sandman00 Opublikowano 13 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2006 witam ,mam obiekt zrobiony w 3ds max i zapisalem go w pliku .X- jak go wyswietlic w C++ ??? Znacie jakies tutoriale albo gotowy kod??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargil Opublikowano 13 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2006 sciagnij: microsoft directx sdk tam masz tutoriale i kod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 13 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2006 (edytowane) pliki .X direct X wczytuje za pomocą gotowych funkcji... gra pod tytuem maluch racer z tego co pamietam, (przynajmniej beta) była oparta o Xy... tj modele maluchów były Xami :) ściagnij sdk jak mówi poprzednik, tam tez jest opsiana bodajże struktura plików X. I tak wszystko zalezy od tego co rozumiesz pod pojęciem.. wyświetlić model w C++.. bo sam c++ to jest język programowania :) Edytowane 13 Stycznia 2006 przez PelzaK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargil Opublikowano 13 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 13 Stycznia 2006 no ale napewno chce wyswietlic model w swojej aplikacji pisanej w c/c++. Skoro chce korzystac z X'ow to najprawdopodobniej directX, bo do opengl lepszy bylby chocby format ASE lub 3ds. Swoja droga sandman, jak chcesz pisac DX to ja ci polece managed dx w c#, a jak chcesz zostac przy c++ to na poczatek latwiejszy bedzie OpenGL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sandman00 Opublikowano 14 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2006 (edytowane) dzieki za pomoc, Nargil mowisz ze latwiejsz opengl ale ciezko znalezc literature no i ten standard juz odchodzi w zapomnienie niestety-kiedys wszystkie gry 3d na nim bazowaly... eh ;) Niestety wszystko opanowal Bill tfu! Gates :( Edytowane 14 Stycznia 2006 przez sandman00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nargil Opublikowano 14 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2006 (edytowane) nieprawda... Doom3, quake4 sa na oGL. Poza tym: piszac w oGL masz portable na linuxy niewielkim nakladem pracy. a co do literatury... http://nehe.gamedev.net (tutoriale 01-48) <-- nic wiecej nie potrzeba :) Chociaz tak jak mowie... Managed DX tez nie jest zly, aczkolwiek chyba nadal trudniejszy od OGL, no i tam to dopiero problem znalezc literature :) No ale ja czekam na Viste i mDX 10 :) Wtedy sie pobawie ^^ Edytowane 14 Stycznia 2006 przez Nargil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sandman00 Opublikowano 14 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2006 Nargil, dzieki za ten adres http://nehe.gamedev.net bardzo fajne tutoriale chyba zaczne tworzyc w opengl :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PelzaK Opublikowano 14 Stycznia 2006 Zgłoś Opublikowano 14 Stycznia 2006 direct X jest zbiorem komponentów, zatem warto się nauczyć obsługiwac jeden, potem z innymi ne będzie problemów, bo wszystkie chodzą podobnie... mówie o direct2D, 3D, direct (3D) sound, direct play, etc... Z resztą jest sporo klas do sciagniecia, które implementują juz inicjowanie DX tak ze jest to łatwe w kilku linijkach można zrobić aplikacje wyświetlająca jakiś obiekt na ekranie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...