Jump to content
sztomasz

Jaką Lustrzankę Cyfrową Wybrać ?

Recommended Posts

1Ds Mark III lub 1D Mark IV. Opłacają się mało, lepiej 7D bądź 5Dmk2.

 

Nikon lepiej sprawuje się na wyższych ISO, ale ma matrycę 12 Mpix, co w porównaniu z 21Mpix w 1Ds i 16 Mpix w 1D, to nie za dużo. A może to i dobrze?

 

Bo D3s nie ma miec pierdyliarda megapikseli, tylko zarabsite wysokie ISO i ogromna szybkostrzelnosc (ile on tam ma, 13fps?), bo to aparat dla fotoreporterow.

Zreszta, jak nie robisz billboardow to te 12Mpix spokojnie starczy.

 

Jak chcesz duza puche z duza iloscia MPix to jest studyjny D3x.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy canon ma jakis alternatywny model do nikona d3s ktory wpadl mi ostatnio w oko?

 

Nie ma. Same cropy, a jedyna pełna klatka to korpus semi-pro (5D Mark 2).

ogromna szybkostrzelnosc (ile on tam ma, 13fps?)

9, chyba że w cropie wtedy 11. Edited by skinny500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno? A może się obrócić palnik do trybu portretowego? :) Dla Ciebie wadą może być brak obrotu do tyłu, a dla mnie brak obrotu do portretu.

 

Ceneo nie jest na szczęście wyznacznikiem cen w Polsce i nie polecałbym wg tego serwisu kupować sprzętu. Pierwsza lepsza aukcja na alledrogo i cena 1399zł. Lampy te są jak najbardziej porównywalne jakościowo, Sony trochę mocniejsza + genialny obrót do portretu, Nikon pełny obrót 180stp na boki.

Jak wygląda w praktyce odwrócenie palnika do portretu? Mógłbyś podlinkować jakąś fotkę?

 

Ceneo jest doskonałe do szybkiego porównania cen - wiadomo od jakiej kwoty można nabyć dany sprzęt nówka-sztuka ze sklepu. Allegro to wielka niewiadoma, mozna upolować okazje ale do porównywania poziomu cen sklepowych kompletnie się nie nadaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki sam obrót palnika jak w lampie sony można uzyskać obracając lampę z deflektorem o 90 stopni.tylko deflektor zakłada się na węższą stronę lampy. Ciężko to wytłumaczyć, jak będę w domu na pc to zrobię zdjęcie jak to powinno wyglądać. fajna rzecz jak się nie chce zakładać bracketu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@costi - gripy Sony trzyma się nie jak np. Nikonowski MB-D80 (czyli ze spustem u góry), a raczej w połowie gripu... Niech tylko znajdę inne zdjęcie, to lepiej to wytłumaczę.

 

Oto i ono:

Dołączona grafika

 

Więc z dostępem do przycisków raczej nie będzie problemu.

Edited by zzizzy
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@costi - gripy Sony trzyma się nie jak np. Nikonowski MB-D80 (czyli ze spustem u góry)

Nie, co Ty? Jakbys mi nie powiedzial, to chyba bym sam nie wpadl... :lol:

 

To chyba trzeba byc krotszym o dwa palce. Przeciez ten spust i kolka wypadaja na palcu srodkowym, a nie wskazujacym. A tyl to juz w ogole masakra, joystick i wszystkie przyciski sa akurat w miejscu, gdzie laduje wenetrzna strona dloni.

 

Dla porownania MB-D80:

Dołączona grafika

i MB-D10:

Dołączona grafika

 

Widac roznice w rozmieszczeniu przyciskow?

 

A jakbys nie zalapal o co mi chodzi z palcami, obrazek pomocniczy:

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesli juz zaczol sie temat flashow do aparatow... mozecie polecic jakies zamienniki dla canonowskich lamp pasujacych do 50D? najlepij cos nie drogiego =]

Nie chce wydawac za duzo na to bo pewnie za czesto nie bede potrzebowal do mojej amatorki.

Edited by NuKeR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh akurat gripy Sony są imho zajebiste pod względem ergonomii bo to praktycznie to samo jakbyś normalnie trzymał aparat. Dla narzekających polecam przejść się do sklepu i sprawdzić na własnej łapie, moje ręce nie są wielgaśne a chwyt jest idealny.

Dołączona grafika

Nie widać niestety tyłu, ale jak można zobaczyć część wewnętrzna dłoni leży na boku gripa a nie z tyłu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki sam obrót palnika jak w lampie sony można uzyskać obracając lampę z deflektorem o 90 stopni.tylko deflektor zakłada się na węższą stronę lampy. Ciężko to wytłumaczyć, jak będę w domu na pc to zrobię zdjęcie jak to powinno wyglądać. fajna rzecz jak się nie chce zakładać bracketu.

 

Tak to wygląda:

Dołączona grafika

Palnik można szybko obracać do zdjęć pionowych i poziomych.

Sorry za zdjęcie z kalkulatora, no ale sami rozumiecie...

Edited by skinny500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh akurat gripy Sony są imho zajebiste pod względem ergonomii bo to praktycznie to samo jakbyś normalnie trzymał aparat. Dla narzekających polecam przejść się do sklepu i sprawdzić na własnej łapie, moje ręce nie są wielgaśne a chwyt jest idealny.

http://www.foto-kurier.pl/public/upload/nowosci_wrzesien_2008/a_900_grip.jpg

Nie widać niestety tyłu, ale jak można zobaczyć część wewnętrzna dłoni leży na boku gripa a nie z tyłu.

 

I wlasnie w pogrubionym jest pies pogrzebany, bo ja mam dlugie palce. :)

 

Poza tym filozofia nikonowskich gripow trafia do mnie duzo bardziej, bo tam grip jest zrobiony tak, ze wszystkie przyciski na tylnej sciance masz w zasiegu kciuka i nie ma potrzeby dublowania ich na gripie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plastic fantastic ;)

lepiej rozejrzyj się 500D + 18-135 mm IS

przyzwoita puszka z przyzwoitym i uniwersalnym szkłem na dobry początek

alternatywnie jeszcze lepszy Nikon D-90 + AF-S DX 18-105 mm VR

ale musiałbyś dorzucić kolejne 500 zł (mz warto)

Edited by dymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ costi

 

Ale miałeś gripa Sony w ręku czy tak ze zdjęć tylko oceniasz? :) Z tego co piszesz wnioskuję że nie obcowałeś z tym gripem, naprawdę polecam sprawdzić bo to klasa sama w sobie i nikt kto miał z nim styczność nie narzeka na jego budowę. Tak jak już pisałem tego gripa trzyma się tak samo jakbyś normalnie trzymał body, a nikt chyba nie narzeka na uchwyt Alph od 700 w górę. Zdublowanie części przycisków oraz joya w celu zwiększenia ergonomii to dla mnie zaleta a nie powód do narzekania :)

Edited by Yog-Sothoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzymalem w reku A700 bez gripa i trzymalem tez rozne body Nikona z gripami - jedno i drugie pozwala mi na podstawie zdjec stwierdzic, ze grip Sony bedzie dla mnie niewygodny.

 

Inna sprawa, ze ja w ogole nie rozumiem sensu uchwytu pionowego - dla mnie wygodniejsze jest obrocenie nadgarstka o 90* od przekladania reki na aparacie w te i nazad ;) Ale u mnie kadry pionowe to niewielki ulamek zdjec - jakbym mial pare godzin robic w pionie to pewnie bym zmienil zdanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakkolwiek jestem zdziwiony tym że uchwyt a700 Ci nie podchodzi, masz do tego prawo :)

 

Odnośnie sensu gripa, jak sam zauważyłeś jeśli byś miał robić dużo fotek w pionie, a nawet zdecydowaną większość to taki uchwyt jest zbawieniem, w końcu ile można trzymać wygięty nadgarstek/rękę. Swoją drogą jeden gość zrobił projekt body lustrzanki, gdzie sam uchwyt nie jest pionowy a delikatnie odgięty u góry do tyłu, w sumie zastanawiam się czy nie byłby to wygodniejszy sposób trzymania luster niż do tej pory, w końcu nadgarstek jest wtedy równo z ręką a nie delikatnie wygięty do przodu.

 

TecnoFotografía: Prototipo reflex con nueva ergonomía. Por Tecnofotografía.

 

Dołączona grafika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu lampy błyskowej: nie widzę większego sensu odwracania palnika w ten sposób. Być może daje to cokolwiek (IMHO mniej niż niewiele) przy zdjęciu portretowym ale ja w tym sensu nie widzę bo do robienia poważnych portretów używa się jednak innego sprzętu (lampy studyjne, blendy itp. itd. etc.) a na co dzień wolę mieć możliwość odbicia światła pod rozmaitymi kątami co nieraz przydawało się do robienia zdjęć w klubach (piwnica, lustra i inne dziwne miejscówki oraz ściany)

No i ta cena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możesz nie widzieć, ale dużo ludzi docenia to rozwiązanie i sobie je chwali - jest to niezaprzeczalna zaleta tej lampy. Lampa Sony także umożliwia odbicie światła, co już pisałem, tylko trochę inaczej (zamiast kręcąc w bok o 180stp to kręcimy w górę o 150stp, kręcąc na boki o 90stp mamy pełny zakres odbicia światła z tyłu). Cenę chyba Ci już pokazałem że jest na poziomie Nikona, Ceneo jest o tyle mało wiarygodne że dużo sklepów nie decyduje się na wykupienie korzystania z tego serwisu ze względu na wysokie koszta, co może odbić się właśnie na cenach produktów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceneo jest o tyle mało wiarygodne że dużo sklepów nie decyduje się na wykupienie korzystania z tego serwisu ze względu na wysokie koszta, co może odbić się właśnie na cenach produktów.

 

OK, pokaż mi sklep w którym ta lampa Sony kosztuje ~1400zł.

Bo np. w serwisie skapiec.pl (skoro Ceneo ci nie leży) Sony zaczyna sie od 1549zł a Nikon 1346zł

Edited by S_Works

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOWA LAMPA BŁYSKOWA SONY HVL-F58AM +POKROWIEC (1284984971) - Aukcje internetowe Allegro

 

Tak wiem allegro, ale skoro mogę tą lampę kupić nową z gwarancją za 1399zł na tej aukcji, to nie uznaję argumentu o cenie. Owszem jest mniej ofert z niższą ceną, ale nawej jakby nie brać pod uwagę powyższej oferty, to różnica w cenie to raptem 200zł (przy cenie 1549zł), co przy tej kwocie nie robi aż takiego problemu.

Edited by Yog-Sothoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu lampy błyskowej: nie widzę większego sensu odwracania palnika w ten sposób. Być może daje to cokolwiek (IMHO mniej niż niewiele) przy zdjęciu portretowym ale ja w tym sensu nie widzę bo do robienia poważnych portretów używa się jednak innego sprzętu (lampy studyjne, blendy itp. itd. etc.) a na co dzień wolę mieć możliwość odbicia światła pod rozmaitymi kątami co nieraz przydawało się do robienia zdjęć w klubach (piwnica, lustra i inne dziwne miejscówki oraz ściany)

No i ta cena...

 

No ale jak inaczej bez bracketu chcesz robić z lampą pionowe kadry w jakichś fotorelacjach? Można trzymać w jednej ręce lampę, w drugiej body na kablu albo radiowo, ale raczej wygodne to nie jest. Jedyna alternatywa to sposób podany przeze mnie trochę wyżej. Robiąc zdjęcia na imprezach raczej nie rozstawia się przy każdej hostessie, samochodzie itp. parasoli i lamp studyjnych. W wielkiej hali nie odbijesz lampy od niczego. Do takich zastosowań jest patent w lampie Sony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie powiem bo nie korzystałem do tej pory, ale mogę dać film ;)

 

Malo jest w tym filmiku o wirelessie, ale juz widze, ze w porownaniu z Nikonem to jest prymityw. Brak TTL i tylko dwa flesze sterowane zdalnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.