S_Works Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 No ale jak inaczej bez bracketu chcesz robić z lampą pionowe kadry w jakichś fotorelacjach? Można trzymać w jednej ręce lampę, w drugiej body na kablu albo radiowo, ale raczej wygodne to nie jest. Jedyna alternatywa to sposób podany przeze mnie trochę wyżej. Robiąc zdjęcia na imprezach raczej nie rozstawia się przy każdej hostessie, samochodzie itp. parasoli i lamp studyjnych. W wielkiej hali nie odbijesz lampy od niczego. Do takich zastosowań jest patent w lampie Sony. No niesamowite. Przy użyciu klasycznych lamp do tej pory było to niemożliwe. Zwłaszcza że teraz zapewne są specjalne obiektywy i żyroskopowo obracane matryce do takiego focenia. Robiąc zdjęcia sylwetki w warunkach reportażowych z reguły odwraca się aparat a palnik lampy niejako automatycznie znajduje się w pożądanej pozycji. Jeśli komuś to pasuje to kupuje gripa do tego typu fotografii, ale rozsyłanie światłą w poprzek matrycy wydaje mi się zupełnie zbędnym gadżetem a taki efekt można osiągnąć w obróbce. IMHO kompletnie zbędny bajer ale ktoś to pewnie wykorzystuje skoro już jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 (edytowane) No niesamowite. Przy użyciu klasycznych lamp do tej pory było to niemożliwe. Zwłaszcza że teraz zapewne są specjalne obiektywy i żyroskopowo obracane matryce do takiego focenia. Robiąc zdjęcia sylwetki w warunkach reportażowych z reguły odwraca się aparat a palnik lampy niejako automatycznie znajduje się w pożądanej pozycji. Jeśli komuś to pasuje to kupuje gripa do tego typu fotografii, ale rozsyłanie światłą w poprzek matrycy wydaje mi się zupełnie zbędnym gadżetem a taki efekt można osiągnąć w obróbce. IMHO kompletnie zbędny bajer ale ktoś to pewnie wykorzystuje skoro już jest. ? Jak mówisz o waleniu lampą po oczach to jest tak jak napisałeś. Jak chcesz zmiękczyć światło to już niebardzo, chyba że dyfuzorem. Sposób z lampą wycelowaną w górę daje dużo lepsze efekty. Grip raczej nic nie zmienia w położeniu lampy. Edytowane 2 Listopada 2010 przez skinny500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 ? Jak mówisz o waleniu lampą po oczach to jest tak jak napisałeś. Jak chcesz zmiękczyć światło to już niebardzo. Każda lampa skierowana na wprost wali po oczach. A światło w takim wypadku zmiękczam np. mydelniczką (ze standardowego wyposażenia lampy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymy Opublikowano 2 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 2 Listopada 2010 Panowie.. może osobny wątek - jaką lampę wybrać? :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 Malo jest w tym filmiku o wirelessie, ale juz widze, ze w porownaniu z Nikonem to jest prymityw. Brak TTL i tylko dwa flesze sterowane zdalnie... Skąd wziąłeś ten brak TTL? Nawet na tylnej ściance lampy jest przycisk od TTL.. Sterowanie do 7 takich samych lamp, więc nie wiem skąd masz te informacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 Ja pisze o braku TTL w trybie wireless. O info o dwoch lampach wynika z filmiku, bo owa lampe mozna ustawic tylko jako control, remote1 albo remote2. Znajde chwile czasu, to poczytam o tym szerzej i wtedy pogadamy ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 W wireless brak ADI, TTL jest wg instrukcji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymy Opublikowano 3 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 3 Listopada 2010 (edytowane) na imaging-resource pojawiły się już zdjęcia testowe z D7000 i można swobodnie porównywać je z innymi samplami w bazie - slideshow Edytowane 4 Listopada 2010 przez dymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 (edytowane) Każda lampa skierowana na wprost wali po oczach. A światło w takim wypadku zmiękczam np. mydelniczką (ze standardowego wyposażenia lampy). Widzę że się nie dogadamy. Mi kompletnie nie podchodzą efekty świecenia lampą z boku obiektywu, co ma miejsce w przypadku który opisujesz, ale może komuś to odpowiada. Eot. Edytowane 4 Listopada 2010 przez skinny500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 Widzę że się nie dogadamy. Mi kompletnie nie podchodzą efekty świecenia lampą z boku obiektywu, co ma miejsce w przypadku który opisujesz, ale może komuś to odpowiada. Eot. Chciałbym po prostu zrozumieć na czym miałaby polegać przewaga gadżetu Sony polegająca na rozsyłaniu światła w poprzek matrycy i w efekcie nierównomiernym oświetleniu kadru - jakby nie patrzeć również jest to świecenie z boku obiektywu tyle że z innego boku i w pokrętnej pozycji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juno15 Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 co sadzicie o canon 500d?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymy Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 wspominałem o nim na poprzedniej stronie. musisz jednak nadać zapytaniu jakiś konkretny kontekst bo inaczej licz się z odpowiedziami - fajny/niefajny ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 Chciałbym po prostu zrozumieć na czym miałaby polegać przewaga gadżetu Sony polegająca na rozsyłaniu światła w poprzek matrycy i w efekcie nierównomiernym oświetleniu kadru - jakby nie patrzeć również jest to świecenie z boku obiektywu tyle że z innego boku i w pokrętnej pozycji. Daje choćby to, że światło możesz odbić od sufitu, do tyłu, czyli tak jakbyś normalnie trzymał aparat. Raczej nikt nie wali lampą bezpośrednio na wprost, więc przesunięcie odbicia w poziomie o paręnaście cm nie powinno wpłynąć na oświetlenie obiektu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 (edytowane) Chciałbym po prostu zrozumieć na czym miałaby polegać przewaga gadżetu Sony polegająca na rozsyłaniu światła w poprzek matrycy i w efekcie nierównomiernym oświetleniu kadru - jakby nie patrzeć również jest to świecenie z boku obiektywu tyle że z innego boku i w pokrętnej pozycji. Np. to że w pionie cienie nie będą skierowane aż tak w bok, tylko bardziej jak w naturalnym oświetleniu. Poza tym wspomniane większe możliwości odbijania. Edytowane 4 Listopada 2010 przez skinny500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 Daje choćby to, że światło możesz odbić od sufitu, do tyłu, czyli tak jakbyś normalnie trzymał aparat. Raczej nikt nie wali lampą bezpośrednio na wprost, więc przesunięcie odbicia w poziomie o paręnaście cm nie powinno wpłynąć na oświetlenie obiektu. Ale w normalnej lampie tez mozesz odbic swiatlo od sufitu i do tylu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 Ale wtedy masz palnik przekręcony o 90stp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 4 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 4 Listopada 2010 No i co z tego? Sufitowi robi to jakas roznice? ;) Naet jak ta lampe Sony obrocisz po ichniemu, to palnik bedzie obok matrycy, a nie nad nia jak w ukladzie poziomym. W tym wzgledzie nie ma roznicy miedzy lampami. Jedyna roznica jest taka, ze w Sony palnik jest prostopadle do matrycy, a w normalnej lampie rownolegle. Przy odbijaniu ma to minimalne znaczenie, a jak sie ma zalozona mydelniczke, to wrecz zadne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oldskul Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 Panowie, pora przesiąść się z małpki Canon A720 IS na lustrzankę. Myślę nad Pentax K-X, na ten cel chcę przeznaczyć max 2300 zł. Czy jest to dobry wybór? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymy Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 na początek bdb wybór :) bardzo niskie szumy, przyzwoite kity i zasilanie AA jako alternatywę rozważ alfę A33+18-55 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yog-Sothoth Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 No i co z tego? Sufitowi robi to jakas roznice? ;) Naet jak ta lampe Sony obrocisz po ichniemu, to palnik bedzie obok matrycy, a nie nad nia jak w ukladzie poziomym. W tym wzgledzie nie ma roznicy miedzy lampami. Jedyna roznica jest taka, ze w Sony palnik jest prostopadle do matrycy, a w normalnej lampie rownolegle. Przy odbijaniu ma to minimalne znaczenie, a jak sie ma zalozona mydelniczke, to wrecz zadne. Podejrzewam że przy kącie 45stp może to robić różnicę w oświetleniu obiektu. Jak już pisałem, przesunięcie palnika w bok o paręnaście cm nie zrobi raczej różnicy przy świetle odbitym, tak samo podejrzewam minimalny wpływ w przypadku palnika na wprost. Natomiast widzę już różnicę w oświetleniu na wprost gdy palnik jest w pionie, poza tym przy trybie portretowym możesz nadal użyć odbłyśnika, do tego takie przekręcenie lampy ułatwia dostęp do tylnego panela, jako że nadal widzisz go w poziomie - mała rzecz a cieszy. Generalnie ta konstrukcja daje więcej możliwości przy kształtowaniu oświetlenia, ale zapewne docenią to ci którzy już korzystali z tej lampy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
costi Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 Co do panelu: ja steruje lampa z body, nie musze w jej panelu babrac ;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
S_Works Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 Np. to że w pionie cienie nie będą skierowane aż tak w bok, tylko bardziej jak w naturalnym oświetleniu. Poza tym wspomniane większe możliwości odbijania. 1. Możesz tą uwagę o cieniach podeprzeć przykładami? 2. Większe możliwości odbijania? W jaki sposób większe? Ale wtedy masz palnik przekręcony o 90stp. W stosunku do czego jest przekręcony o 90st? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymy Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 wygląda na to że rewelacje się potwierdzą - Pentax zrobił kapitalne body: DxOMark - Pentax K-5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skinny500 Opublikowano 5 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 5 Listopada 2010 (edytowane) 1. Możesz tą uwagę o cieniach podeprzeć przykładami? 2. Większe możliwości odbijania? W jaki sposób większe? W stosunku do czego jest przekręcony o 90st? Nie mam sony, więc nie mogę. Ew. mogę wrzucić coś z deflektorem zamontowanym na obrócony palnik, będzie prawie tak samo jak w sony. Ale to chyba logiczne, że skoro palnik możne zaleźć się w innym miejscu, to cienie też będą inne. Tutaj przykład (bez PSa): http://img149.imageshack.us/img149/2015/sampleix.jpg (ciemna hala, iso podbite do 800 żeby tło było). Do obecnego sprzętu nie mam brecketu, i jak przyjdzie mi gdzieś zrobić pionowe kadry z lampą na body, to na pewno będę montował deflektor w ten sam sposób. Pytanie o obrót o 90st nie do mnie, ale odpowiem - w stosunku do matrycy. Edytowane 5 Listopada 2010 przez skinny500 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ram1rez Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 Czy w związku z pojawieniem się Pentaxa K-R można spodziewać się w najbliższym czasie spadku cen K-X? Czy raczej cena będzie się utrzymywać aż do wyczerpania zapasów magazynowych. Pytam bo wcześniej nie interesowałem się rynkiem lustrzanek cyfrowych i nie wiem jakie są zwyczaje na tym rynku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzizzy Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 (edytowane) Od razu ceny na pewno nie spadną, a dopiero po pewnym czasie, kiedy sprzedawcy przestaną doliczać podatek od nowości na K-r. Edytowane 7 Listopada 2010 przez zzizzy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymy Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 (edytowane) Czy w związku z pojawieniem się Pentaxa K-R cena K-x już mocno spadła euro agd ma go teraz w promocji za 2 298 zł (z dwoma kitami) K-r jest w tym samym zestawie o 1k zł droższy więc nawet jeśli początkiem roku jego cena troszkę spadnie to raczej nie będzie tu efektu domina jeśli zastanawiasz się nad zakupem to K-x to mz bdb moment :) Edytowane 7 Listopada 2010 przez dymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpektor Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 Przez weekend trochę z bratem się poszwędaliśmy po miediamarktach oraz fotojokorze, tak aby na zywo porownac te nowe zabawki. Z ostatnio omawianych najlepiej wypada D7000, jednak cena jest pewną blokadą. Porównaliśmy też nowego canona 60D z 50D - nie widzę sensu dokładania takich pieniędzy do nowej zabawki. Do tego w MM ma być jakaś promocją w której do Body 50D dostajemy torbę oraz gripa, za jakieś 2800 zł. Obadaliśmy również nowego Soniacza ( A55 ) - wszystko fajnie, tylko ta wielkość, niby mały i poręczny, a z drugiej strony na moją i pewnie za 2-3 młodego łapę jest ciut za mały. Zwyczajnie nie ma za co złapać. Cena jak na aparat o takich możliwościach jest moim zdaniem odpowiednia. Na chwilę obecną na ringu zostały dwa aparaty: Sony A55 vs Canon 50D Sony A55 + nowa konstrukcja + dobrze oceniania jakość zdjęć + jest mały i poręczny, a ma bardzo duże możliwości + ciekawe dodatki/bajery ( filmy w HD, obrotowy wyświetlacz, poziomiczki, zdjęcia HDR z poziomu aparatu ) + cena ( 2900 body + obiektyw 18-55 ) - nowosc, która nie została jeszcze dobrze przetestowana - czyta się o różnych problemach z przegrzewaniem - wielkość ( nie ma za co złapać ) Canon 50D + sprawdzona, przetestowana konstrukcja + ogromne możliwości + jest za co złapać + spory wybór dodatków, obiektywów + cena - puszka z gripem i torba za 2800 + obiektyw 18-55 300 = 3100 - wielkość, gabaryty, potrzebna duza torba - brak czasem przydatnych bajerów ( ruchomy wyswietlacz, filmy ) Tak sobie teraz siedze i mysle, ze grzechem jest branie pod uwage Canona 50D, a calkowite pominiecie Nikona D90 ( body 2600 + ob 18-55 400 = 3000 ) Co robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymy Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 (edytowane) szukaj D90 ale z kitem 18-105 Sony też daje całkiem przyzwoitego 18-55 do tych alfetek jeśli bierzesz pod uwagę A55 to dlaczego nie A33? ;) 50D to również dobra puszka ale pomyśl raczej o 18-135 zastanów się raczej nad inwestycjami w szklarnię - jakie szkła zamierzasz sobie sprawić w przyszłości na tej podstawie wybierz system Z ostatnio omawianych najlepiej wypada D7000, jednak cena jest pewną blokadą. jednak K-5 wymiata ale ciężko to gdzieś pomacać bo rozchodzi się jak bułeczki Edytowane 7 Listopada 2010 przez dymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpektor Opublikowano 7 Listopada 2010 Zgłoś Opublikowano 7 Listopada 2010 Za A55 przemawia wieksza matryca, wieksza szybkostrzelnosc, jest to wyzszy model a roznica w cenie neiwielka. Powoli idę w kierunku Canona 50D ( nikoś D90 to jednak ciut inna polka ). Jesli chodzi o obiektyw to mówisz o czymś takim - Foto-ivy Canon EF-S 18-135 f/3.5-5.6 Nowy GW 12 M (1309809205) - Aukcje internetowe Allegro ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...