Skocz do zawartości
nrl

Crysis - Zamykamy :]

Rekomendowane odpowiedzi

A ma ktoś może link do jakiegoś artykułu, pokazującego różnicę między nowym DX10 a "starym" DX9? Bo ciekawy jestem, co nowego wprowadzili, jakie są różnice w oświetleniu / cieniowaniu itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ma ktoś może link do jakiegoś artykułu, pokazującego różnicę między nowym DX10 a "starym" DX9? Bo ciekawy jestem, co nowego wprowadzili, jakie są różnice w oświetleniu / cieniowaniu itp.

jak zawsze pic na wode ... tu chodzi o marketing > dx10 to kolejne urojenia microsoftu i producentów kart graficznych .

JEDNA WIELKA ŚCIEMA! gdy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę ! < to samo napisałem na forum pclab'a i zdania nie zmienie.

 

podczas obserwacji rynku Pc(tzn zawsze to wiedzialem ale tym razem miarka sie przebrała) ... doszedłem do wniosku ze PC jako sprzęt do gier to studnia bez dna, kompletnie nieopłacalny interes, z której mało czerpiemy a dolewamy 5x wiecej.

 

Szykuję kase na PS3/X360 .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość #Mreko

A ma ktoś może link do jakiegoś artykułu, pokazującego różnicę między nowym DX10 a "starym" DX9? Bo ciekawy jestem, co nowego wprowadzili, jakie są różnice w oświetleniu / cieniowaniu itp.

nie chodzi o nowe efekty wizualne choc te i beda ale to nie jest istota tej zmiany

Bardziej w tej zmianie chodzi o wycisniecie wiecej ze sprzetu poprawienie kilkukrotnie wydajnosci generowania grafiki .Directx w dzisiejszej postaci ma wiele wad i od dawna czeka na gruntowana modernizacje a nie tylko na dodawanie nowych efektow

poczytaj sobie wywiad http://www.gamespot.com/features/6143883/p-4.html

 

tak wiec nowy directX jest po to aby taka gra poszla na slabszych sprzetach

na nowym direct x unreal engine 3 tez bedzie lepiej smigal

 

co wypowiedzi zeby miec tak fize to 4-2 rdzeniowe procki beda niezbedne sa wrecz smieszne i ludzie to piszacy wykazuja sie brakiem obiektywizmu i pisza glupoty, nieomal wziete zywcem z reklam intela aby sprzedac te 60mln prockow 2rdzeniowych.

Moze takie ploty im pomoga, ludzie nie siejcie paniki. Bardziej obawialbym sie ze ta gra bedzie gpu limited ni cpu

Np taki fear w miare niezla, chyba najlepsza fiza chodzi spoko nawet na xp2000+ a tam w multi tez wiele sie dzieje konczyny odpadaja po wybuchu ciala lataja fiza jest naprawde niezla a np venice 3000+ 3200+ jest az nadto a do testow nawet 1900xt crossfire conroe vs fx60 musieli zmiejszyc detale i rozdzialke aby zobaczy roznice miedzy prockami w fps'ach. Prawda jest taka ze obecnie gierek mocno obciazajacych cpu nie ma i proce wrecz sie lenia nawet przy dobrych kartach graficznych i bardzo dobrze ze sie to zmieni dzieki takim produkcja

 

Na moje jednordzeniowy 4000+ w zupelnosci sobie poradzi z taka fiza

 

wielordzeniowe np 4 to beda niezbedne w cryengine 3

 

a patrzac na zapowiedzi z epic games co do wymagan unreal engine 3.0 czyli p4 3-4 ghz lub odpowiednik, ktore nie sa wymaganiami niskimi patrzac w skali globalnej to moj wywod jest jak najbardziej na miejscu

 

moda na rozwalanie drzew zapoczatkowana w full 3drtsach w koncu trafi do fpsow

 

narazie wynikala to raczej z nieudolnosci programistow niz braku mozliwosci sprzetowych

 

tak wiec zastanawiam sie czy te wypowiedzi o 4 rdzeniowych prockach to chyba jakies 8 letnie dzieci wymyslaja zabardzo oderwane od realiow, do ktorych papka marketingowa intela i amd sa kierowane, ze wzgledu na latwa indoktrynacje ludzi niezdajacych sobie sprawy ze swoich faktycznych potrzeb i mozliwosci aktualnego sprzetu

 

 

 

Here's a list of several new Direct3D 10 performance improvements GameSpot was able to wrestle out of the DirectX 10 team:

 

New constant buffers maximize efficiency of sending shader constant data (light positions, material information, etc.) to the GPU by eliminating redundancy and massively reducing the number of calls to the runtime and driver. New state objects significantly reduce the amount of API calls and bandwidth, tracking, mapping, and validation overhead needed in the runtime and driver to change GPU device state.

Texture arrays enable the GPU to swap materials on-the-fly without having to swap those textures from the CPU.

Resource views enable super-fast binding of resources to the pipeline by informing the system early-on about its intended use. This also vastly reduces the cost of hazard-tracking and validation.

Predicated rendering allows draw calls to be automatically deactivated based on the results of previous rendering - without any CPU interaction. This enables rapid occlusion culling to avoid rendering objects that aren’t visible.

Shader Model 4.0 provides a more robust instruction set with capabilities like integer and bitwise instructions, enabling more work to be transferred to the GPU.

The D3D runtime itself has been completely refactored to maximize performance and configurability by the application.

Edytowane przez #Mreko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak zawsze pic na wode ... tu chodzi o marketing > dx10 to kolejne urojenia microsoftu i producentów kart graficznych .

JEDNA WIELKA ŚCIEMA! gdy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę ! < to samo napisałem na forum pclab'a i zdania nie zmienie.

 

podczas obserwacji rynku Pc(tzn zawsze to wiedzialem ale tym razem miarka sie przebrała) ... doszedłem do wniosku ze PC jako sprzęt do gier to studnia bez dna, kompletnie nieopłacalny interes, z której mało czerpiemy a dolewamy 5x wiecej.

 

Szykuję kase na PS3/X360 .

po części poprę twoją wypowiedź ale tak jest albo platforma multimedialna (net, gry, programy, muza..) albo tylko gra :] A historia z DX10- wg mine Crysis spokojnie pociągnąłby z takimi efektami na DX9.0c z SM3.0 ale to juz moje zdanie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po części poprę twoją wypowiedź ale tak jest albo platforma multimedialna (net, gry, programy, muza..) albo tylko gra :] A historia z DX10- wg mine Crysis spokojnie pociągnąłby z takimi efektami na DX9.0c z SM3.0 ale to juz moje zdanie :)

tzn, tez myslę ze karta z dx9 poradziłaby sobie z Crysis ... jednak podobno dx10 nie bedzie współpracował z kartami dx9 - w tym problem ( chociaż moge sie mylić )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość #Mreko

po części poprę twoją wypowiedź ale tak jest albo platforma multimedialna (net, gry, programy, muza..) albo tylko gra :] A historia z DX10- wg mine Crysis spokojnie pociągnąłby z takimi efektami na DX9.0c z SM3.0 ale to juz moje zdanie :)

tak ale jest na directx 10 aby gates z microsoftem mial argument marketingowy napewno sypneli $ bo cryengine 2 nowy directx i jest git

 

Bedzie taka reklamowka technologiczna a microsoft takie klimaty lubi

 

Z nowym directx + karty pod ten directx bedzi gierka chodzila lepiej bedzie lepsze wykozystanie sprzetu

tak jak np w konsolach jak xbox ps2

 

Jest to kwestia lepszej efektywnosci wykozystania sprzetu

 

tzn, tez myslę ze karta z dx9 poradziłaby sobie z Crysis ... jednak podobno dx10 nie bedzie współpracował z kartami dx9 - w tym problem ( chociaż moge sie mylić )

ale na dx10 bedzie chodzil lepiej Edytowane przez #Mreko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn, tez myslę ze karta z dx9 poradziłaby sobie z Crysis ... jednak podobno dx10 nie bedzie współpracował z kartami dx9 - w tym problem ( chociaż moge sie mylić )

Po prostu na karcie oblsugujacej tylko DX9 nie zobaczysz efektow DX10 :) Co do samego enginu Crysisa to powinien byc w miare dobrze zoptymalizowany (FarCry mial super optymalizacje). Zobaczymy tez co dadza PS4.0 w tej grze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość JestemNoobem

Po prostu na karcie oblsugujacej tylko DX9 nie zobaczysz efektow DX10 :) Co do samego enginu Crysisa to powinien byc w miare dobrze zoptymalizowany (FarCry mial super optymalizacje). Zobaczymy tez co dadza PS4.0 w tej grze.

FC miał ale był robiony na PC a to jest raczej X360, D10 i te sprawy czyli M$ posmarował za grającą reklame X360 i Directa 10 kto wie pewnie jeszcze się okaże że D10 będzie chodził o wiele lepiej na Viście(według reklam MS oczywiście ;] ).

 

Kolaga pisał o tym, że zbiera na X360. Mnie też już to wk*** wydasz 1 tys na karte a porządnych gier jak na lekarstwo, najlepsze gry i tak dostaniesz po paru miechach jako konwersje z next genów :wink:. Ja takie coś pier*** czekam na X360 z czypką.

Edytowane przez JestemNoobem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki.

#Mreko = sorry, ale nie zgodzę się z Tobą. Far Cry wymaga naprawde mocnego procesora na otwartych przestrzeniach. Na Sempronie64 @ 2.4ghz i nie najlepszym już G6600GT zdecydowanie wąskim gardłem jest procesor. Do tego stopnia, że w niektórych miejscach spada nawet do 20fps (zmniejszenie rozdziałki nawet do 640x480 nie daje ani jednej klatki/s poprawy), przy których (wg mnie) odpoada 99% przyjemności grania w tę grę. A nie należy zapominać, że Crysis będzie robiony na usprawnionym o najnowsze technologie silniku Cryengine (2), czyli generalnie powinien zachowywać się on podobnie do "jedynki".

Update: Dopiszę jeszcze kilka gier, które wymagają mocnych procków. Jest to np. Xpand Rally i najnowszy GTi Racing stworzone przez Tehland, również HL2 podczas większej zadymy na wodzie (w tych pierwszych lokacjach) pokazuje niedobór mocy CPU. Takich gier jest wiele, tylko wszyscy myślą, że to za słąba karta graficzna i tyle. Wystarczy w czasie gry zmienić rozdzielczość na niższą i jeśli liczba FPS się nie zmieni, to sami się przekonacie. Przeciwieństwem tych przypadków jest np. taki FEAR, który korzysta głównie z karty graficznej.

A jeszcze chciałem dodać, że w FC wewnątrz budynku potafi być na moim sprzęcie >70fps przy efektach z DX9, wysokiej jakości teksturach itp., także karta daje radę. Niestety wystarczy tylko wyjść na pole, na otwartą część, i liczba klatek na sekundę spada jakieś trzykrotnie.

Edytowane przez _q_b_a_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość #Mreko

Dzięki za linki.

#Mreko = sorry, ale nie zgodzę się z Tobą. Far Cry wymaga naprawde mocnego procesora na otwartych przestrzeniach. Na Sempronie64 @ 2.4ghz i nie najlepszym już G6600GT zdecydowanie wąskim gardłem jest procesor. Do tego stopnia, że w niektórych miejscach spada nawet do 20fps (zmniejszenie rozdziałki nawet do 640x480 nie daje ani jednej klatki/s poprawy), przy których (wg mnie) odpoada 99% przyjemności grania w tę grę. A nie należy zapominać, że Crysis będzie robiony na usprawnionym o najnowsze technologie silniku Cryengine (2), czyli generalnie powinien zachowywać się on podobnie do "jedynki".

Update: Dopiszę jeszcze kilka gier, które wymagają mocnych procków. Jest to np. Xpand Rally i najnowszy GTi Racing stworzone przez Tehland, również HL2 podczas większej zadymy na wodzie (w tych pierwszych lokacjach) pokazuje niedobór mocy CPU. Takich gier jest wiele, tylko wszyscy myślą, że to za słąba karta graficzna i tyle. Wystarczy w czasie gry zmienić rozdzielczość na niższą i jeśli liczba FPS się nie zmieni, to sami się przekonacie. Przeciwieństwem tych przypadków jest np. taki FEAR, który korzysta głównie z karty graficznej.

A jeszcze chciałem dodać, że w FC wewnątrz budynku potafi być na moim sprzęcie >70fps przy efektach z DX9, wysokiej jakości teksturach itp., także karta daje radę. Niestety wystarczy tylko wyjść na pole, na otwartą część, i liczba klatek na sekundę spada jakieś trzykrotnie.

zanim zaczniesz pisac takie glupoty zdefragmentuj sobie najpierw twardziela a najlepiej swapa, zoptymalizuj windzgroze a jest tam sporo do roboty w rejestrze

bo najczesciej spadki sa w czasie dogrywania ze swapa jak brakuje ramu ( co zreszta tez mozna zmienic bo winzgroza normalnie doczytuje swapa jak 80% ramu jest zajete i wtedy np sa spadki w battlefield 2)

 

zreszta na 6600gt agp podobno sa jakies spadki powodowane tym komunikatorem pcie-agp

 

proponuje testy w 640x480 detale na low i niepisanie glupot tymbardziej ze jako posiadacz semprona wykastrowanego z cachu nie jestes raczej grupa reprezentatywna w skali globalnej

 

zreszta venice 3200+ nawet w procozernych scenach ala helikopter w hl2 czy obliczanie trajektorii tych rakiet w zupelnosci starczy ( w grach to taki odpowiednik p4 3.4.ghz)

 

w kazdym ciesze sie ze w koncu sie ktos wzial za pelna interakcje z otoczeniem i bedzie mozna rozwalac drzewka

 

venice 4000+ 2600-2700mhz napewno sobie z tym poradzi bo w dzisiejszych grach taki procek az sie marnuje

 

nienalezy tez zapominac o x86-64 ktore vista i crysis napewno beda wspomogac napewno lepiej niz xp-64 a to da niezlego kopa

w cinebench 2003 pod 64 bitowa wersja przy tym samym taktowaniu proca jest nawet do 40-50% wzrost wydajnosc

 

wszystko zalezy jaka bedzie optymalizacja kodu pod x86-64

 

czasem mam wrazenie ze ludzie zapominaja athlony64 sa procesorami 64 bitowymi ktore jak narazie nie ma wielkiego zastosowania ze wzgledu na braki softu

 

tak wiec jesli procek ci wymieka sciagnij sobie do farcry'a 64bity patch

hl2 64 bitowy dodatek podobno chodzi gorzej niz pod 32 bitami chyba cos skopali wiec odradzam

 

w kazdym razie 64 bity moga dac takiego kopa w grach jak obecnie w patchowanym quake 4 2-gi rdzen w srodowisku 32 bitowym

 

tak wiec crysis zapewne okaze sie gra ( poza patchowanym farcry 64 i unreal engine 3.0 ktory w wersji 64 bedzie mial lepsze textury) dla ktorego bedzie warto miec athlona 64 i te 64 bity

 

50 % kop w porowaniu do 32 bitow calkiem mozliwy

 

polecam tez 64bitowego prima95 do testowania stabilnosci oc

Edytowane przez #Mreko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde chyba umiem odróżnić doczytywanie z dysku, które trwa max kilka sekund, niż normalny spadek framerate prawda :blink: Dysk mam zdefragmentowany, zawsze o to dbam, defragmentuję go dosyć często, a syfów też nie mam żadnych z windowsami. Zresztą instalowałem FC już z kilkanaście razy, na świerzym systemie zaraz po formacie, na kilkutygodniowym i zawsze zachowuje się tak samo, więc nie gadaj.

Nie będę testować na low, bo właśnie za niektóre opcje w głównej mieze odpowiada szybkość procesora. Szczególnie ważny jest zasięg widzenia, którego niestety w samej grze się nie da ustawić, ale np. tworząc mapę w SandBoxie (edytor do FC) już tak. I uwierz mi, bawię się tą grą na pewno o wiele więcej niż ty, więc nie próbuj mi tu wmawiać, że gadam głupoty! Zresztą przecież sam możesz to sprawdzić (jeśli masz tą grę) - tylko, czy wtedy przyznasz się do błędu na forum :? I zauważ, że ja piszę normalnie, natomiast ty zachowujesz się, jakbyś chciał rozpętać kłótnię zamiast zwykłej wymiany zdań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość #Mreko

Kurde chyba umiem odróżnić doczytywanie z dysku, które trwa max kilka sekund, niż normalny spadek framerate prawda :blink: Dysk mam zdefragmentowany, zawsze o to dbam, defragmentuję go dosyć często, a syfów też nie mam żadnych z windowsami. Zresztą instalowałem FC już z kilkanaście razy, na świerzym systemie zaraz po formacie, na kilkutygodniowym i zawsze zachowuje się tak samo, więc nie gadaj.

Nie będę testować na low, bo właśnie za niektóre opcje w głównej mieze odpowiada szybkość procesora. Szczególnie ważny jest zasięg widzenia, którego niestety w samej grze się nie da ustawić, ale np. tworząc mapę w SandBoxie (edytor do FC) już tak. I uwierz mi, bawię się tą grą na pewno o wiele więcej niż ty, więc nie próbuj mi tu wmawiać, że gadam głupoty! Zresztą przecież sam możesz to sprawdzić (jeśli masz tą grę) - tylko, czy wtedy przyznasz się do błędu na forum :? I zauważ, że ja piszę normalnie, natomiast ty zachowujesz się, jakbyś chciał rozpętać kłótnię zamiast zwykłej wymiany zdań.

a masz 64 bitowa edycje z lepszymi texturami pod xp64 grasz z hdrem czy masz spatchowego Edytowane przez #Mreko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość #Mreko

Nie, mam zwykłe 32bitowe windowsy, a co to zmienia?

masz Sempron 3100 64 bit i nie wiesz jak go uzyc zreszta farcry po liftingu z lepszymi texturami i efektami wyglada naprawde o wiele lepiej az cieszy oko

 

najpierw sie instaluje patch aby chodzil pod xp64 a potem patch z lepszymi texturami

zreszta poczytaj sobie

 

http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=21

Edytowane przez #Mreko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, czytałem. Nie chcę mi się niestety bawić w isntalowanie 64bitowych windowsów. Zresztą z tego co czytałem, to lepsze tekstury mogłyby być równie dobrze na 32bitowym procesorze bez zmniejszenia wydajności :wink: A wydajności ten patch praktycznie w ogóle nie poprawia, mnie niż 1% jeśli w ogóle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co mają 64bity do tekstur , patch 64bit do far cry dodaje że woda pieni się itd , co z tego jak można to wymusić na systemie 32bitowym (wszystko zostało opisane na egiełdzie) , do tej pory nie wyszła gra zoptymalizowana pod 64bity i jeszcze długo nie wyjdzie , po prostu aby optymalizacja miała jakiś sens gra musi być tylko kompatybilna tylko 64bit( od początku do końca robiona pod 64bity) , narazie to mamy doczynienia tylko z dodaniem kompatybilności dla systemu 64bitowego nic poza tym , a sm4.0(dx9L i dx10) to wprowadzi troche nowości np geometry shader , 32bit precyzje koloru itd(wszystko można znależć w sieci)

Edytowane przez sideband

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No o to mi chodziło, że w tym patchu to dodali lepsze tekstury tylko i coś tam jeszcze (też nie wiem, co ma 64bit do tekstur, są nieoficjalne dodatki, że wszystko to samo można mieć na 32bitach (i nie widać różnicy w płynności podobno), tylko że one są niekompatybilne w multi). Z resztą twojej wypowiedzi się zgadzam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość #Mreko

co mają 64bity do tekstur , patch 64bit do far cry dodaje że woda pieni się itd , co z tego jak można to wymusić na systemie 32bitowym (wszystko zostało opisane na egiełdzie) , do tej pory nie wyszła gra zoptymalizowana pod 64bity i jeszcze długo nie wyjdzie , po prostu aby optymalizacja miała jakiś sens gra musi być tylko kompatybilna tylko 64bit( od początku do końca robiona pod 64bity) , narazie to mamy doczynienia tylko z dodaniem kompatybilności dla systemu 64bitowego nic poza tym , a sm4.0(dx9L i dx10) to wprowadzi troche nowości np geometry shader , 32bit precyzje koloru itd(wszystko można znależć w sieci)

no to miejmy nadzieje ze bedzie przekompilowana wersja pod 64 bity co jest raczej wysoce prawdopodobne

unreal 2007 64 bitowy ma oferowac lepsze textury + zwiekszona wydajnosc oczywiscie

z crysis napewno bedzie podobnie tymbardziej ze za roczek wraz z vista 64 bity beda napewno bardziej uzyteczne softwarowo moz dzisaj a 64 bitowe procki beda raczej standardem chyba ze ktos uparcie siedzi przy athlon xp

 

 

 

No o to mi chodziło, że w tym patchu to dodali lepsze tekstury tylko i coś tam jeszcze (też nie wiem, co ma 64bit do tekstur, są nieoficjalne dodatki, że wszystko to samo można mieć na 32bitach (i nie widać różnicy w płynności podobno), tylko że one są niekompatybilne w multi). Z resztą twojej wypowiedzi się zgadzam :)

no tak ale trzeba zainstalowac zdaje sie pod xp 64 a gierka juz z dodatkami chodzi pod xp32 i innymi prockami

taki pic marketingowy. Roznica w wydajnosci zalezy duzo od aktualnych sterow pod xp64 a ten artykol na egielda juz troche stary jest. Ale roznce sa spore na egielda nawet kolo 40% jak na patcha zgodnosci z 64bitami calkiem niezle

Edytowane przez #Mreko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że w far cry nie ma górnej granicy procesora. Przykładowo w jednym miejscu jest 30fps, zmniejszam rozdziałkę, anizo i co?- dalej 30fps, zmniejszam taktowanie z 2,6 na 1,6- jest 20fps. Widać ewidentnie, że procesor jest wąskim gardłem. Oczywiście przez większość gry jest 50-100 fps.

Jest takie miejsce, że na każdym kompie przycina- misja Volcano- kilkanaście mutantów na zboczach wulkanu i lawa. W miare wybijania kolejnych mutantów fps'y lecą w górę.

Nie miało być 'Volcano', tylko 'Dam', pomyliło mi się.

Edytowane przez WDK

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość #Mreko

Pewnie, że w far cry nie ma górnej granicy procesora. Przykładowo w jednym miejscu jest 30fps, zmniejszam rozdziałkę, anizo i co?- dalej 30fps, zmniejszam taktowanie z 2,6 na 1,6- jest 20fps. Widać ewidentnie, że procesor jest wąskim gardłem. Oczywiście przez większość gry jest 50-100 fps.

Jest takie miejsce, że na każdym kompie przycina- misja Volcano- kilkanaście mutantów na zboczach wulkanu i lawa. W miare wybijania kolejnych mutantów fps'y lecą w górę.

tak ale ta mapa dozyna tez karte graficzna tam duzo efektow jest jak dym i takie tam

 

efekty na medium 800x600 i mozna zobaczyc czy to proc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie efekty na medium, tylko sama rozdziałka na najniższą i ewentualnie AA wyłączyć, jak ktoś ma. Bo jak już pisałem, za niektóre efekty ewidentnie w głównej mierze odpowiada sam procesor, też można się pobawić sprawdzając różne konfiguracje (w opcjach jest nawet sporo do wyboru). I tak, jak np.za jakość oświetlenia czy cienie odpowiada karta graficzna, tak już wyglądem wody musi pomęczyć się też procesor (! - sam się w tym przypadku zdziwiłem). Dokładnie chodzi mi o różnicę między ustawieniem low, a jakimkolwiek innym, poczynając od medium, wymagającym shadera. Trochę tego nie rozumiem, no bo niby dlaczego tak jest, skoro to KARTA ma wbudowaną obsługę shaderów itp., ale widocznie procesor też coś ma z tym wspólnego. Zapraszam do sprawdzenia samemu :wink:

W każdym razie dzięki, że ktoś mnie wreszcie poparł (WDK) :) Dodam tylko, że FC nie jest jedynym takim przykładem (pisałem o tym wyżej). Piszę to tylko dlatego, żeby nikt bez zastanowienia nie wymieniał np. GF 6800GT na 7900GT, bo mu FC i inne gry w niektórych miejscach ostro zwalniają :wink:

BTW czy tylko ja jestem taki zboczony, czy dla was też 30fps w tej grze to ZDECYDOWANIE za maaaało?

Edytowane przez _q_b_a_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;nowinki,10,27353;core.html

Firma woli się skupić na wersji PC, którą zamierza dopracować w najdrobniejszych szczegółach, a dopiero potem pomyśli o przeniesieniu jej na konsole.

No i SUPER! Edytowane przez _q_b_a_

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...