Skocz do zawartości
nrl

Crysis - Zamykamy :]

Rekomendowane odpowiedzi

Po co mi takie coś? Będzie w demo to sprawdzę a tu wychodzi na to, że jeszcze ta wersja jest nie do końca dopracowana. Mnie chodziło raczej o to, że na tej karcie nie ustawia się z automatu inna opcja niż ta, którą ustawiam w menu z powodu mniejszej ilości pamięci(jak sugeruje focus_). Jeśli w pełnej wersji pod dx10 będą tekstury ultra wysokie i z tym będę miał problem z 320mb na karcie to ani się nie oburzę i nie bardzo zdziwię.

Napisałem - nie zawsze ustawia się opcja custom, nawet jeśli faktycznie tekstury są "lżejsze" - sprawdź ile gra wykzystuje pamięci to zobaczysz, że nie będzie to 400 MB, bo tyle zajmuje przy teksturach na high.

Przecież, gdyby tekstury się nie przestawiały na niższy tryb to bym nie uzyskał wyższych wyników na 8800 GTS'ie 320 MB względem 640 - ale każdy próbuje udowodnić, że jest inaczej i każdy to robi nieumiejętnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mowa była głównie o skałach.

 

Zresztą przy detalach tekstur na high zajętość pamięci VRAM wynosi 400 MB, więc na kartach z mniejsza ilością tej pamięci wystepowałyby niesamowite zacinki - takie mocne skakanie jakby dysk dotyczywał, jeśli takie coś nie wystepuje to znaczy, że tekstury są niższej jakości - proste. Tak to wygląda w GRAWie i nie tylko.

Dokładnie, w GRAW wymusiłem HIGH textury i zaczeły sie straszne zacinki...

 

To sobie sprawdż stalkera lub inne gry , które zabierają pomiędzy 400-500mb na textury i nie ma żadnych zacięc , bo reszte łyka z ramu systemowego(texturowanie).

...dopuki nie dokupiłem trzeciej kosci 1gb :) (tanio kupiłem czysto profilaktycznie, dopiero potem zauważyłem to co teraz opisuje) Teraz przy 3 gb jest oczywiscie odpowiednio wolniej na high niz medium, ale zacinek brak. W tym momencie śmiem stwierdzic ze gdybym mial 640 na karcie fps bylby nieco wyzszy na HIGH, no ale nic tak nie wkurza jak szarpanie..:) Więc nie wiem czy przypadkiem poza STALKEREM tak to się w grach nie odbywa jak pisałes (focus_)...imho jak ktos ma 4gb ramu to nie ma szans zeby mu cos szarpalo...

No zabieram się za czytanie lektury

pytania ktore same sie nasuwają:

-po co wam karta fizyki? próbowaliście bez niej? Pamiętam jakas gre (FPP) w ktorej po wlaczeniu max fizyki poprawily sie troszke wybuchy (jakosc/ilosc) i efekty czasteczkowe, ale fps padl na pysk..

-czemu 8800gts 320 w testach na high raz uzyskuje fps wyzszy od 640 wersji a raz nizszy? Skoro textury sa "cuśtom" dla wersji uboższej? No i mogłeś skoro miałeś dostęp do obu kart porobić screeny aby ukazać różnice o które ci chodzi

pzdr

ps. swoja droga albo betka bardzo niedopracowana, (dali multi wiec to nie jest jakis nieoficjal wyciek) albo fajnie "zoptymalizowana" w dx10 pewnie wszystko stanie:D

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, w GRAW wymusiłem HIGH textury i zaczeły sie straszne zacinki...

...dopuki nie dokupiłem trzeciej kosci 1gb :) (tanio kupiłem czysto profilaktycznie, dopiero potem zauważyłem to co teraz opisuje) Teraz przy 3 gb jest oczywiscie odpowiednio wolniej na high niz medium, ale zacinek brak. W tym momencie śmiem stwierdzic ze gdybym mial 640 na karcie fps bylby nieco wyzszy na HIGH, no ale nic tak nie wkurza jak szarpanie..:) Więc nie wiem czy przypadkiem poza STALKEREM tak to się w grach nie odbywa jak pisałes (focus_)...imho jak ktos ma 4gb ramu to nie ma szans zeby mu cos szarpalo...

Popatrz - pamieć na karcie graficznej osiaga przepustość na poziomie 80 GB/s, podczas gdy pamięci w 12 - 14 GB/s (w przypadku w mairę szybkich komputerów) - do tego wszystkie dane trzeba przepchać przez szynę PCi-Express, co oczywiście wprowadza kolejne opóźnienia. Nie jest zatem możliwe, by wydajność była na odpowiednim poziomie, gdy częśc tekstur koniecznych do wyświetlenia sceny było w pamięci RAM, ale komputera a nie karty graficznej. Teraz kwestia jak to silnik gry realizuje - jak pokazuje praktyka, jedne gry po prostu zwalniają (stalker, czy call of duty 2), a inne tną (w sensie szarpią nierównomiernie) jak GRAW. Najlepszym tego typu przykładem jest uruchomienie GRAW'a (jedynki czy dwójki) na dwóch kartach w SLI, typu 8600 gt 256 MB czy 8800 gts 320 MB - gra na teksturach high wciąż zacina - powodem jest tryb SLI dla tej gry - AFR, który powoduje że każda karta musi posiadac w pamięci RAM wszystkie dane potrzebne do wygenerowania sceny - w tym tekstury, a te nie mieszczą się w 320 czy tym bardziej 256-megowej pamięci. Dlaczego są takie różnice, tego nie potrafię wyjaśnić - nie jestem programistą, ale to jest fakt - obserwuję to przy każdym teście kart graficznych gdy testuję GRAW'a czy stalkera i COD'a.

 

-po co wam karta fizyki? próbowaliście bez niej? Pamiętam jakas gre (FPP) w ktorej po wlaczeniu max fizyki poprawily sie troszke wybuchy (jakosc/ilosc) i efekty czasteczkowe, ale fps padl na pysk..

Karta fizyki nie przeszkadza w grach, które jej nie obsługują, a w innych dodaje efekty - potrzebujemy jej głównie do cellfactora.

 

-czemu 8800gts 320 w testach na high raz uzyskuje fps wyzszy od 640 wersji a raz nizszy? Skoro textury sa "cuśtom" dla wersji uboższej?

Właśnie o tym pisałem w komentarzach - chyba nie doczytałeś.

Crysis jakoś tak dziwnie - raz włączał tekstury na high a raz na custom. Możliwe, że to "mylenie się" Crysis'a wynika z faktu, że grafiki zmieniałem co chwilę - i raz to były karty z 512 MB pamięci, raz 256, innym razem właśnie te 640 i 320 MB. Zresztą 8800 GTS'a 320 MB testowałem dwa razy bo jak się okazało za pierwszym razem Crysis stwierdził, że karta ma odpowiednio dużo pamięci i włączył tekstury na high, a mi obraz szarpał - po jakiś tam zabiegach (typu sterowniki, reset ustawień itd.) gra włączyła custom (nie zawsze widoczny w opcjach) i wyniki były wyższe. Dlatego drugi raz testowałem bo początkowo wydało się mi logicznym, że wersja 320 MB będzie wolniejsza, ale jak testowałem z AA i uzyskałem wyższe wyniki to jeszcze raz przeprowadziłem testy bez AA i również wyszło więcej, ale zauważyłem lekkie pogorszenie tekstur.

Jeszcze raz mówię - Crysis nie zawsze reaguje na tą ilość pamięci - tą swamą akcję miałem na Radenie HD 2600 PRO 256 MB - też się mi włączyły tekstury na maksimum i miałem jakieś niesamowicie silne szarpanie.

 

No i mogłeś skoro miałeś dostęp do obu kart porobić screeny aby ukazać różnice o które ci chodzi

Pisałem o tym na forum egieldy - jest to wersja beta i ukazywanie róznic w jakości obrazu miedzy ati i nv oraz różnice w jakości tekstur na róznych kartach jest niewskazana - teraz mogę napisać, że radeony mają mniej efektów (bo mają) i na kartach z mniej niż 512 MB pamięci ram są gorsze tekstury, a w fullu tak być nie musi. A jeśli tak się stanie to wszędzie będą pleść bzdury i pokazywać moje screeny, że aaaa bo na egieldzie pokazali, że radeony mają gorszy obraz i na kartach z mała ilością pamięci jest mniej tekstur itd.. Artykułu przecież nie zdejmę w chwili premiery pelnej wersji bo to byłoby bez sensu. Więc uznałem, że screenów porównawcznych prezentować nie warto - a jednocześnie różnica w jakości tekstur jest raczej niewielka (jeśli ktoś gra, a nie ogląda tekstury), więc nie należy się tym jakoś specjalnie przejmować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość OpenSource

Nic tylko mieć nadzieje że full wersja będzie troszkę łaskawsza dla naszych kompów..hehe

ty przynajmniej masz ponad 10k w 3dm2k5, u mnie cos slabo wyszlo niecale 6k i nie wiem dlaczego nie dobilem 9k ... chyba moge zapomniec o Crysis na medium :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...ale każdy próbuje udowodnić, że jest inaczej i każdy to robi nieumiejętnie.

To Ty chcesz coś udowodnić korygując swe wypowiedzi z każdym postem, ja napisałem jak jest u mnie. Dałem screen'a z ustawieniami podczas rozgrywki a nie z samego menu więc coś ta Twoja teoria jest nie teges. To, że gra "się myli" i ustawia raz lepsze a raz gorsze tekstury a powodem jest częsta wymiana kart graficznych do testów jeszcze bardziej mnie rozbawiła. Chyba, że w biegu je wymieniasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na 8800 GTS smiga dobrze w 1024x768 i na custom, aa wylaczony, reszta na maxa, choc nie wiem czy gra ustawia tak jak chce do konca ; ] Przynajmniej wiem, ze mam aa wylaczony, bo jak jest wlaczony to nic nie widac [ ;

 

Moze wymienia je w trakcie testowania ? ^_^ ;)

 

razorBMW, o kluczu zapomnij, lepiej uzbroic sie w cierpliwosc i czekac na demo :]

Edytowane przez CBZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś pomoże :-| , nie potrafię się wbić na żaden serwer, co to może być?

 

Wyskakuje mi takie coś:

Dołączona grafika

 

 

 

 

Z 15min próbowałem się wbić na każdy serwer jaki widziałem i zawsze to samo :sad: .

 

Help...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To Ty chcesz coś udowodnić korygując swe wypowiedzi z każdym postem, ja napisałem jak jest u mnie. Dałem screen'a z ustawieniami podczas rozgrywki a nie z samego menu więc coś ta Twoja teoria jest nie teges. To, że gra "się myli" i ustawia raz lepsze a raz gorsze tekstury a powodem jest częsta wymiana kart graficznych do testów jeszcze bardziej mnie rozbawiła. Chyba, że w biegu je wymieniasz.

Nie koryguje swoich wypowiedzi pod każdym postem, ale sądziłem, że niektóe rzeczy są dla Ciebie zrozumiałe - widać się myliłem.

Napisałem, że nie zawsze widoczne jest ustawienie "custom" i nie zawsze włączają się te tekstury na custom - gdzieś napisałem, że "zawsze" ustawia się na custom? Nie wiem co było powodem, że u mnie raz włączało się tak, a raz tak - znalazłem info u innych userów, że mają ustawienia custom na takich kartach więc sprawa jest oczywista w tej sytuacji.

I średnio mnie interesuje a przede wszystkim bawi mnie fakt, że nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem mojej wypowiedzi, cytuję:

Możliwe, że to "mylenie się" Crysis'a wynika z faktu, że grafiki zmieniałem co chwilę [...]

Jeśli więc nie potrafisz zorumieć konstrukcji zdania typu "możliwe, że..." / "myślę, że..." / "prawdopodobnie..." to jeszcze bardziej mnie rozbawia.

 

Gra włącza tekstury na niższe - nie robi tego zawsze, co sam uświadczyłem - w przypadku kart z pamięcią RAM mniejszą niż 512 MB i potwierdza to wiele osób. Ale jesli mi nie wierzysz i innym też nie to cóż mam Ci poradzić.

 

Szkoda, że nie zrobiłęm screena - ale nawet jakbym zrobił to i tak byś nie uwierzył - ba! nawet jakbym nagrał filmik to byś pewnie powiedział, że był montowany :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze ktos aktualnie gra na takim samym keyu ;)

raczej nie, dlatego że aktywacja by u mnie nie przeszła do końca chyba jak by już kluczyk był zajęty, próbuje dalej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nikt o tym nie pisal a warto o tym wspomniec i pogratulowac programistom. Zmiana opcji graficznych podczas zaladowanej mapki przebiega zaskakujaco szybko, nawet zmiana rozdzialki. W wiekszosci gier z dobra grafika w takich sytucjach czeka sie sporo az silnik przetrawi wszystkie zmiany a zazwyczaj i tak wywala komunikat ze zmiany zostana wprowadzone po ponownym uruchomieniu gry ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niech mi ktoś pomoże :-| , nie potrafię się wbić na żaden serwer, co to może być?

Z 15min próbowałem się wbić na każdy serwer jaki widziałem i zawsze to samo :sad: .

 

Help...

mialem tak samo na poczatku, odinstaluj gre i zainstaluj jeszcze raz, u mnie pomoglo.

aha nie instalowalem tego scierwa od gamespy i innych.

 

good luck.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie zrobiłęm screena - ale nawet jakbym zrobił to i tak byś nie uwierzył - ba! nawet jakbym nagrał filmik to byś pewnie powiedział, że był montowany :lol:

Bez przesady... screen'ów bym nie podważał jeśli różnica byłaby widoczna. Jakimś maniakiem nie jestem. Wiem też, że tekstury ustawione na wysokie(przy mojej karcie) muszą się doczytać na wejściu na mapę i po zmianie miejsca obserwacyjnego i szybkiego ruchu myszą odczuć można spadek ilości klatek by doczytać resztę terenu. Tak jest tylko na samym początku rozgrywki. Podczas gry nie jest to tak odczuwalne, myślę, że tekstury pakowane są na bieżąco i nie muszą być załadowane w całości. Może spowodować to lekkie zwolnienie lub króciutką pauzę przy ich doczytywaniu. Karcie z większą ilością ramu przypuszczam, że też ładuje stopniowo. Wierz mi, że teksturki na takich ustawieniach jak na moim screenie wyżej wyglądają bardzo dobrze i ostro a jeżeli sugerujesz się wypowiedziami innych użytkowników komputerów testujących sobie tę betkę to dlaczego nie bierzesz pod uwagę mojej?

 

P.S.

 

Widzisz te pogrubione słowa? Mimo, że jednoznacznie nie określają opisywanego po nich faktu dokładnie odzwierciedlają moje przekonanie. Łapiesz?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez qqrydza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj sprzet:

 

A64 @ 2,2GHz , 2x512 dual , nforce 3 , Radeon x1950GT 512MB 256 BIT @ 600/1300 , audigy 2

 

Potestowałem i mam mieszane uczucia , grafika na high i 1280x1024 prezentuje się łądnie (ale ma sie to nijak do tych screenów z przed roku) , ale coz z tego skoro optymalizacja jest tragiczna. Na 1280x1024 -detale na high jest w porywch do 25 fps (zwykle 10 -15). Ustawilem detale na medium i 1024x768 i gra wyglada juz duzo gorzej a mimo to tez przycina momentami i jest zwykle ok. 25 - 35 fps. Taki Far Cry z hdr 1280x1024 aa i anizo ma rownie ladna grafe a jest stałe 70 fps bez zajakniecia. No i na dodatek w Crysisie nie da sie ustawic aa na radeonach bo robi sie jeden masakryczny artefakt.

 

Poza tym gra nie wykorzystuje nawet 300MB z tych 512 mb na karcie, na dodatek mam wrazenie ze nie wykorzystuje mocy tego Radka , bo temp stale jest ok 40 stopni , a np. taki bioshock rozgrzewal ja od razu do 58 , to samo np. moh airborne i inne gry.

 

Pare screenow:

 

http://s173.photobucket.com/albums/w49/fuqs/Crysis/

 

 

Potestuje jeszcze wieczrkiem moze , ale jakos mnie nie ciagnie - jesli ktos ma podobny sprzet to fajnie by bylo jakby zrobil screena na jakich ustawieniach gra , bo ja nie moge dojsc do optimum poki co...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fuqs na moim galaxy 7900gs 256ddr temp nie doszła chyba nawet do 60*, a gdzie normalnie w Stalkerze było chyba 65.

ale to nie świadczy że engine nie wykorzystuje w pełni możliwości gry.

a jak z wydajnoscia?

 

 

u mnie to porazka - pamieci na karcie nie wykorzystuje w 50%

do tego jak juz mowilem caly czas 40 stopni (tyle to ja mam w 2d niepodkrecona karta) - a w innych czesto starszych grach (np. far cry) dochodzi do 60 stopni - nawet w takim Flatoucie 50 stopni jest

 

20 stopni roznicy to DUZO! :mur:

 

jak taka ma byc gra to ja podziekuje panom z cryteka

Edytowane przez fuqs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj sprzet:

 

A64 @ 2,2GHz , 2x512 dual , nforce 3 , Radeon x1950GT 512MB 256 BIT @ 600/1300 , audigy 2

 

Potestowałem i mam mieszane uczucia , grafika na high i 1280x1024 prezentuje się łądnie (ale ma sie to nijak do tych screenów z przed roku) , ale coz z tego skoro optymalizacja jest tragiczna. Na 1280x1024 -detale na high jest w porywch do 25 fps (zwykle 10 -15). Ustawilem detale na medium i 1024x768 i gra wyglada juz duzo gorzej a mimo to tez przycina momentami i jest zwykle ok. 25 - 35 fps. Taki Far Cry z hdr 1280x1024 aa i anizo ma rownie ladna grafe a jest stałe 70 fps bez zajakniecia. No i na dodatek w Crysisie nie da sie ustawic aa na radeonach bo robi sie jeden masakryczny artefakt.

Przepraszam, ale czy nie wymagasz zbyt wiele od programistow? A64 nie jest juz topowym procesorem, 1GB nie jest szczytem marzen ( delikatnie bym powiedzial ze daje rade )...

Tak, tragiczna optymalizacja jak na koncowke 2007 roku...

Hmm co do ostatniego lekko wykrzywionego tekstu - cholera az chyba zainstaluje ( nienawidze cenegi za wer PL ale coz... ) i przyrownam sobie produkcje rozne o 3 lata... A moze pozniej jeszcze porownam Q3A z Doom3, Porsche z Most Wanted i co mi tam przyjdzie do glowy i znajde Twoj punkt widzenia...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale czy nie wymagasz zbyt wiele od programistow? A64 nie jest juz topowym procesorem, 1GB nie jest szczytem marzen ( delikatnie bym powiedzial ze daje rade )...

Tak, tragiczna optymalizacja jak na koncowke 2007 roku...

Oj dziwne bo jakoś chłopaki z 2K postarali się i zrobili grę , która wygląda swietnie i tak samo chodzi na takim sprzecie jak moj , to samo dotyczy też medal of honor airborne czy world in conflict.

 

Prawda jest taka , ze wszystko rozbija sie o napedzanie rynku i nic tego nie zmieni.

 

Hmm co do ostatniego lekko wykrzywionego tekstu - cholera az chyba zainstaluje ( nienawidze cenegi za wer PL ale coz... ) i przyrownam sobie produkcje rozne o 3 lata... A moze pozniej jeszcze porownam Q3A z Doom3, Porsche z Most Wanted i co mi tam przyjdzie do glowy i znajde Twoj punkt widzenia...

a widziales jak ta gra wyglada na standardowych ustawieniach i 1024x768 ? porażka , dalej uwazam , ze far cry na full z hdrem co najmniej dorownuje obecnej wersji Crysisa na niskich/srednich ustawieniach (bo do innych to trzeba miec co najmniej GTX'a a i to mało).

I co na takich ustawieniach (medium + 1024) na moim sprzecie da sie grac , ale coz za to przyjemnosc patrzec na 25 fps i to w multi. Natomiast taki Far Cry na full pomimo uplywu lat dalej wyglada znakomicie i mam te 70 fps . Ja zarzucam Crysisowi to, ze stosunek jakosci grafiki do optymalizacji spadl drastycznie w stosunku chociazby do Far Cry'a , a juz zupelnie ma sie nijak np. do Bioshocka , ktory wyglada o niebo lepiej i gralem w niego komfortowo na 1280x1024 fsaax4 aniso x16 i wszystko na full.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po części się z tobą zgadzam Orgiusz...ale na kartach za 1000zł grać się nie da ( średnio 30-35 fps co oznacza spadki ponizej 20...)na high. A to dopiero dx9.0 co bedzie w dx10? dlatego zgadzam się też z fuqsem (sorki za odmiane:P)

No dobra może kwestia BETY...ale nie sądzę żeby cokolwiek poprawili hehe...

Edytowane przez HeatheN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli w dx10 pozostawisz takie same detale jak miales w dx9 to powinno byc wydajniej (przynajmniej takie bylo zalozenie dx10), pomijajac wplyw visty i tej bardziej zaawansowanej fizyki w dx10

Edytowane przez CarsonPoland

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...