Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

jak jest znaczek openal to nie dodajemy nic do alchemy, jeśli jest alchemy znaczek to znaczy że alchemy ma już odpowiedni preset i wystraczy uruchomić program dodać do używanych i już za każdym razem automatycznie będzie się nam się gra uruchamiała "DirectSound"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gre najłatwiej poznać że w opcjach audio sa ustawienia pod EAX jak np BF2, Collin MacRae, czy MassEfect.

A jak nic nie ma do ustawienia jak np NFS Shift to nie ma.

wlasnie niekoniecznie. nfss uzywa fmod (taka biblioteka do obslugi dzwieku). fmod moze uzyc openal (to jedno z jej "wyjsc") i za jego pomoca korzystac np z eax 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie może korzystać, fmod to całkowicie inny cały engine dźwiękowy dający efekty środowiskowe korzystający z OpenAl (coś w stylu eax ale nie to ) które zdrowo dyma proca wystarczy uruchomić crysisa z dźwiękiem na max ustawieniach potrafi nieźle zamulić i jest to w pełni software'owy engine ze wszystkimi tego zaletami i wadami ale dźwiękowo EAX5 go niszczy i to bez spadku wydajności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie może korzystać, fmod to całkowicie inny cały engine dźwiękowy dający efekty środowiskowe korzystający z OpenAl (coś w stylu eax ale nie to ) które zdrowo dyma proca wystarczy uruchomić crysisa z dźwiękiem na max ustawieniach potrafi nieźle zamulić i jest to w pełni software'owy engine ze wszystkimi tego zaletami i wadami ale dźwiękowo EAX5 go niszczy i to bez spadku wydajności.

http://connect.creativelabs.com/developer/...BlasterFMOD.pdf

 

edit: w sumie cos tutaj o efektach jest ale nie jest napisane czy sprzetowo czy programowo, natomiast czytelnie jest napisane ze poszczegolne kanaly moga byc miksowane sprzetowo. czyli wychodzi na to ze mozesz miec racje. masz jakies zrodla co to potwierdzaja ? z checia bym sobie doczytal.

 

edit 2: http://connect.creativelabs.com/developer/Gaming/EAX_QA.pdf

za to tutaj pisza ze fmod moze wykorzystac eax 3.0, przy czym sam dokument jest dosyc stary i rownie dobrze mogl byc dodany support dla eax 5 jak i calkowicie usuniety eax.

 

natomiast fakt ze crysis nie wykorzystuje w najmniejszym stopniu akceleracji i efektow sprzetowych audio nie znaczy ze inne gry oparte o FMOD nie moga.

 

edit 3: http://www.soundblaster.com/products/gamin...p;categoryID=13 oraz http://www.tweakguides.com/Bioshock_6.html

bioshock korzysta z fmod, openal i eax. pytanie czy ze wszystkiego na raz czy tez moze implementuje dzwiek na 2 rozne sposoby zaleznie od ustawionych opcji ;) ta 2 mozliwosc wydaje mi sie malo prawdopodobna a sadzac po jakosci dzwieku w bioshock wydaje mi sie ze ten caly FMOD moze obslugiwac nowsze wersje EAX.

 

edit 4: pliki audio bioshocka sa w natywnym formacie FMODa i w konsekwencji zmiana silnika audio na OpenAL w plikach konfiguracyjnych powoduje ze dzwiek nie dziala poprawnie. czyli albo opcja EAX w ustawieniach audio gry nie dziala albo mam racje :)

Edytowane przez ciukacz2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak źródło to moja głowa, doświadczenie i racjonalne myślenie lol

Fmod może korzystać z kart sprzętowo wykorzystujących z OpenAL tylko z reguły dziwnym trafem zawsze mamy do czynienia z jego software'ową wersja która aby osiągnąć efekt zdrowo rypie procka.

Widzę się trochę naszukałeś i szczerze jestem zaskoczony tym drugim linkiem ale jego wiek mówi sam za siebie i Fmod jako rozwiązanie pośrednie rozwiną się trochę inaczej. W zasadzie dziś Fmod jest alternatywą dla EAX no i w Crysisie naprawdę nieźle pokazywał na co go stać niestety dopiero na max ustawieniach dzwięku lub po jeszcze lepszym podrasowaniu w plikach :). I tu dochodzimy do realiów.

Fmod może tylko, że nikt się nie męczy i nikt nie konwertuje fmoda aby korzystał z hardware'u pewnie przy jakiejś małej gierce to nie problem ale przy dużej może się to okazać dość ciężkie. Jedna wersja software'owa gry załatwia wszystko obciąża zdrowo proca ale chodzi tak samo od realteka po X-fi w przypadku wersji hardware trzeba już walnąć wersje softową dla kart jak integry no i dla X-fi tylko jaki jest sens to implementować w postaci hardware'owej skoro jest już EAX5 którego nikt nie chce implementować ze względu na stopień skomplikowania i dodatkowe koszty

Edytowane przez Art385

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Harry Lloyd

Strasznie zamotaliście, nie dziwie się że niektórzy się pogubili.

 

Nie jesteś pewien czy gra wykorzystuje OpenAL? Dodaj ją do ALchemy. Jeśli wykorzystuje OpenAL to ALchemy nie zostanie załadowane, co można potwierdzić brakiem odpowiednich procesów w Task Managerze.

 

A tylko opcjami audio w grze bym sie nie sugerował bo pełno jest gier które nie mają takich opcji w menu. Przykład współczesnych gier z DS3D to np. Fallout 3, czy Far Cry 2. W przypadku Far Cry 2 jest to jakiś lol, skoro gra wykorzystuje DX10 (a ta wersja jest pozbawiona DirectSound) i jest oficjalnie zgodna z Windows Vista.

 

Entertainment Mode wspiera najwyżej EAX 3.0. Jak to sprawdzić? Dodajcie EVERESTa do ALchemy i odpalcie w nim sekcję DirectX/DirectX Sound.

 

A tutaj macie sporą listę gier z opisem co jak ustawić gdy gra wykorzystuje DS3D - http://connect.creativelabs.com/alchemy/Li...s/AllItems.aspx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Strasznie zamotaliście, nie dziwie się że niektórzy się pogubili.

no niestety czasem tak jak w przypadku tego fmoda moze nie byc to oczywiste. z informacji dostepnych w sieci widac ze gra moze korzystac z tej biblioteki na co najmniej kilka sposobow:

1. stricte programowo (crysis)

2. z uzyciem openal (miksowanie sprzetowe?) bez eax

3. z uzyciem openal i eax (bioshock)

 

jak wychodzi nowa gra to najczesciej wiadomo w jakiej wersji obsluguje directx, ale dzwiek malo kogo obchodzi "byle bylo 5.1".

a to ze ten fmod jest elastyczny i moze uzyc kilku sposobow renderowania dzwieku znowu nie rozjasnia sytuacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytałem to http://www.soundblaster.com/products/gamin...p;categoryID=13 i parę innych tematów na forach i wynika z tego, że w przypadku BioShocka gra wykorzystuje FMOD a ten poprzez siebie daje dostęp do EAX i EAX chodzi na nim jak nakładka. Cwane rozwiązanie i znowu zamotka :)

Dobry temat zarzuciłeś ciukacz

Edytowane przez Art385

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no bo ostatnio sam czytalem sporo nt x-fi, dowiedzialem sie kilku ciekawych rzeczy i stwierdzilem ze czas wymienic moje a2.

dzis przyszlo i jestem bardzo zadowolony z zakupu, zwlaszcza ze za 170zl :) mialem co prawda nadzieje ze cmss-3d headphone bedzie bardziej wyrazne, ale dobre i to.

Edytowane przez ciukacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wywala mi taki komunikat o błędzie przy starcie WinXP przy próbie załadowania oprogramowania X-Fi:

 

<?xml version="1.0" encoding="UTF-16"?>

<DATABASE>

<EXE NAME="VolPanel.exe" FILTER="GRABMI_FILTER_PRIVACY">

<MATCHING_FILE NAME="CTAbout.dll" SIZE="262144" CHECKSUM="0xF48C0566" BIN_FILE_VERSION="6.0.5.0" BIN_PRODUCT_VERSION="6.0.5.0" PRODUCT_VERSION="6.0.5.0" FILE_DESCRIPTION="Creative About Box" COMPANY_NAME="Creative Technology Ltd." PRODUCT_NAME="Creative About Box" FILE_VERSION="6.0.5.0" ORIGINAL_FILENAME="CTAbout.dll" INTERNAL_NAME="CTAbout" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © Creative Technology Ltd., 2001-2005. All rights reserved." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="6.0.5.0" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="6.0.5.0" LINK_DATE="01/20/2005 02:26:01" UPTO_LINK_DATE="01/20/2005 02:26:01" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />

<MATCHING_FILE NAME="CTAudSel.dll" SIZE="65536" CHECKSUM="0x22BB1B27" BIN_FILE_VERSION="1.0.2.0" BIN_PRODUCT_VERSION="1.0.0.0" PRODUCT_VERSION="1.0.0.0" FILE_DESCRIPTION="CTAudSel library" COMPANY_NAME="Creative Technology Ltd" PRODUCT_NAME="CTAudSel library" FILE_VERSION="1.0.2.0" ORIGINAL_FILENAME="CTAudSel.dll" INTERNAL_NAME="CTAudSel.dll" LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © Creative Technology Ltd., 2004. All rights reserved." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.0.2.0" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.0.0.0" LINK_DATE="05/13/2004 04:49:31" UPTO_LINK_DATE="05/13/2004 04:49:31" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />

<MATCHING_FILE NAME="VolPanel.exe" SIZE="122880" CHECKSUM="0xB9F8536F" BIN_FILE_VERSION="1.0.21.0" BIN_PRODUCT_VERSION="1.0.0.0" PRODUCT_VERSION="1.0.0.0" FILE_DESCRIPTION="VolPanel.exe" COMPANY_NAME="Creative Technology Ltd" PRODUCT_NAME="Creative Volume Panel" FILE_VERSION="1.0.21.0" ORIGINAL_FILENAME="VolPanel.exe" INTERNAL_NAME=" " LEGAL_COPYRIGHT="Copyright © Creative Technology Ltd., 2004-2005. All rights reserved." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x4" VERFILETYPE="0x1" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x0" LINKER_VERSION="0x0" UPTO_BIN_FILE_VERSION="1.0.21.0" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="1.0.0.0" LINK_DATE="07/11/2005 03:34:05" UPTO_LINK_DATE="07/11/2005 03:34:05" VER_LANGUAGE="Angielski (Stany Zjednoczone) [0x409]" />

</EXE>

<EXE NAME="kernel32.dll" FILTER="GRABMI_FILTER_THISFILEONLY">

<MATCHING_FILE NAME="kernel32.dll" SIZE="1018368" CHECKSUM="0x362CC3BB" BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.5781" BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.5781" PRODUCT_VERSION="5.1.2600.5781" FILE_DESCRIPTION="Biblioteka DLL klienta Windows NT BASE API" COMPANY_NAME="Microsoft Corporation" PRODUCT_NAME="System operacyjny Microsoft® Windows®" FILE_VERSION="5.1.2600.5781 (xpsp_sp3_gdr.090321-1317)" ORIGINAL_FILENAME="kernel32" INTERNAL_NAME="kernel32" LEGAL_COPYRIGHT="© Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone." VERFILEDATEHI="0x0" VERFILEDATELO="0x0" VERFILEOS="0x40004" VERFILETYPE="0x2" MODULE_TYPE="WIN32" PE_CHECKSUM="0x103A91" LINKER_VERSION="0x50001" UPTO_BIN_FILE_VERSION="5.1.2600.5781" UPTO_BIN_PRODUCT_VERSION="5.1.2600.5781" LINK_DATE="03/21/2009 14:08:59" UPTO_LINK_DATE="03/21/2009 14:08:59" VER_LANGUAGE="Polski [0x415]" />

</EXE>

</DATABASE>

Jak sobie z tym poradzić? Poza reinstalacją całości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli gra jest pod openAL to korzysta z procesora X-Fi?

A jak sie doda cokolwiek do alchemy to już emuluje EAX i korzysta z CPU?

openal - moze korzystac, w tym z eax, x-ram (nawet jesli to nic nie zmieni ;) )

alchemy - afaik korzysta z eax, ale z ktorej jego wersji to juz zalezy jak gra byla napisana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od niedawna jestem posiadaczem X-Fi Titanium PCI-E

jako ze mam z nia problemy w grze Battlefield 2 ( w grze Nie rozpoznaje karty jako X-Fi , czasami podczas proby wejscia w opcje-audio wywala do pulpitu innym razem po odchaczeniu EAX i ponownym zalaczeniu EAX dziala w grze jak nalezy.

Wszystko w systemie Windows 7 x64 + najnowsze stery .

Dodam ze z powodu braku miejsca karte usadowilem w pelnym slocie PCI-E .

Jesli ktos posiada jakies sugestie ..?? ewntualnie mial podobny problem ,poprosze o info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z paczką DDL DTSC.

Zainstalowałem na drugiej partycji w7 i za cholere nie mogłem zakupionym kluczem aktywować tych encoderow. Dawalem rozne opcje "NEW INSTALL, SYSTEM REINSTALL"itd. ale zaraz po kliknieciu przycisku aktywowania wyswietlalo sie w IE że nie można wyświetlić strony.

Pewnie nie może być na dwóch systemach jednocześnie aktywowana. Ale teraz się boje, że jak się przerzucę na stałe na w7 to mi nie zadziała ten kluczyk.

Nie bardzo to rozumiem, przecież w7 mam zainstalowane na drugiej partycji wiec jesli daje "NEW INSTALL" czy cos w stym stylu to powinien 'odaktywować' w viście i aktywowac na w7...

A może tego kodu sie już nie da później użyć po sformatowaniu dysku i reinstalce systemu? To by było bez sensu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, bo kiedyś jak nie mialem jeszcze klucza i wpisywalem jakiś na pałe to też mi sie wyswietlalo ze 'nie moze wyswietlic storny' dopiero jak wpisalem ten zakupiony to sie aktywowal. Wiec to raczej nie to. Jakiś inne pomysly? Nie chce stracic tych 20stu pare zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przesiadam się z XP na Vistę :lol2:

 

W XP było coś takiego jak Volume panel, jego ikona była widoczna na pasku, po kliknięciu w nią można było zmienić tryb karty.

 

W Vista tego nie mam :(

 

Da się coś z tym zrobić?

 

X-Fi Platinum, Z-5500, najnowsze sterowniki (system instalowany w ten weekend), DDL i DTS pack aktywowany wczoraj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przesiadam się z XP na Vistę :lol2:

W XP było coś takiego jak Volume panel, jego ikona była widoczna na pasku, po kliknięciu w nią można było zmienić tryb karty.

W Vista tego nie mam :(

Da się coś z tym zrobić?

Doinstalować Creative Console Launcher, o ile dobrze zrozumiałem że chodzi Ci o tą bajerancką konsolę w stylu wieży audio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...