Skocz do zawartości
quarantino

Następny Się Za Bloki Wziął...

Rekomendowane odpowiedzi

mam już materiał na bloki nb, gpu, cpu pleksa 20mm i alu 6mm mam kilka pytan i oczekuje odpowiedzi najlepiej od "profesjonalistów" ;)

 

bede się wzorować na prisonie (kyniek chyba się nie gniewasz ;) ) sam miałem pro v1 no i bardzo mi się podobał teraz kilka pytań:

 

-gdzie dorwać dokładne wymiary spodu podstawy i topu na nb, gpu i cpu?

- jak uważacie lepiej ponacinac takie kanaliki czy powywiercać na wiertarce stołowej dziurki (przypominam podstawa ale prison)?

- jakiego silikonu użyć do uszczelnienia? czy może lepsza będzie gumowa podkładka...?

- gdzie dostać wiertło pod gwint 1/4' (to chyba 11mm tak?)

- jaki jest gwint w takich najczęstszych ładnych imbusach?

 

pytania dojdą napewno w czasie roboty a pierwszy foty w następny weekend albo szybciej (jak mi dojdzie trzpień od dremla)

 

ps. jak ktoś ma na sprzedaż gwintownik 1/4' i szybkozlączki na wąż 9-10mm chętnie kupie

Edytowane przez quarantino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- gdzie dostać wiertło pod gwint 1/4' (to chyba 11mm tak?)

na suwmiarce pisze jakie wiertlo nalezy zastosowac dla danego otworu ;) -zazwyczaj :)

 

wiertla w sklepach sa co o.5mm, jednak mozna tez kupic profesjonalne ( co 0.1mm) tylko ze sa stosunkowo drogie >30zl

Edytowane przez Linoge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na suwmiarce pisze jakie wiertlo nalezy zastosowac dla danego otworu ;) -zazwyczaj :)

 

wiertla w sklepach sa co o.5mm, jednak mozna tez kupic profesjonalne ( co 0.1mm) tylko ze sa stosunkowo drogie >30zl

Jest napisane :wink: Taki szczegół...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest napisane :wink: Taki szczegół...

mialem sie powstrzymac ale nie moglem

Jak juz komus poprawiasz byki to poprawiaj porzadnie, a tak na marginesie OBIE formy sa dozwolone juz w jezyku polskim, nie wierzysz? napisz maila do prof. Miodka z UWr

pozdrawiam

YacentY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem sie powstrzymac ale nie moglem

Jak juz komus poprawiasz byki to poprawiaj porzadnie, a tak na marginesie OBIE formy sa dozwolone juz w jezyku polskim, nie wierzysz? napisz maila do prof. Miodka z UWr

pozdrawiam

YacentY

ech... moze i poprawne, ale tylko ze wzgledu na to, iz wiekszosc narodu NIE POTRAFI PRZYJAC DO LBA ZE POPRAWNA FORMA JEST forma DOKONANA! czyli JEST NAPISANE, bo nikt w czasie terazniejszym tego NIE PISZE!

 

wiec moze i przez glup[ote i lenistwo obie formy sa wprowadzony, nie zmienia faktu, iz opcja JEST NAPISANE jest bardziej rozsadna!

 

i proponuje wrocic do tematu bo znow sie chryja zaczyna!!!

 

co do tematu... keep it real!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ad1. Tutaj masz rozstaw otworów CPU i GFX:

http://www.vr-zone.com/?i=1356&s=1

 

ad2. Blok CPU- ponacinać, GPU NB- wystarczy ponawiercać (IMO).

 

ad3. Kwestia gustu. A silikon- wystarczy uniwersalny (ewentualnie do klejenia akwariów- ten jest droższy).

 

ad4. Wymiary gwintów calowych i wierteł:

http://forum.purepc.pl/index.php?showtopic...3entry1284793

 

ad5. Najczęściej spotykane to 4mm (choć widziałem też blok z 5mm). 3mm też wystarczą ale są trudno dostępne (przynajmniej w mojej mieścinie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechlin dzięki

 

zaczne w następny weekend może wcześniej

 

chciałbym nawierić to jak to zrobił rotor(chyba wiecie o co chodzi ;) ) no ale jak sie to nie sprawdzi będzie spód ponacinany (alu mam dużo :lol: ) czym podszlifować boki pleksy? papier wodny jaki? i czym polerke? mam automaxa ale raczej tym bede polerować spód ;) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam już materiał na bloki nb, gpu, cpu pleksa 20mm i alu 6mm

chcesz robić bloki z alu ?? wg mnie to nie ma sensu, skoro za miedz na bloczki zapłacisz pare groszy więcej a wydajnośc duużo lepsza.

Fota mi nie działa.. więc nie wiem co tam jest...

 

Spód do cpu 50x50, na gpu i nb 40x40, rozstaw otworów już masz... więc rozrysuj sobie wszytko i plekse wytnij, obrób wg uznania :)

 

Bloczek na cpu cały natnij, a na gpu i nb zrób gdzieć po 30-40 nawiertów troche oddalonych od siebie i dziury połącz dremelem... dosyć mało roboty a wydajnośc porządna :)

 

Ja osobiście bym zastosował oring.

 

Co do imbusów, ja stosuje zawsze 3ki.

 

Wiertło pod 1/4" to 11,5 kupisz albo jakiś sklep gdzie masz narzędzia albu szukaj casto itd...

 

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bloki robie z alu ponieważ moje następne wc będzie całe na alu, chce wpakować 2 nowe chłodnice alu od audi(będe miał mało czyszczenia). Z czego wiem to prisony alu od cu nie sa wiele gorsze...

 

taką grubo plekse to czym wyciąć topy? chyba nagrzanym nożem nie darady... został mi jeszcze dremel :D. oringu nie zastosuje bo potrzebny do niego jest rowek inaczej według mnie nie ma oring sensu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o rowek pod oring to nie zawsze jest on "wymagany", że tak powiem.

[/img]http://img313.imageshack.us/img313/1570/all47pl.jpg[/img]

 

W moim dawnym bloku zastosowałem 2 oringi bez rowków i było ok. :)

Pozdrawiam

W dalszym ciągu jak patrzę na Twoje bloki to pękam z podziwu ...

w warunkach domowych takie cudeńka :D

 

= nie cytujemy zdjęć

= fipa

Edytowane przez fipa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi się podoba to, że Grzechu dopracowuje bloczki do najdrobniejszych szczegółów, jest z kogo brać przykład :mrgreen:

 

Co do ornigu... nie trzeba rowka, sam mam dłuugo bloki z oringami bez rowków i nie pęka ani nic ;)

 

Ja osobiście pleksie pierwsze zarysy nadaje wyżynarką, potem modeluje dremelem, na końcu papiery ścierne.

 

PS. A z z tym alu.. no jak wolisz, jak masz już to alu i te nagrzewy/chłodnice? alu... napewno łatwiejsze w obróbce... ale ja bym wybrał cu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam tylko narazie alu chłodnice prawdopodobnie pobiegam po sklech motoryzacyjnych w ferie (30 styczeń) i będą chlodnice alu.... zreszto alu lepiej oddaje ciepło niż cu, więc będe mógł jakieś wentylki 3v więc będzie cisza :D

 

a co do oringu to sam niewiem kupie i zobacze ale coś czuje że będzie sie skręcać i trudno będzie go założyć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam tylko narazie alu chłodnice prawdopodobnie pobiegam po sklech motoryzacyjnych w ferie (30 styczeń) i będą chlodnice alu.... zreszto alu lepiej oddaje ciepło niż cu, więc będe mógł jakieś wentylki 3v więc będzie cisza :D

 

a co do oringu to sam niewiem kupie i zobacze ale coś czuje że będzie sie skręcać i trudno będzie go założyć...

30 stycznia nie styczen...

 

ale w blokach alu jest gorsze, wiec mogłbys zrobic cu bloki, a chłodnice alu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale w blokach alu jest gorsze, wiec mogłbys zrobic cu bloki, a chłodnice alu.

W ten sposob utrudni sobie sprawe. Korozja itp...

Bloki Kynka pokazaly chyba ze aluminium dobrze nadaje sie na material na bloczki. Skoro caly ulkad ma byc aluminiowy, to po co sobie zycie utrudniac? Utrata jednego czy dwoch stopni to jeszcze nie jest tragedia (NA PRZYKLAD dla mnie 37 czy 39 st. to nie roznica, bo to i tak jest nadal ponizej 40 - czyli dobrze)

Czekam na fotki z rozpoczecia prac z niecierpliwoscia :) i zycze powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cu lepiej oddaje ciepło ale z nadmuchem

a alu do passiva

nie wiem czemu ale tak sie uważa ;)

gdzies ktos podawał cyferki w jakims temacie, ale polega to na tym, ze przewodnosc cieplna cu jest wieksza niz alu, ale za to alu ma lepsze cyferki na oddawanie ;) z ceyferek to alu jeszcze \lepiej wyglada jezeli chodzi o cene. A ze w przypadku blokow cu jest lepsze to wiadomo wiec mimowszsytko radze uzyc cu i dac borygo w układ.

 

no ale skotro juz alu masz to juz nic Cie nie cofnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

narazie tylko surowe spody chciałem pokazać żeby temat nie stał w miejscu i żeby nie bylo że nic nie robie ;)

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

spody przejechany papierem 60, pochwale się że już jedną podstawe zdążyłem zepsuc :lol:

 

w mniejszym spodzie (nb) troche wierło zjechało ale myśle że będzie dobrze (ciekawe czy wogle sie dopatrzycie :wink: ) Pozdrawiam

Edytowane przez quarantino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to szlifowanie to niezbyt mądre :blink: nie rozumiem po co :unsure: ogólnie to pokaż jak coś zrobisz bo zrobienie takiego spodów na wiertarce to max 3 h (chociaż w aluminium to pewnie zajmie godzinę) a z tego co widzę to więcej piszesz niż robisz :sad:

 

a co do NB to widać ten otwór :wink:

Edytowane przez termit_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też myślałem nad tym ale podkładka będzie dość szeroka... w weekend zrobie spód na gpu i skończe te... topami się zajme później gdyż je trzeba dokładniej wyrysowac i rozplanować :)

 

p.s chętnie przyjme zapinki do bloczku na fx5900xt i na nf2 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...