Jump to content
sztomasz

Jaką Lustrzankę Cyfrową Wybrać ?

Recommended Posts

No ale jak inaczej bez bracketu chcesz robić z lampą pionowe kadry w jakichś fotorelacjach? Można trzymać w jednej ręce lampę, w drugiej body na kablu albo radiowo, ale raczej wygodne to nie jest. Jedyna alternatywa to sposób podany przeze mnie trochę wyżej. Robiąc zdjęcia na imprezach raczej nie rozstawia się przy każdej hostessie, samochodzie itp. parasoli i lamp studyjnych. W wielkiej hali nie odbijesz lampy od niczego. Do takich zastosowań jest patent w lampie Sony.

 

No niesamowite. Przy użyciu klasycznych lamp do tej pory było to niemożliwe. Zwłaszcza że teraz zapewne są specjalne obiektywy i żyroskopowo obracane matryce do takiego focenia.

Robiąc zdjęcia sylwetki w warunkach reportażowych z reguły odwraca się aparat a palnik lampy niejako automatycznie znajduje się w pożądanej pozycji. Jeśli komuś to pasuje to kupuje gripa do tego typu fotografii, ale rozsyłanie światłą w poprzek matrycy wydaje mi się zupełnie zbędnym gadżetem a taki efekt można osiągnąć w obróbce. IMHO kompletnie zbędny bajer ale ktoś to pewnie wykorzystuje skoro już jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No niesamowite. Przy użyciu klasycznych lamp do tej pory było to niemożliwe. Zwłaszcza że teraz zapewne są specjalne obiektywy i żyroskopowo obracane matryce do takiego focenia.

Robiąc zdjęcia sylwetki w warunkach reportażowych z reguły odwraca się aparat a palnik lampy niejako automatycznie znajduje się w pożądanej pozycji. Jeśli komuś to pasuje to kupuje gripa do tego typu fotografii, ale rozsyłanie światłą w poprzek matrycy wydaje mi się zupełnie zbędnym gadżetem a taki efekt można osiągnąć w obróbce. IMHO kompletnie zbędny bajer ale ktoś to pewnie wykorzystuje skoro już jest.

 

?

Jak mówisz o waleniu lampą po oczach to jest tak jak napisałeś. Jak chcesz zmiękczyć światło to już niebardzo, chyba że dyfuzorem. Sposób z lampą wycelowaną w górę daje dużo lepsze efekty. Grip raczej nic nie zmienia w położeniu lampy.

Edited by skinny500

Share this post


Link to post
Share on other sites

?

Jak mówisz o waleniu lampą po oczach to jest tak jak napisałeś. Jak chcesz zmiękczyć światło to już niebardzo.

 

Każda lampa skierowana na wprost wali po oczach. A światło w takim wypadku zmiękczam np. mydelniczką (ze standardowego wyposażenia lampy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo jest w tym filmiku o wirelessie, ale juz widze, ze w porownaniu z Nikonem to jest prymityw. Brak TTL i tylko dwa flesze sterowane zdalnie...

 

Skąd wziąłeś ten brak TTL? Nawet na tylnej ściance lampy jest przycisk od TTL.. Sterowanie do 7 takich samych lamp, więc nie wiem skąd masz te informacje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja pisze o braku TTL w trybie wireless. O info o dwoch lampach wynika z filmiku, bo owa lampe mozna ustawic tylko jako control, remote1 albo remote2.

 

Znajde chwile czasu, to poczytam o tym szerzej i wtedy pogadamy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każda lampa skierowana na wprost wali po oczach. A światło w takim wypadku zmiękczam np. mydelniczką (ze standardowego wyposażenia lampy).

 

Widzę że się nie dogadamy. Mi kompletnie nie podchodzą efekty świecenia lampą z boku obiektywu, co ma miejsce w przypadku który opisujesz, ale może komuś to odpowiada. Eot. Edited by skinny500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że się nie dogadamy. Mi kompletnie nie podchodzą efekty świecenia lampą z boku obiektywu, co ma miejsce w przypadku który opisujesz, ale może komuś to odpowiada. Eot.

 

Chciałbym po prostu zrozumieć na czym miałaby polegać przewaga gadżetu Sony polegająca na rozsyłaniu światła w poprzek matrycy i w efekcie nierównomiernym oświetleniu kadru - jakby nie patrzeć również jest to świecenie z boku obiektywu tyle że z innego boku i w pokrętnej pozycji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym po prostu zrozumieć na czym miałaby polegać przewaga gadżetu Sony polegająca na rozsyłaniu światła w poprzek matrycy i w efekcie nierównomiernym oświetleniu kadru - jakby nie patrzeć również jest to świecenie z boku obiektywu tyle że z innego boku i w pokrętnej pozycji.

 

Daje choćby to, że światło możesz odbić od sufitu, do tyłu, czyli tak jakbyś normalnie trzymał aparat. Raczej nikt nie wali lampą bezpośrednio na wprost, więc przesunięcie odbicia w poziomie o paręnaście cm nie powinno wpłynąć na oświetlenie obiektu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym po prostu zrozumieć na czym miałaby polegać przewaga gadżetu Sony polegająca na rozsyłaniu światła w poprzek matrycy i w efekcie nierównomiernym oświetleniu kadru - jakby nie patrzeć również jest to świecenie z boku obiektywu tyle że z innego boku i w pokrętnej pozycji.

 

Np. to że w pionie cienie nie będą skierowane aż tak w bok, tylko bardziej jak w naturalnym oświetleniu. Poza tym wspomniane większe możliwości odbijania. Edited by skinny500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daje choćby to, że światło możesz odbić od sufitu, do tyłu, czyli tak jakbyś normalnie trzymał aparat. Raczej nikt nie wali lampą bezpośrednio na wprost, więc przesunięcie odbicia w poziomie o paręnaście cm nie powinno wpłynąć na oświetlenie obiektu.

 

Ale w normalnej lampie tez mozesz odbic swiatlo od sufitu i do tylu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i co z tego? Sufitowi robi to jakas roznice? ;)

 

Naet jak ta lampe Sony obrocisz po ichniemu, to palnik bedzie obok matrycy, a nie nad nia jak w ukladzie poziomym. W tym wzgledzie nie ma roznicy miedzy lampami. Jedyna roznica jest taka, ze w Sony palnik jest prostopadle do matrycy, a w normalnej lampie rownolegle. Przy odbijaniu ma to minimalne znaczenie, a jak sie ma zalozona mydelniczke, to wrecz zadne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i co z tego? Sufitowi robi to jakas roznice? ;)

 

Naet jak ta lampe Sony obrocisz po ichniemu, to palnik bedzie obok matrycy, a nie nad nia jak w ukladzie poziomym. W tym wzgledzie nie ma roznicy miedzy lampami. Jedyna roznica jest taka, ze w Sony palnik jest prostopadle do matrycy, a w normalnej lampie rownolegle. Przy odbijaniu ma to minimalne znaczenie, a jak sie ma zalozona mydelniczke, to wrecz zadne.

 

Podejrzewam że przy kącie 45stp może to robić różnicę w oświetleniu obiektu.

 

Jak już pisałem, przesunięcie palnika w bok o paręnaście cm nie zrobi raczej różnicy przy świetle odbitym, tak samo podejrzewam minimalny wpływ w przypadku palnika na wprost. Natomiast widzę już różnicę w oświetleniu na wprost gdy palnik jest w pionie, poza tym przy trybie portretowym możesz nadal użyć odbłyśnika, do tego takie przekręcenie lampy ułatwia dostęp do tylnego panela, jako że nadal widzisz go w poziomie - mała rzecz a cieszy. Generalnie ta konstrukcja daje więcej możliwości przy kształtowaniu oświetlenia, ale zapewne docenią to ci którzy już korzystali z tej lampy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np. to że w pionie cienie nie będą skierowane aż tak w bok, tylko bardziej jak w naturalnym oświetleniu. Poza tym wspomniane większe możliwości odbijania.

 

1. Możesz tą uwagę o cieniach podeprzeć przykładami?

2. Większe możliwości odbijania? W jaki sposób większe?

Ale wtedy masz palnik przekręcony o 90stp.

 

W stosunku do czego jest przekręcony o 90st?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Możesz tą uwagę o cieniach podeprzeć przykładami?

2. Większe możliwości odbijania? W jaki sposób większe?

 

W stosunku do czego jest przekręcony o 90st?

 

Nie mam sony, więc nie mogę. Ew. mogę wrzucić coś z deflektorem zamontowanym na obrócony palnik, będzie prawie tak samo jak w sony. Ale to chyba logiczne, że skoro palnik możne zaleźć się w innym miejscu, to cienie też będą inne. Tutaj przykład (bez PSa): http://img149.imageshack.us/img149/2015/sampleix.jpg (ciemna hala, iso podbite do 800 żeby tło było).

Do obecnego sprzętu nie mam brecketu, i jak przyjdzie mi gdzieś zrobić pionowe kadry z lampą na body, to na pewno będę montował deflektor w ten sam sposób.

 

Pytanie o obrót o 90st nie do mnie, ale odpowiem - w stosunku do matrycy.

Edited by skinny500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w związku z pojawieniem się Pentaxa K-R można spodziewać się w najbliższym czasie spadku cen K-X? Czy raczej cena będzie się utrzymywać aż do wyczerpania zapasów magazynowych. Pytam bo wcześniej nie interesowałem się rynkiem lustrzanek cyfrowych i nie wiem jakie są zwyczaje na tym rynku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w związku z pojawieniem się Pentaxa K-R

 

cena K-x już mocno spadła

euro agd ma go teraz w promocji za 2 298 zł (z dwoma kitami)

K-r jest w tym samym zestawie o 1k zł droższy więc nawet jeśli początkiem roku jego cena troszkę spadnie to raczej nie będzie tu efektu domina

jeśli zastanawiasz się nad zakupem to K-x to mz bdb moment :)

Edited by dymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przez weekend trochę z bratem się poszwędaliśmy po miediamarktach oraz fotojokorze, tak aby na zywo porownac te nowe zabawki. Z ostatnio omawianych najlepiej wypada D7000, jednak cena jest pewną blokadą. Porównaliśmy też nowego canona 60D z 50D - nie widzę sensu dokładania takich pieniędzy do nowej zabawki. Do tego w MM ma być jakaś promocją w której do Body 50D dostajemy torbę oraz gripa, za jakieś 2800 zł. Obadaliśmy również nowego Soniacza ( A55 ) - wszystko fajnie, tylko ta wielkość, niby mały i poręczny, a z drugiej strony na moją i pewnie za 2-3 młodego łapę jest ciut za mały. Zwyczajnie nie ma za co złapać. Cena jak na aparat o takich możliwościach jest moim zdaniem odpowiednia.

 

Na chwilę obecną na ringu zostały dwa aparaty: Sony A55 vs Canon 50D

 

Sony A55

+ nowa konstrukcja

+ dobrze oceniania jakość zdjęć

+ jest mały i poręczny, a ma bardzo duże możliwości

+ ciekawe dodatki/bajery ( filmy w HD, obrotowy wyświetlacz, poziomiczki, zdjęcia HDR z poziomu aparatu )

+ cena ( 2900 body + obiektyw 18-55 )

 

- nowosc, która nie została jeszcze dobrze przetestowana

- czyta się o różnych problemach z przegrzewaniem

- wielkość ( nie ma za co złapać )

 

Canon 50D

+ sprawdzona, przetestowana konstrukcja

+ ogromne możliwości

+ jest za co złapać

+ spory wybór dodatków, obiektywów

+ cena - puszka z gripem i torba za 2800 + obiektyw 18-55 300 = 3100

 

- wielkość, gabaryty, potrzebna duza torba

- brak czasem przydatnych bajerów ( ruchomy wyswietlacz, filmy )

 

 

Tak sobie teraz siedze i mysle, ze grzechem jest branie pod uwage Canona 50D, a calkowite pominiecie Nikona D90 ( body 2600 + ob 18-55 400 = 3000 )

 

Co robić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

szukaj D90 ale z kitem 18-105

 

Sony też daje całkiem przyzwoitego 18-55 do tych alfetek

jeśli bierzesz pod uwagę A55 to dlaczego nie A33? ;)

 

50D to również dobra puszka ale pomyśl raczej o 18-135

 

zastanów się raczej nad inwestycjami w szklarnię - jakie szkła zamierzasz sobie sprawić w przyszłości

na tej podstawie wybierz system

 

Z ostatnio omawianych najlepiej wypada D7000, jednak cena jest pewną blokadą.

 

jednak K-5 wymiata ale ciężko to gdzieś pomacać bo rozchodzi się jak bułeczki

Edited by dymy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za A55 przemawia wieksza matryca, wieksza szybkostrzelnosc, jest to wyzszy model a roznica w cenie neiwielka.

 

Powoli idę w kierunku Canona 50D ( nikoś D90 to jednak ciut inna polka ). Jesli chodzi o obiektyw to mówisz o czymś takim - Foto-ivy Canon EF-S 18-135 f/3.5-5.6 Nowy GW 12 M (1309809205) - Aukcje internetowe Allegro ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Aktualności

Artykuły



×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.