Skocz do zawartości
mastermind-pl

G71 Kontra R580, Czyli Czym Zaskoczą Nas Najnowsze Karty.

Rekomendowane odpowiedzi

IMHO produkt ATI ma nikłe szanse w walce z NV.6600/GT to najlepiej sprzedające się karty NV w historii.Widać to po statystykach(np.Steam),gdzie karty w tym przedziale cenowym i funkcjami SM3 praktycznie zdominowały rynek.

W przypadku 7600GT wersja beta Rivy Tuner zgłasza istnienie dodatkowego quadu,co sugeruje że NV zawczasu przygotowała się na odpowiedź ATI.Proces technologiczny 0,09um powoduje ,że jest pole do ewentualnych obniżek cen,a w razie czego mogą wypuścić coś jak 7600GT->X (16 jednostek pixel shader)co powinno w zupełności wystarczyć by odpowiedziec na nowe karty kanadyjczyków.

musi być przecież ten czwarty quad bo jeszcze nie widziałem i pewnie nie zobacze GPU czysto 12 potokowego. Nastepna rzecz: GF7600 ma 24 PS a 12 TMU i ewentualna modyfikacja na odblokowanie ostatniego quada dała by może 16 TMU i 32 PS ?? :blink: to by było dobre na maxa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musi być przecież ten czwarty quad bo jeszcze nie widziałem i pewnie nie zobacze GPU czysto 12 potokowego.

A np. Gf 6800 to niby ile ma potoków?Odpowiedź -12

Nastepna rzecz: GF7600 ma 24 PS a 12 TMU i ewentualna modyfikacja na odblokowanie ostatniego quada dała by może 16 TMU i 32 PS ?? :blink: to by było dobre na maxa

Gdzie wyczytałeś ,że 7600 GT ma 24PS?Tyle to ma 7900GT/X-ale temat jest o tych kartach więc trafiłeś.

A odblokowanie(na 99% niemożliwe) quada w 7600GT dałoby 16PS/TMU przy 8 ROP zamiast 12PS/TMU i 8ROP.

Quad(od cztery)to 4 PS,więc jeżeli zdradzisz mi/wszystkim tą magiczną formułkę wg.której wyliczyłeś 16TMU i 32PS ,to może byśmy się dowiedzieli czegoś więcej o budowie GPU/VPU.

ale koniec off topa-teraz gdy karty są na rynku nie ma już o czym pisać.

Edytowane przez BezbronnyPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wreszcie ktos podsumowal te jego glupoty.. :)

a wiadomo cos moze na temat x1700 ?

 

a czysto potokowego pewnie chodzi mu o to ze 6800 jest okrojonym 6800gt ale z innymi pamieciami (lol) a czym jest x1600pro ? :) bo akurat w ati nie siedze zbyt gleboko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chciałoby się trzymać definicji potoku renderującego ,to w zasadzie GF7900GTX należałoby nazwac kartą 16 potokową-bo tak w zasadzie jest,podobnie jak GF7600GT ->8 ,6600GT ->4 . R.X1600 takze jest 4 potokową kartą.Kłopot w tym,że w dzisiejszych grach ilość operacji na pixelach (w tej chwili wg.developerów)wynosi ok. 12 i ta liczba bedzie się zwiększać.A co to oznacza?Ano to ,że zanim piksel zostanie ostatecznie pokolorowany ,i wyslany do rasteryzera, bedzie obrabiany przez ileś tam przebiegow w jednostkach pixel shader,dlatego nie ma potrzeby stosowania tylu ROP ,ile jest jednostek cieniowania pikseli.Stąd karty mają wydajność znacznie większą niż mogłoby to wynikać z ilości potoków renderujących PS/TMU+ROP..Niestety zastosowanie tylko 4 TMU w X1600 ,to jednak troche mało i może stać się wąskim gardłem tej karty,bo teksturowania się nie uniknie np.na pokazie Unreal Engine 3 wspomniano ,że jedna postać z UT2007/Gears of War zawiera mniej więcej tyle tekstur co cały poziom w pierwszym Unrealu.

Dobrze ,ze X1600 ma 12 PS ,ale w konfrontacji z 7600GT(12PS/TMU)ma niewielkie szanse(dlatego ATI szykuje X1800GTO).

Prawdziwa rewolucja przyjdzie dopiero z shader model 4 i Direct3D10,ale z tego skorzystają tylko użytkownicy Windows Vista no i posiadacze kart zgodnych z WGF2.

A jeśli chodzi o RV570 oto LINK

Edytowane przez BezbronnyPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A np. Gf 6800 to niby ile ma potoków?Odpowiedź -12

 

Gdzie wyczytałeś ,że 7600 GT ma 24PS?Tyle to ma 7900GT/X-ale temat jest o tych kartach więc trafiłeś.

A odblokowanie(na 99% niemożliwe) quada w 7600GT dałoby 16PS/TMU przy 8 ROP zamiast 12PS/TMU i 8ROP.

Quad(od cztery)to 4 PS,więc jeżeli zdradzisz mi/wszystkim tą magiczną formułkę wg.której wyliczyłeś 16TMU i 32PS ,to może byśmy się dowiedzieli czegoś więcej o budowie GPU/VPU.

ale koniec off topa-teraz gdy karty są na rynku nie ma już o czym pisać.

sory koleżko ale była tabelka na jednym z zagranicznych seriwsów że GF7600 ma 24 PS więc mi nie gadaj, a sorki ale czy NV40/45 ma 12 potoków?? nie!! ma 16 a 6800 ma obcięte!! i tak samo 6800Le i wiele innych kart słabszych, tanszych ale opartych na tym samym rdzeniu co najsilniejsze ich wersje!! przykład od ATi - X800GTO, GT oparte na GPU R420, 423, 480 i te GPU są 16 potokowe!!! nie kapujesz mnie gościu??

 

wreszcie ktos podsumowal te jego glupoty.. :)

a wiadomo cos moze na temat x1700 ?

 

a czysto potokowego pewnie chodzi mu o to ze 6800 jest okrojonym 6800gt ale z innymi pamieciami (lol) a czym jest x1600pro ? :) bo akurat w ati nie siedze zbyt gleboko

wal się, tyle ci powiem

Edytowane przez mastermind-pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mastermind-pl: złozyłem raport w twojej sprawie. Jak nie wiesz podstawowych rzeczy, to się nie wypowiadaj tu. Karta GeForce 7600GT ma: 12 pixel shader, 12 TMU, 8 ROP i 5 vertex shader.

Jeśli chodzi, o x800GT/GTO to on ma 8 potoków i 6 vertex shader/12 potoków i 6 vertex shader

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mister mastermind-pl odpocznie od forum dwa tygodnie.

Proszę o rzeczową i kulturalną dyskusję.

Odpowiedzi na zaczepki pana mastermind-pl potraktuję jako OT ze wszelkimi konsekwencjami regulaminowymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość MasterMind-pol

Mister mastermind-pl odpocznie od forum dwa tygodnie.

Proszę o rzeczową i kulturalną dyskusję.

Odpowiedzi na zaczepki pana mastermind-pl potraktuję jako OT ze wszelkimi konsekwencjami regulaminowymi.

no chyba się mnie jednak nie pozbędziecie tak łatwo, jak chcecie to możecie nazwać mnie pasożytem i tak wiedzcie że mi to lata, a co do tematu, to poprostu mnie wkurzaqcie to jest forum ja coś pisze, przyznam nie raz źle a wy na mnie od razu z ryjem lecicie, i kto tu nie umie zachować kultury, jak by nie mozna spokojnie wytłumaczyć...

 

mastermind-pl: złozyłem raport w twojej sprawie. Jak nie wiesz podstawowych rzeczy, to się nie wypowiadaj tu. Karta GeForce 7600GT ma: 12 pixel shader, 12 TMU, 8 ROP i 5 vertex shader.

Jeśli chodzi, o x800GT/GTO to on ma 8 potoków i 6 vertex shader/12 potoków i 6 vertex shader

a co zabrinisz mi się wypowiadać?? wątpie to jest forum a ty chyba o tym zapominasz, sam tylko włazisz tu raz na dwa tygodnie i wyłapujesz blędy a sam nic nie wnosisz do tematu...

 

aha, i nadal się upieram że G73 ma 24 PS, jak znajde linka to wrzuce

 

pozdro dla wszystkich ziomali którzy na mnie nie wjeżdżają :D

Edytowane przez MasterMind-pol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh master nie unoś sie-poczytaj po prostu

Znalazłem specjalnie dla Ciebie pare stronek-"zagramananicznych",żeby nie było ,że wciskam jakichś shit z polskich stron.

1. AnandTech

2.Digit-life

3.VR-Zone-jest tabela

4.Guru3D-jest tabela

 

Co do kart czysto 12 potokowych,fakt w zasadzie takich nie ma(w teorii)-najbliższy byłby NV42(6800GS na PCI-E),ale on też posiada 8 ROP.

Co do NV40/NV45-chipy posiadają 16 potoków ,ale nie znaczy to że 6800 ma ich 16-najczesciej 1 quad był uszkodzony i zostawały pozostałe 3,tym samym karta była 12 potokowa(12PS+12ROP),a to jak producent je uzyskał ,to osobna sprawa(podobnie jest jak wspomniałem z 7600GT-przeczytaj).To że da/dało się odblokować pozostały quad/y wynika tylko z niedopatrzenia producenta,który zapewne nie spodziewał się ,że softwarowo zamaskowane PS da się odblokować.Ale NV wyciągneła z tego wnioski- i teraz chipy są cięte laserem,także nici z modowania.

pozdro4All

Edytowane przez BezbronnyPL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...