Rav85 Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 Crytek na temat DirectX 10 w Crysis Crytek, firma tworząca grę Crysis, w końcu włączyła się w debatę na temat różnic pomiędzy DirectX 9 i DirectX 10 i podała co tak naprawdę przyniosą graczom nowe rozwiązania technologiczne, z których korzysta nadchodzący tytuł. Wygląda na to, że pierwsze różnice będzie można zauważyć pomiędzy jednoosobowym trybem gry, a tym co przyniesie ze sobą rozgrywka dla wielu graczy. Jak wynika z zamieszczonego tekstu, wersja DirectX 9 nie będzie obsługiwała zapowiadanej dotąd w zwiastunach i demach spektakularnej fizyki. Nie pojawią się także cykle dzienne i nocne. Oznacza to, że niektóre efekty nie pojawią się w wersji DirectX 9, a przynajmniej w trybie dla wielu graczy. Z pewnością w wersji tej gracze będą mieli do czynienia z bardziej pasywnym otoczeniem tak więc można zapomnieć o zabawie w ogrodnika i przycinaniu drzew za pomocą serii z karabinu maszynowego. To co dotąd było szeroko reklamowane, na razie zniknie w szufladzie producenta. Firma, jako powody pominięcia pewnych funkcji w wersji DirectX 9 gry, podaje duże obciążenie i niską wydajność. Jak się okazuje, gracze, aby w pełni korzystać ze wszystkich graficznych fajerwerków łącznie z najbardziej zaawansowaną, interaktywną fizyką, będą musieli zaopatrzyć się w sprzęt w pełni zgodny ze standardem DirectX 10. W praktyce oznacza to karty GeForce serii 8800 i Radeony serii 2900, oraz oczywiście system Windows Vista. Gracze wyposażeni w zestaw zgodny z DirectX 10 będą mogli korzystać z serwerów przeznaczonych dla DirectX 9. Z kolei gracze z kartami zgodnymi z DirectX 9 nie połączą się z serwerami przeznaczonymi dla DirectX 10 i będą musieli obejść się smakiem. Jeszcze nie wiadomo jak wszystko to przełoży się na tryb dla wielu graczy. Czy chodzi tu tylko o wycięcie pewnych funkcji z wersji DirectX 9, czy o ograniczenia jakie niesie ze sobą tryb dla wielu graczy. Jak ma to miejsce ze wszystkim co dotyczy gry Crysis, informacje pojawiają się bardzo powoli. W związku z tym przewiduje się, że wszystkiego dowiemy się, gdy tylko gra trafi na sklepowe półki. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hooded man Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 zaraz zaraz czy przypadiem fizyka budynkow, drzew, to nie jest robota dla cpu? Przeciez tam nie ma efektow niedostepnych dla dx9.0 - chyba czegos nie zrozumialem <_< Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 ja jednak czuje w moczu i kosciach ze Crysis jak i UT2k7 zabije najmocniejsze kompy przy max detalach (8800 oczywiscie a nie g9x)i dobrze czujesz. Crysis w obecnej wersji zabija 8800gtx, i osobiscie watpie, aby cos sie w tej kwestii zmienilo do dnia premiery pelnej wersji - zostaly dwa miesciace, w tym czasie to oni juz pudelka sklejaja, a nie silnik dopieszczeja. odnosnie kwestii "UE3 i reszta swiata" - odnioslem sie to tego w temacie BioShock Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zebius Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 Crysis beta2 na 2900XT i C2Q ALL HIGH: LINK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MuStaFaa Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 jak dla mnie nic szczegolnego :] Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 Ciekawi mnie jaka to rozdziałka i czy włączone jest aa Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 (edytowane) Rozdziałka 1680x1050 :blink:. AA jest wyłączone bo krawędzie są ostro poząbkowanie. Więc jeśli chodzi o wydajność, posiadacze 2900xt mogą spać spokojnie :D. Edytowane 18 Września 2007 przez krzysiek9920 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HeatheN Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 1680x105 i aax2 mnimum tak jest na tych screenach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek911 Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 (edytowane) chyba na 7600GT :lol2:Kolejny,któremu "wszystkie giery śmigają na full"... Z tymi 3 latami to przesadziłem,ale patrząc na crysisa i to co już obcięli aby jakoś chodziło na gf8, full detale pooglądamy najwcześniej po premierze nowych kart,a z tymi nvidia sie nie spieszy. Dojdą też pewnie nowe/bardziej dopracowane efekty dx10,a co za tym idzie zasobożerność na sprzęt wzrośnie na tyle,że pewnie poczekamy do 2009. pzd Edytowane 18 Września 2007 przez jurek911 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 zaraz sie okaze ze wersja dx9 w ogole bedzie musiala wygladac jak CS 1.6 bo za duze obciazenie, a vista i karta z dx10 bedzie miala status "must have" :lol: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slimeck Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 ciekawi mniejak ta bogata mega-zajeb.sta fizyka DX10-ONLY ® ™ bedzie sie w praktyce wydajnościowo sprawowała. bo oficjalnie przeciez reklamują nie tyle sam silnik, co grę - wypadalo by aby "śmigała" ( nie lubie tego slowa, hehe ) na sprzetach niekoniecznie wyprodukowanych dopiero po 2011 roku :P a propo - Far Cry tez umi wyswietlac śliczne ruchome i ostre cienie od palm i roślinek, ale jak gre wydawali to nie bylo sprzetów co by ten efekt w miare płyknie wyświetliły, w wyniku czego fajne cienie od roślinności padały tylko na giwere glownego bohatera, a i rzucane były tylko przez nieliczne obiekty i postacie ). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg_1 Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=1440 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek9920 Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 (edytowane) http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=1440Było parę postów wyżej :D (post 2524) Edytowane 18 Września 2007 przez krzysiek9920 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greg_1 Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 sry, jakiś nie przytomny dzisiaj jestem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slimeck Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 u, sory, za pierwszym razem nie dojrzalem tych frapsowych cyferek. hmm. 40-50 klatek w widoku wysepki i pomieszczeniu? bez komentarza. heh... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WeqWeq Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 na http://www.gametrailers.com/player/25010.html znajduje sie wywiad z Cevat Yerli ( Dyrektor kreatywny produkcji ). Na koniec facet mowi " For those who will run the game on minimum configuration , they got to get the gameplay, they get the core gameplay which is about nanosuit, AI, the brakeability and virtual senses. " moze nie doslyszalem niektorych wyrazow bo facet mowi z francuskim akcentem ale wychodzi na to ze na minimalnej konfiguracji gracz bedzie i tak mogl korzystac z the Nanosuit, the AI , zniszczen i zmyslow (?!) zobaczymy ile z tego będzie prawda :P Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carson Opublikowano 18 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 18 Września 2007 no to dobrze ze chociaz AI mi zostawili, bo tak bym musial strzelac do manekinow ;) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yooguruto Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 Carson wyjales mi to z ust :). Nanosuit tez zostal, takze badzmy spokojni, ludzie na lowendowych konfigach tez beda mogli walczyc z obcymi i uratowac swiat ... niekoniecznie w slipach :x Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WeqWeq Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 jest kolejny trailer , tym razem prawdopodobnie trybu multiplayer z bety ( ale nigdzie nie pisze o tym ) http://www.gametrailers.com/player/25064.html co mnie rozbawilo to to ze na filmiku jest podpis - Crysis - work in progress jak może być work in progress 2 miesiace przed premiera ??! na filmiku widac jakies artefakty, czyzby problemy ze sterownikami ?? pamietacie grafike na wczesniejszych filmikach z Crysis ? http://www.gametrailers.com/player/22411.html no to o niej zapomnijcie, w tej prezentowanej wersji nie zobaczycie takiej grafiki ... czyżby DX9 ? teraz gra nie prezentuje sie tak okazale już, a użycia fizyki praktycznie wogole nie uświadczycie ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastertab Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 co mnie rozbawilo to to ze na filmiku jest podpis - Crysis - work in progress jak może być work in progress 2 miesiace przed premiera ??! Dlaczego nie gra idzie do tłoczni na półtora-dwa tygodnie przed premierą więc mają jeszcze półtora miecha. no to o niej zapomnijcie, w tej prezentowanej wersji nie zobaczycie takiej grafiki ... czyżby DX9 ? teraz gra nie prezentuje sie tak okazale już, a użycia fizyki praktycznie wogole nie uświadczycie ...Było pisane chyba nawet jedną, dwie strony wcześniej, że o wszelkich dobrodziejstwach fizyczno/graficznych na DX9 można zapomnieć są one zarezerwowane dla DX10, więc nie wiem po co do tego znowu wracać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 jest kolejny trailer , tym razem prawdopodobnie trybu multiplayer z betyto jest tutorial dolaczony do bety, wiec jakis cudow nie mozna sie spodziewac. gra wyglada lepiej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 (edytowane) ile razy powtarzać można ... full opcja graficzna jest zarezerwowana dla przyszłych PCtów, w momencie premiery FarCry, ani Radeon 9700 i tym bardziej GF4Ti oraz tandetne FX nie były wstanie pokazać tego co obecne komputery. niestety, myśląc o dx10 jesteśmy skazani na kupno kart graficznych nowej generacji Edytowane 19 Września 2007 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurek911 Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 oraz visty... :( Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qqrydza Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 na http://www.gametrailers.com/player/25010.html znajduje sie wywiad z Cevat Yerli ( Dyrektor kreatywny produkcji ). Na koniec facet mowi " For those who will run the game on minimum configuration , they got to get the gameplay, they get the core gameplay which is about nanosuit, AI, the brakeability and virtual senses. " moze nie doslyszalem niektorych wyrazow bo facet mowi z francuskim akcentem ale wychodzi na to ze na minimalnej konfiguracji gracz bedzie i tak mogl korzystac z the Nanosuit, the AI , zniszczen i zmyslow (?!) zobaczymy ile z tego będzie prawda :P Też mi się tak zdaje... gra wygląda zaj3biście a ten wieczny śpioch mówi o wszystkim bardzo pewnie. Hehe... Trochę o współpracy, bliskiej, bardzo bliskiej, z nv... wychodzi na to, że może nawet ze sobą sypiają. A jeśli chodzi o sztuczną inteligencję to na ciężkim poziomie przechytrza gracza. Nic a nic nie spuszcza z tonu. :wink: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NeonPPC Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 chodzi o to ze nawet grajac na minimalnej konfiguracji gracz bedzie mogl odkryc "sedno, sens, przyjemnosc, glowny zamysl" gry czyli: nanosuit, AI, fizyke itp. tyle tylko ze w mniejszych detalach graficznych; czyli wychodzi na to ze tworcy glowny nacisk klada na przyjemnosc wyplywajaca z tych roznych smaczkow gry a nie tylko "wypasow" graficznych, i to wlasnie tego bedzie mogl doswiadczyc gracz mocno ograniczony sprzetowo. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WeqWeq Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 (edytowane) ile razy powtarzać można ... full opcja graficzna jest zarezerwowana dla przyszłych PCtów, w momencie premiery FarCry, ani Radeon 9700 i tym bardziej GF4Ti oraz tandetne FX nie były wstanie pokazać tego co obecne komputery. niestety, myśląc o dx10 jesteśmy skazani na kupno kart graficznych nowej generacji nowej generacji która kosztuje niemałe pieniądze ... za to właśnie nie lubię CryTek'u - za to olewanie graczy tworząc engine który poprostu wykorzystuje nowe efekty bez jakiejkolwiek optymalizacji kodu ... na dodatek to wprowadza w branży złe nawyki, tworzenia gier graficznie rozwijających sie ale majacych juz coraz mniej wspolnego z graniem :( (tak jak amerykańskie super produkcje kinowe, efekty specjalne i zero fabuly , klimatu czy przyjemnosci z ogladania ). to zupelnie inna strategia ktora przedstawia napewno Valve , tak ja to widze przynajmniej. tak samo było z Far Cry - wtedy miałem 9700 Pro na którym mogłem w 1024x768 zobaczyć momentami pokaz slajdów a nie gre .... i to była jedyna gra ktora mi na tej konfiguracji nie chodzila plynnie w tej rozdzielczosci, nawet Doom 3 chodzil lepiej, Prey chodzil plynnie, HL2 i HL2:Ep1, FEAR i wiele innych które później przeskoczyły Far Cry'a. Do dzisiaj zreszta mam ten sprzet tylko karte HIS wlozona bo przy 9700 zrobily sie zimne luty przy bolcach do zasilania i są artefakty... Czuje ze historia sie powtórzy znowu. Jak dla mnie to jedynie świadczy o lenistwie programistów zatrudnionych w tej firmie i współpracy z nVidia polegającym na tym ze sterowniki do kart graficznych tej firmy będą szybciej/lepiej dopracowane niż ATI dzięki czemu sprzedaż firmy zapewne zwielokrotni zyski dzięki premierze Crysis. Jeśli oni maja w Dużym Poważniu graczy i patrza jedynie na zyski z wspolpracy z nVidia i M$ to ja mam gdzies ich gre i nie bede nakrecal hype'u ani wydawal ciezko oszczedzanych pieniedzy na nowy sprzet. Nie mowiac juz o kupnie samej gry. Takie sa moje osobiste odczucia... Edytowane 19 Września 2007 przez WeqWeq Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sulaco Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 za to właśnie nie lubię CryTek'u - za to olewanie graczy tworząc engine który poprostu wykorzystuje nowe efekty bez jakiejkolwiek optymalizacji kodu ...bez jakiekolwiek optymalizacji to mialbym 1fps, a nie np 40. nie mozna oczekiwac, ze gra reprezentujaca taki poziom, bedzie dzialac z szybkoscia np.hl2. jezeli chce sie taki poziom framerate, to ustawia sie low quality. framerate jak i wyglad bedzie w obu tytulach zblizony. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emte Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 (edytowane) śmieszy mnie jak to ludzie narzekają na Far Cry, a to że był zbyt wymagający, a to że nie był grywalny. No sorry ale jak FC miał premierę to ja miałem GF4200 Ti i grało się płynnie z częścią opcji na high i gra wyglądała pięknie. O grywalności to nie ma co polemizować bo każdy lubi co innego, dla mnie była to jedna z najlepszych gier jakie powstały, nawet mutanty mi nie przeszkadzały. A zarzucając Crytek'owi że robią tylko engine pod sprzedaż można narazić się na śmieszność bo jakoś nie pamiętam żeby np. na CryEngine 1 powstało wiele gier, a i nie wydaje mi się żeby Crysis robili na odwal się jako reklamę silnika lol btw jeśli tylko Crysis będzie wyglądał np. tak jak -> http://img177.imageshack.us/img177/4587/cr...06354723xv4.jpg i do tego będzie grywalny (w co raczej nie wątpię po czytaniu opinii tych którym dane było grac w betę MP czy tez SP) to jak dla mnie lepiej być nie może. Edytowane 19 Września 2007 przez emte Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość WeqWeq Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 (edytowane) bez jakiekolwiek optymalizacji to mialbym 1fps, a nie np 40. nie mozna oczekiwac, ze gra reprezentujaca taki poziom, bedzie dzialac z szybkoscia np.hl2. jezeli chce sie taki poziom framerate, to ustawia sie low quality. framerate jak i wyglad bedzie w obu tytulach zblizony.pisałem odnośnie wcześniejszej ich gry , Far Cry. Bo Crysis nie grałem bo jeszcze nie wyszedł , wiec w czym masz te 40fps i przy jakich detalach ? jak HL2 wyszedl 9700pro nie byl zabojca szybkosci juz a jednak na full detalach bylo te 30fps-40fps. Jak sie chce to mozna jednak . Jesli Far Cry kiedys wyszedl i zabil nowoczesne maszyny tylko po to zeby nastepne generacje gier wyszly i zjadly Far Cry na sprzecie na ktorym on dopiero zaczal plynnie chodzic to zadaje sobie pytanie "po co ?". Jak za 6 miesiecy wyjdzie komp ktory pociagnie Crysis w rozsadnej rozdzielczosci na full detalach w tym DX10 ukazujac to piekno o ktorym rozplywaja sie autorzy gry , to w tym czasie moze wyjsc 4-5 tytulow ktore zmiotą Crysis ... Crytek chce wyprzedzic czas czy poprostu zarobic kase zanim inni wlacza sie do gry ? tym samym niepotrzebnie przyspiesza wprowadzenie Visty i DX10 czy mi sie wydaje ? btw, chcialbym wkoncu na jakimś trailerze zobaczyć AI w tej grze , narazie dane mi było widzieć strzelanie do "manekinów" ... Edytowane 19 Września 2007 przez WeqWeq Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wamak Opublikowano 19 Września 2007 Zgłoś Opublikowano 19 Września 2007 (edytowane) ... Jak za 6 miesiecy wyjdzie komp ktory pociagnie Crysis w rozsadnej rozdzielczosci na full detalach w tym DX10 ukazujac to piekno o ktorym rozplywaja sie autorzy gry , to w tym czasie moze wyjsc 4-5 tytulow ktore zmiotą Crysis ... Crytek chce wyprzedzic czas czy poprostu zarobic kase zanim inni wlacza sie do gry ? tym samym niepotrzebnie przyspiesza wprowadzenie Visty i DX10 czy mi sie wydaje ?... Skąd jesteś taki pewny, że obecnie nie istnieje taki komp, który uciągnie Crysis w dx10 high w 1280x1024? Nie podobają mi się po prostu takie narzekania na podstawie czegoś, czego jeszcze nie można zweryfikować. Edytowane 19 Września 2007 przez WDK Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...