Jump to content
Sign in to follow this  
sztomasz

Jaką Lustrzankę Cyfrową Wybrać ?

Recommended Posts

witam wszystkich.

mam ogromna prosbe-prosze WAS o szczera porade jaki aparat kupic z 3000zl. jestem w ogromnej kropce. myslalem o olympusie E-410 + 2 obiektywy, a teraz mysle o Nikon D70s + AF-S DX 18-70mm. kurcze naprawde juz nie wiem....przeczytalem wszystko co jest mozliwe i juz po prostu nie wiem. prosze o praktyczna, szczera porade-Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM!!! KAMIL

Share this post


Link to post
Share on other sites

olka bym wyeliminował z uwagi na małą gamę szkieł oraz za ten ich crop x2, co do D70s to idz do sklepu pomacaj zobacz czy Ci pasuje ew. sprawdź też coś od C w tej cenie i myślę że będziesz wiedział :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak napoczątek starczy ci jeden kit to zobacz sobie na pentaxa k10d albo jego klona u samsunga. Pozatym nie napisałeś czy te 3000zł ta na samą puszke czy na szkła także bo za 3k można mieć canona 30d czy d80 body.

Edited by KrisJR

Share this post


Link to post
Share on other sites

sluchajcie a co myslicie na temat canona 350D, 400D oraz nikona D40x. ktory w/g Was jest najbardziej optymalny. prosze o szczera porade na temat tego ktory mialbym wybrac-Z GORY WIELKIE DZIEKI!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytać poprzedniej strony i całego wątku nie raczysz tak?

Chce tylko aby ktos powiedzial co by zrobil na miom miejscu majac do wyboru wyzej wymienione aparaty i dlaczego. BARDZO MI ZALEZY na takiej poradzie i z gory za nia dziekuje.

pzdr

 

Jak napoczątek starczy ci jeden kit to zobacz sobie na pentaxa k10d albo jego klona u samsunga. Pozatym nie napisałeś czy te 3000zł ta na samą puszke czy na szkła także bo za 3k można mieć canona 30d czy d80 body.

niestety mam juz tylko 2700. waham sie nad aparatami canon eos 350D, 400D i nikon D40x. prosze o porade ktora pozwoli mi wybrac aparat z wyzej wymienionych.

pzdr!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chce tylko aby ktos powiedzial co by zrobil na miom miejscu majac do wyboru wyzej wymienione aparaty i dlaczego. BARDZO MI ZALEZY na takiej poradzie i z gory za nia dziekuje.

pzdr

niestety mam juz tylko 2700. waham sie nad aparatami canon eos 350D, 400D i nikon D40x. prosze o porade ktora pozwoli mi wybrac aparat z wyzej wymienionych.

pzdr!

Zazwyczaj osoba, ktora kupuje lustrzanke powinna wiedziec czego potrzebuje, a jak nie wie to zazwyczaj zostaje przy kompakcie dopuki sobie tego nie uswiadomi.

 

Jezeli nie masz zamiaru pozniej wydawac wiecej kasy na obiektywy, to warto sie zainteresowac Pentaxem K100D i 2xKIT, najlepsze obiektywy KITowe z calej grupki :)

 

Ja zamiast Nikona D40x wolalbym D50.

A blisko twojej granicy 3tys. jest Canon 30D, ale bez obiektywu.

 

O zaletach i wadach wiekszosci aparatow, bylo w tym watku juz pare razy napisane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Profesjonalista uzyje zawodowego aparatu ktory ma kilka punktow pomiarowych

o so chodzi :blink: o jakie punkty pomiarowe ci się rozchodzi i o jakiego profesjonalistę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Informacja z nikąd i nie widzę punktu zaczepienia... P.Pom AF? Nawet D40 ma 3...

 

 

Ale nie chcę tak mówić, ale czy mi się wydaje czy d40 ma jaśniejszy i większy wizjer od canonowskiego znanego z C350/400? Oo

 

 

Opłaca się dorzucać 2tyś, dla 2kl/s więcej? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opłaca się dorzucać 2tyś, dla 2kl/s więcej?

...

Przesiadce z 350D na 30D.

Generalnie to różnic jest od groma a nie tylko 2 klatki.

Najważniejsze +30-tki:

- lepszy AF (dość że rzadziej się myli to i czujniki AF ze względu na rozmiar zdecydowanie dokładniejsze i lepiej rozmieszczone)

- pośrednie ISO a także wyświetlanie tegoż przy zmianie w wizjerze

- większy i nieco jaśniejszy wizjer

- tylne kółko nastaw

- lepszy uchwyt

- odrobinkę mniejsze szumy

- lepszy WB

 

Sam obecnie rozpatruję zmianę mojej 350-tki ale raczej na 40-tkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie... Tak się zastanawialem, czy nie lepiej jeszcze pozbierać i <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> 40D...

 

Co do lepszego AF- podobną konstrukcję czujników zastosowano w 400D, a istotnych różnic w korzystaniu z centralnego nie zauważyłem.

 

Pośrednie ISO? Te 1250? :)

 

 

Co do wizjera- 30D ma identyczny jak 20D= troszke lepiej. Ale ciągle to nie to. Podobno 40tka pod tym względem jest o niebo lepsza...

 

Tylne kółko nastaw- ciekawa rzecz, o niebo lepsza od krzyżaka... Ale i tak bardzo podoba mi się nikonowe kółko w uchwycie :wink:

 

Lepszy uchwyt? Najlepszy miał 10D- wyprofilowany w palce :rolleyes: Ale i tak z gripem bym go brał...

 

Szumy- cóż, klasa wyżej... Zdjęcia nawet z trybu 3200 są porównywalnie zaszumione do tych z 350D na 1600...

 

Lepszy WB? Ustawianie w kelwinach? Może się przydać przy foceniu w JPG, ale w RAWach jest niepotrzebne z racji tego że możemy to zmienić w PS albo czymkolwiek :wink:

 

 

Bo przez łapki przeszedł mi dziś 30D, ok. 50tyś fotek za sobą ma. Nosi ślady uzycia... No i w cenie nie takiej złej- ale mogę dodać 600zł i mam nowy, z gwarą, i czystą muszlą oczną- bo w tym modelu przypominała muszlę klozetową... i to z dworca klasy C.

 

I się rozczarowałem, i suwak w kieszeni się zaczął powoli zamykać... Mam czas do środy :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie- nowy kosztuje ~3kzł, a nowe 40D kosztuje ~4kzł.

 

Mówimy o cenie samego body... Ale czy nie lepiej poczekać aż ceny się ustabilizują...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie... Tak się zastanawialem, czy nie lepiej jeszcze pozbierać i <span style='color: red;'>ORT: wziąść</span> 40D...

 

Co do lepszego AF- podobną konstrukcję czujników zastosowano w 400D, a istotnych różnic w korzystaniu z centralnego nie zauważyłem. Pośrednie ISO? Te 1250? :) Co do wizjera- 30D ma identyczny jak 20D= troszke lepiej. Ale ciągle to nie to. Podobno 40tka pod tym względem jest o niebo lepsza...

...

I się rozczarowałem, i suwak w kieszeni się zaczął powoli zamykać... Mam czas do środy :P

AF w 400 i w 30 są na tym samym poziomie to fakt. Ale pisałeś o 350 a nie o 400 a tu różnica akurat jest spora o tym z 40 nie wspominając bo jest on lepszy i od 400 i od 30. A pośrednie iso między 200 a 800 dla mnie ma spore znaczenie. Foce ptactwo i nie raz fotki kadruję. Szumy uroku nie dodają w takiej sytuacji i zaczynają być widoczne. AF precyzyjny i szybki jest wręcz niezbędny. Jeśli myślisz nad 40-tką to dochodzi podgląd na żywo, auto_iso, cichsza migawka + dodatkowo większy bufor na zdjęcia.

Niby to wszystko nie jest niezbędne ale focenie czasem ułatwia.

Wybór należy do Ciebie. Kiedyś też wybrałem tańszą 350-tkę zamiast 20-tki i potem nie raz tego żałowałem, szczególnie jak miałem okazję robić coś 20-tką i potem 30tka w trudnych warunkach. A różnica w cenie ma się nijak do tego co trzeba na trochę porządniejszą szklarnię i osprzęt wydać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Przymierzam sie do kupna lustrzanki. Model wlasciwie juz wybralem i bedzie to Canon EOS 40d. Chodzi teraz o obiektywy jakie do niego daja w zestawach:

 

http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-40D-Digital-...1QQcmdZViewItem

 

http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-40D-Digital-...1QQcmdZViewItem

 

Ktory z tych dwoch zestawow jest bardziej sensowny? Od razu mowie, ze nie stac mnie narazie na obiektywy z literkami IS. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tych dwóch... Lepiej pierwszy.

 

Te tamrony nie biją jakością. A ponadto- nie masz średnio szerokiego kąta... Pozatym- są ciemniejsze;]

 

Cóż- z tych zestawów lepiej tego z canonowskimi. Ale czy się opłaca...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obiektywow sie raczej nie oplaca, ale one beda na krotko. Ceny samej puszki i puszki z obiektywami niewiele sie od siebie roznia, a na cos sensowniejszego pozniej sobie nazbieram. Natomiast sama puszka bardzo mi sie spodobala. Zastanawialem sie jeszcze nad D300, ale cos mi w nim nie pasuje. Nie potrafie jednak okreslic co. No poza sama ergonomia, ktora, pomimo ze jest lepsza niz w canonie, to jakos mi nie podchodzi. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No d300 jak już będzie dostępny ale neiw preorder to będzie najlepszy, Tylko weź poprakwę że samo body będzie droższe niż ten Twoj zestaw z 3 szkłami z 40d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Po przeczytaniu tego topicu, a także chyba wszystkich dostępnych recenzji w necie @ PL oraz kilku @ EN zdecydowałem się na zakup swojego pierwszego lustra - wybór padł na SONY alpha A100W KIT (18mm - 70mm + 75mm - 300mm).

 

Poszukiwałem niekoniecznie kitowego zestawu: puszka + standardowy zmiennoogniskowy ~15mm - ~80mm + tele zmiennogniskowy ~70mm - ~200mm z nieprzekraczalnym za taki komplet budżetem 3000 PLN (zapłaciłem 2980 PLN).

 

Przerobiłem (czyt. wyczytałem co napisali, obmacałem i pobawiłem się aparatem w sklepie) Canona 400D, Nikona D40, Olympusa E-400, E-410, E-510 oraz zakupionego SONY, do tego obiektywy kitowe + to co mogli mi w danej chwili zaproponować do założenia na puche i ew. mieściło się w budżecie (a takich szkieł było mało...).

 

Właśnie mój zakup zarówno z testów, jak i z oględzin i około godzinnego obcowania z każdym z aparatów przypadł mi do gustu. Jest to oczywiście opinia subiektywna - znam jego wady wymieniane na tym i na innych forach, znam też i zalety - i obym o tych przekonywał się częściej niż o wadach...

 

Aparat dotrze do mnie w środę/czwartek, po około tygodniu będę mógł powiedzieć/pokazać więcej - niecierpliwych zapraszam z pytaniami na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile sie orientuje pod system 4/3 jest dosc malo szkiel a w dodatku sa relatywnie drogie.

 

Jeśli chodzi o szkła z najwyższej półki to racja, są drogie. Lecz mało osób, a w szczególności już na tym forum kupuje szkła po 5-20 tyś. W półce średniej i niskiej jest wręcz przeciwnie niż mówisz. Szkła są tanie i nienaganne optycznie, a wręcz przewyższające to co oferuje w tej samej cenie Canon czy Nikon. Przytoczę tutaj już klasyczny przykład obiektywu Zuiko 14-54. Cena 1900zł, światło 2.8-3.5. Świetna jakość optyczna, do tego uszczelniania(!). Za coś podobnego u konkurencji musimy zapłacić z pewnością ponad 3 (Jeżeli wogóle znajdziemy odpowiednika). Obiektywy kitowe: 14-42 czy też 40-150 są najlepszymi optycznie kitami na tle konkurencji. O cenie chyba nie warto rozmawiać bo i tak kupuje się je w zestawie. Wejdźmy jednak w trochę wyższą półkę. Zestaw 12-60 f2.8-4.0 + 50-200 f2.8-3.5. Otrzymujemy zakres 24-400mm, u konkurencji myślę, że nie dostaniemy takiego zakresu i światła w tej cenie.

 

Co do wyboru szkieł, to trudno się nie zgodzić iż jest on mniejszy niż u konkurencji. Szczególnie możemy narzekać na ilość obiektywów stałoogniskowych. Olympus oferuje jedynie 2 takie obiektywy i to tez nie w najniższych cenach. Jeśli ktoś potrzebuje dużą ilość tanich stałek to wydaje mi sie że konkurencyjne systemy są lepsze w tej materii

 

pozdrawiam

Edited by śibaT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego dyskwalifikujecie tak często Olympusa?

To jest odpowiedź : LINK.

 

Co do szkieł podyskutowałbym, ale jestem zbyt śpiący i mogę palnąć głupotę. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.