Lumperator Opublikowano 3 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2006 Na owe czasy różnica w grach między 16bit a 32bit nie była aż tak znacząca. Zwiększenie palety na jednej grze było wręcz niewidoczne, a na dawało niewielką poprawę. Liczy się jednak fakt. W Windows z tego co wiem była możliwość włączenia trybu 24bit. Efekt był niemalze identyczny jak w 32bitach. Może się mylę, sam juz dobrze tego nie pamiętam. Kiedyś 32 bitowy kolor w grach był takim rarytasem jak teraz AA16x. Niezbędne, nie. Potrzebne - tak. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 3 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2006 różnica miedzy 16 bit a 32 bit... ktoś tu chyba albo nie wie co mówi albo jest "slepy", od 5 lat zajmuję się grafiką, a różnice widać gołym okiem... polecam zobaczenie efektu na głupiej "tapecie" pulpitowej [ juz niewspomne o efektach w grach 3D ] jakby to określić[ prosto mówiąc ] różnice widać BARDZO w "przejściach kolorów" :mur: Jeśli obraz stworzony w 32bit będziesz wyświetlał w 16bit, to jasne że będzie to widać. Chodzi o to, że przy użyciu 16sto bitowej palety kolorów spokojnie można tworzyć coś - na przykład tekstury - co na potrzeby komputerowe bedzie wyglądać wystarczająco. Poza tym zmieniając sobie kolor 32->16bit na pulpicie windows dokonuje prostego mapowania nadmiarowych kolorów, podczas gdy masz jeszcze dithering, filtrowanie anizotropowe etc. Masz tu to samo zdjęcie z kolorem downsamplowanym z error diffusion, nawet nie wiem jakim algorytmem, bo zrobiłem to w locie: Zredukowany kolor___________Oryginalny obraz Widzisz wielkie przejścia między kolorami? A wiesz do ilu bitów zredukowałem kolor? » Naciśnij, żeby pokazać/ukryć tekst oznaczony jako spoiler... « Do 8 bitów. 256 kolorów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 3 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Stycznia 2006 Nie cytuj zdjęć, zwłaszcza jak są na tej samej stronie. ale co ty mi chcesz znowu udowodnic? bo tak sledząc ten topic to jeden uzytkownik chce udowodnic drugiemu swoją racje... moze chcesz mi powiedziec jeszcze ze niema roznicy miedzy 16 bit a 32?Nic nie chce Ci udowodnić, poza ewentualnie tym, że wykazywanie różnicy między obrazem 32 bit a 16bit za pomocą wyświetlania tego pierwszego na pulpicie w 16bit i wskazywanie na brak gradacji koloru to przypuszczalnie najgłupszy z możliwych sposobów, żeby to wykazać ;] Chodzi mi o to, że jeżeli goście projektujący gre x zrobili dobrą robotę, to patrząc na tekstury wykonane w 16bit to strzelam, że 75% osób (wyjąwszy ludzi grających 24/24 rozpływających się nad każdym kolejnym efektem, jaki jest w stanie wygenerować ich nowa karta) nie będzie w stanie powiedzieć, czy to 16 czy 32bit, podobnie jak większość ludzi nie jest w stanie rozróżnić np. mp3 z dzwiękiem stereo a joint-stereo. Chcesz, mogę wrzucić w losowej kolejności jakieś obrazki w 16bit i w 32bit, a Ty napiszesz które jest które, ale raczej nie ma to sensu, bo: 1. Nie chce mi się 2. Jeżeli faktycznie zajmujesz się grafiką, to wiesz na co patrzeć i faktycznie rozróżnisz, a jeśli nie, to 3. Możesz użyć dowolnego programu graficznego do policzenia użytych kolorów i cała zabawa o kant [gluteus maximus] rozbić ;] Ale naprawdę - gwarantuje Ci, że większośc ludzi tego nie rozróżni. Do tego dochodzi ciekawe zagadnienie - coraz więcej ludzi przesiada się na monitory LCD, a wiesz jak tam jest z kolorem - w najlepszym wypadku o ile się nie mylę na chwilę obecną to 16.77mln, a starsze, acz wciąż popularne matryce TN chyba 16.2mln lub nawet mniej. Czyli do 32bit daleko, bardziej 24bit, z którego nie wiem czemu zrezygnowano. Jeżeli więc do czegoś zmierzam, to do tego, że dyskusyjne jest, czy w owym czasie akurat wprowadzenie 32bit koloru było najpotrzebniejszą innowacją na drodzę rozwoju technologicznego. Ale ponieważ kiedyś trzeba było to zrobić, uznajmy, że było. I żeby nie było, że się kłóce albo co: 32bit jest fajne, dobrze że jest i wogóle, ale bez wątpienia można bez niego żyć. A jeżeli chcesz już bardzo wnikać, to włącz sobie QUAKE3ARENA z ustawieniem Color Depth 16 bit, texture detail 16 bit... roznice widac juz w MENU a co dopiero w grze :) i jak mi powiesz ze nic niewidac to normalnie kupie ci okulary - przysięgam. ehh Nie widać. A raczej nie pamiętam, czy widać bo mam wyłączone tekstury ;] A co do screenów, które podałeś - jak mówiłem, jeżeli coś było tworzone przy użyciu palety 32bit a zostanie wyświetlone w palecie 16bit bez odpowiednich zabiegów, to zawsze będzie to widoczne. Nie chce mi się kolejnego obrazu konwertować do 16bit z ditheringiem, ale spokojnie mogę zrobić to tak, że cyferki od życia będą wyglądać normalnie ;] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lumperator Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 (edytowane) Nie wiem o co się Panowie sprzeczacie :) Gry stworzone pod 32 bitowy kolor będą lepiej wyglądać przy 32 bitach i to jest jasna sprawa. My tu nie mówimy o grach, w których tekstury zapisane są z 16 bitową paletą. Większa ilośc kolorów poprawia grafikę, włączony antyaliasing poprawia grafikę, wyższa rozdzielczość poprawia grafikę... i wszystko co ludzie tworzą ma sprzyjać ewolucji 3D. Jedne rozwiązania są bardziej trafne, inne mniej. Gdyby 3dfx wiedział co bedzie za 5 lat, napewno inaczej zbudowałby swój procesor. Ale tu nikt nie jest wróżką, każdy ma swoje koncepcje i swoją wizję 3D. 32 bitowy kolor moze nie był na owe czasy jakimś niesamowitym odkryciem, ale wystarczajacym argumentem aby zniszczyć 3dfx'a. Późniejsze próby wejścia w rynek zakonczyły się klęską. To co chciał zaoferować 3dfx, nVidia miała już w graści. Ciekawe jak teraz wyglądałby rynek gier, gdyby jednak nVidia nie wprowadziłą T&L (poniewieranego przez fanboyów 3dfx'a). Pewnie wprowadzłby to ktoś inny, a może sam 3dfx. Wszak takie plany już były. Wówczas Voodoo dostałoby nowego ducha, a NVIDIA zostałaby wykupiona przez 3dfx'a. Ale każde ciało ma tylko jedną duszę. Stało się na odwrót. Do dnia dzisiejszego NVIDIA wyznacza kierunek rozwiazań 3D czy tego chcecie czy nie. A to, że korzysta z niektórych rozwiązań sprzed lat, ma do tego prawo. Na wykupienie 3dfxa poszły grube miliony. Poza zniszczeniem konkurenta, zapewne zdobycie jakiejś wiedzy zawierało się w tej kwocie. I przestańcie już najeżdżać na NVIDIĘ broniąc marnego 3dfx'a. Może skupmy uwagę na 2-im powaznym konkurencie jakim jest ATi ? Ta firma nie daje za wygraną... Właśnie tak ma być! Edytowane 4 Stycznia 2006 przez Lumperator Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dijkstra Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 Nie wiem o co się Panowie sprzeczacie :) Gry stworzone pod 32 bitowy kolor będą lepiej wyglądać przy 32 bitach i to jest jasna sprawa. My tu nie mówimy o grach, w których tekstury zapisane są z 16 bitową paletą. Większa ilośc kolorów poprawia grafikę, włączony antyaliasing poprawia grafikę, wyższa rozdzielczość poprawia grafikę... i wszystko co ludzie tworzą ma sprzyjać ewolucji 3D. Tak w sumie, to chyba się nie sprzeczamy? ;] Ja ze swojej strony uważam tylko, że kolor 32bit był w owym czasie trochę na wyrost, i być może jest dalej, zważywszy na to, że powszechnie używany jpg ma 24bit (tak tak, kolego Genocide, dając screena z Q3 pewnie nawet nie wiesz, że zrobiłeś go w 24 nie 32bit), lcd mają 24bit i wystarcza. Tę część mocy obliczeniowej, potrzebnej do renderowania dodatkowych kolorów można było po prostu lepiej wykorzystać - ale fakt jest faktem i nic tego nie zmieni - zwiększenie głębi koloru bez wątpienia pomogło NV i nie ma co sie nad tym rozwodzić. Dziekuję tylko opatrzności, że nieśmiałe próby wprowadzenia koloru 48bit do codziennego użytku (chyba Matrox?) spaliły na panewce i nikt inny na razie nie wpadł na podobnie genialny pomysł. Ciekawe jak teraz wyglądałby rynek gier, gdyby jednak nVidia nie wprowadziłą T&L (poniewieranego przez fanboyów 3dfx'a). Pewnie wprowadzłby to ktoś inny, a może sam 3dfx. Wszak takie plany już były. Wówczas Voodoo dostałoby nowego ducha, a NVIDIA zostałaby wykupiona przez 3dfx'a. Ja zaś ciekaw jestem, co by było, gdyby i 3Dfx i NV pozostały na ringu - czy mielibyśmy ATI? Ciągle nurtuje mnie kwestia, czy na świecie naprawdę nie ma miejsca dla 3 producentów układów graficznych i 3 producentów procesorów - ewolucja rządzi rozwojem, a doprowadziła do pozostania 2, więc chyba nie... ale 3 producentów to więcej nowych pomysłów, większa konkurencja i większa presja na tworzenie standardów i wspólną zgodę na ich przestrzeganie - moglibyśmy chyba tylko zyskać... Póki co wystarczy jednak tylko wspomnieć XGI Volari ;] I przestańcie już najeżdżać na NVIDIĘ broniąc marnego 3dfx'a.OK, chwilowo jestem zajęty najeżdżaniem na NV za wykupienie świetnie się zapowiadającego ULI - teraz pewnie ślad po nim zaginie, albo wyciągną go za 5 lat jak Nforce8 okaże się mniej wydajne od VIA KT88880. Dobranoc, kolorowych snów 32bit. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyrko Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 Na owe czasy różnica w grach między 16bit a 32bit nie była aż tak znacząca. Zwiększenie palety na jednej grze było wręcz niewidoczne, a na dawało niewielką poprawę. Liczy się jednak fakt. W Windows z tego co wiem była możliwość włączenia trybu 24bit. Efekt był niemalze identyczny jak w 32bitach. Może się mylę, sam juz dobrze tego nie pamiętam. Kiedyś 32 bitowy kolor w grach był takim rarytasem jak teraz AA16x. Niezbędne, nie. Potrzebne - tak. wedlug mnie 32bitowa glebia kolorow przechodzaca na przestrzeni czasu z rarytasu w standard ma swoje odzwierciedlenie w dzisiejszych czasach w postaci HDR - poki co jest to "upiekszacz" , na ktory niewiele osob moze sobie pozwolic ,ale moim skromnym zdaniem za kilka lat nikt nie bedzie nawet szukal w opcjach pozycji HDR on/off , tak jak dzisiaj rzadko mozemy znalezc 16/32bit :] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lumperator Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 Dokładnie tak pyrko! Tak będzie z antyaliasingiem, HDR i innymi cudami. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strongmen Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 To ciekawe, gdyż kilka razy w internecie natknąłem się na wzmiankę o Voodoo 5 na DDR - np ten fragment: "Jak się później okazało, 3dfx już nigdy nie zdołał NVIDII tego tytułu odebrać. Gdy bowiem firma ta zaprezentowała karty z serii Voodoo4 i Voodoo5, oferujące w końcu 32-bitowy kolor i tekstury o rozmiarze 2048×2048, NVIDIA już sprzedawała GeForce z pamięciami DDR. Gdy zaś 3dfx na początku 2000 roku zaprezentował Voodoo5 5750, także z pamięciami DDR, NVIDIA miała już gotowy układ GeForce 2 GTS (Giga Texel Shader..." Fragment pochodzi z http://technologie.pclab.pl/art6077.html Na zagranicznych serwisach i forach też natknąłem się na ową "5750". Co do Rampege'a (Daytona) - wiesz może coś więcej o samym GPU? P.S. Na forum serwisu 3dfxzone.it ktoś mówi o Voodoo 5 6k na DDR'ach ale temu już nie daję wiary. NIe ma nie bylo i nie bedzie czegos takiego jak 5750 ;-) - owszem byly Modele 5000 - Budowane na SGRAMACH oraz Wyszly rowniez modele 5000/5500 z AGP na 1,5 V - pasujace (do dzisiejszych plyt) dodatkowo karty te posiadaly pamieci 5,5ns - niestety ten model karty jest BARDZO ciezko dostepny i niezle tez kosztuje w granicach 150 dolcow Co do Daytona i rampage to 2 rozne modele kart ;-) Najpierw Opowiem Wam troche o RAMPAGE KArta miala zostac Wydana W KILKU Wersjach (o tym pozniej)... Pierwotnie planowano wypuscic ja na Rynek pozna wiosna 2001 roku (miala byc Bezposrednia Konkurencja dla GF4 tit) GPU - mialo byc taktowane czestotliowscia 300 mhz !! - i bylo wyprodukowane w Technologi 0,18 MIKRONA !! PAMIECI - Docelowo Mialby byc Taktowane predkoscia 300 mhz oczywscie Dual DDR co dawalo 600 mhz !! szyna Danych miala byc 128 Bitowa Sama karta posiadala 4 Potoki i 1 jednostke TMU co najwazniejsze karta posiadala sprzetowe T@L Posiadala rownie ciekawe funkcje 3d np. Pixel Shader 1.1 , Vertex Shader , HW supported HSR i pare innych no i chyba najwazniejsze ... karta POSIADLA WYMIENNY PROCESOR - Mam gdzies na dysku rozpiske jakie mialy to byc procesory wiec wrzuce pozniej ... tak wygladala PODSTAWKA pod wymienny procesor Prawda ze Imponujaco wyglada ?? ;-) Ogolnie karta byla W Zaawansowanych fazach testowych - i Zapowiadala sie NAPRAWDE b.dobrze !! Dlaej juz wiemy co sie stalo ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ChomiK Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 STRONGMEN - fajny post - cos mi sie kiedys obilo o rampage ... thx za przypomnienie ;] Odnosnie dyskusji 16bit - 32bit - DITHERING!!! - to wyjasnia sprawe - czyli wszystkie dymy nie dymy i takie tam w grach... TEST - Q3 - w trybie 16bit strzelcie rakieta przed siebie i spoojrzcie jak wyglada smuga dymu za nia podazajaca - teraz powtoorzcie test w 32bitach - SPRAWA JEST JASNA !!!! jak ktos ma voodoo3 to niech zrobi ten sam test dla 16bit i pseudo 22bit - roznice niewielkie.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netmann Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 Jakie są szanse na dostanie Rampage'a? Czy w ogóle są jeszcze sprawne egzemplarze? Z drugiej strony... Nawet jakby ktoś cudem dostał ten relikt upadającego szamana to skąd weźmie sterowniki? Chyba że sam napisze... Wymienny GPU to rzeczywiście coś wspaniałego. Kiedyś już tak było z pamięcią RAM do kart graficznych. Jak miałem ATI Rage Pro/Turbo to mogłem dokupić 4 MB i zrobić sobie 8 - megówkę. Może kiedyś NV/ATI wróci do pomysłu, ale raczej NV gdyż to ona ma wszystkie patenty 3dfx, chyba włącznie z Rampage'em. Znów ogłosi że to "jej" dzieło :angry: . Tak nawiasem ciekawe ile by chciała NV gdyby jakaś firma chciała odkupić prawa do 3dfx'a... Co do 16 bit vs. 32 bit to sprawa jest jasna: Kiedyś - 32 bit zbędne Dziś - 32 bit standard Niedługo będzie dyskusja "32 bity to szmelc! 99 bitów to coś!" :P. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lumperator Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 Strongmen, czy jesteś w 100% pewnien, że nie było czegoś takiego jak Voodoo5 5750. Szukając informacji w necie można też tracić na Voodoo4 4750. Tutaj jest krótka lekcja historii: http://www.sudhian.com/printdocs.cfm?aid=414 O Voodoo5 5750 można wyczytac zarówno w serwisach polskich jak i zagranicznych. Coś w tym musi być :) Ponadtwo sporo się mói, że w UT Voodoo5 5500 miał wydajność zbliżoną do GeForce2 GTS, ale tylko w niższych rozdzielczościach. W kosmicznym wówczas 1600x1200x16 produkt 3dfxa nie miał najmniejszych szans. O wynikach MDK2 nawet nie wspominam. Później pojawił się GeForce2 Ultra i żywot 3dfx zakonczył się definitywnie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyrko Opublikowano 4 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 4 Stycznia 2006 [..........] Co do 16 bit vs. 32 bit to sprawa jest jasna: Kiedyś - 32 bit zbędne Dziś - 32 bit standard Niedługo będzie dyskusja "32 bity to szmelc! 99 bitów to coś!" :P. ....wlasnie o tym pisalem HDR dzisiaj luksus -> jutro standard Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RaKLeZ Opublikowano 5 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2006 Jakie są szanse na dostanie Rampage'a? Czy w ogóle są jeszcze sprawne egzemplarze? Z drugiej strony... Nawet jakby ktoś cudem dostał ten relikt upadającego szamana to skąd weźmie sterowniki? Chyba że sam napisze... Zerowe;) a jak juz to za 5000$;) "It is a rampage bring up REV-A0 board that only 10 were made. It had serious problems as you can see. It was rushed through design a little too fast and a lot of corners were cut to get that P.O.S. you see in the picture (not my decision - it was upper managements). only 2 boards ever worked of the REV-A0. It lived for approx. 2 weeks until the REV-A1 design was done. There were about 10 REV-A1's that we debugged and it ran fine. all the problems you see (the clamp etc.) were fixed in the A1 revision. The REV-A1 boards screamed. We were laid off on Friday we had debugged that board till Thursday night. It ran Quake3, It would have been a real threat to Nvidia due to cost and performance. We hit 250 Mhz DDR" Rampage rasteriser: · Rampage Texture computer with "loopback" · 3dfx M-Buffer (Multi-Sample Buffer) · 2x/4x RGMS Full Scene AntiAlising · Up to 128Tap anisotropic filtering · 52bit Internal Color rendering precision / 0 - 16.0 Color luminosity range · FXT1/DXT1 Texture compression · 3D textures support · True PhotoShop filter effects in hardware · Non-Photorealistic rendering · Cube Environment Maps/EMBM/Dot3 BM · YUV Texture formats · 1/2/4 chip scalability · Fully programmable DirectX8 1.1compiant Pixel Shaders with additional features (DX9) 1 Rampage chip w/64MB $200 USD 1 Rampage/1 Sage w/64MB $300 USD 2 Rampage/1 Sage w/128MB $500 USD Note- The flagship product Specter 3000 would have been a killer piece of hardware for the time frame. 2 Rampage chips in SLI mode with Sage combined with DDR ram would have had 10.2 GB/S bandwidth with a fillrate of 1600-2000Mpixels/S. wiecej o RAMPAGE i DAYTONIE na http://www.thedodgegarage.com/3dfx/ (swietna stronka) Tak nawiasem ciekawe ile by chciała NV gdyby jakaś firma chciała odkupić prawa do 3dfx'a... tez nad tym myslalem:)... za ODPOWIEDNIA kase pewnie by odsprzedala... moze zrobimy skladke? :razz: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strongmen Opublikowano 5 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2006 (edytowane) Jeszcze raz Pisze - NIE BYLO CZEGOS takiego jak VOODOO 5750 ;-) Te informacje o "niby" takim modelu powstaly - jeszcze przed premera Voodoo 5 ... Dlatego mozna jeszcze znalezsc informacje ze cos takiego niby mialo byc ... JEdyne modele voodoo 5 - to 5000 i 5500 w wer PCI / AGP 3,3v i AGP 1,5 v :-) SDRAM i SGRAM NIE BYLO CZEGOS TAKIEGO JAK VOODOO 5500 DDR !! wiaze sie to z Badzo prosta przyczyna VSA-100(chipset na kotrym oparte sa 4500 5500 i 6000) NIGDY nie OBSLUGIWALA ukladow DUAL DDR - Zrobil to Dopiero model DAYTONA na VSA-101 ;-) Co do Rampage czy Daytona - sa to modele NOT FOR RESALE - NIE DO KUPIENIA NIKT z kolekcjionerow na CALYM swiecie nie posiada Tych modeli kart (tzn jeden japoniec ma chyba ktoras rev Daytony ale pewien nie jestem) RAMPAGE i DAYTONA wyszlo w parunastu Revizjach i z tego co mi wiadomo wlascicielem jest 3 inzynierow pracujacych w bylym 3dfx ktos pytal o Sterowniki do RAMPAGE ... coz jesli komus to pomoze to mam ALPHY z 2000 roku :lol: Edytowane 5 Stycznia 2006 przez Strongmen Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netmann Opublikowano 5 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2006 tez nad tym myslalem:)... za ODPOWIEDNIA kase pewnie by odsprzedala... moze zrobimy skladke? icon_razz3.gif Jasne :D! To ja już piszę do NV ile chce za znaki, nazwy i za pozostałe jeszcze patenty. Zakładamy "3dfx Reloaded" i ogłaszamy 3dfx return. Potem kupujemy halę, sprzęt, wynajmujemy sztab naukowców i do roboty! Po 2 miesiącach wykończymy konkurencję :D. Dobrze pomarzyć ;)... Swoją drogą jaką sensację wzbudziła by wiadomość, że 3dfx wraca... I to pod polską flagą :D! Co do "3dfx return" - to już kiedyś były jakieś ploty że 3dfx znów stanie na nogi. Oczywiście były to tylko bajki... Dzięki RaKLeZ za dane - rzeczywiście Rampage wyprzedzał swoją epokę. Może kiedyś ktoś jakimś cudem dostanie to cudo i wystawi gdzieś na sprzedaż. Raczej tania ona nie będzie... Mam pytanie do Strongmena, myślisz że dało by radę zamontować to na Voodoo 5500? Wiem że to dość karkołomne, ale pierwszy wentylator wymaga wymiany - a jak już wymieniać, to z bajerem ;). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strongmen Opublikowano 5 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 5 Stycznia 2006 Hehe - no raczej ciezko to bedzie zamonotwac - chodz nie niemozliwe tyle ze 2 procesorow napewno nie obejmie ;-) Kup na Allegro Ventylator Sam i Wymien ... - pare groszy jesli uda ci sie dopasowac ;-) A jak chcesz Z wypasem Zrobic chlodzenie to zainstaluj 2 x PENTAGRAMA XC-AL :D - z tego co patrzylem powinien Podejsc po malutkich modyfikacjach - a Wypas bedzie niezly :D Ja na swojej mam 2 Titany za 5,90 - Te na procka B.ladnie chlodza Procesory i sa b.ciche jak na swoja cene. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netmann Opublikowano 9 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Stycznia 2006 OK, zamówiłem te 2 Pentagramy, tyle że wersje AlCu :D. Do tego dokupiłem radiatory na pamięć. Jak to wszystko poskładam to wrzucę zdjęcie na forum :). PS: Chyba też zapoluję na V5 6000... Tylko trzeba cierpliwości... :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TitoBandito Opublikowano 9 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 9 Stycznia 2006 (edytowane) OK, zamówiłem te 2 Pentagramy, tyle że wersje AlCu :D. Do tego dokupiłem radiatory na pamięć. Jak to wszystko poskładam to wrzucę zdjęcie na forum :). PS: Chyba też zapoluję na V5 6000... Tylko trzeba cierpliwości... :P Jakiś rok temu widziałem na allegro VooDoo 5 6000AGP. (Ta z 4 procesorami VSA-100). I"koleś" ją wtedy sprzedał za 750zł!!! :-P Jakiś kolekcjoner musiał ją kupić. Więc raczej będziesz miał problem z "polowaniem", bo szukanie V5 6000 to jak szukanie Yeti. :-P Edytowane 9 Stycznia 2006 przez TitoBandito Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KGB Opublikowano 10 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2006 co do AGP pro to w nowych plytach sa wersje agp8x pro (w asusue pod a64 chyba) co do kolorow to ludzkie oko widzi 16mln kolorow ,czyli 24-bit roznic w obrazkach wiec nie uswiadczymy dodatkowe 8-bit w 32-bit kolor jest zwiazane z przezroczystymi texturami ale na voodoo3 szyby i woda wygladaja bardzo dobrze,nie gorzej niz na rivie2 z drugiej strony woda w HL2 nie wygladalaby tak jak wygalda na 16-bit ,ale co z tego skoro wyglada tak dopiero w Dx9 ,a na rivie czy gf2ti,gf3,gf4 wyglada kiepsko hehe ,32-bit przydaje sie dopiero w Dx9 ? w takim razie ktos nas przez pare dobrych lat w walka robil :/ cos mi sie kojarzy ze VSA-200 to mialo byc VSA-100(0.25um) w 0.18um i z taktowaniem min.200MHz pare lat temu mi sie takie info obilo o uszy i ze nawet juz byly zamowione w TMC na tajwanie ,ale nawet nie zdazyli wyprodukowac ,bo 3dfx zbankrutowal Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lumperator Opublikowano 10 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2006 KGB, są jednak róznice sugestywne, które mogłyby sprzyjać na korzyść trybu 48 bit. Dla uzyskania płynności w filmach również wystarcza 25/30fps, a pełen komfort czujemy dopiero przy 50fps. Oczywiście w danej chwili na ekranie nie da się wyswietlić tak wielu kolorów naraz, ale moze w przyszłosci, gdy w 20 calach uda się upchać kilkakrotnie więcej pixeli graficy dojdą do wniosku, że trzeba mimo wszystko zwiększyć paletę barw, tak by mieć świety spokój. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Netmann Opublikowano 10 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 10 Stycznia 2006 (edytowane) Jakiś rok temu widziałem na allegro VooDoo 5 6000AGP. (Ta z 4 procesorami VSA-100). I"koleś" ją wtedy sprzedał za 750zł!!! (IMG:style_emoticons/default/icon_razz2.gif) Jakiś kolekcjoner musiał ją kupić. Tak, też o tym słyszałem i to chyba była jakaś lipa. To Voodoo tak dziwnie wyglądało, a zarówno "Kupujący", jak i "Sprzedający" nie odpowiadali na żadne pytania po aukcji. Poza tym V5 6000 w Polsce na sprzedaż? Wątpię :P. Edytowane 10 Stycznia 2006 przez Netmann Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...