mastermind-pl Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2006 IMHO produkt ATI ma nikłe szanse w walce z NV.6600/GT to najlepiej sprzedające się karty NV w historii.Widać to po statystykach(np.Steam),gdzie karty w tym przedziale cenowym i funkcjami SM3 praktycznie zdominowały rynek. W przypadku 7600GT wersja beta Rivy Tuner zgłasza istnienie dodatkowego quadu,co sugeruje że NV zawczasu przygotowała się na odpowiedź ATI.Proces technologiczny 0,09um powoduje ,że jest pole do ewentualnych obniżek cen,a w razie czego mogą wypuścić coś jak 7600GT->X (16 jednostek pixel shader)co powinno w zupełności wystarczyć by odpowiedziec na nowe karty kanadyjczyków. musi być przecież ten czwarty quad bo jeszcze nie widziałem i pewnie nie zobacze GPU czysto 12 potokowego. Nastepna rzecz: GF7600 ma 24 PS a 12 TMU i ewentualna modyfikacja na odblokowanie ostatniego quada dała by może 16 TMU i 32 PS ?? :blink: to by było dobre na maxa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BezbronnyPL Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2006 (edytowane) musi być przecież ten czwarty quad bo jeszcze nie widziałem i pewnie nie zobacze GPU czysto 12 potokowego. A np. Gf 6800 to niby ile ma potoków?Odpowiedź -12 Nastepna rzecz: GF7600 ma 24 PS a 12 TMU i ewentualna modyfikacja na odblokowanie ostatniego quada dała by może 16 TMU i 32 PS ?? :blink: to by było dobre na maxaGdzie wyczytałeś ,że 7600 GT ma 24PS?Tyle to ma 7900GT/X-ale temat jest o tych kartach więc trafiłeś. A odblokowanie(na 99% niemożliwe) quada w 7600GT dałoby 16PS/TMU przy 8 ROP zamiast 12PS/TMU i 8ROP. Quad(od cztery)to 4 PS,więc jeżeli zdradzisz mi/wszystkim tą magiczną formułkę wg.której wyliczyłeś 16TMU i 32PS ,to może byśmy się dowiedzieli czegoś więcej o budowie GPU/VPU. ale koniec off topa-teraz gdy karty są na rynku nie ma już o czym pisać. Edytowane 19 Marca 2006 przez BezbronnyPL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Black_war Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2006 wreszcie ktos podsumowal te jego glupoty.. :) a wiadomo cos moze na temat x1700 ? a czysto potokowego pewnie chodzi mu o to ze 6800 jest okrojonym 6800gt ale z innymi pamieciami (lol) a czym jest x1600pro ? :) bo akurat w ati nie siedze zbyt gleboko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BezbronnyPL Opublikowano 19 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 19 Marca 2006 (edytowane) Jeżeli chciałoby się trzymać definicji potoku renderującego ,to w zasadzie GF7900GTX należałoby nazwac kartą 16 potokową-bo tak w zasadzie jest,podobnie jak GF7600GT ->8 ,6600GT ->4 . R.X1600 takze jest 4 potokową kartą.Kłopot w tym,że w dzisiejszych grach ilość operacji na pixelach (w tej chwili wg.developerów)wynosi ok. 12 i ta liczba bedzie się zwiększać.A co to oznacza?Ano to ,że zanim piksel zostanie ostatecznie pokolorowany ,i wyslany do rasteryzera, bedzie obrabiany przez ileś tam przebiegow w jednostkach pixel shader,dlatego nie ma potrzeby stosowania tylu ROP ,ile jest jednostek cieniowania pikseli.Stąd karty mają wydajność znacznie większą niż mogłoby to wynikać z ilości potoków renderujących PS/TMU+ROP..Niestety zastosowanie tylko 4 TMU w X1600 ,to jednak troche mało i może stać się wąskim gardłem tej karty,bo teksturowania się nie uniknie np.na pokazie Unreal Engine 3 wspomniano ,że jedna postać z UT2007/Gears of War zawiera mniej więcej tyle tekstur co cały poziom w pierwszym Unrealu. Dobrze ,ze X1600 ma 12 PS ,ale w konfrontacji z 7600GT(12PS/TMU)ma niewielkie szanse(dlatego ATI szykuje X1800GTO). Prawdziwa rewolucja przyjdzie dopiero z shader model 4 i Direct3D10,ale z tego skorzystają tylko użytkownicy Windows Vista no i posiadacze kart zgodnych z WGF2. A jeśli chodzi o RV570 oto LINK Edytowane 20 Marca 2006 przez BezbronnyPL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastermind-pl Opublikowano 20 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2006 (edytowane) A np. Gf 6800 to niby ile ma potoków?Odpowiedź -12 Gdzie wyczytałeś ,że 7600 GT ma 24PS?Tyle to ma 7900GT/X-ale temat jest o tych kartach więc trafiłeś. A odblokowanie(na 99% niemożliwe) quada w 7600GT dałoby 16PS/TMU przy 8 ROP zamiast 12PS/TMU i 8ROP. Quad(od cztery)to 4 PS,więc jeżeli zdradzisz mi/wszystkim tą magiczną formułkę wg.której wyliczyłeś 16TMU i 32PS ,to może byśmy się dowiedzieli czegoś więcej o budowie GPU/VPU. ale koniec off topa-teraz gdy karty są na rynku nie ma już o czym pisać. sory koleżko ale była tabelka na jednym z zagranicznych seriwsów że GF7600 ma 24 PS więc mi nie gadaj, a sorki ale czy NV40/45 ma 12 potoków?? nie!! ma 16 a 6800 ma obcięte!! i tak samo 6800Le i wiele innych kart słabszych, tanszych ale opartych na tym samym rdzeniu co najsilniejsze ich wersje!! przykład od ATi - X800GTO, GT oparte na GPU R420, 423, 480 i te GPU są 16 potokowe!!! nie kapujesz mnie gościu?? wreszcie ktos podsumowal te jego glupoty.. :) a wiadomo cos moze na temat x1700 ? a czysto potokowego pewnie chodzi mu o to ze 6800 jest okrojonym 6800gt ale z innymi pamieciami (lol) a czym jest x1600pro ? :) bo akurat w ati nie siedze zbyt gleboko wal się, tyle ci powiem Edytowane 20 Marca 2006 przez mastermind-pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Corso Opublikowano 20 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2006 Mastermind, może tak łaskawie byś nie obrażał członków forum! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukmek Opublikowano 20 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2006 mastermind-pl: złozyłem raport w twojej sprawie. Jak nie wiesz podstawowych rzeczy, to się nie wypowiadaj tu. Karta GeForce 7600GT ma: 12 pixel shader, 12 TMU, 8 ROP i 5 vertex shader. Jeśli chodzi, o x800GT/GTO to on ma 8 potoków i 6 vertex shader/12 potoków i 6 vertex shader Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 20 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2006 Mister mastermind-pl odpocznie od forum dwa tygodnie. Proszę o rzeczową i kulturalną dyskusję. Odpowiedzi na zaczepki pana mastermind-pl potraktuję jako OT ze wszelkimi konsekwencjami regulaminowymi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MasterMind-pol Opublikowano 20 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2006 (edytowane) Mister mastermind-pl odpocznie od forum dwa tygodnie. Proszę o rzeczową i kulturalną dyskusję. Odpowiedzi na zaczepki pana mastermind-pl potraktuję jako OT ze wszelkimi konsekwencjami regulaminowymi. no chyba się mnie jednak nie pozbędziecie tak łatwo, jak chcecie to możecie nazwać mnie pasożytem i tak wiedzcie że mi to lata, a co do tematu, to poprostu mnie wkurzaqcie to jest forum ja coś pisze, przyznam nie raz źle a wy na mnie od razu z ryjem lecicie, i kto tu nie umie zachować kultury, jak by nie mozna spokojnie wytłumaczyć... mastermind-pl: złozyłem raport w twojej sprawie. Jak nie wiesz podstawowych rzeczy, to się nie wypowiadaj tu. Karta GeForce 7600GT ma: 12 pixel shader, 12 TMU, 8 ROP i 5 vertex shader. Jeśli chodzi, o x800GT/GTO to on ma 8 potoków i 6 vertex shader/12 potoków i 6 vertex shader a co zabrinisz mi się wypowiadać?? wątpie to jest forum a ty chyba o tym zapominasz, sam tylko włazisz tu raz na dwa tygodnie i wyłapujesz blędy a sam nic nie wnosisz do tematu... aha, i nadal się upieram że G73 ma 24 PS, jak znajde linka to wrzuce pozdro dla wszystkich ziomali którzy na mnie nie wjeżdżają :D Edytowane 20 Marca 2006 przez MasterMind-pol Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jonathan Opublikowano 20 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2006 To moze ban na IP?? Widze ze nie kumasz :/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BezbronnyPL Opublikowano 20 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 20 Marca 2006 (edytowane) ehh master nie unoś sie-poczytaj po prostu Znalazłem specjalnie dla Ciebie pare stronek-"zagramananicznych",żeby nie było ,że wciskam jakichś shit z polskich stron. 1. AnandTech 2.Digit-life 3.VR-Zone-jest tabela 4.Guru3D-jest tabela Co do kart czysto 12 potokowych,fakt w zasadzie takich nie ma(w teorii)-najbliższy byłby NV42(6800GS na PCI-E),ale on też posiada 8 ROP. Co do NV40/NV45-chipy posiadają 16 potoków ,ale nie znaczy to że 6800 ma ich 16-najczesciej 1 quad był uszkodzony i zostawały pozostałe 3,tym samym karta była 12 potokowa(12PS+12ROP),a to jak producent je uzyskał ,to osobna sprawa(podobnie jest jak wspomniałem z 7600GT-przeczytaj).To że da/dało się odblokować pozostały quad/y wynika tylko z niedopatrzenia producenta,który zapewne nie spodziewał się ,że softwarowo zamaskowane PS da się odblokować.Ale NV wyciągneła z tego wnioski- i teraz chipy są cięte laserem,także nici z modowania. pozdro4All Edytowane 20 Marca 2006 przez BezbronnyPL Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gent Opublikowano 22 Marca 2006 Zgłoś Opublikowano 22 Marca 2006 Moim zdaniem niema co sie napalac na crossfire, chyba ze w drugien generacji bo narazie :wink: bo narazie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cavarr Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2006 http://pclab.pl/art18890-1.html muszę przyznać, że nie wiedziałem o niezależnym taktowaniu Vertex Shader w kartach nvidii :-| Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemiczny_ali Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Hmm... RT to ladnie pokazuje klik! :wink: pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 3 Kwietnia 2006 Zgłoś Opublikowano 3 Kwietnia 2006 http://pclab.pl/art18890-1.html muszę przyznać, że nie wiedziałem o niezależnym taktowaniu Vertex Shader w kartach nvidii :-| ja tez nie :) zawsze sadzilem, ze dotyczy to geometrii, a nie shaderow, no ale widocznie pclab wie lepiej ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...