Skocz do zawartości
japa

76 Kb W Uszkodzonych Sektorach - Reklamacja ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio pojawiły mi się problemy z moim dyskiem Baracuda 120 8MB. Zaczęło się od zawieszania kompa ( wiecznie świecąca się dioda od HDD, błąd crc w pliku). Skopiowałem ( na szczęście jeszcze mi się udało ) wszystkie dane, usunąłem partycje, założyłem nowe i sformatowałem na NTFS. Sprawdzenie CHKDSK pokazuje mi za każdym razem 76 KB w uszkodzonych sektorach, natomiast HD TACH nie wykazuje odchyłek od normy. Dysk jest jeszcze na gwarancji do 11.2006 ma w tej chwili dwa lata. Jak sądzicie, czy niby nieduże bo tylko 76 KB ale jednak uszkodzenie kwalifikuje dysk do reklamacji czy jeszcze się trochę wstrzymać, co niestety w pewnym momencie może oznaczać utratę danych.

Edytowane przez japa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Everest w SMART pokazał takie wartości:

 

ID Opis atrybutu Próg Wartość Najgorsze Dane Stan

01 Raw Read Error Rate 6 62 55 109085065 OK: wartość w normie

03 Spin Up Time 0 97 96 0 OK: zawsze pozytywnie

04 Start/Stop Count 20 100 100 97 OK: wartość w normie

05 Reallocated Sector Count 36 100 100 1 OK: wartość w normie

07 Seek Error Rate 30 81 60 153807792 OK: wartość w normie

09 Power-On Time Count 0 99 99 1556 OK: zawsze pozytywnie

0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartość w normie

0C Power Cycle Count 20 99 99 1633 OK: wartość w normie

C2 Temperature 0 31 45 31 OK: zawsze pozytywnie

C3 Hardware ECC Recovered 0 62 55 109085065 OK: zawsze pozytywnie

C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie

C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie

C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie

C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie

CA <specyficzne dla dostawcy> 0 95 248 5 OK: zawsze pozytywnie

 

czyli niby wszystko mieści sie w normie, fakt jednak pozostaje faktem, że bady na dysku są ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Everest w SMART pokazał takie wartości:

 

ID Opis atrybutu Próg Wartość Najgorsze Dane Stan

01 Raw Read Error Rate 6 62 55 109085065 OK: wartość w normie

03 Spin Up Time 0 97 96 0 OK: zawsze pozytywnie

04 Start/Stop Count 20 100 100 97 OK: wartość w normie

05 Reallocated Sector Count 36 100 100 1 OK: wartość w normie

07 Seek Error Rate 30 81 60 153807792 OK: wartość w normie

09 Power-On Time Count 0 99 99 1556 OK: zawsze pozytywnie

0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartość w normie

0C Power Cycle Count 20 99 99 1633 OK: wartość w normie

C2 Temperature 0 31 45 31 OK: zawsze pozytywnie

C3 Hardware ECC Recovered 0 62 55 109085065 OK: zawsze pozytywnie

C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie

C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 13 OK: zawsze pozytywnie

C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie

C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie

CA <specyficzne dla dostawcy> 0 95 248 5 OK: zawsze pozytywnie

 

czyli niby wszystko mieści sie w normie, fakt jednak pozostaje faktem, że bady na dysku są ...

Tu gdzie zaznaczyłem nie ma żadnej normy, za to wskazania są nie bałdzo ... ;)

Dysk sie sypie, użyj Seatools (program diagnostyczny Seagate). Jak wyświetli kod błędu po testach - reklamacja, jak nie - poczekaj jeszcze trochę (kwestia czasu, sam się nie naprawi)

Dla pewności wymień taśmy - zasilanie też - i sprawdź w innym kompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z sugestią zrobiłem testy za pomocą programów Seagata. Potwierdziły one uszkodzenie dysku. Oto wycinek z loga po zakończeniu testu :

 

DIAGATA.EXE Version 3.08.50328ML

Copyright © 2002 by Seagate Technology, LLC. All rights reserved.

 

-----------------------------------------------------------------

Timer Resolution: 0.000122

Long Test Begin: 09-Nov-2005 08:57:28

Cable Test - 0 Errors

Buffer Test - 0 Errors

Identify Data

Model Number: ST3120026A

Serial Number: *********

Firmware Revision: 3.06

Default CHS: 16383-16-63

Current CHS: 16383-16-63

Current Capacity: 16514064 Sectors

Total Capacity: 234441648 Sectors

Conductor Cable Reported

ID Method: CSEL

SMART Check: Passed

Full Scan (0 to 234441648) - Errors

---------------------------

|LBA |Error Register|

---------------------------

|6214609 |40h |

|6214744 |10h |

|6214749 |40h |

|6214750 |40h |

|6214755 |10h |

|6214771 |40h |

|6214785 |40h |

|6214801 |10h |

|6214811 |40h |

|6214816 |40h |

|6308115 |10h |

|6309805 |40h |

|6311096 |40h |

---------------------------

Long Test Failed: 09-Nov-2005 09:53:53

 

Testy robilem na dwóch kompach, zmieniałem taśmy. Wyniki testów były identyczne.

Czyli wszystko już jest jasne. Dysk już odniesiony do sklepu, pozostaje mi czekać na wymianę na nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś mógłby coś powiedzieć na temat mojego raportu SMART Everest.Z góry dzięki.

 

[ ST3120026A (3LJ028XP) ]

 

01 Raw Read Error Rate 6 69 61 6327405 OK: wartości w normie

03 Spin Up Time 0 96 96 0 OK: zawsze pozytywnie

04 Start/Stop Count 20 100 100 868 OK: wartości w normie

05 Reallocated Sector Count 36 100 100 0 OK: wartości w normie

07 Seek Error Rate 30 83 60 218489926 OK: wartości w normie

09 Power-On Time Count 0 95 95 5112 OK: zawsze pozytywnie

0A Spin Retry Count 97 100 100 0 OK: wartości w normie

0C Power Cycle Count 20 99 99 1178 OK: wartości w normie

C2 Temperature 0 40 51 40 OK: zawsze pozytywnie

C3 Hardware ECC Recovered 0 69 61 6327405 OK: zawsze pozytywnie

C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 0 OK: zawsze pozytywnie

C6 Off-Line Uncorrectable Sector Count 0 100 100 0 OK: zawsze pozytywnie

C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 OK: zawsze pozytywnie

C8 Write Error Rate 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie

CA <specyficzne dla dostawcy> 0 100 253 0 OK: zawsze pozytywnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat znowu wrócił to powiem tylko, że dostałem bez żadnych problemów nowy dysk, jednak dystrybutor traktuje to jako naprawę i gwarancji nie mam od początku a jedynie przedłużoną o czas naprawy. Trochę to dla mnie dziwne, czy faktycznie nie powinienem dostać pełnej gwarancji jak na nowy przedmiot ? Przecież dostałem nowy dysk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro temat znowu wrócił to powiem tylko, że dostałem bez żadnych problemów nowy dysk, jednak dystrybutor traktuje to jako naprawę i gwarancji nie mam od początku a jedynie przedłużoną o czas naprawy. Trochę to dla mnie dziwne, czy faktycznie nie powinienem dostać pełnej gwarancji jak na nowy przedmiot ? Przecież dostałem nowy dysk.

Nawet jakbys dostal nowy dysk to bys nie mial nowej gwarancji, Seagate juz dawno sie tak nie bawi.

Inaczej kazdy by psul dysk miesiac przed koncem gwarancji i mial darmowe dyski do konca zycia.

 

Kupujac dysk za pierwszym razem nabywasz prawo do gwarancji na 3lata i obojetnie ile dyskow bys w tym czasie mial gwarancja nie leci od nowa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jakbys dostal nowy dysk to bys nie mial nowej gwarancji, Seagate juz dawno sie tak nie bawi.

Inaczej kazdy by psul dysk miesiac przed koncem gwarancji i mial darmowe dyski do konca zycia.

 

Kupujac dysk za pierwszym razem nabywasz prawo do gwarancji na 3lata i obojetnie ile dyskow bys w tym czasie mial gwarancja nie leci od nowa :)

Takie praktyki stosuje tylko Seagate czy wiecej producentow?

 

W przypadku WD, moj model to juz 4 taki sam (padaly w ~2-miesiecznych odstepach), ale za kazdym razem dostawalem nowy dysk i nowa 3-letnia gwarancje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie praktyki stosuje tylko Seagate czy wiecej producentow?

Samsung chyba tez doszedl do podobnych wnioskow, bo ostatnio po tym, jak padl mi 3 tygodniowy dysk i dostalem nowke gwarancje przedluzyli mi tylko o czas, ktory dysk spedzil w serwisie.

 

 

W przypadku WD, moj model to juz 4 taki sam (padaly w ~2-miesiecznych odstepach), ale za kazdym razem dostawalem nowy dysk i nowa 3-letnia gwarancje.

Wczesniej mialem IBM, ktorego wymienialem sukcesywnie 3 razy. Za kazdym razem dostawalem wiekszy dysk i nowa gwarancje. Ostatecznie firma stwierdzila, ze dyski im najlepsze nie wychodza i przyslali mi WD, ktory poki co zyje ponad 3 lata ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...