Undofen Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Witam, Mam taki pewien maly problem, oto historia mojej plyty: -kupilem plyte na allegro -jak hardcore overclocker troche ja meczylem :) -zjebal sie jeden slot na ram -plyte oddalem na servis -marudzili ze byla meczona powiedzialem ze taka dostalem z allegro :) -przyjeli warunkowo -po tygodniu plyta byla w servisie -uslyszalem ze plyta padla im w testach i teraz ja reanimuja -po 2 ty wrocila ale w dwoch czesciach, odlutoawli socket (!) -koles sie tlumaczyl ze tamci nie dostali opisu usterki - wyslal ja jeszcze raz -2 tyg czekania -plyta wrocila, dziala, ale slot na ram dalej nie dziala bo mowia ze jest uszkodzony mechanicznie -chca zebym odebral plyte Czy ktos sie na tym zna i moze mi powiedziec jak bardzo chca mnie wrobic ? ;) Na pewno jej nie obiore teraz, bo to jakas jedna wielka pod<span style="color:red;">[ciach!]</span>la, w pon dzwonie do rzecznika praw konsumenta. Jak ktos sie zna na takich rzeczach niech cos napisze. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 strasznie namotales - prawie nie wiadomo o co chodzi z tego co zrozumialem - "rozwaliles" plyte i teraz sie wsciekasz ze nie chca jej naprawic, jezeli bawiles sie w O/C to straciles gwarancje ... jezeli cos zle zrozumialem to wytlumacz to jeszcze raz - byle bylo bardziej przejzyste :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Undofen Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Dobra to samo w skrocie :) Zrabal sie slot na ram, oddalem na gwarancje, przyjeli ja i wyslali do dystrybutora, u dystrybutora padla (zepsula sie,przstala dzialac :) ) dystrybutor odlutowal socket (tak slot na ram byl zepsuty nie socket i odeslal do sklepu w 2 czesciach. Tamci wyslali ja jeszcze raz, dystrybutor plyte zreanimowal ale slotu nie naprawil, ja czekalem ponad 1 miech a oni chca mi plyte nienaprawiona i w gorszym stanie oddac. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Zrabal sie slot na ram,...od Twoich doswiadczen (O/C) ? jezeli tak to straciles gwarancje - tym bardziej ze sam przyznajesz ze gniazdo na pamieci jest mechanicznie uszkodzone - samo sie przeciez nie uszkodzilo ...dystrybutor plyte zreanimowal ale slotu nie naprawil, ja czekalem ponad 1 miech a oni chca mi plyte nienaprawiona i w gorszym stanie oddac.czyli nie w gorszym ale w takim samym w jakim do nich trafila - z 1 niedzialajacym slotem pamieci Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Undofen Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Tzn to bylo tak slot sie zrabal z mojej winy, ALE uznalem ze jak mi przyjma to ich sprawa, a plyte chca mi oddac z nie dzialajacym slotem, tyle ze po drodze ona im zdechla, pozniej odlutowali jej socket i spowrotem przylutowali. Jak juz sie podejmuja naprawy i takie rzeczy z nia robia to ja oczekuje naprawionej plyty. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 ale teraz plyta dziala tylko ten nieszczesny slot na pamieci jest nadal niesprawny ? wiec mozna przyjac ze oddaja plyte w stanie w jakim ja otrzymali :idea: PS moge jedynie powiedziec ze gwarancja odnosi sie tylko do wad fizycznych rzeczy - czyli wada musiala powstac z przyczyny tkwiacej w sprzedanej rzeczy - odpada wiec przypadek niewlasciwej eksploatacji rzeczy - czyli O/C Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Undofen Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Dziala, ale po textach "moze ja pan odebrac, i sie modlic to moze jeszcze troche pochodzi" uwazam ze ona nie jest tak do konca ok :lol: . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feluke Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Jezeli ci przyjeli i uznali gwarancje to powinni albo usunac usterke albo dac ci nowa plyte. Jezeli tego nie zrobili i chca ci oddac plyte taka jaka oddales to oni chca ci wcisnac naprawde wielki KIT. Pojdz do nich przetestuj u nich czy slot dziala, jezeli nie, to rowno ich o<span style="color:red;">[ciach!]</span>l ze ci tego nie naprawili. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Undofen Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Niestety o tej opcji moge zapomniec, bo w tej chwili juz jestem po dlugiej wymianie maili ze sklepem i oni juz nic nie zrobia, wedlug nich wszystko jest ok i plyta jest do odebrania. Poki co to czekam na kogos kto sie zna na prawie, a w pon dzwonie do rzecznika praw konsumenta. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fudoshin Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Przyjeli ja na gwarancje do serwisu to musza naprawic... tak mysle. A jesli oprocz jednego slotu ram wszystko dzialalo super, a teraz socket jest po lutowaniu i reszta plyty tez sie sypie (no bo co to znaczy, ze padla - musieli cos rozwalic ???) to kij im w oko. Albo naprawiaja wszystko, albo daja nowa sztuke. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Jezeli ci przyjeli i uznali gwarancje to powinni albo usunac usterke albo dac ci nowa plyte. Jezeli tego nie zrobili i chca ci oddac plyte taka jaka oddales to oni chca ci wcisnac naprawde wielki KIT. Pojdz do nich przetestuj u nich czy slot dziala, jezeli nie, to rowno ich o<span style="color:red;">[ciach!]</span>l ze ci tego nie naprawili.po 1 - przyjeli, ale stwierdzili ze slot jest uszkodzony mechanicznie czyli nie podpada pod gwarancje - tak wynika z tekstu po 2 - chyba nie wiesz co mowisz - uszkodzenie powstale z winy uzytkownika nie podpada pod gwarancje - wiec jakby Undofen postapil w/g Twojej rady to wyszedlby na durnia - uszkodzil plyte i ma pretensje do serwisu ze nie chca jej (plyty) wymienic po 3 - o ile zrozumialem to sprzedawca nie poinformowal serwisu o jaki rodzaj usterki chodzi i dlatego serwis bawil sie z socketem - jezeli juz ktos jest odpowiedzialny to sprzedawca za wprowadzenie w blad serwisu czego nastepstwem byly niepotrzebne "eksperymenty" z plyta Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Przyjeli ja na gwarancje do serwisu to musza naprawic... tak mysle. A jesli oprocz jednego slotu ram wszystko dzialalo super, a teraz socket jest po lutowaniu i reszta plyty tez sie sypie (no bo co to znaczy, ze padla - musieli cos rozwalic ???) to kij im w oko. Albo naprawiaja wszystko, albo daja nowa sztuke.nastepny fantasta - a zczego ma wynikac to ze maja naprawic wszystko, nawet usterki spowodowane niewlasciwym postepowaniem (O/C) uzytkownika - moze jakis argument a nie tylko puste slowa PS jezeli przyjeli do serwisu to nie znaczy ze od razu uznali gwarancje - przyjeli i sprawdzili rodzaj i przyczyne usterki a nastepnie orzekli ze niedzialajacy slot na pamieci nie podpada pod gwarancje - bo zostal mechanicznie uszkodzony (sam przeciez sie nie uszkodzil) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 moge jeszcze dodac - ze Undofen powinien przeczytac umowe gwarancyjna, w niej powinny byc zawarte istotne dla sprawy warunki: - ile max moze potrwac naprawa - ile razy mozna dana rzecz naprawiac itp a teraz najwazniejsze - jezeli po naprawie plyta bedzie dzialala niepoprawnie (tzn poza nidzialajacym slotem pamieci bedzie sie pierniczylo jeszcze cos) mozna bedzie reklamowac ta inna usterke - jezeli serwis nie bedzie jej w stanie naprawic w czasie podanym w umowie gwarancyjnej - dopiero wtedy bedzie przyslugiwala wymiana na rzecz wolna od wad (czytaj nowa); podobnie bedzie w przypadku gdy ilosc napraw przekroczy liczbe okreslona w umowie - mozna bedzie starac sie o wymiane plyty na nowa a o ogolnych warunkach gwarancji mozna przecztac w kodeksie cywilnym - art 577 - 581 - tyle ze nie mozna wszystkiego brac "doslownie" bo czasmi praktyka i orzecznictwo (przede wszystkim Sadu Najwyzszego) modyfikuja/okreslaja znaczenie poszczegolnych terminow uzytych w kodeksie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fudoshin Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 benek - ale przeciez nie przychodzisz do serwisu i mowisz "zepsute - naprawcie" tylko musisz powiedziec co nie dziala, w jaki sposob powstalo uszkodzenie, itd. Jesli serwis przyjal i wyslal plyte dalej, to znaczy, ze uznal,ze wada podlega pod gwarancje. Mogli wziac plyte i po pewnym czasie (pewnie jest on dokladnie ustalony) "sorry, ale jako, ze wyszlo nam, ze to z pana winy, to nie mozemy tego za darmo usunac" - ale nie. Oni wyslali ja jeszcze raz, a po drodze ja uszkodzili. Tak samo jak np pozyczasz komus samochod i on ma stluczke. Idzie do blacharza i wszystko wyglada jak nowe, ale jak sprzedajesz samochod po stluczce, to bierzesz za niego ilestam % mniej. I o ile mogliby nie uznac tego slota ramu, to nie widze powodu dla ktorego rozwalenie plyty moze "ujsc im na sucho" (abstraciach!ac od tego, ze to Polska i tu wszystko wolno :) ) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 benek - ale przeciez nie przychodzisz do serwisu i mowisz "zepsute - naprawcie" tylko musisz powiedziec co nie dziala, w jaki sposob powstalo uszkodzenie, ...z tym samochodem troche naciagane - ale dokladnie o to samo mi chodzilo gdy napisalem ze teraz bedzie mozna reklamowac wszystkie inne usterki jakie ujawnia sie po odbiorze plyty z serwisu... BTW w tym opisanym przypadku jest dla mnie troche niejasnosci - cos o Allegro, o sklepie/serwisie - kto komu wysylal i kto kogo nie poinformowal etc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Feluke Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Benek Fudoshin ma racje. Jezeli przyjeli to i wyslali do serwisu to znaczy ze uznali ze towar byl wadliwy a uszkodzenie nie powstalo z winy uzytkownika. W takiej sytuacji powinni ja naprawic a jezeli nie jest to mozliwe to dac nowa!!! Ja mysle ze z tym allegro to bylo tak ze Undofen kupil ja albo od sklepu ktory to wystawil na aukcji albo od kogos innego i jez plyta byla na gwarancji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Undofen Opublikowano 18 Maja 2002 Zgłoś Opublikowano 18 Maja 2002 Kupilem ja na allegro, pozniej mi sie zrabala a w servisie powiedzialem ze taka dostalem juz z allegro zeby zwiekszyc szanse na przyjecie i miec swiety spokoj, tzn po prostu nie musialem sie tlumaczyc co sie z nia dzialo, bo i tak by nie uwierzyli :) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...