Skocz do zawartości
sandman00

C++ 3ds Max .x

Rekomendowane odpowiedzi

pliki .X direct X wczytuje za pomocą gotowych funkcji... gra pod tytuem maluch racer z tego co pamietam, (przynajmniej beta) była oparta o Xy... tj modele maluchów były Xami :)

 

ściagnij sdk jak mówi poprzednik, tam tez jest opsiana bodajże struktura plików X.

 

I tak wszystko zalezy od tego co rozumiesz pod pojęciem.. wyświetlić model w C++.. bo sam c++ to jest język programowania :)

Edytowane przez PelzaK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale napewno chce wyswietlic model w swojej aplikacji pisanej w c/c++. Skoro chce korzystac z X'ow to najprawdopodobniej directX, bo do opengl lepszy bylby chocby format ASE lub 3ds. Swoja droga sandman, jak chcesz pisac DX to ja ci polece managed dx w c#, a jak chcesz zostac przy c++ to na poczatek latwiejszy bedzie OpenGL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc, Nargil mowisz ze latwiejsz opengl ale ciezko znalezc literature no i ten standard juz odchodzi w zapomnienie niestety-kiedys wszystkie gry 3d na nim bazowaly... eh ;) Niestety wszystko opanowal Bill tfu! Gates :(

Edytowane przez sandman00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nieprawda...

Doom3, quake4 sa na oGL.

 

Poza tym: piszac w oGL masz portable na linuxy niewielkim nakladem pracy.

 

a co do literatury... http://nehe.gamedev.net (tutoriale 01-48) <-- nic wiecej nie potrzeba :)

 

Chociaz tak jak mowie... Managed DX tez nie jest zly, aczkolwiek chyba nadal trudniejszy od OGL, no i tam to dopiero problem znalezc literature :) No ale ja czekam na Viste i mDX 10 :) Wtedy sie pobawie ^^

Edytowane przez Nargil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

direct X jest zbiorem komponentów, zatem warto się nauczyć obsługiwac jeden, potem z innymi ne będzie problemów, bo wszystkie chodzą podobnie...

mówie o direct2D, 3D, direct (3D) sound, direct play, etc... Z resztą jest sporo klas do sciagniecia, które implementują juz inicjowanie DX tak ze jest to łatwe w kilku linijkach można zrobić aplikacje wyświetlająca jakiś obiekt na ekranie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...