Skocz do zawartości
ZIBI_PL

Medieval: Total War 2

Rekomendowane odpowiedzi

Jak mozna zwiekszyc poboznosc swoich ludzi poniewaz lazi mi po mapie inkwizycja i zabija moich ludzi za herezje?Nawet krola sie przyczepiła

Kościół + 2 księży i pobożność utrzymuj na poziomie >90 %

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Medieval II: Total War – Kingdoms jest pierwszym oficjalnym rozszerzeniem popularnej strategii, wydanej w 2006 roku i stanowiącej kolejną odsłonę bestsellerowego cyklu ze stajni Creative Assembly. Gracze mają więc okazję ponownie przenieść się w przeszłość, aby wypróbować swoje umiejętności przede wszystkim w bitwach, aczkolwiek trzeba wykazać się także pewnymi zdolnościami z zakresu ekonomii, dyplomacji etc.

 

Trzon omawianego dodatku stanowią cztery kampanie. Pierwsza z nich pozwala na zbadanie Nowego Świata, odkrytego przez Krzysztofa Kolumba w roku 1492. Developerzy umożliwili użytkownikom podążenie śladami Hernana Corteza w konkwiście na terenie Ameryki Środkowej. Głównym celem jest rzecz jasna podbicie Azteków i zagarnięcie wszystkich ich bogactw w imię króla Hiszpanii. Oczywiście istnieje też opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami Nowego Świata w walce z przybyłym zza oceanu wrogiem. Pozostałe kampanie są już typowo średniowieczne i osadzone w realiach europejskich. Można więc wziąć udział w wydarzeniach, związanych z walką Zakonu Krzyżackiego z pogańskimi ludami północno-wschodnimi, krucjatami do Ziemi Świętej i konfliktami zbrojnymi za panowania angielskiego króla Henryka III.

 

Generalnie zaimplementowano trzynaście zupełnie nowych frakcji z własnymi drzewami technologii, dysponujących łącznie ponad setką rozmaitych jednostek bojowych (np. niszczycielskie miotacze ognia greckiego), pięćdziesięcioma budowlami itd. Oczywiście pojawiło się też sporo dodatkowych postaci kluczowych, czyli np. Ryszard I Lwie Serce i Saladyn. Razem z dwudziestoma pojedynczymi scenariuszami tryb single player w Medieval II: Total War – Kingdoms gwarantuje blisko osiemdziesiąt godzin emocjonującej zabawy. Do tego dochodzi jeszcze piętnaście map, przeznaczonych do rozgrywki wieloosobowej. Warto zauważyć, że istnieje opcja uczestniczenia w kampanii dwóch użytkowników jednego komputera, przystępujących do zabawy w systemie naprzemiennych tur.

screenshots

trailer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba nie zostane fanem tego Medievaluatea :? Ta trójwymiarowa mapa mnie nie przekonuje ta z jedynki była super lepiej czułem przy niej klimat nawet potyczek nie grałem tylko symulowałem. No ale cóż w wakacje spróbuje pograć dłużej.

 

A tu spolszczenie w razie by ktoś potrzebował wystarczy podmienić z plikiem z folderu packs

http://rapidshare.com/files/25339661/localized.pack.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość hooded man

mam patcha 1.2 - gra sie wywala na viscie tzn. wola ze nie ma directa 9.0. Uruchomilem w trybie zgodnosci z XP z usmiechem politowania bo wiadomo ze to pusta opcja ze strony Microshitu i zgadnijcie co - nie dziaaala :-)

 

Jakies sugestie - oprocz zmiany systemu ? :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile macie średnio jednostek podczas jakiejś dużej bitwy??.Bo mi się coś zdaje,że mało mam.Np podczas jednej bitwy gdzie było 900 jednostek przeciwnika ,a moich 1000 w dwóch oddziałach to oddział liczący 800 nie pojawił się na mapie i napisało że mam za słabego proca :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czys Ty aby skali nie pomylil o jedno zero? Pokaz mi screena z 800-osobowym oddzialem (no chyba, ze masz armie na mysli).

 

A co do limitow: jest ograniczenie 16 oddzialow w armii pod kontrola gracza (albo 20, nie pamietam w tej chwili). Jesli do bitwy po stronie gracza staja dwie armie i suma ich oddzialow przekracza ten limit, armia wspierajaca bedzie kontrolowana przez AI. Jesli obie armie mieszcza sie w limicie (lacznie), to mozna zdecydowac o recznej kontroli obu (albo, w przypadku wiekszej ilosci, wszystkich armii, ktore w calosci mieszcza sie w limicie, az do wyczerpania limitu) armii.

 

Nie wiem, czy CPU ma cos do tego, bo nie pochwaliles sie, jakiego procka masz ;) U mnie nie ma zadnych takich komunikatow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze chodzi o brak SSE3? Pierwsza wersja dema wymagala tego zestawu instrukcji do dzialania, potem to zmieniono, dodajac tez SSE2. Byc moze zostaly jeszcze w kodzie jakies zaszlosci historyczne z tym zwiazane?

Jest to jednak tylko moje gdybanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cynk, miałem całkiem niedługo zabrac sie za Medievaluatea II, a tutaj ładny dodatek wyszedł, o którym nie miałem w ogóle pojęcia. Czekam na relacje, najwazniejsze zeby choc troche dyplomacje poprawili i rozwinęli i nieco AI usprawnili, choc jak popatrzyłem na zapowiedzi dodatku to bedzie on chyba niestety nic w mechanice gry nie zmieniał, jeno wiecej jednostek, bitew, kampanii...

Edytowane przez Caehl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodatek sklada sie z cztereck oddzielnych kampanii z (chyba) nowymi mapami:

- wojna z Saladynem o Ziemie Swieta (aka Krolestwo Niebieskie)

- Brytania w XIII wieku (aka Braveheart)

- podboj Nowego Swiata

- Krzyzacy

 

Do tego dochodzi pare bajerow: edytor map, unpacker do archiwow gry, CinEd, pozwalajacy tworzyc filmiki z replayow.

 

Pierwsze wrazenie: zasne, zanim sie to zainstaluje :? Najpierw update do wersji 1.03, trwajacy wieki, potem instalacja wszystkich kampanii po kolei. W doadtku nie mozna sobie po prostu pojsc, bo przy kazdej kampanii trzeba kliknac "Dalej" na poczatku i "Zakoncz" po instalacji (pokazuje sie nowe okienko instalatora).

Co ciekawe: nie trzeba instalowac wszystkich, mozna wgrac sobie dowolna kombinacje. Kazda kampania odpalana jest z menu autostartu oddzielnie.

 

Changelog do wersji 1.3 jest niestety bardzo ubogi:

Core Medieval II settlement data updated to function correctly with Medieval II: Kingdoms.

Fixes some instances of floating settlements in Medieval II: TW and Medieval II: Kingdoms.

Updates version number to 1.3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten dodatek to najbardziej przeze mnie wyczekiwana pozycja w tym roku. Pograłem trochę i uważam za świetny pomysł podzielenie dodatku na rózne kampanie. Klimat się zmienia , muzyczka, sceneria bitew, jakaś taka różnorodność jest. Niestety muszę odłożyć granie , ponieważ wzrosły wymagania i na sprzęcie na którym grałem w podstawkę na fullu , dodatek już niestety kulawo chodzi.

Edytowane przez feluś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten dodatek to majstersztyk i to w przystepnej cenie, dawno nie widzialem tak dobrego dodatku, nie dosc ze otrzymujemy niejako 4 dodatki w 1 to kazdy ma inny wyglad menu i calego interfejsu, klimat i styl, jest pod wrazeniem MUZYKI - po prostu arcydzielo!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...z pewnym opóźnieniem...gra jest oczywiście kapitalna (jak każda część serii)...powiela przy tym znaczną część usterek (ze słabym AI (nawet przy najnowszej łatce jest słabo) i jeszcze gorszym odwzorowaniem tła historycznego (czy większa zgodność z faktami historycznymi zawsze wyamagać będzie pracy środowiska fanów gry, tworzących rozmaite (często bardzo dobre) dodatki?)...do tego warstwa taktyczna (przynajmniej początkowo) jest raczej mdła, nie mówiąc o tym, że rzekome wielotysięczne bitwy to raczej czysta fikcja.

 

...dwie rzeczy - jakie sprawdzone mody polecicie (mam na myśli polepszenie AI i zadośćuczynienie historii), jest ich sporo; nie wiadomo co wybrać ...jest jakaś łatka usuwająca "amerykańskie" komendy jednostek?

 

p.s.

 

Bez AI ultimate w ostatniej wersji lepiej nie podchodzić...po tym modzie komuter jest nieco mniej głupi.

Edytowane przez Jake79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Gram Polską frakcją i zauważyłem, że moja "Szlachta Polska" (konnica), unika walki w zwarciu. Jest to konnica, która może walczyć na odległość, jak i na bliskich dystansach. Normalnie naciskam 2 razy na wroga, szlachta biegnie w jego kierunku, rzuca oszczepami i gdy będzie zbyt blisko przeciwnika, oddala się na odległość strzału. Podobnie jest z Jazdą Strzelecką (też konnica).

 

W tym filmiku, youtuber atakuje wspomnianą jednostką i nie ma takiego problemu. (6:44-6:50)

https://www.youtube.com/watch?v=WbdzA7Vwvdc&list=PL2tMIOGrDZ0Q_CLT0fWAg7B8R1Rr7ga4v&index=17

U niego rzucają oszczepami, po czym uderzają szarżą na wroga.

 

Niestety, na początku gry mam do dyspozycji tylko taką konnicę (Szlachta Polska, Jazda Strzelcza) i u mnie staje się ona niemal bezużyteczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szukałem w opcjach podobnych rzeczy, ale sprawdzę dokładniej.


Na necie znalazłem coś takiego:

http://forum.totalwar.org.pl/showthread.php?4243-Polish-Kingdom-Mod-temat-archiwalny

 

"Polska szlachta (nieaktualne - w jej miejsce jednostki 'Kmiecie' i 'Pancerni') - od tej pory Spieszona polska szlachta najpierw miota we wroga oszczepami, a potem walczy z nim w zawarciu mieczem. W podstawowej wersji szlachta od razu walczyła w zawarciu krótką włócznią, co było po prostu kpiną."

 

W opcjach szukałem i wciąż nic nie znalazłem na ten temat. (Zarówno w ustawieniach sterowania w głównym menu, jak i podczas bitwy)

Podczas walki mam włączone: tryb pojedynku, tryb strzelania na zawołanie, jak i tryb strzeżenia (gościu na filmie ma identycznie) i u mnie nie chcą walczyć w zwarciu.

 

PS: Dałbym screena tych opcji z menu, ale program do drukarki po kliknięciu Prt Scr wychodzi na pulpit i nie można zrobić zrzutu ekranu z gry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Edit: Musi być jakiś przycisk, który zmienia to (tak jak powiedziałeś), ponieważ youtuber na tym filmie w 23:23-23:27 wyraźnie coś zrobił, że pokazała się ikonka miecza, a nie oszczepu.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pS45yE4Fn6w&index=19&list=PL2tMIOGrDZ0Q_CLT0fWAg7B8R1Rr7ga4v


Ok. Problem rozwiązany. Trzeba przytrzymać alt i samo zmienia na ikonę miecza.

Tylko szkoda, że w opcjach sterowania nie ma kompletnie nic na ten temat i alt nie jest przypisany do żadnej z komend. Musiałem sprawdzać każdy przycisk po kolei. 

 

Sorry za zamieszanie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie


×
×
  • Dodaj nową pozycję...