Skocz do zawartości
DJBojo

Problem Z Monitorem Lcd Philips 190b6cs: Rozjaśnione Boki, Góra I Dół Ekranu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam pewien problem. Kupiłem wczoraj monitor LCD Philips 190B6CS. Kupiłem do niego kabel cyfrowy DVI-D Dual. Posiadam kartę graficzną Gigabyte GeForce 6600 GT. Podłączyłem ten monitor kablem cyfrowym. Obraz oczywiście żyleta, wszystko pięknie ładnie. Tylko że jak ekran jest czarny po bokach i na górze to wtedy występują rozjaśnione boki i góra ekranu. Domyślam się, że to może być od lamp podświetlających ekran, ale czy tak powinno być? Jak włączyłem dzisiaj z samego rana kompa to nie było tych rozjaśnień. Jak się troszkę nagrzał, to znowu te rozjaśnienia widać. W sklepie przed zakupem monitor był sprawdzany tylko że na kablu analogowym i na innym kompie i nie było tych rozjaśnień.

 

Proszę o pomoc i radę czy zwrócić monitor do sklepu czy coś kombinować

 

Dziękuję

Edytowane przez DJBojo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak wyswietlisz calkowicie czarne tło to przebijają rozjasnienia podswietlenia ekranu na bokach i gorze (i na dole) ?

 

Gucio

Dokładnie tak. Na dole też. Ponadto tło nie musi być całe czarne. Wystarczy, że jest czarne po bokach, na górze i na dole a w środku np. jasne, to i tak te rozjaśnienia są widoczne. Kiedy tło jest całe normalne (jasne lub zawiera kolorową tapetę) to rozjaśnień nie widać. Zakrywa je grafika. Dopiero czarne fragmenty tła uwidaczniają rozświetlenia.

Edytowane przez DJBojo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Oprócz dołu, dół jest OK. Ponadto ekran nie musi być cały czarny. Wystarczy, że jest czarny po bokach a w środku biały to i tak te rozjaśnienia są widoczne.

Wg mnie takie rozjasnienia są w normie dla tej firmy a przede wszystkim dla tego typu matrycy.

 

tu kilka przykładów "pieknego" podswietlenia matrycy:

 

http://www.pctuning.cz/ilustrace2/joro2/tri_black.jpg

http://tech4u.pl/mva/pliki_news/x_kat_2/VX924_backlight.jpg

http://www.tftpanel.hu/images/articles/vx924_test_14.jpg

http://www.tftpanel.hu/images/articles/vx924_test_25.jpg

http://tech4u.pl/mva/pliki_news/x_kat_2/730B_Black_30.jpg

 

Gucio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie dlaczego na moim poprzednim monitorze LCD Philips 190S5FS takie rozjaśnienia nie występowały?

Podałem Ci przykłady rozjasnien, nie twierdzę ze nie znajdą się egzemplarze o lepszym podswietleniu...

 

Jezeli jestes na 100% pewny ze problem powstaje po rozgrzniu monitora to moze to byc podstawa do np zwrotu monitora.

 

Gucio

Edytowane przez gmfriend

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podałem Ci przykłady rozjasnien, nie twierdzę ze nie znajdą się egzemplarze o lepszym podswietleniu...

 

Jezeli jestes na 100% pewny ze problem powstaje po rozgrzniu monitora to moze to byc podstawa do np zwrotu monitora.

 

Gucio

Sprawdziłem dokładnie i okazało się, że ten problem występuje nawet wtedy kiedy monitor jest odłączony od komutera (jak np. świeci napis check connection). Rozjaśnienia występują dosyć szybko, ten poślizg czasowy wynika z tego że lampy muszą chwileczkę poświecić aby zaczęły świecić pełnym światłem. Zadzwoniłem do serwisu Philipsa i powiedzieli mi że na tych nowszych modelach mogą takie rozświetlenia występować. Nie jest to podstawa do reklamacji. W sumie to nawet logiczne, bo nowsze modele mają lepsze parametry i kontrast. W sklepie jak przed zakupem testowałem to nie było widać rozświetleń, bo mieli światło zapalone a te rozświetlenia widać wyraźnie dopiero w ciemniejszym pomieszczeniu. Jeszcze się zastanowię, ale myślę że chyba nie ma sensu tutaj więcej kombinować. Jedyne co mógłbym zrobić to dorwać kogoś kto ma taki sam model i spytać go czy on ma to samo.

 

Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak powinno być, na czarnej tapecie przy tej mocy lamp jakie są zastosowane w tym monitorze nie jest to żadna wada tylko normalny "efekt uboczny" poczytaj sobie o wadach i zaletach matryc TN

Chyba że wyraźnie widać, że światło wydostaje się między ramką a matryca, to wtedy trzeba reklamować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem do serwisu Philipsa i powiedzieli mi że na tych nowszych modelach mogą takie rozświetlenia występować. Nie jest to podstawa do reklamacji. W sumie to nawet logiczne, bo nowsze modele mają lepsze parametry i kontrast. W sklepie jak przed zakupem testowałem to nie było widać rozświetleń, bo mieli światło zapalone a te rozświetlenia widać wyraźnie dopiero w ciemniejszym pomieszczeniu.

Co o tym sądzicie?

Nie chodzi o reklamowanie monitora na podstawie gwarancji tylko o zwrot z powodu niezgodnosci towaru z umową bo jak testowałes to nie było tych rozjasnien a dopiero po rozgrzaniu lub w ciemnym pomieszczeniu te rozjasnienia widac.

Wg mnie jest to podstawa, mozna pogadac ze sprzedawca tak to tłumacząc zwłaszcza ze miałeś poprzedni model ktory takich rozjasnien nie miał ... jezeli Ci to przeszkadza to mysle warto sprobować ...

 

To ze producent dopuszcza takie rozjasnienia nie oznacza ze Tobie ma to odpowiadać.

 

Gucio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o reklamowanie monitora na podstawie gwarancji tylko o zwrot z powodu niezgodnosci towaru z umową bo jak testowałes to nie było tych rozjasnien a dopiero po rozgrzaniu lub w ciemnym pomieszczeniu te rozjasnienia widac.

Wg mnie jest to podstawa, mozna pogadac ze sprzedawca tak to tłumacząc zwłaszcza ze miałeś poprzedni model ktory takich rozjasnien nie miał ... jezeli Ci to przeszkadza to mysle warto sprobować ...

 

To ze producent dopuszcza takie rozjasnienia nie oznacza ze Tobie ma to odpowiadać.

 

Gucio

 

To nie takie proste. Monitor wzięty na raty, umowa ratalna podpisana i płacić trza. A poza tym nie wiem jaki monitor mógłby być lepszy od tego.

 

Dzisiaj z rana sprawdziłem i jest tak że jak uruchamiam kompa to tych rozjaśnień nie widać. Specjalnie od razu zrobiłem czarne tło w Windowsie i czekałem. Po około 5 minutach lampy się rozgrzały i stopniowo pojawiły się rozjaśnienia. W tamtym modelu nie było tych rozjaśnień ale tamten miał pewnie słabsze lampy.

 

Niegodność towaru z umową zachodzi wtedy, kiedy produkt zawiera wadę o której nie ma mowy w specyfikacjach producenta lub instrukcji. Nie można sobie "wymyślić" jakiejś wady, bo wtedy nawet Federacja Konsumentów na nic tu się zda. Gdyby to było takie proste to każdy by sobie zwracał towar do sklepu kiedy mu by się chciało. Kiedyś miałem kamerę Sony i zmieniała mi barwę dźwięku podczas nagrywania ja myślałem że to wada i chciałem zwrócić na podstawie niezgodności towaru z umową ale "bardzo miły pan" z Federacji Konsumentów zagdakał mnie, nawet nie dał mi dojść do słowa i na koniec tego monologu wyszło że ja nie mam praktycznie żadnych praw, nie znam się na przepisach, nie umiem pisać umowy a towar jest zapewne sprawny i wogóle to powinienem iść do sądu konsumenckiego bo to nie będzie takie proste i tak dalej i tak dalej... Wysłałem kamerę do sprzedawcy żądając zwrotu gotówki a ten wysłał kamerę do serwisu w celu ekspertyzy i tam stwierdzili że kamera jest sprawna. Zgubili mi pudełko od mojej kasety, folię ochronną od kamery i nawet ani przepraszam ani pocałuj mnie w d...

 

Zwracać towar można, kiedy się zepsuje i żądać wtedy zwrotu pieniędzy. Można też go zwrócić w przypadku gdy wykazuje on wadę która nie jest dopuszczalna przez producenta. Federacja Konsumentów wbrew powszechnym opiniom najczęściej utrudnia pomaganie klientom natomiast wybitnie pomaga sprzedawcom w ich przekrętach. Może w innych miastach jest lepiej ale u nas to tragedia. Federacja pomaga tylko wtedy kiedy wada jest niezgodna z umową, tzn. wychodzi poza specyfikacje producenta. Nie można sobie tak po prostu zwrócić towaru do sklepu po np. miesiącu bo towar nam nie pasuje. Federacja tu nic nie pomoże. Co najwyżej sąd, ale weź teraz ciągaj się z nimi po sądach... To jest nasza polska rzeczywistość.

 

Mi te rozjaśnienia przeszkadzają, ale nie chce mi się ciągać po sądach bo nie mam na to czasu gdyż pracuję. Poza tym prawdopodobnie nie wygrałbym sprawy i tylko zszarpałbym sobie nerwy i stracił cenny czas.

Edytowane przez DJBojo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi te rozjaśnienia przeszkadzają, ale nie chce mi się ciągać po sądach bo nie mam na to czasu gdyż pracuję. Poza tym prawdopodobnie nie wygrałbym sprawy i tylko zszarpałbym sobie nerwy i stracił cenny czas.

Czesciowo masz racje, szczegolnie jesli chodzi o znajomosc przepisów :), ja bawię się w testowanie domowe monitorów i wszystkie kupuje albo w sklepie internetowym albo "poza siedzibą firmy" - wtedy przysługuje zwrot do 10dni bez podania przyczyny.

 

http://www.mva.pl/forum/viewtopic.php?t=22...er=asc&start=68

 

Gucio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesciowo masz racje, szczegolnie jesli chodzi o znajomosc przepisów :), ja bawię się w testowanie domowe monitorów i wszystkie kupuje albo w sklepie internetowym albo "poza siedzibą firmy" - wtedy przysługuje zwrot do 10dni bez podania przyczyny.

 

http://www.mva.pl/forum/viewtopic.php?t=22...er=asc&start=68

 

Gucio

Tak, przepisy są, tylko ciekawe jak je zinterpretować... Chyba tylko Sąd Konsumencki to potrafi :)

 

Uzgodniłem ze sprzedawcą, że on sprawdzi na drugim identycznym monitorze czy takie rozjaśnienia są i jak ich nie będzie to odeślą ten monitor i wezmą drugi. To jest miły sprzedawca (dziewczyna) :) i myślę że nie będzie żadnych problemów. Oni nie robią kłopotów klientom bo nie są chamscy, a trzeba przyznać że trafiali mi się o wiele gorsi sprzedawcy którzy sprzedawali uszkodzony sprzęt i udawali że wszystko jest spoko a jak coś się chciało od nich wyegzekwować to zaczynało się chamstwo i oszczerstwo w kierunku klienta.

Edytowane przez DJBojo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...