w poprzek, a moszna w trąbkę skręca.

 

Ale od Merkelowej już tak, a przynajmniej straszyć straszyła ;)

Lataj SASem przez Kopenhagę, na cholerę ci Niemcy potrzebni do tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam na spotkanie ze Stanisławem Michalkiewiczem w Legionowie 05.11.2015 od 18tej sala widowiskowa ratusza:
https://www.facebook.com/events/1665110810419149/

Wyjątkowy wykład na temat historyczny tj.: "Kulisy Transformacji Ustrojowej". 

Tego nie zobaczysz w TV a nawet w internecie.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. http://www.palgrave.com/page/detail/clumsy-solutions-for-a-complex-world-marco-verweij/?isb=9780230002302Rozdział o pasach bezpieczeństwa.

 

2. http://www.amazon.co.uk/Risk-John-Adams/dp/1857280687Rodział siódmy

 

3.

qiqJs.png

 

4. http://www.oocities.org/galwaycyclist/info/seatbelts.html

 

Bonus: W latach dwudziestych w Wielkiej Brytanii było w całym kraju ograniczenie do 20 mil/h (30km/h), wielokrotnie mniejszy ruch na drogach, a w wypadkach ginęło 3x więcej ludzi niż obecnie. Źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/Reported_Road_Casualties_Great_Britain

 

A teraz koniec z lewacką propagandą i ukłon dla Krula Korwina.

No wszystko spoko, ale większość tych danych ma jakieś 30-40 lat. Airbagi zaczely sie upowszechniac na poczatku lat 90., przydałoby się coś nowszego. Poza tym zostaje kwestia ile osób ginie od niezapięcia pasów (i wyleceniu przez szybę), a ile przez niezapięcie i złamanie karku przez wybuchającą poduszkę. Do tego dochodzi jeszcze jakas rozbieznosc - z jednej strony ma nie byc limitow predkosci, a z drugiej mamy nie zapinac pasów żeby podswiadomosc nakazywala nam wolną jazde? No to chyba albo albo. Te przykłady wyżej dotyczą zwiększonej śmiertelności wśród pieszych czy rowerzystów czyli domyślam się, że w większości dotyczy to miast. A tutaj bezpieczeństwo można zwiększyć wprowadzając limity prędkości i np większe ich egzekwowanie. Natomiast w sytuacji gdy wypadek nastepuje poza miastem, na drogach gdzie predkosci sa znacznie wieksze to raczej nie ma dyskusji ze wieksze szanse na przezycie ma czlowiek zapiety i wyposazony w poduszke. Nie zagłębiałem się za bardzo, ale czy nie jest tak, że zmniejszenie śmiertelności w jednej grupie, zwiększa ją w drugiej i w ostatecznym rozrachunku wychodzi na to samo?

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wszystko spoko, ale większość tych danych ma jakieś 30-40 lat. Airbagi zaczely sie upowszechniac na poczatku lat 90.

 

Bo w tym okresie wprowadzono obowiązkowe pasy bezpieczeństwa. Airbagi to odzielny temat, tak samo jak wprowadzanie ograniczeń prędkość, egzekwowanie ich, dodatkowe przepisy, w mieście, poza nim etc. Wiem jednak, że im mniej przepisów, nakazów i zakazów tym lepsze perspektywy gospodarcze i większa wolność jednostki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie pasow i airbagow, przypominam ze po wstepnej fazie wdrazania airbagow do samochodow byly one usuwane/niedostepne ze wzgledu na niedopracowanie i problemy z 'kombatybilnoscia' z pasami bezpieczenstwa. Saab po okresie wdrazania od ~90r airbagow, na rok przestal w ogole montowac airbagi wlasnie przez ryzyko/problemy. Bylo to bodajze w 93-94r. Od ~95r wznowiono seryjny montaz.

Co najlepsze, airbagi do DZIS sa mocno niedopracowane zarowno konstrukcyjnie jak i systemowo. Wystarczy popatrzec przy zderzeniach offsetowych, wiekszosc glow manekinow laduje na slupku, a nie na poduszce.

 

W sumie z checia bym napisal prace magisterska na ten temat ;) Szkoda ze nie specjalnie wybieram sie na studia.

Edytowane przez Aurora001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...