Jump to content
sawyer188

Biologia Chemia Fizyka

Recommended Posts

No dokladnie, skad ja to znam :D Dzisiaj rano obiecalem sobie, ze wezme i wyryje na zaliczenie a tu... nie ma z czego k... sie uczyc :huh:

 

Maturka? Fizyka i matma.

Korki? Przydaloby sie cos ^_^

 

Z fizyki polecam "Notatki z lekcji" wydawnictwo Omega. Wszystko gotowe do rycia, bez tracenia czasu na segregacje co potrzebne a co nie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mógłby mi ktos pomóc? otóż jak otrzymac następujące związki:

NaCl

KCl

HgCl2

NaNO3

KNO3

Ca(NO3)2

Ca3(PO4)2

CaSO4

MgSO4

CuSO4

CaCO3

Na2CO3

MgCO3

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Zadanie to jest z działu SOLE.

Pozdrawiam B)

kwas+zasada=> sól

i teraz: kwasy maja wodor a zasady grupe oh

przy czym sol sklada sie z:

[czesc z zasady][czesc z kwasu]

rozdzielasz, dopisujesz do zasad oh do kwasu h wedlug wartosciowosci czynnikow i gotowe

Share this post


Link to post
Share on other sites

fizyka lubilem ja dopuki nie nadeszla elektromagnetyka czy jak tam to sie zwje :| jeb... tranformatory zasady lewej prawej reki.... ferromagnesy :| dostalem 2 we wtorek pisze porawe :)

mam nadzieje ze optyka jest prostsza :)

 

ejj a tak BTW dalibyscie mi skany waszych zeszytow ? z gim bo moj jest troche pusty :)

Edited by KaxxL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, Bardzo lubie fize, matme ale biologi coś nie trawie:(Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób się uczycie?czy jak przychodzicie ze szkoły to od razu bierzecie się za lekcje? Czy póżniej?

Ja robie odraz a potem idę sobie pospać. A potem do oporu komp. Moje profesor moja że biologie trzeba wykuć. I ja też tak do tego podchodzę. Czasami są tematy że da się na logikę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widze temat fajny i odkopany. Dobra ja chodze do pierwszej klasy LO profil Bio-Chem. A co do sposobu nauki to mam taki że nie ucze się wiele godzin tylko systematycznie i robiąc przy tym inne rzeczy(bo jak długo się ucze to mam gorsze efekty sprawdzone :wink: ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pewien problem. Mam takie zadanie:

 

Klocek zsówa się po równi pochyłej o długości 10m i wysokosci 5m. Tarcie wynosi 0.1 masy klocka. Z jakim przyspieszeniem zsuwał się klocek, gdy g=10m/s^2

 

I za chorobe nie wiem jak je rozwiązać. Gdyby była podana masa klocka to by nie było problemu ale tak...

 

Czy mógłby ktoś to wyliczyć i wyjaśnić mi to w ludzkim języku bo nic nie rozumiem z tego. Aha, to co podałem jest pełną trescią zadania. A i żeby nie było: TO NIE JEST ZADANIE DOMOWE. Chce rozwiązać to zadanie żeby zrozumieć w czym popełniłem błąd na sprawdziannie bo kolo od fizy nam tego nie tłumaczył.

Share this post


Link to post
Share on other sites

el_gringo_dado: w tym zadaniu brakuje masy, bo mamy 1 rownanie z 2 niewiadomymi:

 

a=mgsin(alfa)-m^2gcos(alfa)/10 ;(alfa)=30 st.

a=m/2-m^2*(pierw.3)/2

 

z tego widac ze masa jest uzalezniona od przyspieszenia i bez znajomosci masy tego sie nie da wyliczyc

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi wyszło a=0,4g :D

 

1. sin(a)=1/2

2. F=am (ogolnie)

3. F(wypadkowa) = F(1)-T {F(1) - sila zsuwająca)}

4. F(w) = 0.5mg - 0.1mg {z sin(a) = 1/2 i z T = 0,1 mg => no własnie, tarcie to nie 0,1 masy, tylko ciezkaru klocka!!!)

5. F(w) = 0.4mg

6. ma = 0.4mg

7. a = 0.4g

Edited by Ghazi

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi wyszło a=0,4g :D

 

1. sin(a)=1/2

2. F=am (ogolnie)

3. F(wypadkowa) = F(1)-T {F(1) - sila zsuwająca)}

4. F(w) = 0.5mg - 0.1mg {z sin(a) = 1/2 i z T = 0,1 mg => no własnie, tarcie to nie 0,1 masy, tylko ciezkaru klocka!!!)

5. F(w) = 0.4mg

6. ma = 0.4mg

7. a = 0.4g

Właśnie nie. Tarcie to 0.1 MASY. Tak przynajmniej było w zadaniu którego treść podałem. Też myślałem, że chodzi o ciężar dlatego spytałem się faceta od fizy i powiedział że chodzi o mase.

 

A z tych wiliczeń o ile dobrze zrozumiałem wychodzi

 

a=0.4g=0.4*10m/s^2=4m/s^2

 

tak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to zrozumialem ze wartosc tarcia stanowi 0.1 wartosci masy klocka(np. klocek wazy 1kg to tarcie wynosi 0.1), jesli chodzi o ciezar (a to pewnie nauczyciel mial na mysli) to nalezy rozwiazac to zadanie jak Ghazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blagam o pomoc! i szybka odp:

Mam narysowac 6 rysunkow zwierciadel narysowal 5 ale nie umiem 1 mianowicie narysowac strzalke w soczewce wkleslej lezaca za punktem O na osi glownej i nie wiem jak to zrobic :(

Help :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakie książki mogą pomÓc?

...z tego, co widziałem, to do chemii na poziomie i gim i liceum książki są lekko mówiąc do <gluteus maximus> Jeżeli potrzebujesz czegoś z organy, a masz znajomego na państwowej wyższej uczelni (dostęp do biblioteki uniwersyteckiej), to najlepiej jest wszystko wyjaśnione (właśnie wyjaśnione, a nie omówione na zasadzie "bo tak ma być") łącznie ze schematami/obrazkami w McMurry - taka biblia do organy. Z nieorgany niewiele jest do wyjaśniania, więc to jest kwestia obrycia materiału (chyba że jakiś sadysta omawia np. kompleksy)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie obraz robi sie na tej samej zasadzie, pozatym znalezienie tego na google to kwestia kilku chwil.

Ale skoro twierdzisz ze nie masz pojecia to trzymaj : Grafika:Concavo_1.png

Aha i domyslam sie ze ci chodzi o zwierciadlo wklesle, a nie o soczewke ;]

 

potrzebuje teraz pomocy z szoczewek jaka fraze wpisales w wikipedi plzzz o odp

z gory thx! niech kazdy kto wie pisze ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...


Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.