Skocz do zawartości
aerial

Thermalright Hr-01

Rekomendowane odpowiedzi

Zrobiłem sobie wreszcie porządnego szlifa na lusterko.

 

Przed:

Dołączona grafika

 

Po:

Dołączona grafika

 

Zamontowałem HR-01 na śrubach i zwiększyłem dodatkowo docisk gumową podkładką grubości około 2-3 mm:

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Wkręciłem śruby na maksa. Ale dalej wydaje mi sie że ciut za słabo. Chociaż pewnie tak ma być.

 

Zrobiłem testy na niewygrzanej AS5 i HR-01 pasywnie. Tylko wentyle w obudowie : przód 600 rpm , tył 1000 rpm , zasilacz ok 1200 rpm. W pokoju ok 21-22*.

 

Dołączona grafika

 

Temperatury byłyby spoko poza tym że jak dodam wentyl na 1000-1500 rpm to nie ma żadnej róznicy w dół z temperaturami. Nawet skoczy do 62* z wentylem w porównaniu do passiv. Finy sa zimne a heatpipy w stressie ledwo letnie. Letnia jest tez podstawa radiatora.

 

Czy tak ma być czy coś źle ten backplate i śruby zamontowałem.

 

Mam dylemat czy nie za mało pasty dałem bo nałożyłem inaczej niż zwykle. Znaczy rozsmarowałem tylko na cienką warstę kartą bankomatową na procu. A zawsze dawałem też taką sama cienką na spód radiatora. Tylko że to były Boxy.

 

Tu screen jak sie na boxie pasta odbiła:

Dołączona grafika

 

na boxie miałem 64* tylko że w zimie przy 18* w pokoju i kwietniu 22* na nieczyszczonym boxie około 69*.

 

na HR passiv tak jak napisałem wyżej 60* (21* w pokoju) a z wentylem tyle samo.

 

W idle HR passiv 22*, na boxie było 25* (2000rpm)

 

Bez wentyla temperatury nie najgorsze. Buda oczywiście zamknięta.

 

Jakie macie temperatury na Hr-01 lub na Ultrze 120 i powiedzcie czemu z wentylem nic nie spada temp.

Edytowane przez boxer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam mieszane odczucia co do wymiany. Kosztem 10zł zyskałem może 5 stopni w stresie, choć wiem że po obróceniu chłodzenia o 90 stopni zyskałbym więcej...

Szkoda że zaczepu S-TYPE-CLIP nie było w komplecie, bo dokupywanie zapinek zaczyna mnie już irytować ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakupiłem HR-01 i 120mm Xthermala, jutro montuję. No i się okaże czy HR-01 wchodzi do CM330 :) .

 

@Leborg, właśnie też mnie czeka kupno zapinek, bo na razie planuję zamocować Xthermala na gumki :) , gdzie kupiłeś te zapinki?

 

Czy myślicie, że trzeba jeszcze zapodać backplate czy można montować bez niego, nie pognie mocno płyty :) ?

 

EDIT: Zamontowałem i szok, temperatury spadły o ok 10 stopnie przy pasywnym chłodzeniu względem boxa :) . Na boxie miałem ok 30 stopni w idle i 50 w stresie, na HR-01 pasywnie jest ok 25 w idle i 43 w stresie. Tzn nie do końca pasywnie bo z tyłu budy mam 120 mm wiatrak wyciągający powietrze. Nawet jeszcze nie odpalałem Xthermala zamontowanego na TR :) . Wygląda to mniej więcej tak:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

A teraz najlepsze. HR-01 wchodzi do Cooler Master Elite 330 :) , choć luzu nie ma w ogóle, na styk. Jak to mówią no risk no fun B-) .

 

Dołączona grafika

 

Teraz trzeba włączyć Xthermala i kręcić :) . Najgłośniejszym elementem kompa jest teraz Zalman na 7300GT, ale niedługo i to zmienię, więc wreszcie będzie cisza :) .

Edytowane przez St.Anger

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Leborg, właśnie też mnie czeka kupno zapinek, bo na razie planuję zamocować Xthermala na gumki :) , gdzie kupiłeś te zapinki?

Allegro, bo to raczej nie jest popularny towar....

Tak to na razie wygląda:

Dołączona grafika

 

Kiedy dojdzie zapinka to poobracam wszystkie hr'y w drugą stronę :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm u siebie też zauważyłem - czy fander się kręci wolno czy szybko nie wpływa to zbytnio na temperaturę procka :D mimo to dobry cooler, od fryzjera lepszy o wiele. Chyba jak kupie regulator to będe wyłączał wentyl na procku w normalnej pracy i włączał do gier o ile zajdzie taka potrzeba.

Edytowane przez bartek46op

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w pasywie chodzi czy gry czy idle i temperatury są uczciwe. Niestety nie spadają po podpięciu wentyla (nici z krecenia na 4.0G) :razz:

Ja sie zastanawiam czy czasami fandera nie przełozyć na bude i scythe'a zlikwidowac (fander cichszy) i thermal niech pasywnie chodzi - w upaly sobie poradzi? jak sadzicie? scythe sprzedam i doloze do panelu

Ekhm... zdemontowałem z Thermalright'a fandera i temperatura obniżyła sie o 1*C :lol2: :lol2: te chłodzenie jest stworzone do pasywnej pracy :)

Edytowane przez bartek46op

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasywnie to chodzi jak skała, w ciagu 30 minut raz temperatura wzrosła o 1*C takto sie cały czas utrzymuje... ciekawe czy na czujkach ze scythe kaze master będzie skakać czy nie :lol2: :lol2: - po 14 godzinach, jak wiadomo temperatura w Krakowie dzis niska nie byla - 32*C procesor, 23*C rdzenie... ocencie sami :unsure: a i tak zamowilem zapinke pod wentyl 120mm niech sobie tam siedzi fander bedzie najwyzej wylaczony jak bedzie w pasywie ok...

Edytowane przez bartek46op

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co zapinka do wentylatora? Nie taniej i lepiej zamontować to na opaski uciskowe?

 

Mnie czeka jutro szlif, bo podstawka wygląda tragicznie po prostu :huh:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglada to interesujaco. Pytanko - czy jest sens dokladac do wersji Plus?

 

Kusi mnie, zeby zalozyc cos pasywnego; niby Acutake glosny nie jest, ale jak to mowia - apetyt rosnie w miare jedzenia ;)

Obecnie na CPU mam Katane Cu + Acutake 92mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

costi

Jesli Acutake na tej Katanie kreci sie ze slyszysz szum powietrza to mozna sie zastanowic nad Plusem ze 120mm@5v. W innym przypadku - powiedzmy ze pasywnosc na CPU odbije sie na potrzebie mocniejszego wywalania nagrzanego powietrza zeby utrzymac temp w ryzach w cieplejsze dni [;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki z SPCR obudzili się z zimowego snu i zrobili 3016270[/snapback]

Wyglada to interesujaco. Pytanko - czy jest sens dokladac do wersji Plus?

 

Kusi mnie, zeby zalozyc cos pasywnego; niby Acutake glosny nie jest, ale jak to mowia - apetyt rosnie w miare jedzenia ;)

Obecnie na CPU mam Katane Cu + Acutake 92mm.

Pasywny C2D to raczej sztuka dla sztuki i na dłuższą metę nie ma sensu, bo jak pisał Orgiusz w lecie bez nawiewu szybko robi się bardzo ciepło - nie tylko na samym procu ale i w okolicach socketu. Minimalny nawiew (~500 obrotów) i po kłopocie.

Edytowane przez Bartolomius

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wyniki dosc ciekawe - czyzby mieli egzemplarz o idealnie plaskiej podstawce?

A i jedna jeszcze uwaga costi - IMHO nie da rady u Ciebie pasywny HR-01 ze wzgledu na wysoce nieefektowne zagranie DFI z plomba na chlodzeniu chipsetu. Gdyby nie to mozna by atakowac na podmiane na HR-05 i cieszyc sie w budzie tylko 3 wentylatorami @5v ( front, tyl i PSU ) [; No i moze @9v przy temp powietrza >25*C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam HR-05 SLI w szufladzie - teoretycznie stanowisko Extrememem jest takie, ze nie zwracaja uwagi na plombe dopoki chipset nie jest ukruszony...

 

Ale wszystkim dzieki za info, dam sobie w takim razie spokoj poki co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwyczajnie - SLI by bylo odchylone w strone grafiki, na oko powinno wejsc. Ew. rownolegle do jedynki w ktoras strone moze by sie udalo.

 

Najpierw jednak zaczne od najprostszego rozwiazania, czyli kontrolera obrotow ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie pomyliles zelastwa w rece i nie zamontowales przypadkiem bro na sockecie?

Ni! Wtedy chyba byłoby wydajniej? xD

 

 

Po szlifie temperatura spadła u mnie o 10stopni ( przy tej samej temp. pokojowej) - bez komentarza. <_<

Fot nie wrzucę, bo przy burdelu z papierem wodnym raczej nie myślałem o ich robieniu ;]

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Toaletowym :P

 

W zależności od stanu radiatora. Ja użyłem 1000, 1500 i 2000.

Jeżeli jest jak kartoflisko to 500,1000,1500,2000.

Jeżeli jest równy to 1500 i 2000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ni! Wtedy chyba byłoby wydajniej? xD

 

 

Po szlifie temperatura spadła u mnie o 10stopni ( przy tej samej temp. pokojowej) - bez komentarza. <_<

Fot nie wrzucę, bo przy burdelu z papierem wodnym raczej nie myślałem o ich robieniu ;]

 

Skoro tak te tempy leca to moze u mnie tez by sie szlif przy jakiejs tam okazji sprawdzil ;D jakim dokladnie papierem to robicie?

No no dziesiec stopni to nie w kij... Tylko zeby teraz kazdy nie rzucal sie na szlif nawet rownej postawiki i pozniej plakal o roznicy <5*C.

Mnie swojego nie chce sie nawet obracac w budzie a co dopiero mowic o szlifie ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie



×
×
  • Dodaj nową pozycję...