sztandar Opublikowano 23 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 23 Listopada 2005 Data: 23-11-05 22:49 Więc sprawa wygląda następująco: 1.W lutym zakupiłem kartę graficzną zapłaciłem za nią 350 zł , w aukcji było wyraźnie napisane karta nowa , nieuzywana gwarancja. Dostałem kartę , ksero faktury na której na drugiej stronie jak byk pisało 12 miesięcy gwarancji. Karta chodziłą bardzo dobrze. W lipcu karte wystawiłem i sprzedałem , aukcja mówiła o tym że karta używana ale zostało 6 miesięcy gwarancji byłem tego pewny bo przecież tak wynikało z faORT: ORT: ORT: ktury. No i w październiku ta karta zepsuła się osobie której ją sprzedałem wysłała ją do tego gościa od którego ja ją kupiłem a gośc stwierdził ze karta ma 3 miesiące gwarancji i że nie naprawi ani nie odda pieniedzy. Czy zostałem oszukany , przecież nie ma 3 miesięcznej gwarancji , a nawet jeśli tak to czemu na fakturze jak byk pisało 12 miesięcy no i przecież zawsze mam 12 miesięcy rękojmy. Czy zostałem oszukany , co mam zrobic i gdzie taką sytuacje zgłaszac ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MeHow Opublikowano 24 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2005 powiedz, ze zglaszasz sprawe na policje. Jesli nei odda pieniedzy, to cos... pojdz na komisariat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechl!n Opublikowano 24 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2005 Niektórzy sprzedawcy oraz firmy (sklepy) nie "uważają" gwarancji jeśli odsprzedasz komuś kupiony u nich sprzęt. Gwarancja jest "między Tobą a sprzedającym". Być może w Twoim przypadku sprzedawca tak właśnie postąpił np zmniejszył długość gwarancji bo karta została odsprzedana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maczeta10 Opublikowano 24 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2005 Ale zawsze możesz udać że to ty wysyłasz kartę a nie ten co kupił ja od ciebie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 24 Listopada 2005 Zgłoś Opublikowano 24 Listopada 2005 1. zostales oszukany bo nie masz dowodu zakupu karty - dowodem moze byc paragon lub faktura badz kopia - kopia faktury to nie kserokopia oryginalu tylko tak na prawde 2 egzemplarz 2. w obecnej chwili nie ma czegos takiego jak "automatyczna" gwarancja (przy obrocie konsumenckim = detalicznym) - umowa gwarancyjna to dobrowlona umowa miedzy zbywca a nabywca - czyli mozna przyjac ze umowa gwarancyjna wiaze tylko sprzedawce i Ciebie - nie mozesz przelac uprawnien wynikajacych z gwarancji na inna osobe 3. teoretycznie (jezeli nigdzie na tej gwarancji nie ma Twoich danych jako nabywcy) moglbys tlumaczyc sie ze dokonales zakupu w imieniu obecnego wlasciciela karty - tyle tylko ze takie tlumaczenia to raczej przed sadem moga sie przydac no i wtedy mozna by badac czy mozesz uczestniczyc w obrocie "hurtowym" (nie detalicznym) bo w koncu posrednik to nie konsument (ostateczny nabywca) ... 4. tlumaczenie ze byly tylko 3 miechy gwarancji pokazuje ze sprzedawaca (ten pierwotny) to cwaniaczek jakich pelno na Allegro - w koncu z jakiegos powodu mozna tam taniej kupowac - masz przyklad na czym moze polegac obcinanie kosztkow prowadzenia dzialalnosci gospodarczej 5. gdzie sie zwrocic - do jakiejs organizacji zajmujacego sie prawami konsumenta - przejzyj forum Osla Laczka bo podobnych tematow bylo kilka w przeszlosci no i nie zaszkodzi kontakt z Inspekcja Handlowa jak cos to przydatne linki/adresy w 1 miejscu http://www.infoobywatel.gov.pl/so/1_5/1_5_1/index.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...